LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WSW status (arbeidsgehandicapten

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
Piet58

WSW status (arbeidsgehandicapten

Ongelezen bericht door Piet58 »

Is er een instantie die controle uitoefend op het naleven van je rechten en plichten als je een WSW status hebt.

Bij navraag (WWB - Werk en Inkomen - Zelfstandigenloket (voor Flevoland) worden alle verantwoordelijkheid afgeschoven naar elkaar.

Zelf wil ik me gaan vestigen als zelfstandigen, maar krijg daarvoor geen toestemming via de uitkering van WWB.

Brieven/mail contact wordt niet schriftelijk beantwoord.

Dus nu blijft voor mij alleen nog mijn rechtsbijstandsverzekering om mijn vragen beantwoord te krijgen.

Wie heeft er ervaring mee of kan mij advies geven hoe ik dit het beste kan aanpakken.

luciel

Re: WSW status (arbeidsgehandicapten

Ongelezen bericht door luciel »

Misschien het UWV of het UWV-WERKbedrijf (= voorheen het CWI)?
Kijk eens op www.uwv.nl of bel ze even.

Veel succes!

Panthera tigris altaica

Ongelezen bericht door Panthera tigris altaica »

Mmm ...

UWV is wel het aangewezen instituut om in deze zaken een onafhankelijk oordeel te geven. In veel gevallen zijn zij de aangewezen partij voor second opinions.

Het niet beantwoorden van brieven en mails is hoogst onbeschoft en kan ook met gratis juridische advies wel aangepakt worden. Maar goed, als je een rechtsbijstand verzekering hebt, is het wel raadzaam om deze vanaf het begin te benaderen.

Piet58

Ongelezen bericht door Piet58 »

Helaas doen die echt helemaal niets.
Ze voeren alleen de wet WSW uit en doen dus de beoordeling en voor de rest nemen ze totaal geen verantwoordelijkheid daarin.

Dus de gemeente of uitvoerende instantie is vogelvrij om te doen met iemand wat ze willen.

Enkele politieke partijen hebben toegezegd, dit te gaan onderzoeken.

Dus ik ben benieuwd.

Gesloten