Omstreeks half november ben ik uitgeschreven uit Den Haag, naar Belgie, hier zou ik heengaan als laatste redmiddel voor mijn bedrijf, dit is echter niet doorgegaan, waardoor ik mijn bedrijf dus ook uiteindelijk 2 december heb uitgeschreven uit de Kamer van Koophandel.
Dezelfde dag ben ik bij het UWV aan de laan van meerdervoort langsgeweest om een daklozenuitkering aan te vragen, aldaar ik geen vast adres had.
Dit zou niet gebeuren en ik werd gestuurd naar de UWV aan de Verheeeskade, hier kreeg ik een inschrijfadres.
Ik kon me niet inschrijven in het GBA, omdat de inschrijving via de IND moest gebeuren (ik was tenslotte uitgeschreven naar Belgie), dit kon pas 3 WEKEN LATER.....echter meldde mevr. N. mij dat dit geen enkele invloed zou hebben op mijn uitkering, die zou ingaan op de datum van melding, 3 december dus.
Na inschrijving via het IND in het GBA te Den Haag met een inschrijfadres gegeven door de UWV, heb ik me gelijk gemeld bij de UWV en mijn aanvraag werd toen afgehandeld. Na papieren OP TIJD te hebben ingeleverd, want ik heb een stempel erop heb het namelijk persoonlijk ingeleverd aan de Verheeskade, dus stempel en papieren die zijn aangeleverd zijn afgekruisd alles dus, is mijn verzoek in behandeling genomen.
Tot mijn grote verbazing zijn de poststukken 24 januari ingeleverd en zijn ze pas begin februari binnengekomen...........raar verhaal mja....
Na de 4 weken termijn heb ik een ambtshalve voorschot aangevraagd, plots stond er 200 euro op mijn rekening want mij verbaasde, dus ik bellen van jah maar met 200 euro worden mijn rekening niet betaald,Het was hun fout ipv. een ambtshalve voorschot hadden ze mij een broodsnoodvoorziening gegeven. Dus nogmaals een ambtshalve voorschot aangevraagd en wel 6 keer opnieuw, want constant zou ik binnen 2-3 werkdagen opnieuw gebeld worden en dat gebeurde niet.
18 dagen verder dus zat ik al op de 8 weken nog steeds geen beslissing en eveneens geen ambtshalve voorschot. Ik ben toen mijn gesprekken gaan opnemen en namen gaan noteren van een ieder die ik van de klantenservice aan de telefoon krijg. Hier kwamen de gekste verhalen naar boven, iedereen had een andere mening, heb het geteld en heb in 18 dagen meer dan 21 verschillende mensen aan de telefoon gehad. Wat wel ieders mening was is dat ik recht had op een ambtshalve voorschot.
Na 9 weken kreeg ik de beslissing dat mijn uitkering niet werd toegewezen, aldaar ik niet had voldaan aan de inlichtingenplicht ik weer bellen, jah u heeft niet alle papieren aangeleverd, wat dus wel zo is heb er zelf een stempel van.
Okay dus voor deze zaak eenn advocaat in de hand genomen die mijn belangen gaat behartigen.
Vervolgens 2e aanvraag ingediend en alles weer ingeleverd wat gevraagd werd, weer na 4 weken een ambtshalve voorschot aangevraagd, jah meneer u word binnen 3 werkdagen teruggebeld,U raadt het al niet gebeurd.
Dus ik weer bellen alles opnemen naam noteren, blijkt dat ik weer niet alle papieren ingeleverd zou hebben, heel raar want dit was wel weer het geval.Ik zeg okay dan wil ik graag een broodsnoodsvoorziening aanvragen, maar mevr J. van de klantenservice dat dit niet kon, echter na veel getrek van mijn kant heeft ze hem toch aanvraagd evenals ALWEER het ambtshalve voorschot.
Wederom niet teruggebeld.
Wat kan ik hieraan kan doen, want heb wel aan advocaat in de arm maar alles duurt zolang zelfs mijn advocaat heeft tot 2 keer toe mijn rapportage opgevraagd en ik 1 keer, maar daar is na 4 weken nog steeds niets van ontvangen.Heb 3 jaar bedrijf gehad en wegens slechte economie moeten stoppen, en dan wordt je ook nog eens een keer uitgebuit door de gemeente.Wat mij tot op heden siert zijn de opgenomen gesprekken en namen die ik noteer, dit is mijn bewijs.
Graag hoor ik jullie reactie hierop..
P.s. wie maakt ook regelmatig mee dat de telefoon bij de klantenservice word opgehangen omdat ze er niet meer uitkomen, en dus de makkelijkste weg pakken?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UWV Den Haag Loopt Achter....2/3 weken Schandalig
Re: UWV Den Haag Loopt Achter....2/3 weken Schandalig
En op een hele rare wijze.........
- alle papieren aangeleverd alweer...
Is heel raar na 5 weken al....op een gegeven moment met hoge spoed de 2e aanvraag ook afgewezen...vanwege schending van het inlichtingenplichht..
Of zal de beslissing vandaag al genomen zijn na plaatsing op dit forum van vrijdag met duidelijk mijn naam?
- alle papieren aangeleverd alweer...
Is heel raar na 5 weken al....op een gegeven moment met hoge spoed de 2e aanvraag ook afgewezen...vanwege schending van het inlichtingenplichht..
Of zal de beslissing vandaag al genomen zijn na plaatsing op dit forum van vrijdag met duidelijk mijn naam?