LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] wajong te laat
wajong te laat
Hallo,
Ik ontvang sinds 2008 een wajong uitkering. Ik heb altijd op tijd betaald gehad. Wel zijn er grove fouten gemaakt. het eerste jaar moest ik 900 terugbetalen. terwijl ik alles netjes doorgaf. was hun fout. en afgelopen jaar kreeg ik in ene geen uitkering (aanvulling) meer terwijl ik eerst meer verdiende en het toen nog wel kreeg. Bleek ook een fout te zijn. kreeg nog 700 terug. Je moet zelf alles dus goed bijhouden anders loopt het in de soep.
maar nu het volgende. Zijn er meer mensen die deze maand nog geen wajong hebben ontvangen. vind het namelijk wel erg lang duren nu. Normaal gesproken kreeg ik het al in de eerste week van de maand gestort. maar sinds mijn loonstrookjes naar een ander adres moet sturen gaan er gerust 2 weken overheen voordat ik bericht ontvang en het geld dus ook.
Nu heb ik begin van de maand ook een aanvraag voor een herkeuring ingediend, omdat ik het niet meer red om de uren te werken waarvoor ik gekeurd was en nu minder ga werken. Maar nu hoorde ik gisteren dat dit nog tot december kan duren voordat ik er meer over hoor. Dit is toch niet normaal. ik werk parttime. en mijn complete salaris gaat op aan vaste lasten. en nu ga ik nog minder werken, dus kan ik straks op een houtje bijten. ik vind het niet kloppen dat als er iets aan de gezondheid veranderd wij dit binnen een week moeten doorgeven. maar het uwv heef wel 8 weken de tijd om iets van zich te laten horen.
zijn er meerdere met dit probleem.
gr suzanne
Ik ontvang sinds 2008 een wajong uitkering. Ik heb altijd op tijd betaald gehad. Wel zijn er grove fouten gemaakt. het eerste jaar moest ik 900 terugbetalen. terwijl ik alles netjes doorgaf. was hun fout. en afgelopen jaar kreeg ik in ene geen uitkering (aanvulling) meer terwijl ik eerst meer verdiende en het toen nog wel kreeg. Bleek ook een fout te zijn. kreeg nog 700 terug. Je moet zelf alles dus goed bijhouden anders loopt het in de soep.
maar nu het volgende. Zijn er meer mensen die deze maand nog geen wajong hebben ontvangen. vind het namelijk wel erg lang duren nu. Normaal gesproken kreeg ik het al in de eerste week van de maand gestort. maar sinds mijn loonstrookjes naar een ander adres moet sturen gaan er gerust 2 weken overheen voordat ik bericht ontvang en het geld dus ook.
Nu heb ik begin van de maand ook een aanvraag voor een herkeuring ingediend, omdat ik het niet meer red om de uren te werken waarvoor ik gekeurd was en nu minder ga werken. Maar nu hoorde ik gisteren dat dit nog tot december kan duren voordat ik er meer over hoor. Dit is toch niet normaal. ik werk parttime. en mijn complete salaris gaat op aan vaste lasten. en nu ga ik nog minder werken, dus kan ik straks op een houtje bijten. ik vind het niet kloppen dat als er iets aan de gezondheid veranderd wij dit binnen een week moeten doorgeven. maar het uwv heef wel 8 weken de tijd om iets van zich te laten horen.
zijn er meerdere met dit probleem.
gr suzanne
-
Re: wajong te laat
Niet op reageren, het is vrijdagavond, trollenavond. Omdat er in het weekend niet gemodereerd wordt, meent een of andere sicko vrij spel te hebben, en onder tig accounts hier 'lollig' te kunnen zijn.
witte angora schreef:Niet op reageren, het is vrijdagavond, trollenavond. Omdat er in het weekend niet gemodereerd wordt, meent een of andere sicko vrij spel te hebben, en onder tig accounts hier 'lollig' te kunnen zijn.
die zijn niet normaal dus net wat WA zegt zijn na het weekend weer weg niks van aantrekkken
-
http://www.uwv.nl/owajong/wajong-uitker ... index.aspxsuperklaver schreef: Zijn er meer mensen die deze maand nog geen wajong hebben ontvangen. vind het namelijk wel erg lang duren nu. Normaal gesproken kreeg ik het al in de eerste week van de maand gestort
Hoe gaat de betaling van mijn uitkering?
Heeft u een Wajong-uitkering? Dan betalen wij uw uitkering op de 15e van elke maand. Let op: meestal heeft de bank daarna nog 2 werkdagen nodig om uw uitkering bij te schrijven op uw rekening. Heeft u daarna nog niets ontvangen? Dan kunt u bellen met UWV Telefoon.
Maar je kunt beter kijken op deze site:
http://wajong.startpagina.nl/prikbord/
Daar is elke maand wel een topic over de uitbetalingsdatum en deze maand ellenlang, want de uitbetaling van de Wajong was later dan gebruikelijk. Het zou vandaag gestort moeten zijn.
Ik heb vanmiddag gebeld met het uwv. Nu blijkt dat het geld wel gereserveerd staat maar dat er nog geen opdracht is gegeven om het te storten. duurt wel erg lang. als het goed is wordt ik woensdag gebeld (morgen kan ik niet) met uitleg waarom. De mevrouw die ik aan de lijn had dacht dat het te maken had met mijn aanvraag voor een herkeuring. dat ze daar eerst de uitslag van wilde weten. Maar daar kan nog 2 maanden overheen gaan. zo lang kan ik niet op het geld wachten, helemaal omdat ik sinds vorige week minder ben gaan werken ivm gezondheid. Ze begreep mij heel goed en zou er achteraan gaan. dus is weer afwachten.
Vandaag ben ik teruggebeld door het uwv. Ze waren idd vergeten opdracht te geven om het over te maken. dat zou gelijk gebeuren. Dus als het goed is, is het opgelost.
inmiddels heb ik een klacht ingediend en daar een reactie op gehad. er zijn nu afspraken gemaakt dat ik elke maand een vast bedrag ontvang, zodat ik in ieder geval iets heb. ook heb ik inmiddels de herkeuring gehad. dit verliep goed. mijn uitkering wordt verhoogd met terugwerkende kracht vanaf september, en ik mag nu minder werken. is voor mijn gezondheid beter.