Mijn partner is zwanger en ze kan volgens de Arbodienst voor 75% aan de slag op haar werkplek. Alleen de leidinggevende had daarover een andere mening over. Hij was van mening dat ze slechts 50% aan het werk kon gaan. Dit omdat hij haar niet goed kon in plannen. Met name de til werkzaamheden.
Dus dat argument gegeven aan de Arbodienst. De arbo arts zei gelijk nee dat is niet gebruikelijk doorgaans neemt de arbeidsongeschiktheid geleidelijk af en ik vind dat je 25% ongeschikt bent. En dat hij jouw niet goed kan inplannen is zijn probleem.
Vervolgens zei ze dat verhaal tegen haar leidinggevende. Hij belde gelijk met de arbo arts. En hij wist gelijk te regelen dat de teller op 50% ging staan.
Het UWV gaat zonder meer direct accoord met 50%. Hoe kan het zo zijn dat dit zo gemakkelijk gaat? Het salaris blijft hetzelfde maar voor een deel komt dat uit de overheidshanden. Terecht?
Toeval wil dat ze teveel personeel in dienst hebben waar bezuinigd moet worden. Daarbij kun je niet bewijzen of dat met elkaar te maken heeft denk ik.
Wat is jullie opinie hierin?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wazo uitkering 50% aan de slag bij zwangerschap
Re: Wazo uitkering 50% aan de slag bij zwangerschap
Heeft iemand hier een antwoord op? Helaas nog geen reactie hierop mogen ontvangen!
Re: Wazo uitkering 50% aan de slag bij zwangerschap
Wat is nu eigenlijk je probleem? Ze hoeft nu nog maar 50% in plaats van 75% te werken en krijgt hetzelfde geld.
Heeft ze een vast contract? Ontslaan door zwangerschap mag namelijk ook niet.
Oh, en straks krijgt ze zwangerschapsverlof à 16 weken totaal en daarna kan ze dus gewoon weer fulltime aan de slag.
Dus, ik zie niet direct een probleem met de wet of andere zaken welke hierop van toepassing zijn.
Wat dat betreft mag ze blij zijn dat ze maar 50% hoeft te werken tegen dezelfde betaling en dus van haar zwangerschap rustig kan genieten zonder daarbij teveel bijkomende stress van veel werken. Zo vervelend is dat toch niet?
Heeft ze een vast contract? Ontslaan door zwangerschap mag namelijk ook niet.
Oh, en straks krijgt ze zwangerschapsverlof à 16 weken totaal en daarna kan ze dus gewoon weer fulltime aan de slag.
Dus, ik zie niet direct een probleem met de wet of andere zaken welke hierop van toepassing zijn.
Wat dat betreft mag ze blij zijn dat ze maar 50% hoeft te werken tegen dezelfde betaling en dus van haar zwangerschap rustig kan genieten zonder daarbij teveel bijkomende stress van veel werken. Zo vervelend is dat toch niet?