Hallo,
Momenteel heb ik werk voor 13 uur per week ( ik kan via deze werkgever niet meer uren maken).
Helaas kan ik daar niet van rond komen ( uwv is niet meer mogelijk).
Ik heb momenteel een wwb aanvulling ( bijstand).
Mijn klantmanager heeft mij een vacature gegeven waar ik ook regelmatig op zondag en feestdagen moet gaan werken.
Kan ik deze vacature weigeren?
Wie kan mij helpen?
Ik hoor het graag.
Alvast bedankt
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] WWB moet ik zondag/ feestdagen werken
-
Re: WWB moet ik zondag/ feestdagen werken
Als het passend werk is lijkt het me niet dat je kunt weigeren. Alleen, het is niet aan de lezers/posters hier om jou te vertellen wat wel of niet passend is. Dat wordt door de klantmanager bepaald. Wat wij vinden, op basis van jouw informatie, en wat jij vind, kan wel eens iets heel anders zijn dan wat de klantmanager er van vindt. En wat die er van vindt, dat is wel duidelijk.clau123 schreef:Hallo,
Momenteel heb ik werk voor 13 uur per week ( ik kan via deze werkgever niet meer uren maken).
Helaas kan ik daar niet van rond komen ( uwv is niet meer mogelijk).
Ik heb momenteel een wwb aanvulling ( bijstand).
Mijn klantmanager heeft mij een vacature gegeven waar ik ook regelmatig op zondag en feestdagen moet gaan werken.
Wie kan mij helpen?
Ik hoor het graag.
Alvast bedankt
Het enige wat je kunt doen is je sollicitatieactiviteiten een paar tandjes hoger zetten, zodat je zelf iets vind dat meer overeenkomt met de tijden dat je wilt werken.
Als je echt wil werken tenminste. Want ik heb eerlijk gezegd het gevoel dat het daar een beetje aan schort.
-
Heb je hier een principieel probleem mee vanwege je religie of is het gewoon ongemakkelijk?Mijn klantmanager heeft mij een vacature gegeven waar ik ook regelmatig op zondag en feestdagen moet gaan werken.
-
Toch knap dat je dat aan die paar zinnen kan merken.witte angora schreef: Als je echt wil werken tenminste. Want ik heb eerlijk gezegd het gevoel dat het daar een beetje aan schort.
Je kent TS niet, kent zijn/haar situatie niet, en stelt gelijk vast dat hij/zij volgens jou niet wil werken.
-
Ik stel het niet vast, ik vertel wat mijn gevoel erover is. En dat gevoel is niet dat TS helemaal niks wil, maar dat TS niet zo heel erg gemotiveerd is. Dat zijn twee verschillende dingen.VioletPrue schreef:Toch knap dat je dat aan die paar zinnen kan merken.witte angora schreef: Als je echt wil werken tenminste. Want ik heb eerlijk gezegd het gevoel dat het daar een beetje aan schort.
Je kent TS niet, kent zijn/haar situatie niet, en stelt gelijk vast dat hij/zij volgens jou niet wil werken.
Ik denk dat jij veel te zwart-wit denkt. Net als TS: niet zoeken naar oplossingen of compromissen, maar meteen van: ben ik verplicht dit te accepteren. En juist dat zwart-wit, het een of het ander, moet ik wel of moet ik niet, dat veroorzaakt dat gevoel. Iemand die echt wil werken stelt die vraag niet, die gaat eerst eens met de klantmanager c.q het bedrijf in gesprek voor mogelijke oplossingen. En dat mis ik in het verhaal.
-
Als het zwart-wit denken is om je vraagtekens te stellen bij een uitlating als de jouwe, dan denk ik inderdaad zwart-wit.
Als je zo'n mening kan vormen op basis van een vraag en 'verhaal' van negen regels, vind ik dat knap.
Jouw en mijn eerste reactie zou inderdaad zijn, om even te overleggen met 'onze' klantmanager, maar niet iedereen kan 'a' met 'b' verbinden en dus zo denken.
In mijn (vrijwilligers)werk kom ik dat vaak zat tegen.
Dan kán ik de conclusie trekken dat die mensen niet zo graag dingen willen, of niet heel gemotiveerd zijn, maar ik kan ook in mijn achterhoofd houden dat niet iedereen hetzelfde IQ en EQ heeft.
Want dat maakt ook verschil in hoe je op dingen reageert.
Als je zo'n mening kan vormen op basis van een vraag en 'verhaal' van negen regels, vind ik dat knap.
Jouw en mijn eerste reactie zou inderdaad zijn, om even te overleggen met 'onze' klantmanager, maar niet iedereen kan 'a' met 'b' verbinden en dus zo denken.
In mijn (vrijwilligers)werk kom ik dat vaak zat tegen.
Dan kán ik de conclusie trekken dat die mensen niet zo graag dingen willen, of niet heel gemotiveerd zijn, maar ik kan ook in mijn achterhoofd houden dat niet iedereen hetzelfde IQ en EQ heeft.
Want dat maakt ook verschil in hoe je op dingen reageert.