LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] werken voor uitkering.

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
isemgrim

werken voor uitkering.

Ongelezen bericht door isemgrim »

hallo ik ben een jongeman van 21 jaar. ik heb zins kort een uitkering aangevraagd. en ik moet daarvoor aan het werk. vind dat een goed initiatief van de overheid. je blijft bezig en in mijn geval ik blijf van de straat. maar nu is het zo dat ik in een bedrijf moet werken met leuke collega's en leuk werk. maar heb geen werkkleding gekregen en vooral geen werkschoenen, die zijn verplicht om te dragen. wat moet/kan ik nu doen. vind het een leuke werkervarings plek en wil er absoluut niet weg maar maak me wel zorgen. hebben meer mensen hier ervaring mee of heeft iemand een tip?.

mvg isemgrim

olaf79

Re: werken voor uitkering.

Ongelezen bericht door olaf79 »

Jouw werkgever moet je voorzien van alle materialen die je nodig hebt om je werk veilig en naar behoren te kunnen uitvoeren. Als werkkleding en schoenen daarbij horen, dan moet je die van de werkgever uitgereikt krijgen..

Auti-Mama

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Vraag het even na bij de gemeente. Misschien bestaat hier bijzondere bijstand voor of zo?? Het lijkt mij dat er toch iets mogelijk moet zijn om jou aan het werk te houden. Succes!! ;)

isemgrim

Ongelezen bericht door isemgrim »

ja zoiets dacht ik ook al. wat zou nu een goede stap zijn om alsnog mijn werkkleding te krijgen???

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

olaf79 schreef:Jouw werkgever moet je voorzien van alle materialen die je nodig hebt om je werk veilig en naar behoren te kunnen uitvoeren. Als werkkleding en schoenen daarbij horen, dan moet je die van de werkgever uitgereikt krijgen..
Olaf geeft hier het goede antwoord al... Ga naar je werkgever en vraag gewoon om de spullen. Het is ook in zijn eigen belang dat hij jou, als gemotiveerde werknemer, veilig laat werken.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Miepje1 schreef:
olaf79 schreef:Jouw werkgever moet je voorzien van alle materialen die je nodig hebt om je werk veilig en naar behoren te kunnen uitvoeren. Als werkkleding en schoenen daarbij horen, dan moet je die van de werkgever uitgereikt krijgen..
Olaf geeft hier het goede antwoord al... Ga naar je werkgever en vraag gewoon om de spullen. Het is ook in zijn eigen belang dat hij jou, als gemotiveerde werknemer, veilig laat werken.
Niet alleen zijn belang, ook zijn plicht.

Gesloten