Mijn dochter, inmiddels 18, is al 6 jaar ziek, waarvan 5 jaar al niet meer naar school maar thuis. De ziekte van mijn dochter heeft met darmproblematiek, hart en infectie in hoofd te maken. Veel pijn de hele dag. De opnames afgelopen 6 jaar zijn er heel veel. De ene ingreep na de andere en pijnbestrijding en dagelijks morfine.
Een Wajong uitkering werd afgewezen en toen met stichting mee, bezwaar gemaakt en weer afgewezen en er is zelfs gesteld dat ze 38 uur per week kan werken. Ongelooflijk. Op dit moment kan ze niet eens naar buiten en voorheen kon ze net mee een boodschapje doen en was de dag voor haar al klaar.
Haar zus, een jaar jonger heeft een tegenovergesteld leven, school, werk, scooter, vrienden. Helaas zit dit er niet in voor mijn andere dochter. Ik ga maar in beroep maar ben mijn hoop op een positieve uitslag aardig kwijt in het UWV. Wij kennen, natuurlijk door haar vele amc verblijven, andere jongeren die wel een Wajong hebben. Ondanks dat zij meer kunnen en wel aan het leven meedoen buiten de deur. Hoe is dit mogelijk??
Ik snap er niks van en heb me ondanks haar ziek zijn, nog nooit zo ongelukkig gevoeld door het UWV. Je ziekte zo te moeten verdedigen is al moeilijk omdat ik haar zo positief mogelijk wil houden maar daarna nog afgewezen worden ook....Ik ben de weg kwijt in de put die UWV heet.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wajong zieke dochter afgewezen
Re: Wajong zieke dochter afgewezen
ongelofelijk, misschien iets voor de ombudsman?Sybela123 schreef:Mijn dochter, inmiddels 18, is al 6 jaar ziek, waarvan 5 jaar al niet meer naar school maar thuis. De ziekte van mijn dochter heeft met darmproblematiek, hart en infectie in hoofd te maken. Veel pijn de hele dag. De opnames afgelopen 6 jaar zijn er heel veel. De ene ingreep na de andere en pijnbestrijding en dagelijks morfine.
Een Wajong uitkering werd afgewezen en toen met stichting mee, bezwaar gemaakt en weer afgewezen en er is zelfs gesteld dat ze 38 uur per week kan werken. Ongelooflijk. Op dit moment kan ze niet eens naar buiten en voorheen kon ze net mee een boodschapje doen en was de dag voor haar al klaar.
Haar zus, een jaar jonger heeft een tegenovergesteld leven, school, werk, scooter, vrienden. Helaas zit dit er niet in voor mijn andere dochter. Ik ga maar in beroep maar ben mijn hoop op een positieve uitslag aardig kwijt in het UWV. Wij kennen, natuurlijk door haar vele amc verblijven, andere jongeren die wel een Wajong hebben. Ondanks dat zij meer kunnen en wel aan het leven meedoen buiten de deur. Hoe is dit mogelijk??
Ik snap er niks van en heb me ondanks haar ziek zijn, nog nooit zo ongelukkig gevoeld door het UWV. Je ziekte zo te moeten verdedigen is al moeilijk omdat ik haar zo positief mogelijk wil houden maar daarna nog afgewezen worden ook....Ik ben de weg kwijt in de put die UWV heet.
Re: Wajong zieke dochter afgewezen
Hallo Sybela123, je hebt bezwaar gemaakt tegen de beslissing van het UWV. Maar daarmee hoeft het nog niet op te houden. Je kunt in beroep gaan tegen het afwijzen van het bezwaar via de Rechtbank. Zie http://www.uwv.nl/particulieren/Images/ ... 011-13.pdf
Hou de uiterste datum waarop u dat moet doen in de gaten.
Gezien de beschrijving van de klachten van uw dochter zou ik deze mogelijkheid zeker overwegen. Wellicht ten overvloede: laat je bijstaan en ga dit niet in je eentje aan.
Kijk ook even goed naar pagina 6: vergoeding voor eventuele kosten voor rechtsbijstand etc. moet je van tevoren in je bezwaarschrift aanvragen anders loopt u die mis.
Heel veel sterkte en succes.
Hou de uiterste datum waarop u dat moet doen in de gaten.
Gezien de beschrijving van de klachten van uw dochter zou ik deze mogelijkheid zeker overwegen. Wellicht ten overvloede: laat je bijstaan en ga dit niet in je eentje aan.
Kijk ook even goed naar pagina 6: vergoeding voor eventuele kosten voor rechtsbijstand etc. moet je van tevoren in je bezwaarschrift aanvragen anders loopt u die mis.
Heel veel sterkte en succes.