Ik zit nu zo een 2,5 maand in de WW. En kan vanaf 1 juli starten met een baan. Mijn arbeidsovereenkomst krijg ik vandaag binnen. Ik krijg een contract voor een jaar. En daarna , als alles goed loopt, kom ik in vaste dienst.
Maar nu vroeg ik me af. Stel dat mijn contract niet verlengd wordt volgend jaar. Hoe zit dat dan met de duur van mijn WW? Ik ben 1 april 2015 de WW ingegaan en zou recht hebben op 14 maanden WW. Dus tot 31 mei 2015. Nu heb ik 3 maanden gebruik gemaakt van mijn WW, maar worden deze 3 maanden dan van die 14 maanden afgehaald? Dus als ik over een jaar in WW kom heb ik dan nog 11 maanden over of ben ik al het opgebouwde kwijt?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vraag over WW
Re: Vraag over WW
Als je meer dan een halfjaar hebt gewerkt, dan wordt de duur van de ww weer opnieuw bepaald. Er wordt dan dus niet gekeken naar hoeveel maanden ww je al hebt 'verbruikt'. Je hebt dan dus weer recht op 14 of mogelijk zelfs 15 maanden. Als het zo zijn dat je bij de nieuwe bepaling niet meer aan de eisen voor de langere uitkering zou voldoen, dan kan het zijn dat je toch nog de nu niet verbruikte maanden alsnog krijgt.
Re: Vraag over WW
ok. Ik was al bang dat als mijn contract niet verlengd zou worden dat ik dan maar 2 maandjes ww zou krijgen volgend jaar. Maar dat zou dus niet kunnen.