LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV noemt WW'ers en WAO'ers vuilnis

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
g. marlin

UWV noemt WW'ers en WAO'ers vuilnis

Ongelezen bericht door g. marlin »

Het gebeurde al een tijdje geleden, maar het hoofd arbeidsdeskundigen van het UWV in Alkmaar vergeleek de WW en de WAO met twee verschillend gekleurde vuilnisbakken. Het vuilnis (WW'ers en WAO'ers) zou worden opgehaald door de vuilnisman (het re-integratiebureau). Uiteraard een klacht ingediend bij het hoofdkantoor in Amsterdam. Het incident wordt niet ontkend, maar excuses? Ben je gek! Het zit me nog steeds dwars. Kan ik nog wat doen om toch excuses te krijgen? Er bestaan trouwens bandopnames n.a.v het gebeurde.

kanovaarder

Re: UWV noemt WW'ers en WAO'ers vuilnis

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Bandopnames van onbeschofte uitlatingen??

Van het UWV Alkmaar?

Een copie versturen naar de SP-fractie 2-e kamer.
Ook één naar het ministerie van economische zaken.
En één naar uw gemeenteraad.

Overigens mag wat mij betreft de naam van diegene die deze uitspraken deed genoemd worden omdat dit niet te tolereren valt en tot zijn/haar ontslag moet leiden!!

Zo iemand behoord geen leidinggevende te zijn.
Immers met zijn/haar zieke geest; ik kan dit niet anders benoemen, besmet daarmee de overige medewerkers en dupeert daarmee ongetwijfeld heel veel mensen die gedwongen zijn bij dat Uwv te moeten aankloppen!!

Grootvader

g. marlin

Ongelezen bericht door g. marlin »

Een kleine nuancering: De uitlating zelf is niet opgenomen; hoe kon ik immers weten dat hij (Paul Gerrits is zijn naam) zo'n opmerking zou maken? Het telefonisch gesprek daarna is wél opgenomen. Hij flikkerde de hoorn erop. Via het hoofdkantoor in Amsterdam kwam later een brief waarin Gerrits de hand boven het hoofd is gehouden. Hij bedoelde het allemaal niet zo (hoe dan wel, vraag ik me af). Het kwam er eigenlijk op neer dat ik niet zo moest zeuren. Het UWV excuseerde zich niet voor zijn uitlatingen.

Jaren eerder had ik ook al te maken met deze man. Hij had toen een gesprek met mij, samen met het hoofd verzekeringsartsen. In het gesprek maakte ik blijkbaar een leuke opmerking. De twee barstten in lachen uit, Gerrits haalde een notitieblokje tevoorschijn en vroeg mij de opmerking te herhalen voor het personeelsblad van het UWV. Pas nadat de opmerking was opgeschreven kon het gesprek (over een heel serieus onderwerp) verdergaan.

Dat die man niet normaal is, is dus duidelijk. Maar hoe kan hij worden aangepakt?

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

bandje opgenomen UWV

Nou, leuk dan.
Ik heb uw tekst al doorgezonden naar die SP-fractie.

Voortaan wat zorgvuldiger formuleren!

Grootvader

Oblomova

Ongelezen bericht door Oblomova »

Het werd dus kennelijk schriftelijk niet ontkend.

Lijkt mij ook al voldoende bewijs om het op te sturen. En inderdaad zou die vent daarvoor ontslagen moeten worden!

BZ'tje

Ongelezen bericht door BZ'tje »

Zoals deze uitspraken luiden van meneer Paul Gerrits wordt je ook behandeld. Het is echt bij de beesten af!!!

Als je bij zo'n keuringsarts (opleiding voor veekeuring gehad waarschijnlijk) binnenkomt, kijkt ie je al met een blik van:"Heb je er weer zo één..."
Hij weet in een tel hoe het allemaal in elkaar steekt, hoe je bent, laat je je verhaaltje doen, en trekt vervolgens zijn eigen theoretische conclusie.
En dan krijg je vervolgens een opmerking naar je oren geslingerd:"Er zijn mensen die het erger hebben dan jij!" (ik kamp met een mislukte hernia-operatie, die technisch gelukt zou zijn)
Hij had trouwens meer van dit soort uitspraken die dag.
Tuurlijk, die zullen er zijn. Maar als ik 2x per dag morfine moet slikken om de dag door te komen, en de pijn een beetje te kunnen onderdrukken, dan val je toch onder het zwaardere segment, lijkt mij.
Neeeee, ik kan best wel parkeerwachter worden. De ideale baan als je nog geen 100(?) meter fatsoenlijk kunt lopen, en niet op een fiets kan zitten. Een perfect passende baan voor mij, vinden ze (UWV).

Mijn werkgever moest mij (helaas) ontslaan omdat ik het nog geen 2x 4 á 5 uurtjes per dag kon volhouden (licht kantoorwerk als alternatief voor mijn normale baan), en ik kon altijd terugkomen als het weer wat beter zou gaan, en ik wilde ook helemaal niet ontslagen worden!
Het UWV houdt stug vol dat ik zo'n 20 uur per week kan gaan werken.
Ik zou heel graag willen, echt heel graag...

Ik kan er nog zoveel over vertellen...ach, laat ik me er maar niet over opwinden, krijgen we er straks nog psychische problemen bij ook...

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Het is natuurlijk intriest dat mensen worden behandeld als afgedankte machine's,

Je leven lang werken, en wanneer je op je 60'e last van lichamelijke of geestelijke problemen krijgt, wordt je als een oude machine aan de kant gezet, en ga je de reïntegratie in, al dan niet via de sociale werkvoorziening,

Mensen zijn in principe "machine's" van de maatschappij, maar verdienen zeker niet dezelfde behandeling, het UWV zou beter moeten weten!, maar die kijkt weer naar haar eigen "beurs" diep triest!, :evil:

Het is zeer waarschijlijk een organisatie die zeer waarschijnlijk alleen maar op de centen let, en niet op de mensen, :(

Vriendelijke groeten en veel sterkte toegewenst,

Ulbe

queli pique

Ongelezen bericht door queli pique »

Weet je wat voor mij al jarenlang een bron van ergenis is,waar het om het U.W.V. gaat??De betalingen van de uitkeringen.
Zo'n 20 jaar geleden kreeg je als W.A.O.er je geld omstreeks de 10e van de maand,maar dat betekende ook vaak genoeg dat je het al de 8ste v.d. maand op je rekening had staan.Later was het de 10e v.d. maand,en nu de laatste jaren is het er meestal niet voor de 12e van de maand.Ik kan daar witheet om worden,want elke sukkel die nog nooit gewerkt heeft,en bijstand ontvangt heeft zijn/haar geld gewoon op een vaste datum elke maand binnen!!!Die sukkels worden dus nog netter behandeld dan mensen die ziek zijn en niet meer op een werkvloer kunnen funktioneren.SCHANDALIG!!!Ergens tussen de 10e en de 16e van de maand krijg je (hopelijk)je geld.Ik stuur regelmatig post aan U.W.V. met de vraag of zijzelf en hun directeur ook hun loon ergens tussen de 10e en de 30ste v.d. maand ontvangen,maar krijg nooit een duidelijk antwoord.Ze hebben het vast te druk met koffiedrinken daar!!!

arthur2000

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Ken wel een trucje.
Gewoon steeds die naam noemen.
Paul Gerrits, Paul Gerrits, eindeloos in brieven aan de SP, FNV enz. enz.

Eindeloos. Constante druppel slijt hardste steen.

antoinneta

Ongelezen bericht door antoinneta »

Nou dit is heus geen uitzondering.
Hier in het zuiden hebben we verschillende van die gasten op zo'n stoel zitten.
Ze menen de wajonguitkeringsjongeren en hun ouders,zo ver te moeten krijgen, dat dez van zelf de wajong stoppen,of zelfs niet eens meer aanvragen. Een broer van mij kreeg het BEVEL om te gaan werken in een kelder van een bibliotheek. Geen probleem voor hem. Maar toen kwam het. Ze hadden afgesproken samen naar de bibliotheek te gaan,maar dat werdt niets. Reden, mijn broer had geen costuum aan. Mijn broer vroeg,waarom moet ik een costumm aan als ik in de kelder werk? reden repressentief uitzien. Nou zei mijn broer een stofjas was beter op zijn plek. Nou toen was er ruzzie,die tot aan de meerdere van die man uitgevochten werdt. Helaas die bib.pl.zat er voor mijn broer niet meer in.Zelf heb ik 2 autistische jongeren.Toen de oudste vorig jaar 18 werdt,vroeg men via school wajong aan.Ik kan je verzekeren toen ik daar de deur uitging dacht ik..dat ik nog niet ontploft ben is me een raadsel.
1 vraag b.v. welk eten eet jij graag antwoord van mijn zoon gebakken aardappeltjes met braadworst.
Wordt vervolgens opgeschreven: is gek op rijsttafel,en heeft een hekel aan aardappels.
Even voor de rec. we zijn gewonen oeroude limburgers....
2 vraag heb je een vriendinnetje?
antwoord NEE.
die z.g.n. arts heeft bijna het hele gesprek verder geknaagd over het feit wel of geen vriendinnetje. Waarom ik niets zei? tja ik mocht niets zeggen tijdens zo'n gesprek. Wil niet zeggen NA het gesprek......
EN TOEN ALS KLAPSTUK Hij wordt afgekeurd om te werken, maar moest wel meteen via een bureau aan de slag te komen. Dat bureau liet ons na 2 keer al weten, dat ze hier niets mee konden. Hij was toch afgekeurd en had een wajong,dan was het toch goed ?
WAS HET MAAR WAAR.....De man van het UWV maakte het al helemaal bont.Hij dreigde,als mijn zoon niet naar een sociale werkplaats zou gaan, hij de uitkering zou stop zetten. Toen heb ik niet meer geaarzeld,en mijn zoon ook niet meer. Mijn zoon zei, houd je die uitkering maar. Die man flipte uit...wie denk je wel wie je bent...ik bepaal nog steeds wie een uitkering krijgt en wie niet..Ik zei..rustig man, hij heeft gezegd,dat JIJ je uitkering kon houden,dat hij het geld niet eens meer wil.
Vervolgens knalde die man de hoorn op.
Dit gebeurde enkele keren. Hij belde kreeg zijn gelijk niet werdt onbeschoft,en gooide ook nog eens de tel. op
Hoelang we rust hebben van deze man weet ik niet,maar ik zal weer zeggen, dat hij het geld in eigen zak kan steken.We hebben het niet breed,mar zonder die uitkering moest ik ook voor mijn zoon opkomen.
En als niemand anders op een goede manier wil helpen,moeten ze het maar laten....Mij kunnen ze nooit verwijten,dat ik niet voor mijn zoons heb gezorgd.Ik draai iedere euro tien keer om,maar we redden het wel .
En hoe zit het met mijn 2de zoon? hij wordt dit jaar 18 jaar. Maar ook hij heeft géén uitkering aangevraagd.en ik.....probeer hem hier niet meer van te overtuigen.Hij heeft genoeg meegemaakt met zijn oudere broer.
Eindelijk rust !!!!!!!!!!!!!

arthur2000

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Beste antoineta,

Dat is nu precies wat ze willen. Wie heb je nu met deze opstelling. Die man niet hoor. Die komt lekker thuis bij zijn vriendin, rookt een sigaartje en neemt een wijntje. Ondertussen moet jij het met minder doen.

Iets om over na te denken: is je trots je honderderden euro's per maand waard? Gewoon aanvragen, die uitkering, is mijn advies. Je hebt er recht op!

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

Iets om over na te denken: is je trots je honderderden euro's per maand waard?
Antoineta bekijkt het vanaf de andere kant: "moet je je voor een paar honderd euro als uitschot laten behandelen?" en haar antwoord daarop is volmondig NEE.

antoinneta

Ongelezen bericht door antoinneta »

Hallo Arthur,

Nee aanvragen doe ik het geld niet.
Het geld hadden we best wel hard nodig,maar liever bijt ik met kerst op een stokje, dan dat ik mijn zoons of me zelf,zo minderwaardig laat behandelen.
Het zijn MENSEN waar zo'n instantie mee werkt, en geen ONMENSEN.
Balkenende heeft de mond altijd vol gehad over discriminatie en saamhorigheid. Maar hoef zo'n instantie daar dan niet aan mee te doen ???

sash

Ongelezen bericht door sash »

Beste G. Marlin!

Wat je kunt doen is een klacht indienen bij de beroepsorganisatie van arbeidsdeskundigen: de SRA.

Heb ik ook gedaan, pas een jaar na het onaangename gesprek overigens omdat ik daarvoor teveel van de kaart was.

Uiteraard ook een klacht bij het UWV ingediend; niet gegrond verklaard.

Het SRA heeft mijn klacht wél serieus genomen tot mijn genoegen. Tijdens een hoorzitting is mijn zaak - in aanwezigheid van de bewuste AD en mij - behandeld. Moet zeggen dat de SRA er écht werk van heeft gemaakt en de AD - die z'n advocaat bij zich had - flink doorgezaagd heeft.

Uiteindelijk heeft de AD een schriftelijke waarschuwing gekregen en daar was ik heel erg blij mee. Zo'n waarschuwing wordt ook in het 'clubblad' van de arbeidsdeskundigen gepubliceerd.....geen goede reclame voor de bewuste man.

In aanwezigheid van zo'n 8 tal personen, weigerde de AD mij een hand te geven zowel bij binnenkomst als bij het afscheid. Beetje domme actie, maar ik had er wel lol om.

Na afloop weigerde hij ook om samen met mij in de lift te stappen.....loser.

Het SRA hecht er zeer veel waarde aan dat hun arbeidsdeskundigen zich houden aan hun beroepscode. Op de site van de SRA kan je zien wat die zijn en hoe je een klacht in kunt dienen. Ik zou dit zeker doen!!!

Succes
Sash

Gesloten