Hallo,
Ik ben Daniel samen wonend met vrouw en dochter van 7
Ik ben in maart 2009 in de ziektewet gekomen, maar val niet onder uwv maar onder een bedrijf wat de verzuimadministratie doet. Eerst dacht ik geen probleem krijg een casemanager toegewezen plan van aanpak valt op de deurmat, we gaan beginnen...... met de ellende. Een keer gesproken met casemanager krijg ik alweer een nieuwe casemanager, komt er een casemanager (staat op zijn kaartje) bij mij thuis afgesproken op 12.00 komt mijnheer komt i om 16.30 Ik denk, kan gebeuren geen woord aan vuil gemaakt. Eerste wat i zegt is: "Heb geen tijd moet nog naar de zaak" dus snel snel hoop geschreeuw weinig wol je kent ze wel .Ondertussen loopt mijn revalidatie zoals gepland en zit er goede vooruitgang in. Bij de bedrijfsarts komen (achmea vitale Heerlen) verhaal vertelt, arts zegt werk je revalidatie maar af. Specialist heeft in tussen vastgesteld dat tillen en boven mijn hoofd werken geen optie meer is. Moet weer bij Bedrijfsarts komen maar nu (Achmea vitale Roermond) Daar zitten mensen die al uur reis tijd achter de rug hebben en die te horen krijgen dat ze voor niks zijn gekomen omdat onze verzuimadministratie een foutje had gemaakt, ik mag wel op spreekuur ,pffffffff . Verhaal verteld van specialist en hij besluit daarop nog even af te wachten op de revalidatie. Ondertussen krijg ik weer een brief dat ik wordt verwacht bij de bedrijfsarts maar nu hoef ik niet naar Heerlen of Roermond, nee ik mag naar Venlo en wel bij Arboned dus Achmea vitale is aan de kant geschoven . Het ergste vind ik dan nog wel dat ik 3 tot 4 keer per week in het gebouw van Arboned Heerlen aanwezig ben maar toch naar Venlo moet Ik vraag het toch maar eens na Arboned zegt das geen probleem hoor voor ons maar dan moet je verzuimadministratie dat omzetten, En dat doen ze dus niet, dus maar een uurtje in de auto voor gesprek van 5 minuten. Oja reisgeld kan je schudden.Gesprek verloopt voorspoedig en weer wordt besloten om af te wachten, en weer een uurtje terug naar huis Ik telefoneer ondertussen al weer eens met mijn verzuimadministratie over hoe en wat en of ze kunnen helpen met een arbeidsdeskundige aan gezien mij mijn jonge leven alleen maar in de installatie techniek heb gezeten en het erop gaat lijken dat ik dit werk niet meer kan gaan doen, en ik geef meteen aan dat ik graag met de vakantie eind juli 2 weekjes weg wil, als specialist, bedrijfsarts er geen bezwaar tegen hebben is het prima en kan er meteen vastgesteld worden wat er mijn schouder en nekklachten is in rust toestand, ik heb namelijk heftige hoofdpijnklachten. Even tot rust komen, dacht ik, eerste maandag van vakantie wordt ik gebeld door de verzuimadministratie over de verdere gang van zaken en hoe het nou ging, ik vertelde dan ook dat het goed met me ging en nergens geen last had, oh goed zegt ze aan de andere kant, net alsof ik op vakantie ook cv-ketels en zakken cement naar de zolder sleep, tuurlijk niet daarom gaat het goed. Bij thuiskomst meteen weer solliciteren, en ze hadden mij verteld als je iets tegenkomt van vacatures bel ons (casemanager 2) dan kunnen wij bemiddelen, gebeld, gebeld, niks hoor antwoordapparaat Heb ik weer dacht ik, dan spreek ik maar in dat ik het hoofdkantoor bel Wat denk je 10 minuten later wordt ik terug gebeld, ik verhaal vertelt vacature hier, vacature daar, krijg ik te horen dat casemanager 1 daar over gaat vacatures is onder tussen al vergeven
Maar casemanager 2 komt weer eens langs met nieuwe voorstellen, Ik heb een vacature voor je waar ik je zo kan laten beginnen...vertel...schilder, ze weten nu al dik 6 weken dat ik niet boven mijn hoofd kan werken en dat mijn schouder niet zo werk als ik wil en dan komen ze met de geweldige vacature , leuk vak schilder hoor . Dat ging dus niet door, ondertussen haalt i allemaal a4 tjes uit zijn tas met hoe ik moet solliciteren waren allemaal papieren wat i van de site van het cwi had gekopieerd (professioneel). En dan.Is het ondertussen oktober wordt ik gebeld door iemand van de verzuimadministratie, sorry maar ik kon hem niet verstaan, en dat kwam niet dat de lijn of telefoon slecht was, ik kreeg er nog net uit dat i de volgende dag zou langs komen dus vol spanning zat ik weer te wachten wat er komen ging . Een fysiotherapeut Re-integratie consulent van mijn verzuimadministratie stond aan de deur
Heb deze man fatsoenlijk binnengelaten en drankje aangeboden maar ik kon hem nog steeds moeilijk verstaan . Met rustig praten kwam het er op neer dat hij, zonder mij dan ook maar aan te raken wist te vertellen dat het met osteopathie over zou gaan en hij alles zou betalen, JaJa toch maar eerst eens met mijn specialist over leggen en terwijl ik het vertel zie ik aan haar gezicht een lachje tevoorschijn komen die mij deed vermoede alsof ik onzin uitkraamde .Na ook ander mensen te hebben geraadpleegd en die allemaal het zelfde zeiden zou het in mij situatie niet veel uitmaken om osteopathie behandelingen te doen, daar het voor mij na alle waarschijnlijkheid maar iets tijdelijks is en het bij het minst wat ik boven mijn hoofd doe weer terug zou zijn. Aan de andere kant ben ik ook zeer blij dat ik het niet gedaan heb want na een tijdje krijg ik een brief van een curator of mijn medisch dossier na machtiging naar een ander verzekerings bedrijf mag ... uh ... wat blijkt mijn verzuimadministratie is failliet ... nee hè niet nou . Mailtjes gestuurd naar curator en mijn nieuwe verzekerings bedrijf maar krijg geen informatie met mijn oude werkgever getelefoneerd en gevraagd hoe en wat, krijgen we nog informatie over dus afwachten, 23 december laat in de middag krijg ik telefoon .Goedemiddag, Mijnheer hoe gaat het met u ...ja goed zeg ik.. maar wie bent u . Wij zijn (mijn oude verzuimadministratie ) heeft met een ander bedrijf een doorstart gemaakt, ik weet van niks sta dan ook helemaal perplex hebben mij 6 weken in de stress laten zitten over het nu verder gaat en bellen dan doodleuk op, Dacht dat ik door de grond ging, had gehoopt dat mijn nieuwe maatschappij wat kon beteken voor mij, ondertussen slik ik al medicijnen voor de maag, pure stress weet niet meer waar ik aan toe ben. Eindelijk krijg ik deze week normaal telefoon van ze en mag ik weer aan treden bij een bedrijf arts . Nee geen Achmea vitale en nee ook geen Arboned dit keer mag ik naar Maetis Arbo ook weer in Venlo .Dit betekent ook dat dit mijn derde bedrijfsarts wordt in nog geen jaar tijd, kan dat zomaar, weer alles uitleggen vraag mij dan ook af of mijn verzuimadministratie eindelijk een bedrijfsarts gevonden heeft die met hun meepraat en of mijn arts dan nog wel onafhankelijk is, aangezien ik al 2 eerder bedrijfsarten heb gehad van gerenommeerde bedrijven die geen zaken meer doen met mijn Verzuimadministratie. Vandaag heb ik dan ook maar weer eens getelefoneerd met mijn Verzuimadministratie over afspraak te maken met een arbeidsdeskundige, dit was niet nodig omdat zei al gesproken had met een arbeidsdeskundige, Raar vind ik dat, moet die gene waar het over gaat niet met een arbeidsdeskundige praten en wordt dan zomaar beslist over mij? Op dit moment heb ik in nog geen jaar tijd meer dan 120 sollicitaties ,en als je dan nog niet eens ergens opgesprek hoef te komen is het toch naar mijn inziens wel tijd voor een arbeidsdeskundige ,al is de tijd (crisis) niet perfect. Als ik dan als voorbeeld mag geven , ik vraag aan mijn verzuimadministratie een leerbaan in de beveiliging ,die vragen ze genoeg , beginnen ze mij uit te lachen wat moet jij met beveiliging je kunt toch niet boven je hoofd werken. Sorry, hoor dit was een dergelijk moment dat ik echt dacht met mensen te maken te hebben die helemaal niet als casemanager mogen werken, Schilder mag wel Beveiliging niet.
Ik heb ze verteld dat ik tot alles bereid ben maakt niet uit wat voor een baan ben zelfs bereid om te verhuizen, Dus ik, die met alles meewerkt, sollicitaties, gesprekken gewoon alles er voor doen om mijn gezin weer aan het draaien te krijgen wordt zo tegen gewerkt althans zo voel ik het, Want wie heeft er binnen 10 maanden de derde bedrijfsarts, 3 casemanager alias re-integratie consulenten, curatoren en heeft zijn medisch dossier al door heel het land zien gaan en een arbeidsdeskundige wat ik persoonlijk nog niet gezien of gesproken heb maar wel weet wat ik wel of niet kan, wordt van het kastje naar de muur gestuurd en dit allemaal in een bedrijf.
Ik werd ziek met hoofdpijn klachten en dat kon verholpen worden met het niet meer boven mijn hoofd werken en geen overmatig gebruik van mijn schouder, nu 10 maanden verder ben ik moe, lusteloos door de stress, pijnstillers en maagtabletten nog verder van huis, Het is dat het bedrijf mijn centjes overmaakt waar ze dan ook mee dreigen te stoppen als het niet naar hun zin is er dan niks wat je tegen een dergelijk bedrijf kan doen ik heb de kennis en macht niet. Maar mocht er iemand zijn die iets , al is het maar iets kleins weet wat ik kan doen ben ik dankbaar.
Oja toen ik begon te schrijven had ik nooit verwacht dat dit er allemaal uitkwam, zo boos ben ik
Daniel
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziektewet wie kan mij helpen
-
- Berichten: 32461
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Ziektewet wie kan mij helpen
Zal ik het in één woord voor je samenvatten dan?
Puinhoop.
Maar hoe nu verder.
Is er een manier waarop je een klacht kan indienen? Normaal is daar wel een procedure voor. Als je dat wil doen, ga er dan eerst rustig voor zitten.
Zie de klachtenprocedure niet als een mogelijkheid om je verhaal te doen, maar om een oplossing te vinden. Dus:
Stel eerst vast wat je wilt bereiken met het indienen van de klacht.
Vervolgens: wees kort en zakelijk, laat alle overbodige informatie weg. 'Je verhaal kwijt willen' is iets voor bij het maatschappelijk werk. Niet voor de klachtencommissie.
Vertel kort waar je tegen aan bent gelopen. (In één zin: hoeveel casemanagers, hoeveel dit, hoeveel dat) Ook het faillisement van dat ene bedrijf en wat dat voor jou betekent, en andere dingen waar je tegen aan bent gelopen.
Vertel kort op wat voor manier het je raakt (emotioneel, boos, gefrustreerd, dat soort dingen) en wáárom het je zo raakt (je doet ontzettend je best, noem maar op)
Bied zelf mogelijke oplossingen. Hoe ben jij het beste geholpen.
Vul een en ander aan met andere relevante informatie, maar probeer je klacht te beperken tot één, hooguit anderhalf A-4tje. Mocht je meer ruimte nodig hebben om iets uitgebreid te verduidelijken, dan zou je dat in voetnootjes (dus onder je handtekening) kunnen zetten, of op een bijlage.
Als je het hele verhaal op papier hebt, lees het dan nog een keer, een tweede keer, ga datgene wat alsnog niet echt nodig is schrappen, lees het een derde keer, schrap nog eens wat niet nodig is, zet dingen bij elkaar die bij elkaar horen/kunnen, lees het nog eens, en kort het nog eens in...
Uiteindelijk hou je een korte en zakelijke brief over die serieus genomen zal worden, en die hopelijk tot het door jou gewenste resultaat zal leiden.
Sterkte met alles, en succes ermee.
Puinhoop.
Maar hoe nu verder.
Is er een manier waarop je een klacht kan indienen? Normaal is daar wel een procedure voor. Als je dat wil doen, ga er dan eerst rustig voor zitten.
Zie de klachtenprocedure niet als een mogelijkheid om je verhaal te doen, maar om een oplossing te vinden. Dus:
Stel eerst vast wat je wilt bereiken met het indienen van de klacht.
Vervolgens: wees kort en zakelijk, laat alle overbodige informatie weg. 'Je verhaal kwijt willen' is iets voor bij het maatschappelijk werk. Niet voor de klachtencommissie.
Vertel kort waar je tegen aan bent gelopen. (In één zin: hoeveel casemanagers, hoeveel dit, hoeveel dat) Ook het faillisement van dat ene bedrijf en wat dat voor jou betekent, en andere dingen waar je tegen aan bent gelopen.
Vertel kort op wat voor manier het je raakt (emotioneel, boos, gefrustreerd, dat soort dingen) en wáárom het je zo raakt (je doet ontzettend je best, noem maar op)
Bied zelf mogelijke oplossingen. Hoe ben jij het beste geholpen.
Vul een en ander aan met andere relevante informatie, maar probeer je klacht te beperken tot één, hooguit anderhalf A-4tje. Mocht je meer ruimte nodig hebben om iets uitgebreid te verduidelijken, dan zou je dat in voetnootjes (dus onder je handtekening) kunnen zetten, of op een bijlage.
Als je het hele verhaal op papier hebt, lees het dan nog een keer, een tweede keer, ga datgene wat alsnog niet echt nodig is schrappen, lees het een derde keer, schrap nog eens wat niet nodig is, zet dingen bij elkaar die bij elkaar horen/kunnen, lees het nog eens, en kort het nog eens in...
Uiteindelijk hou je een korte en zakelijke brief over die serieus genomen zal worden, en die hopelijk tot het door jou gewenste resultaat zal leiden.
Sterkte met alles, en succes ermee.
Re: Ziektewet wie kan mij helpen
Ongelofelijk ( ik geloof het echter wel) wat deze bedrijven een spoor van ellende nalaten bij iemand als topicstarter. Ik kan me zijn boosheid zo goed voorstellen als je maar als een speelbal heen en weer geslingerd word.De tips van witte angora had ook ik in gedachte dus meer dan sterkte wensen kan ik niet doen.
Veel sterkte jor
PS het lijkt een Kafka verhaal.
Veel sterkte jor
PS het lijkt een Kafka verhaal.
-
- Berichten: 2122
- Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40
Re: Ziektewet wie kan mij helpen
Beste,
ik geloof niet dat het schrijven van een klacht veel zin heeft. Niet dat ik je verhaal in twijfel trek of dat ik niet denk dat je slecht bent behandeld, de vraag is simpelweg : wat schied je op met het indienen van klacht,..... niets
Je kan denk ik, beter naar voren kijken. Probeer met je (derde) bedrijfsarts in gesprek te komen. Vraag desnoods zelf een bezoek op het spreekuur aan.
Stel zelf voor om op arbeidstherapeutische basis een aantal uren per week met lichte werkzaamheden te beginnen, in plaaats van alleen naar een ander baan te kijken. Dit eventueel in combinatie met fysiotherapie.
Ga op bezoek bij leidinggevende, en kijk of er wat hem betreft mogelijkheden zijn tot licht of administratief werk.
Enfin, zo zou ik het in ieder geval proberen aan te pakken
ik geloof niet dat het schrijven van een klacht veel zin heeft. Niet dat ik je verhaal in twijfel trek of dat ik niet denk dat je slecht bent behandeld, de vraag is simpelweg : wat schied je op met het indienen van klacht,..... niets
Je kan denk ik, beter naar voren kijken. Probeer met je (derde) bedrijfsarts in gesprek te komen. Vraag desnoods zelf een bezoek op het spreekuur aan.
Stel zelf voor om op arbeidstherapeutische basis een aantal uren per week met lichte werkzaamheden te beginnen, in plaaats van alleen naar een ander baan te kijken. Dit eventueel in combinatie met fysiotherapie.
Ga op bezoek bij leidinggevende, en kijk of er wat hem betreft mogelijkheden zijn tot licht of administratief werk.
Enfin, zo zou ik het in ieder geval proberen aan te pakken
-
- Berichten: 32461
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Ziektewet wie kan mij helpen
Wat TS er mee opschiet is precies wat jij schrijft: dat het geklungel ophoudt en dat er serieus naar de zaak gekeken gaat worden.wat schied je op met het indienen van klacht,.....
Het doel van een klacht indienen is niet om het klagen zelf, maar om tot een oplossing te komen. Vandaar dat Ts er goed aan doet, wat ik al schreef, om zelf aan te geven hoe hij het beste geholpen is.
Schriftelijk is dat makkelijker dan een gesprek, omdat degene die de klacht in ontvangst neemt de brief rustig kan doornemen. Ook voor TS is het makkelijker omdat alles dan geordend, goed overwogen, op papier staat. Een gesprek volgt dan zeker wel, op basis van de klacht. Maar omdat alles helder op papier staat, is het makkelijker in dat gesprek tot een oplossing te komen.
Beginnen met een gesprek, zeker als het emotioneel is, verzand gauw teveel in details waarbij hoofdzaken dan weer niet aan het licht komen. En daar schiet Ts helemaal niks mee op.
-
- Berichten: 2122
- Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40
Re: Ziektewet wie kan mij helpen
Beste,
aan wie stuur je de klacht :
bedrijf, directie of hr
bedrijfsarts
uwv
verzuimadministatieburo
case manager
de puinhoop is ontstaan omdat iedereen langs elkaar heen werkt, en volgens mij los je dat niet op met brief.
Enfin, laat ik het dan zo zeggen baat het niet dan schaadt het niet, maar het zou niet mijn eerste insteek zijn
aan wie stuur je de klacht :
bedrijf, directie of hr
bedrijfsarts
uwv
verzuimadministatieburo
case manager
de puinhoop is ontstaan omdat iedereen langs elkaar heen werkt, en volgens mij los je dat niet op met brief.
Enfin, laat ik het dan zo zeggen baat het niet dan schaadt het niet, maar het zou niet mijn eerste insteek zijn