LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
kimz_1

UWV

Ongelezen bericht door kimz_1 »

Ik ben nieuw op dit forum, ik heb mij aangemeld omdat ik niet meer weet wat ik moet doen. Ik zal proberen de situatie in het kort uit te leggen.

Mijn moeder en ex-stiefvader hebben een restaurant/café gehad waar ik 5 jaar werkzaam ben geweest als bedrijfsleider. Ik heb de eerste 2 jaar 40+uur gewerkt en na de geboorte van mijn 2 zoontje ben ik 20 uur gaan werken. Het was een fantastisch bedrijf. In februari 2010 kondigde mijn ex-stiefvader aan dat hij het niet meer zag zitten met mijn moeder en vroeg de echtscheiding aan. Mijn moeder deed na een hoop ellende afstand van ons bedrijf met alle gevolgen van dien (zij was de wettelijk eigenaresse) Hij bleek onnoemelijk veel schulden te hebben en het bedrijf voortzetten met een schuld van 1,2 miljoen was voor ons niet te doen. Ik zou voor mijn stiefvader blijven werken in ieder geval tot ik een andere baan zou vinden. helaas besloot hij anders, de dag van de overname deelde hij me mede dat ik niet langer welkom was en niet meer hoefde te komen. Wat raar was want wat bleek, mijn contract was nooit aangepast, ik had nog altijd een 38 uur contract. Ik heb mij meteen gemeld bij het UWV maar die konden niets voor mij doen (ik had wettelijk gezien nog werk) Ik heb een advocaat in de arm genomen en na 6 maanden zonder geld, (hij betaalde geen loon meer) was alles eindelijk rond. Helaas verloor ik in die periode mijn 3e zoontje na 24 weken zwangerschap. Mijn ex stiefvader betaalde mij nog steeds niets uit ondanks een uitspraak van de rechter, uwv wilde mij niet helpen, dat moest mij ex stiefvader doen. Dat ik al ruim 6 maand zonder inkomen zat hadden ze géén boodschap aan. Mijn vriend zit bij het budget advies bureau en zijn inkomen word beheerd, hij krijgt 70,- per week "zakgeld". Wat prima was want ik ving de rest op (tot februari) Mijn vriend werkt in Goor en zijn "zakgeld" gaat dus op aan benzine, ik heb ruim 6 maanden lang geld moeten lenen, wat ik meteen kon terug betalen toen mijn stiefvader uiteindelijk toch betaalde. Ik kon dus éindelijk mijn ww uitkering aanvragen, helaas moest ik me daar dus mee bezig houden direct na het overlijden van mijn zoontje, maar ja.. zei het uwv zo lopen die dingen nou eenmaal. Toen mijn ww uitkering was aangevraagd bleek mijn ex stiefvader ook nog eens te hebben gefraudeerd bij de belastingdienst en stond ik aangegeven voor een bedrag van €161,- per maand!! Wat belachelijk is bij 20 uur werken! Ik had een ondertekende vaststellings overeenkomst uitgesproken door de rechtbank met alle bedragen daarin vermeld, maar het uwv kon daar niets mee, mijn loonstroken bleken nep en helaas, zo zei het uwv: probeer het maar te veranderen bij de belstingdienst, daar ben ik nu mee bezig wat zéér ongebruikelijk is maar de belastingdienst vertelede mij dat dat wel een half jaar kan duren, tot die tijd moet ik dus mijn gezin mét 2 kleine kinderen onderhouden met 161,- per maand! Het uwv zegt dat ik geld moet vragen bij het budget advies bureau van mijn vriend, het budget advies bureau zegt: nee wij behandelen alleen je vriend en jou niet. Niemand weet hoe wij aan geld kunnen komen. Inmiddels solliciteer ik me suf maar word maar niet aangenomen. Het is één groot drama! Heeft iemand misschien tips of suggesties wat ik nog zou kunnen proberen? Uitkeringen worden afgewezen vanwege mijn vriend zijn te hoge inkomen... wat hij niet eens zelf hééft.

Met vriendelijke groeten

doradora456

Re: UWV

Ongelezen bericht door doradora456 »

u woont dus samen met uw vriend?

kimz_1

Ongelezen bericht door kimz_1 »

ja

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Kan je vriend dat budgetbureau niet gewoon opzeggen?

Gesloten