LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wanneer een ZW uitkering
Wanneer een ZW uitkering
Graag wil ik weten na hoeveel dagen werken voor een uitzendbureau je recht hebt op een ziektewet uitkering?
Re: Wanneer een ZW uitkering
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ziekengeldFbervoets schreef:Graag wil ik weten na hoeveel dagen werken voor een uitzendbureau je recht hebt op een ziektewet uitkering?
Daar staat niet vermeld na hoeveel dagen je recht hebt op een ZW uitkering. Is dat al na 1 gewerkte dag via uitzendbureau? Of pas na een x aantal dagen of weken?riddert schreef:http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ziekengeldFbervoets schreef:Graag wil ik weten na hoeveel dagen werken voor een uitzendbureau je recht hebt op een ziektewet uitkering?
Waarom bel je het UWV niet en stel daar je vraag.
-
Vanaf het moment dat je ziek wordt?Fbervoets schreef:Graag wil ik weten na hoeveel dagen werken voor een uitzendbureau je recht hebt op een ziektewet uitkering?
Na hoeveel gewerkte dagen voor een uitzendbureau heb je pas recht op een ZW uitkering? Of heb je al recht op ZW na 1 gewerkte dag?witte angora schreef:Vanaf het moment dat je ziek wordt?Fbervoets schreef:Graag wil ik weten na hoeveel dagen werken voor een uitzendbureau je recht hebt op een ziektewet uitkering?
Omdat mijn vrouw 1,5 week voor een uitzendbureau heeft gewerkt waarna zij ziek werd. En volgens het UWV krijg zij geen ZW uitkering omdat haar uitzendcontract op oproepbasis was. Zij werkte echter in deze 1,5 week wel gewoon fulltime.MichielFRL schreef:Na 1 dag werken voor een uitzendbureau heb je, rekening houdende met 2 wachtdagen, recht op een ZW uitkering van het UWV.Fbervoets schreef:Na hoeveel gewerkte dagen voor een uitzendbureau heb je pas recht op een ZW uitkering? Of heb je al recht op ZW na 1 gewerkte dag?
Waarom wil je dit weten?