Ik ben twee maal aan mijn polsen geopereerd.
Hierna heb ik van de revalidatiearts het (schriftelijke)advies gekregen mijn werk (schilder) niet meer uit te voeren i.v.m. de belasting van de polsen.
Na een conflict hierover, gevolgd door een schikking met mijn toenmalige werkgever ben ik nu sinds 1 jaar werkloos.
Ander, passend werk vinden gaat niet.
Omdat ik toch mijn huishouden moet voeren wil ik weer als schilder aan de gang, met het risico, dat ik weer last van de polsen krijg.
Kan ik, gelet op mijn voorgeschiedenis en het advies van de arts, problemen krijgen bij evt. arbeidsongeschiktheid?
Dit met name inzake het aanvragen van een uitkering?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] werken na advies revalidatiearts
Re: werken na advies revalidatiearts
Mijn ervaring is JA daar kun je gigantische problemen mee
krijgen mocht je weer uitvallen met dezelfde klacht.
Pas er dus mee op.
krijgen mocht je weer uitvallen met dezelfde klacht.
Pas er dus mee op.
-
Re: werken na advies revalidatiearts
Misschien kun beter langs de (revalidatie)arts gaan, om hem een nieuwe diagnose cq, belastbaarheidsanalyse te laten maken. Het zou immers zo kunnen zijn dat de situatie verbeterd is en je weer (part)time kunt schilderen, of dat er hulpmiddelen zijn die je polsen tijdens het werk kunnen ondersteunen.gverweij schreef:Ik ben twee maal aan mijn polsen geopereerd.
Hierna heb ik van de revalidatiearts het (schriftelijke)advies gekregen mijn werk (schilder) niet meer uit te voeren i.v.m. de belasting van de polsen.
Na een conflict hierover, gevolgd door een schikking met mijn toenmalige werkgever ben ik nu sinds 1 jaar werkloos.
Ander, passend werk vinden gaat niet.
Omdat ik toch mijn huishouden moet voeren wil ik weer als schilder aan de gang, met het risico, dat ik weer last van de polsen krijg.
Kan ik, gelet op mijn voorgeschiedenis en het advies van de arts, problemen krijgen bij evt. arbeidsongeschiktheid?
Dit met name inzake het aanvragen van een uitkering?
Verder kan inderdaad sollicteren en gaan werken zonder iets te zeggen, grote problemen opleveren, en is daarom zeker niet aan te raden