LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wao herkeuring

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
hamid12
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jul 2007 08:14

wao herkeuring

Ongelezen bericht door hamid12 »

Ik heb de volgende vraag/klacht over het UWV

Hallo beste mensen ,

Ik ben sinds 1988 afgekeurd (80 /100%).
Ik ben voor het laatste gekeurd in 1994.
Volgens mijn ouders ik ben geboren op 19-01-1959 dus ik ben nu 58 jaar .
In 1989 heeft “GMD/ UWV” mijn geboortedatum gewijzigd in 01-07 -1959 dus ik ben nog steeds 58 jaar.
Volgens mij ik behoor in beide gevallen tot groep 45+.
Deze week ontving ik een “belbrief ” van UWV met de volgende tekst :

--------------------------------------
”Geachte heer,
Sinds 01-10-2004 zijn er nieuwe regels m.b.t. de (her-) beoordeling van arbeidsongeschiktheid van toepassing. Dit houdt in dat ook uw mate van arbeidsongeschiktheid herbeoordeeld moet worden.
Door middel van deze brief verzoeken wij u binnen een week contact op te nemen om een afspraak te kunnen maken voor een medisch heronderzoek bij een van onze verzekeringsartsen .
U kunt ons bellen op maandag, dinsdag, donderdag, en vrijdag tussen 9.00-12.00 ur. Het telefoonnummer staat boven aan de brief .
Reageert u niet op dit verzoek binnen een week, dan kan dit gevolgen hebben voor de betaling van u uitkering .”
-----------------------

Ik heb het UWV en om opheldering gevraagd .Ik kreeg eerste een man aan de telefoon ,die snapt helemaal niets van .Later werd ik terug gebeld door een mevrouw en die wilde dat ik volgende week naar de keuringsarts moet komen ,zoniet dan wordt mijn uitkering beëindigd .Einde gesprek .

Direct daarna probeerde ik nog een paar keer om die mevrouw te bellen,maar ik word steeds niet door verbonden .Een dag later heb ik het weer geprobeerd .Ik kreeg te horen dat die mevrouw niet aanwezig is en ik moest op haar brief wachten . Inmiddels zijn 4 dagen voorbij gegaan en ik heb nog geen brief ontvangen .Ook de brief waar in staat dat mijn uitkering van 70 naar 75% gaat heb ik niet gekregen .


Mijn vragen :

1. Ben ik 45+ Ja of Neen ?
2. Heeft iemand ook z´n ervaring gehad ?
3. Mag/Kan UWV/mevrouw zomaar mijn uitkering beëindigen? Zo ja wat kan daar tegen doen
4. Tot slot ik wil een klacht indienen tegen UWV/mevrouw ,maar ik weet niet hoe ? Kan iemand mij hiermee helpen ?


Bij voorbad dank voor uw antwoorden/hulp

Gestresst 45+

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: wao herkeuring

Ongelezen bericht door D1RK »

U dient de geboorte datum op Uw paspoort te gebruiken, ook als Uw ouders een fout maakte, die is geldig, en als ze een fout maken moeten ze het herstellen, U dient fouten tijdig door te geven zodra U dat ziet, soms zijn er grenzen, en die 45+, dat wist ik niet, maar boven 57 was er geen solicitatie plicht voor bepaalde groepen!

Omdat bij Kassa betere experts zitten zult U daar vermoedelijk een beter antwoord kunnen verwachten, hier zitten meestal de produkten, en dit soort vragen word hier op minder nivo of fout beantwoord.

Succes bij de http://www.vara.nl

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: wao herkeuring

Ongelezen bericht door antonh »

Als je in 1959 geboren bent ben je volgens mij toch pas 48 jaar en géén 58 jaar of zie ik dat verkeerd?

Volgens mijn ouders ik ben geboren op 19-01-1959 dus ik ben nu 58 jaar .
In 1989 heeft “GMD/ UWV” mijn geboortedatum gewijzigd in 01-07 -1959 dus ik ben nog steeds 58 jaar.


Geboortedatum wijzigen kan toch niet.
In het bevolkingsregister staat 19-01-1958 en dan blijft dat ook zo.
Beetje vreemd verhaal.

1. Ben ik 45+ Ja of Neen ?
JA als je van 58 bent
2. Heeft iemand ook z´n ervaring gehad ?
nee
3. Mag/Kan UWV/mevrouw zomaar mijn uitkering beëindigen? Zo ja wat kan daar tegen doen
Dat kunnen ze, die macht hebben ze en ze zoeken wel wat, bv verkeerde geboorte gegevens, bezwaar aanschrijven
4. Tot slot ik wil een klacht indienen tegen UWV/mevrouw ,maar ik weet niet hoe ? Kan iemand mij hiermee helpen ?
Naar de klachtendienst schrijven in Amsterdam, maar geef je weinig kans

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: wao herkeuring

Ongelezen bericht door solleila »

stel je vraag ook eens bij corv

Wel ff bij corv aanmelden. Je hoeft geen lid te worden hoor.
Ook gratis mag je op het forum

www.corv.nl of ga naar het waocafe.nl daar zijn meer mensen met tips

Gesloten