snuffel1 schreef:Als de uitkomst wel gunstig was geweest had u dit topic niet gestart toch!! dan had u het wel laten rusten want u had gekregen wat u wilde.
Is dit het enigste wat je erop terug te zeggen heb?
Ik zeg dat hij liegt en jij praat over waarom ik deze topic zou gestart hebben
Je wijkt van het onderwerp af, als je niks zinnigs meer te melden heb verlaat dan ajb deze topic dank U!
Vlinder8110 schreef:
En ik zal het nog een keertje zeggen... Deze verzekerings (arts) heeft onwaarheden in mijn dossier gezet. Dingen die wij besproken zouden hebben en die ik letterlijk gezegd zou hebben.
Dus jouw woord tegen het zijne en hij heeft er geen enkel belang bij.
Chocomelk schreef:Kwam/kom je bij de verzekeringsarts omdat je ziek bent en op controle
daar moet of kwam je daar voor een keuring voor bijvoorbeeld de WIA ?
Bezwaar maken
Heeft u een brief met een beslissing gekregen van UWV? En bent u het niet eens met deze beslissing? Dan kunt u bezwaar maken. Stuur ons een bezwaarschrift. U leest er meer over op Een bezwaarschrift indienen. Ook vindt u meer informatie in de brochure Daar ben ik het niet mee eens.
Let op: U kunt alleen bezwaar maken als dat ook in de brief van UWV staat.
u niet tevreden over onze dienstverlening?
Dan kunt u een klacht indienen. Bijvoorbeeld als u niet op tijd wordt teruggebeld of als uw uitkering onregelmatig wordt betaald. Meer informatie vindt u in de brochure Ik heb een klacht, of op Bij wie kunt u terecht met uw klacht of probleem?
Hoop dat je niet te laat bent !
Binnen welke termijn maak ik bezwaar?
In de brief waar onze beslissing in staat, leest u hoe snel u een bezwaarschrift in moet dienen. Meestal is dit binnen 6 weken na de datum van de brief met de beslissing. Bij sommige Ziektewetbeslissingen is die termijn korter, namelijk 2 weken.
Zorg dat uw bezwaarschrift op tijd is, anders kunnen wij het niet behandelen. Hebben wij uw bezwaar ontvangen? Dan hoort u binnen 5 werkdagen van ons.
Tegen de beslissing. Niet tegen de inhoud van je medisch dossier.
Meestal is het zo dat je het dossier opvraagt als je het ergens niet
mee ééns bent oa de beslissing.
De beslissing van verzekeringsarts kan verkeerd zijn genomen door onjuiste/verkeerde
informatie.
[bericht aangepast door Moderator i.v.m. ongepast taalgebruik]
Tegen de beslissing. Niet tegen de inhoud van je medisch dossier.
Meestal is het zo Harrie kieriewiet dat je het dossier opvraagt als je het ergens niet
mee ééns bent oa de beslissing.
De beslissing van verzekeringsarts kan verkeerd zijn genomen door onjuiste/verkeerde
informatie.
Bedankt Chocomelk ik heb de bezwaarbrief c.q. klacht net klaar.
Ik kon letterlijk de voorbeeld brief over nemen op 2 punten na.
- Verzekeringsarts heeft mij niet correct bejegend.
- V.arts gaf tijdens het spreekuur en in zijn rapportage blijk van vooroordelen over mijn ziekte en over mij als persoon.
- V.arts heeft mij niet voldoende serieus genomen dit blijkt o.a. uit het feit... (In mijn geval mijn dossier.)
- Mij onvoldoende in de gelegenheid heeft gesteld om mijn gezondheidsproblemen/de gevolgen van mijn zieke voor mijn functioneren naar voren te brengen.
- De door mij gevolgde behandelingen niet serieus heeft genomen.
- Mijn behandelaar niet heeft geraadpleegd hoewel ik dat wel gewild en gevraagd had.
- Mij niet in de gelegenheid heeft gesteld om de door hem veronderstelde maar onjuiste feiten recht te zetten.
- In zijn rapport belangrijke feiten over mijn ziekte en mijn functioneren heeft weg gelaten.
Tegen de beslissing. Niet tegen de inhoud van je medisch dossier.
Meestal is het zo Harrie kieriewiet dat je het dossier opvraagt als je het ergens niet
mee ééns bent oa de beslissing.
De beslissing van verzekeringsarts kan verkeerd zijn genomen door onjuiste/verkeerde
informatie.
Die verzekerings arts schrijft een verslag en geeft een oordeel. Hij neemt geen beslissing Choco....
ik weet natuurlijk niet waarom je bij die verzekerings arts bent en dat gaat me verder ook niet aan. maar ik wil je wel iets meegeven.
Het punt is een beetje, er kunnen 2 dingen aan de hand zijn en er zijn dan verschillende dingen die je kunt doen.
1) er staat een feitelijke onjuistheid in het rapport. (er staat bijvoorbeeld dat er een been geamputeerd is terwijl er een arm geamputeerd is) Dan is het raadzaam de fout te melden en gewoon naar de secretaresse te bellen en zeggen dat er een fout is.
2) en dit gebeurt vaker: mensen zijn het niet eens met de beoordeling van de arts, ze vinden dat de arts niet heeft opgeschreven wat zij stelden (omdat die arts het vaak korter uitlegt, of het anders ziet) of ze vinden de conclusie van de arts niet terecht. (vaak zie je dat met pijn klachten, patient zegt dat hij pijn heeft en arts concludeert uit het gesprek dat de pijn voor een deel psychosomatisch is, ook zie het vaak met psychische klachten). Punt is dat die arts zijn conclusie dan vaak niet zal aanpassen, dat is zijn professionele oordeel en dat gaat hij niet aanpassen omdat het de patient niet bevalt. Je kunt die arts ook niet dwingen om dat te gaan veranderen, wat je wel kunt doen is een aanvulling schrijven en vragen of die aanvulling in het dossier toegevoegd kan worden. je kunt dus opschrijven waar je het niet mee eens bent en waarom je het er niet mee eens bent.
Probeer dat wel een beetje professioneel te doen zonder meteen in allerlei bijzaken te gaan vervallen of een eindeloos lang stuk wat toch niemand leest.
Vlinder het kan ook nog zo zijn dat er onjuiste gegevens van je casemanager/reintegratiecoach naar de verzekeringsarts is gegaan. Ik zou het dossier van het UWV ook opvragen.