LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] waar staat werknemer als......
-
waar staat werknemer als......
- werkgever je niet ziek wil melden?
- je loon stop zet? wie heeft de langste adem?
- als je het niet eens bent met de probleemanalyse van de bedrijfarts?
deskunidge oordeel uwv?
- werkgever zijn reintegratie verplichting niet nakomt? en er mee weg komt?
gisteren afspraak met keuringarts uwv voor deskundige oordeel en volgende week met de arbeidsdeskundige....het kan toch niet zo zijn dat werkgever hier mee weg komt.....
- je loon stop zet? wie heeft de langste adem?
- als je het niet eens bent met de probleemanalyse van de bedrijfarts?
deskunidge oordeel uwv?
- werkgever zijn reintegratie verplichting niet nakomt? en er mee weg komt?
gisteren afspraak met keuringarts uwv voor deskundige oordeel en volgende week met de arbeidsdeskundige....het kan toch niet zo zijn dat werkgever hier mee weg komt.....
Laatst gewijzigd door kgwvandenberg op 11 jun 2011 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: waar staat werknemer als......
Hai,
uw informatie is eigenlijk voor mij niet duidelijk genoeg om daar iets zinnigs over te zeggen.
Wel zou ik uw email adres weghalen, anders krijgt u staks alleen maar spam
Trudy
uw informatie is eigenlijk voor mij niet duidelijk genoeg om daar iets zinnigs over te zeggen.
Wel zou ik uw email adres weghalen, anders krijgt u staks alleen maar spam
Trudy
-
Als je het niet eens bent met de probleemanalyse van de bedrijfsarts kun je een second opinion bij het UWV aanvragen.als je het niet eens bent met de probleemanalyse van de bedrijfarts?
deskunidge oordeel uwv?
Als beiden vinden dat je wel kunt werken, ben je verplicht om dit ook te doen op straffe van een loonstop en eventueel ontslag wegens werkweigering
De werkgever heeft de langste adem. Jij krijgt immers geen loon en geen uitkering.- je loon stop zet? wie heeft de langste adem?
Als zich er geen nieuwe feiten zich voordoen, kan je jezelf niet voor het feitencomplex ziekmelden waarvan de deskundigen vinden dat je kunt werken.- werkgever je niet ziek wil melden?
Als er geen ziekte is , is er ook geen reintegratieverplichtingwerkgever zijn reintegratie verplichting niet nakomt? en er mee weg komt?
-
***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 07 jan 2012 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dat klopt, maar de voorwaarde is wel dat het salaris onterecht is ingehouden.Nou, dat valt wel mee. Als je onterecht geen salaris krijgt is een rechter daar keihard in. Een belletje met het uwv zal dan vaak genoeg zijn om tot uitbetaling te leiden. Zoniet dan heb je via een kort geding binnen een hele korte termijn je geld, niet uitbetalen van werknemers wordt over het algemeen door rechters absoluut niet gewaardeerd en krijg je tot 50% meer van je eigenlijk te ontvangen salaris.
Blijkbaar is hier een dispuut aan de gang of TS wel of niet ziek is.
Als zowel de bedrijfsarts als de UWV arts TS arbeidsgeschikt vinden, moet hij aan het werk gaan.
Als er niet wordt betaald , kom je snel in de problemen, terwijl het bedrijf gewoon doordraait. In die zin heeft het bedrijf wel zeker de langste adem
-
vervolg even op mijn bericht met niet al te veel info:
2003 herseninfarct doorgemaakt
8 maart eerste ziekte dag. een terug val.
9 maart gesprek met werkgever deze wil mij niet ziekmelden
9 maart aangetekende brief met verzoek ziekmelding en afspraak bedrijfsarts
14 maart afspraak bedrijfsarts. bedrijfarts bevond mij ziek
18 maart werd mijn ziekmelding pas gemeld bij uwv. niet echt slim van mijn werkgever want ik val nog onder de vangnetregeling uwv.hij krijgt voor mij ziektegeld end.
21 maart telefonisch contact uwv. gemeld dat we weeknd weg gingen (skieen)
25 maart ook dat nog. breek ik mijn scheenbeen. operatie, 2 dagen ziekenhuis bludenz en 2 schroeven rijker
28 maart meteen melding gemaakt bij uwv van mijn verslechterde toestand
4 april bedrijfsarts. deze stelt probleemanalyse op en zou dit in 2 voud naar werkgever sturen. deze kreeg ik pas 3 weken na dit bezoek....na goed nadenken komt dit mijn werkgever wel goed uit wat betreft tijdspat wet poortwachter
17 april officelle waarschuwing werkgever: had niet gemeld dat ik weekend weg zou gaan! verzekeringsarts van afgelopen donderdag zegt dat dit flauwekul is, heb verlof dagen voor mij ziekmelding aangevraagt, deze zijn goed gekeurd en de melding staat bij het uwv in de computer.
26 april per post brief werkgever en eindelijk de probleem analyse waar ik heel eg van schrik. mijn werkgever sommeert mij om 3 mei weer aan het werk te gaan. probleemanalyse zou met ons doorsproken zijn maar dat is niet het geval,
tussentijds geprobeert om met de bedrijfsarts te bellen. deze is kort af. wil niets meer zeggen over probleem analyse en verwijst ons door naar uwv.
3 mei jurist in de arm genomen en deze lasat weten dat ik 3 mei niet kom omdat ik niet kan werken. aanvraag deskundige oordeel uwv
3 mei loonstop. hoewel er nog niets duidelijk is zet mijn werkgever naar mij de geldkraan dicht.
13 mei afspraak revalidatie centrum en bij thuiskomst treft ik brief werkgever in de bus met strekking: afspraak 16 mei bedrijfsarts gaat niet door. Ik heb het net zo hard nodig. ik hb wat vragen over deze probleem analyse en op deze manier krijg ik er ook geen hoogte van
16 mei krijg ik van das reachtbijstand te horen dat ze mij uit moeten besteden omdat werkgever eerder juridisch advies in heeft gewonnen.
17 mei werkoverleg op het werk. hier ben ik niet bij. mijn werkgever laat zich over mij uit in de trans van ; geen verleging contract, hoe kan ze het in haar hoofd halen advocaat in de arm te nemen en ze kan wel werken maar dat doet ze niet dus heb ik het loon stop gezet.
19 mei brief werkgever: mijn sleutel en kleding moeten per direct in gelevert worden en de code van het alarmsysteem hebben ze verandert. er wordt mij er nadrukkelijk op gewezen dat ik zonder toestemming de werkvloer niet meer op mag.
21 mei van mijn nieuwe advocaat een brief dat er nog en plan van aanpak opgesteld dient te worden
24 mei uitnodiging voor 26 mei om plan van aanpak op te stellen.
26 mei het eerste contact sinds maanden. mijn werkgever heeft het plan al klaar en ik hoef hem alleen maar te ondertekenen!!!! dit stel je toch samen op?
ik moet mijn 24 uur over 5 dagen verdelen......hier is dus geen rekening gehouden dat ik nog 2 kleine kinderen thuis heb.
de uren die ik niet kan werken wegens ziekte moet ik later inhalen.....hallo ik ben beperkte belastbaar.
mijn advocaat heeft gevraagt om een plan van aanpak met goede beschrijving van werkzaamheden en in welke ruimte.....dit kan ik er ook niet uithalen. wij worden het niet eens maar neem het plan van aanpak wel mee om naar het uwv te sturen.
9 juni afspraak met verzekeringsarts bij het uwv. een vrouw de tijd neemt om mijn verhaal aan te horen. ze neemt nog contact op met bedrijfsarts en dan zal zij het raport naar arbeidsdeskundige zenden en deze zal mij volgende week oproepen voor gesprek. dit zal meer gaan over wet poort wachter end. verzekeringsarts kan niets zeggen over dit alleen het gezondheids gebeuren.
dus we wachten weer af........
ik ben benieuwd naar jullie reactie...
2003 herseninfarct doorgemaakt
8 maart eerste ziekte dag. een terug val.
9 maart gesprek met werkgever deze wil mij niet ziekmelden
9 maart aangetekende brief met verzoek ziekmelding en afspraak bedrijfsarts
14 maart afspraak bedrijfsarts. bedrijfarts bevond mij ziek
18 maart werd mijn ziekmelding pas gemeld bij uwv. niet echt slim van mijn werkgever want ik val nog onder de vangnetregeling uwv.hij krijgt voor mij ziektegeld end.
21 maart telefonisch contact uwv. gemeld dat we weeknd weg gingen (skieen)
25 maart ook dat nog. breek ik mijn scheenbeen. operatie, 2 dagen ziekenhuis bludenz en 2 schroeven rijker
28 maart meteen melding gemaakt bij uwv van mijn verslechterde toestand
4 april bedrijfsarts. deze stelt probleemanalyse op en zou dit in 2 voud naar werkgever sturen. deze kreeg ik pas 3 weken na dit bezoek....na goed nadenken komt dit mijn werkgever wel goed uit wat betreft tijdspat wet poortwachter
17 april officelle waarschuwing werkgever: had niet gemeld dat ik weekend weg zou gaan! verzekeringsarts van afgelopen donderdag zegt dat dit flauwekul is, heb verlof dagen voor mij ziekmelding aangevraagt, deze zijn goed gekeurd en de melding staat bij het uwv in de computer.
26 april per post brief werkgever en eindelijk de probleem analyse waar ik heel eg van schrik. mijn werkgever sommeert mij om 3 mei weer aan het werk te gaan. probleemanalyse zou met ons doorsproken zijn maar dat is niet het geval,
tussentijds geprobeert om met de bedrijfsarts te bellen. deze is kort af. wil niets meer zeggen over probleem analyse en verwijst ons door naar uwv.
3 mei jurist in de arm genomen en deze lasat weten dat ik 3 mei niet kom omdat ik niet kan werken. aanvraag deskundige oordeel uwv
3 mei loonstop. hoewel er nog niets duidelijk is zet mijn werkgever naar mij de geldkraan dicht.
13 mei afspraak revalidatie centrum en bij thuiskomst treft ik brief werkgever in de bus met strekking: afspraak 16 mei bedrijfsarts gaat niet door. Ik heb het net zo hard nodig. ik hb wat vragen over deze probleem analyse en op deze manier krijg ik er ook geen hoogte van
16 mei krijg ik van das reachtbijstand te horen dat ze mij uit moeten besteden omdat werkgever eerder juridisch advies in heeft gewonnen.
17 mei werkoverleg op het werk. hier ben ik niet bij. mijn werkgever laat zich over mij uit in de trans van ; geen verleging contract, hoe kan ze het in haar hoofd halen advocaat in de arm te nemen en ze kan wel werken maar dat doet ze niet dus heb ik het loon stop gezet.
19 mei brief werkgever: mijn sleutel en kleding moeten per direct in gelevert worden en de code van het alarmsysteem hebben ze verandert. er wordt mij er nadrukkelijk op gewezen dat ik zonder toestemming de werkvloer niet meer op mag.
21 mei van mijn nieuwe advocaat een brief dat er nog en plan van aanpak opgesteld dient te worden
24 mei uitnodiging voor 26 mei om plan van aanpak op te stellen.
26 mei het eerste contact sinds maanden. mijn werkgever heeft het plan al klaar en ik hoef hem alleen maar te ondertekenen!!!! dit stel je toch samen op?
ik moet mijn 24 uur over 5 dagen verdelen......hier is dus geen rekening gehouden dat ik nog 2 kleine kinderen thuis heb.
de uren die ik niet kan werken wegens ziekte moet ik later inhalen.....hallo ik ben beperkte belastbaar.
mijn advocaat heeft gevraagt om een plan van aanpak met goede beschrijving van werkzaamheden en in welke ruimte.....dit kan ik er ook niet uithalen. wij worden het niet eens maar neem het plan van aanpak wel mee om naar het uwv te sturen.
9 juni afspraak met verzekeringsarts bij het uwv. een vrouw de tijd neemt om mijn verhaal aan te horen. ze neemt nog contact op met bedrijfsarts en dan zal zij het raport naar arbeidsdeskundige zenden en deze zal mij volgende week oproepen voor gesprek. dit zal meer gaan over wet poort wachter end. verzekeringsarts kan niets zeggen over dit alleen het gezondheids gebeuren.
dus we wachten weer af........
ik ben benieuwd naar jullie reactie...
-
oja er kwam in het gespek van 9 juni te spraken dat mijn werkgever nog steeds geld van het uwv voor mij vangt......sinds 3 mei is mijn salaris stop gezet...
-
Als eerste. Ik neem aan dat jouw ziekmelding dit voorjaar speelt, en dus eigenlijk los staat van het herseninfarct uit 2003.
Samenvattend :
Als het UWV vindt dat U op 3 mei arbeidsgeschikt was, is er een terecht loonstop in de periode 3-19 mei
Als het UWV vindt dat U op 3 mei arbeidsongeschikt was, is er een onterechte loonstop in de periode 3-19 mei
Aannemende dat uw contract niet op 19 mei afliep, is de loonstop vanaf die datum sowieso onterecht omdat het U verboden is op het werk te verschijnen. De consequenties hiervan zijn voor de werkgever
Dit is een fout. Je dient aan de bedrijfsarts toestemming te vragen om te gaan skieeen. Hier heeft het UWV in principe niets mee te maken, want het bedrijf betaalt jouw loon.21 maart telefonisch contact uwv. gemeld dat we weeknd weg gingen (skieen)
Geldt hetzelfde voor als boven. Je dient dit aan de bedrijfsarts of de HR afdeling te melden.28 maart meteen melding gemaakt bij uwv van mijn verslechterde toestand
Dit is een terechte waarschuwing. Vergeet niet dat je verlof dagen door je ziekte niet worden afgeschreven, en dat je zelfs verlof opbouwt tijdens je ziekte.17 april officelle waarschuwing werkgever: had niet gemeld dat ik weekend weg zou gaan! verzekeringsarts van afgelopen donderdag zegt dat dit flauwekul is, heb verlof dagen voor mij ziekmelding aangevraagt, deze zijn goed gekeurd en de melding staat bij het uwv in de computer.
Formeel betekent dit dus dat de bedrijfsarts vindt dat je hersteld bent aan het werk kunt gaan. Als je niet aan het werk gaat mag het bedrijf vanaf dit moment ook stoppen met uitbetalen van loon, hoewel dit niet vaak gebeurd.26 april per post brief werkgever en eindelijk de probleem analyse waar ik heel eg van schrik. mijn werkgever sommeert mij om 3 mei weer aan het werk te gaan. probleemanalyse zou met ons doorsproken zijn maar dat is niet het geval
Dit mag het bedrijf alleen doen als jouw contract op 19 mei ook afgelopen zou zijn. Als dit niet het geval is verhinderen ze je onterecht om op het werk te komen. In dat geval zou een gerechtelijke procedure bijna zeker lijden tot een veroordeling om het loon en de wettelijke verhoging te betalen19 mei brief werkgever: mijn sleutel en kleding moeten per direct in gelevert worden en de code van het alarmsysteem hebben ze verandert. er wordt mij er nadrukkelijk op gewezen dat ik zonder toestemming de werkvloer niet meer op mag.
Het is dus van belang wat de UWV-arts gaat zeggen over jouw arbeidsgeschiktheid op 3 mei.9 juni afspraak met verzekeringsarts bij het uwv. een vrouw de tijd neemt om mijn verhaal aan te horen. ze neemt nog contact op met bedrijfsarts en dan zal zij het raport naar arbeidsdeskundige zenden en deze zal mij volgende week oproepen voor gesprek. dit zal meer gaan over wet poort wachter end. verzekeringsarts kan niets zeggen over dit alleen het gezondheids gebeuren.
Samenvattend :
Als het UWV vindt dat U op 3 mei arbeidsgeschikt was, is er een terecht loonstop in de periode 3-19 mei
Als het UWV vindt dat U op 3 mei arbeidsongeschikt was, is er een onterechte loonstop in de periode 3-19 mei
Aannemende dat uw contract niet op 19 mei afliep, is de loonstop vanaf die datum sowieso onterecht omdat het U verboden is op het werk te verschijnen. De consequenties hiervan zijn voor de werkgever
@TS Als ik jou werkgever was ging je er op staande voet uit, lees je eigen verhaal eens terug, als je kunt skiën kun je ook werken. In een periode van ziekte mag je niets doen wat de genezing belemmerd en verlofdagen opnemen tijdens de ziekte periode klinkt als, vandaag ben ik even niet ziek want ik heb verlof. De loonstop van zowel de werkgever als het UWV zal wel een dwingende reden hebben.
-
Dit is wel te kort door de bocht, maar het is wel terecht dat TS zijn verlof bij het bedrijf had moeten aanvragen. Dir kunnen dan inderdaad beoordelen of deze vakantie het herstel belemmert of niet.@TS Als ik jou werkgever was ging je er op staande voet uit, lees je eigen verhaal eens terug, als je kunt skiën kun je ook werken. In een periode van ziekte mag je niets doen wat de genezing belemmerd en verlofdagen opnemen tijdens de ziekte periode klinkt als, vandaag ben ik even niet ziek want ik heb verlof. De loonstop van zowel de werkgever als het UWV zal wel een dwingende reden hebben.
Een verdere beoordeling is moeilijk aangezien TS niet heeft verteld wat zijn eerste ziektebeeld is.
Overigens heeft alleen het bedrijf een loonstop uitgevoerd en niet het UVW.
Het bedrijf gaat overigens wel in de fout om TS de toegang te weigeren, dit kan ze veel geld kosten
Ts zal wel niet het hele verhaal vertellen, als de werkgever nergens meer aan mee wil werken dan zit er wel een historie achter. Vergelijking, je meldt je ziek omdat je door je rug gegaan bent. Controleur van het UWV/ARBO brengt je een bezoek en treft jou in de tuin aan terwijl je druk doende bent een terras aan te leggen, dan ben je zwaar de Sjaak, als je dan meedeelt ik heb vandaag een verlofdag dus even geen last van mijn rug en je breekt op die dag ook nog eens je scheenbeen!!! pikt toch niemand zelfs je collega's niet.
-
Je reageert ongeveer hetzelfde als de werkgever.
Toch moet je daarmee oppassen. De Werkgever is geen dokter, en ik neem even aan dat jij dat ook niet bent, netzomin als ik
Er zijn ziektebeelde denkbaar waar een weekendje skieeen niet het herstel hoeft te belemmeren. Denk hierbij een psychische problemen, stress, of problemen die voorkomen uit langdurig computergebruik.
Daarom is het ook wenselijk dat de bedrijfsarts toestemming verleend.
Punt is dat het bedrijf dit heeft afgedaan met een officiele waarschuwing, en dan is het ook afgehandeld. Het kan later niet meer de (enige) reden tot ontslag zijn.
Toch moet je daarmee oppassen. De Werkgever is geen dokter, en ik neem even aan dat jij dat ook niet bent, netzomin als ik
Er zijn ziektebeelde denkbaar waar een weekendje skieeen niet het herstel hoeft te belemmeren. Denk hierbij een psychische problemen, stress, of problemen die voorkomen uit langdurig computergebruik.
Daarom is het ook wenselijk dat de bedrijfsarts toestemming verleend.
Punt is dat het bedrijf dit heeft afgedaan met een officiele waarschuwing, en dan is het ook afgehandeld. Het kan later niet meer de (enige) reden tot ontslag zijn.
Ik denk inderdaad als werkgever, een officiële waarschuwing krijg je niet zomaar daar moet je wel iets voor doen.
-
Snap dat het voor sommige mensen erg moeilijk is om inzicht te krijgen in mijn situatie maar wil alleen maar zeggen oordeel niet te snel.
Weet donders goed dat het voor een werkgever erg moeilijk is met een ziekte van werknemer te maken te hebben.
Laat je als werkgever eerst voorlichten voor dat je oordeelt.
dat is wat ik bij mijn werkgever ook mis.
z'n 7 jaar geleden ben ik 80-100% afgekeurd en belanden in de wao.
Ik vind / vond mezelf daar te jong voor.
Meiden (29) van mijn leeftijd zitten midden in het arbeidsproces en het sociale leven.
Ik heb nooit kunnen accepteren dat ik op die leeftijd thuis achter de geraniums zat.
in 2007 ben ik weer voor 4 dagen(32 uur) aan de gang gegaan.
dit is 4 jaar goed gegaan.
In die tijd heb ik ook niets van de werkgever gehoord.
Hij had een hele goede werknemer aan mij:
ik kwam altijd op tijd, had hard voor de zaak, kon altijd overwerken of kwam op andere dagen terug, was nooit ziek en wist hoe fijn het weer was om aan het arbeidsproces weer deel te nemen.
weet iemand eigenlijk hoe goed het dan voelt om weer voor de eerste keer salaris te ontvangen waar je hard voor gewerkt hebt? dat heet voldoening.
ik ben nooit te beroerd geweest om te werken en niemand heeft toen aan mij gemerkt dat ik een arbeidshandicap status heb.
Het is voor mij frustreren dat ik een probleem analyse van een bedrijfsarts ontvang waar ik me niet in kan vinden.
deze is sumier bevonden door de arbeidsdeskundige. er werdt niets in gezegt over hoeveel uur op een dag en welke werkzaamheden..
die ene regels ;
Ik had hier graag nog even met de bedrijfsarts over willen praten
na z'n probleemanalyse moet je dan een plan van aanpak op moeten stellen. hoe kun je dat doen op iets wat niet volledige is? Ik en nog de werkgever hadden een onduidelijk beeld uit de probleem analyse hoe we verder konde.
ik heb nooit meer de mogelijkheid gekregen om daar met de bedrijfsarts over te praten.
uit de probleemanalyse heeft mijn werkgever op zich zelf een plan van aanpak opgesteld daarin kon ik me ook niet vinden.
In de probleemanalyse zijn er dingen niet benoemt waardoor er bij werkgever en werknemer nog vragen waren. mijn werkgever heeft voor hem zo gunstig mogelijke plan van aanpak opgesteld:
24 uur over 5 dagen uitsmeren.
als ik niet 24 uur in de week werk dien ik die te korte uren in te halen op een ander moment.
Wat zegt dat nou: op korte termijn aangepast werk hoelang is kort? en welke werkzaamheden?
op het moment van 3 mei kon ik niet lopen. volgens de wet poort wachter moet de werkgever mij de gelegenheid bieden om op het werk te kunnen komen en mogelijk taxi vervoer regelen......dit heeft hij ook geweigert.
wat betreft mijn vakantie:
ik ben uitgegaan van mijn eigen arts. deze gaf te kennen dat het voor me goed zou zijn om even weg te gaan. mijn werkgever was op de hoogte van mijn geplande trip.
het is gewoon domme pech dat ik daar mijn been breek.....geloof mij daar kies niemand voor.
Ik ben moeder van 2 jonge kinderen, deze heb ik 6 weken niet kunnen verzorgen, je huishouden niet kunnen doen en constant moeten vragen of iemand je wil helpen......
ik vraag me nu af......aan wie moet ik me verantwoorden?
Als werkgever van het begin af aan in mij geinterreseerd was was het nooit zo ver gekomen.
DIT VERHAAL KENT GEEN WINNAARS ALLEEN MAAR VERLIEZERS
mijn contract loopt 1 september af. mijn werkgever heeft al te kennen gegeven tijdens een werkoverleg dat hij niet met me door wilde gaan. zoals je misschien begrijpt heb ik dit van een aantal collega's moeten vernemen want ik kon bij dit werkoverleg niet aanwezig zijn.
afwachten na de uitspraak van verzekeringsarts:
als bedrijfsarts met ''op korte termijn'' geen 3 mei verstaat dan is de uitslag positief. hoe dan ook ik mag nog een rondje op komen draven bij de arbeidsdeskundige.
dit verhaal wordt vervolgt.....
Weet donders goed dat het voor een werkgever erg moeilijk is met een ziekte van werknemer te maken te hebben.
Laat je als werkgever eerst voorlichten voor dat je oordeelt.
dat is wat ik bij mijn werkgever ook mis.
z'n 7 jaar geleden ben ik 80-100% afgekeurd en belanden in de wao.
Ik vind / vond mezelf daar te jong voor.
Meiden (29) van mijn leeftijd zitten midden in het arbeidsproces en het sociale leven.
Ik heb nooit kunnen accepteren dat ik op die leeftijd thuis achter de geraniums zat.
in 2007 ben ik weer voor 4 dagen(32 uur) aan de gang gegaan.
dit is 4 jaar goed gegaan.
In die tijd heb ik ook niets van de werkgever gehoord.
Hij had een hele goede werknemer aan mij:
ik kwam altijd op tijd, had hard voor de zaak, kon altijd overwerken of kwam op andere dagen terug, was nooit ziek en wist hoe fijn het weer was om aan het arbeidsproces weer deel te nemen.
weet iemand eigenlijk hoe goed het dan voelt om weer voor de eerste keer salaris te ontvangen waar je hard voor gewerkt hebt? dat heet voldoening.
ik ben nooit te beroerd geweest om te werken en niemand heeft toen aan mij gemerkt dat ik een arbeidshandicap status heb.
Het is voor mij frustreren dat ik een probleem analyse van een bedrijfsarts ontvang waar ik me niet in kan vinden.
deze is sumier bevonden door de arbeidsdeskundige. er werdt niets in gezegt over hoeveel uur op een dag en welke werkzaamheden..
die ene regels ;
riep bij mij heel veel vraagtekens op.op korte termijn aangepast werk
Ik had hier graag nog even met de bedrijfsarts over willen praten
na z'n probleemanalyse moet je dan een plan van aanpak op moeten stellen. hoe kun je dat doen op iets wat niet volledige is? Ik en nog de werkgever hadden een onduidelijk beeld uit de probleem analyse hoe we verder konde.
ik heb nooit meer de mogelijkheid gekregen om daar met de bedrijfsarts over te praten.
uit de probleemanalyse heeft mijn werkgever op zich zelf een plan van aanpak opgesteld daarin kon ik me ook niet vinden.
In de probleemanalyse zijn er dingen niet benoemt waardoor er bij werkgever en werknemer nog vragen waren. mijn werkgever heeft voor hem zo gunstig mogelijke plan van aanpak opgesteld:
24 uur over 5 dagen uitsmeren.
als ik niet 24 uur in de week werk dien ik die te korte uren in te halen op een ander moment.
Wat zegt dat nou: op korte termijn aangepast werk hoelang is kort? en welke werkzaamheden?
op het moment van 3 mei kon ik niet lopen. volgens de wet poort wachter moet de werkgever mij de gelegenheid bieden om op het werk te kunnen komen en mogelijk taxi vervoer regelen......dit heeft hij ook geweigert.
wat betreft mijn vakantie:
ik ben uitgegaan van mijn eigen arts. deze gaf te kennen dat het voor me goed zou zijn om even weg te gaan. mijn werkgever was op de hoogte van mijn geplande trip.
het is gewoon domme pech dat ik daar mijn been breek.....geloof mij daar kies niemand voor.
Ik ben moeder van 2 jonge kinderen, deze heb ik 6 weken niet kunnen verzorgen, je huishouden niet kunnen doen en constant moeten vragen of iemand je wil helpen......
ik vraag me nu af......aan wie moet ik me verantwoorden?
Als werkgever van het begin af aan in mij geinterreseerd was was het nooit zo ver gekomen.
DIT VERHAAL KENT GEEN WINNAARS ALLEEN MAAR VERLIEZERS
mijn contract loopt 1 september af. mijn werkgever heeft al te kennen gegeven tijdens een werkoverleg dat hij niet met me door wilde gaan. zoals je misschien begrijpt heb ik dit van een aantal collega's moeten vernemen want ik kon bij dit werkoverleg niet aanwezig zijn.
afwachten na de uitspraak van verzekeringsarts:
als bedrijfsarts met ''op korte termijn'' geen 3 mei verstaat dan is de uitslag positief. hoe dan ook ik mag nog een rondje op komen draven bij de arbeidsdeskundige.
dit verhaal wordt vervolgt.....
-
Ik begrijp iets niet.
Tussen 25 maart en 3 mei zaten op drie dagen na 6 weken tijd.
Op drie mei kon u nog niet lopen zegt u.
Wanneer kon u wel weer lopen?
Tussen 25 maart en 3 mei zaten op drie dagen na 6 weken tijd.
Op drie mei kon u nog niet lopen zegt u.
Wanneer kon u wel weer lopen?
-
oja ik wil jullie bedanken voor jullie reactie...ook al zijn ze misschien een beetje kort door de bocht.
Ik had heel erg graag een gesprek met de werkgever gehad waar hij mij kon vertel wat hen zo stoort, ik mijn dingen op tafel kon leggen.
Dit gesprek heeft nooit plaats gevonden omdat ik daar nooit de kans voor heb gekregen...mijn deur staat op de dag van vandaag nog open...
Ik zou hem graag willen snappen.
vanaf mijn eerste ziektedag heeft hij mij al tegen gewerkt, zonder aanleiding. terwijl de bedrijfsarts mijn arbeidsongeschikt beoordeelde kon mijn werkgever een ander oordeel vellen.
Tja hij mag dan wel tandarts zijn maar kan een tandarts een openhartoperatie uitvoeren?
mijn bedrijfsarts werk bij een tamelijk klein bedrijf: 2 bedrijfsarts.
Ik kan me heel goed voorstellen dat z'n soort bedrijf het echt van de werkgevers moeten hebben.
Ik heb haar gebeld en zei verwees mij meteen door naar het uwv.... dit is toch opmerkelijk... een bedrijfsarts kan toch even ingaan op een probleem analyse als er nog wat vragen over zijn!
in zeer korte termijn kreeg ik in de gaten dat ik niet meer welkom was.
die officiele waarschuwing ligt er.....jammer dan....
daar kan ik me geen zorgen om maken....
Ik kan me zorgen maken om het feit dat is van de dokter pas met herstellen mag beginnen als deze zaak van de baan is.
fijne pinksterdagen
Ik had heel erg graag een gesprek met de werkgever gehad waar hij mij kon vertel wat hen zo stoort, ik mijn dingen op tafel kon leggen.
Dit gesprek heeft nooit plaats gevonden omdat ik daar nooit de kans voor heb gekregen...mijn deur staat op de dag van vandaag nog open...
Ik zou hem graag willen snappen.
vanaf mijn eerste ziektedag heeft hij mij al tegen gewerkt, zonder aanleiding. terwijl de bedrijfsarts mijn arbeidsongeschikt beoordeelde kon mijn werkgever een ander oordeel vellen.
Tja hij mag dan wel tandarts zijn maar kan een tandarts een openhartoperatie uitvoeren?
mijn bedrijfsarts werk bij een tamelijk klein bedrijf: 2 bedrijfsarts.
Ik kan me heel goed voorstellen dat z'n soort bedrijf het echt van de werkgevers moeten hebben.
Ik heb haar gebeld en zei verwees mij meteen door naar het uwv.... dit is toch opmerkelijk... een bedrijfsarts kan toch even ingaan op een probleem analyse als er nog wat vragen over zijn!
in zeer korte termijn kreeg ik in de gaten dat ik niet meer welkom was.
die officiele waarschuwing ligt er.....jammer dan....
daar kan ik me geen zorgen om maken....
Ik kan me zorgen maken om het feit dat is van de dokter pas met herstellen mag beginnen als deze zaak van de baan is.
fijne pinksterdagen
-
vraag wanneer kon je dan wel weer lopen?
2 mei orthopeed bezocht. deze kon van de nieuwe rontgen beoordelen dat het been goede geheeld was. vanaf nu begint de echt revalidatie waar ik nu nog niet mee klaar ben.
je kunt je voorstellen dat als een been door een brees 6 weken in gestrekte stand is gehouden er spieren hun functie verliezen.
Ik kon de eerste 3 a 4 weken na het hestel van 6 weken mijn been niet buigen. autorijden mag je pas weer als je zonder krukken kan lopen.
langzaam leer je stukje voor stukje je been weer te buigen en te strekken.
Ik zit nu weer op lopen zonder krukken, niet al te langen stukken.
het kan wel een jaar duren dat het volume van de spieren in bovenbeen en kuit weer terug zijn. het kan ook zo zijn dat dit nooit meer goed komt.....tja daar gaat het hardlopen dan....
maar laat ik me maar richten op de dingen die nog wel kunnen.......
2 mei orthopeed bezocht. deze kon van de nieuwe rontgen beoordelen dat het been goede geheeld was. vanaf nu begint de echt revalidatie waar ik nu nog niet mee klaar ben.
je kunt je voorstellen dat als een been door een brees 6 weken in gestrekte stand is gehouden er spieren hun functie verliezen.
Ik kon de eerste 3 a 4 weken na het hestel van 6 weken mijn been niet buigen. autorijden mag je pas weer als je zonder krukken kan lopen.
langzaam leer je stukje voor stukje je been weer te buigen en te strekken.
Ik zit nu weer op lopen zonder krukken, niet al te langen stukken.
het kan wel een jaar duren dat het volume van de spieren in bovenbeen en kuit weer terug zijn. het kan ook zo zijn dat dit nooit meer goed komt.....tja daar gaat het hardlopen dan....
maar laat ik me maar richten op de dingen die nog wel kunnen.......
-
In dat geval, beterschap met uw been.
Hai,
Allereerst beterschap,
Daarnaast zijn er denk ik twee dingen die u nu misschien belemmeren in ervoor te zorg en dat u krijgt waar u recht op heeft
1) u geeft meerdere malen aan te willen praten (werkgever, bedrijfsarts, uwv etc) Punt is, zij willen waarschijnlijk helemaal niet met u praten. Het punt is namelijk, u bent het niet eens met de uitspraken die zijn gedaan hebben (schriftelijk of mondeling) maar deze zijn niet onderhandelbaar. Ik bedoel niet dat u een dealtje wilt sluiten maar ik zie het wel vaker als mensen het ergens niet mee eens zijn dan willen ze constant een gesprek maar dat gesprek daar komt nooit iets uit, er gaat toch niets aangepast worden op basis van een gesprek. Met constant te proberen toch een gesprek aan te gaan denk ik niet dat u uzelf helpt. Als er inderdaad dingen zijn die niet correct zijn dan kan de jurist stappen ondernemen, maar consequent met iedereen te willen praten en overleggen helpt niet, er is niets wat ze op dit moment met u gaan overleggen.
2) wat betreft de 24 uur per week verdelen over meerdere dagen, dat mag gewoon. De meeste contracten geven aan hoeveel uur een werknemer werkt, er staat niet bij over hoeveel dagen die tijd verdeeld moet of mag worden. Dus als u eerder 3 x 8 uur werkte en dus 2 dagen vrij had, mag uw werkgever die 24 uur nu gewoon anders verdelen. U zegt dat u de niet gewerkte uren moet inhalen. Of dat mag ligt eraan, als u niet tot 24 uur per week komt omdat u ziek bent, dan hoeft u die niet in te halen. Als u die 24 uur niet haalt omdat u op bepaalde tijden niet komt om prive redenen (kinderen bijvoorbeeld) mag uw werkgever u verplichten die wel in te halen om zo op een gemiddelde van 24 uur per 4 of 6 weken (cao afhankelijk) te komen.
succes
Trudy
Allereerst beterschap,
Daarnaast zijn er denk ik twee dingen die u nu misschien belemmeren in ervoor te zorg en dat u krijgt waar u recht op heeft
1) u geeft meerdere malen aan te willen praten (werkgever, bedrijfsarts, uwv etc) Punt is, zij willen waarschijnlijk helemaal niet met u praten. Het punt is namelijk, u bent het niet eens met de uitspraken die zijn gedaan hebben (schriftelijk of mondeling) maar deze zijn niet onderhandelbaar. Ik bedoel niet dat u een dealtje wilt sluiten maar ik zie het wel vaker als mensen het ergens niet mee eens zijn dan willen ze constant een gesprek maar dat gesprek daar komt nooit iets uit, er gaat toch niets aangepast worden op basis van een gesprek. Met constant te proberen toch een gesprek aan te gaan denk ik niet dat u uzelf helpt. Als er inderdaad dingen zijn die niet correct zijn dan kan de jurist stappen ondernemen, maar consequent met iedereen te willen praten en overleggen helpt niet, er is niets wat ze op dit moment met u gaan overleggen.
2) wat betreft de 24 uur per week verdelen over meerdere dagen, dat mag gewoon. De meeste contracten geven aan hoeveel uur een werknemer werkt, er staat niet bij over hoeveel dagen die tijd verdeeld moet of mag worden. Dus als u eerder 3 x 8 uur werkte en dus 2 dagen vrij had, mag uw werkgever die 24 uur nu gewoon anders verdelen. U zegt dat u de niet gewerkte uren moet inhalen. Of dat mag ligt eraan, als u niet tot 24 uur per week komt omdat u ziek bent, dan hoeft u die niet in te halen. Als u die 24 uur niet haalt omdat u op bepaalde tijden niet komt om prive redenen (kinderen bijvoorbeeld) mag uw werkgever u verplichten die wel in te halen om zo op een gemiddelde van 24 uur per 4 of 6 weken (cao afhankelijk) te komen.
succes
Trudy
-
Trudy dank u wel voor je toelichting.
net mijn deskundigeoordeel in de bus gehad.
tja je raad het al.....waar sta ik als werknemer.......
1 ding is positief ik krijg eindelijk weer een afspraak met die bedrijfsarts. het zou voor haar ook mogelijk zijn om informatie in te winnen bij mijn doktoren.
ik weet van mijn neuro psycholoog dat zij over de probleem analyse heel anders dacht en zich niet kon vinden in plan van aanpak opgesteld door werkgever. Deze heeft totaal geen inzicht over de beperkingen van een persoon die met een hersenbeschadiging leeft.
net mijn deskundigeoordeel in de bus gehad.
tja je raad het al.....waar sta ik als werknemer.......
1 ding is positief ik krijg eindelijk weer een afspraak met die bedrijfsarts. het zou voor haar ook mogelijk zijn om informatie in te winnen bij mijn doktoren.
ik weet van mijn neuro psycholoog dat zij over de probleem analyse heel anders dacht en zich niet kon vinden in plan van aanpak opgesteld door werkgever. Deze heeft totaal geen inzicht over de beperkingen van een persoon die met een hersenbeschadiging leeft.