LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 30 rekeningen bol.com

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
inca31
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2018 12:29

30 rekeningen bol.com

Ongelezen bericht door inca31 »

orige week vrijdag bestelde ik 30 computermuizen voor mijn school in 1 bestelling. De muizen zouden die maandag geleverd worden. Op maandagochtend vomd ik 90 Mailtjes in mijn mailbox over deze muizen. Mijn verbazing was dan ook groot dat ik op school 20 pakketjes vond met in elk pakketje 1 muis. De resterende werden de dag daarop op dezelfde manier bezorgd inclusief de bijbehoorende mailtjes
Na een telefoontje naar bol.com werd mij verteld dat ze dit erg vervelend vonden, maar dat het geheel wel op een rekening zou komen.
Toen ik wilde betalen bleek dat er 30 rekeningen stonden. Na weer een telefoontje vertelde zij weer dat ze dit erg vervelend vonden maar dat ze er weinig aan konden doen. Als ik een zakelijk klant was zou het anders liggen. Nadat ik een officiele klacht hiervoor had ingediend kreeg ik het advies om alle rekeningen aan elkaar te nieten en ze in 1 keer te betalen. Dat was wel mogelijk. Na contact met mijn financiele administratie bleek dat zij de rekeningen wel allemaal moesten invoeren.
Na nog een aantal malen emailcontact met bol.com,steeds met een nieuwe medewerker die weer begon met sorry, werd mij verteld dat ze mij geen nieuwe rekening konden sturen. In mijn idee hebben zij een fout gemaakt en wordt het probleem bij mij neergelegd.
De muizen kunnen ook niet terug omdat ik ze uit de verpakking heb laten halen.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: 30 rekeningen bol.com

Ongelezen bericht door yan »

Gelukkig is het 30x dezelfde rekening,
Wellicht wat onhandig, maar het topic openene hier vraag al meer moeite dan gewoon de 30 rekeningen in 1x te betalen

inca31
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2018 12:29

Re: 30 rekeningen bol.com

Ongelezen bericht door inca31 »

maar mijn administratie moet het wel 30 keer invoeren. kost een half uur. allemaal verschillende nummers

Moneyman
Berichten: 30334
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 30 rekeningen bol.com

Ongelezen bericht door Moneyman »

inca31 schreef:
09 okt 2018 12:31
orige week vrijdag bestelde ik 30 computermuizen voor mijn school in 1 bestelling. De muizen zouden die maandag geleverd worden. Op maandagochtend vomd ik 90 Mailtjes in mijn mailbox over deze muizen. Mijn verbazing was dan ook groot dat ik op school 20 pakketjes vond met in elk pakketje 1 muis. De resterende werden de dag daarop op dezelfde manier bezorgd inclusief de bijbehoorende mailtjes
Na een telefoontje naar bol.com werd mij verteld dat ze dit erg vervelend vonden, maar dat het geheel wel op een rekening zou komen.
Toen ik wilde betalen bleek dat er 30 rekeningen stonden. Na weer een telefoontje vertelde zij weer dat ze dit erg vervelend vonden maar dat ze er weinig aan konden doen. Als ik een zakelijk klant was zou het anders liggen. Nadat ik een officiele klacht hiervoor had ingediend kreeg ik het advies om alle rekeningen aan elkaar te nieten en ze in 1 keer te betalen. Dat was wel mogelijk. Na contact met mijn financiele administratie bleek dat zij de rekeningen wel allemaal moesten invoeren.
Na nog een aantal malen emailcontact met bol.com,steeds met een nieuwe medewerker die weer begon met sorry, werd mij verteld dat ze mij geen nieuwe rekening konden sturen. In mijn idee hebben zij een fout gemaakt en wordt het probleem bij mij neergelegd.
De muizen kunnen ook niet terug omdat ik ze uit de verpakking heb laten halen.
En wat verwacht je nu van ons? Ik snap dat het vervelend is, maar de energie die je er nu in stopt is effectiever besteedt als je even 30x een nummer intikt. Choose your battles...

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: 30 rekeningen bol.com

Ongelezen bericht door yan »

maar mijn administratie moet het wel 30 keer invoeren. kost een half uur. allemaal verschillende nummers
Moet helemaal niet hoor, dat bedenken ze zich zelf.
Ze kunnen het ook gewoon als 1 verzamelfactuur wegboeken

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: 30 rekeningen bol.com

Ongelezen bericht door sylvesterb »

yan schreef:
09 okt 2018 15:01
maar mijn administratie moet het wel 30 keer invoeren. kost een half uur. allemaal verschillende nummers
Moet helemaal niet hoor, dat bedenken ze zich zelf.
Ze kunnen het ook gewoon als 1 verzamelfactuur wegboeken
Nee want het is geen verzamelfactuur, je moet ze dus 1 voor 1 inboeken want het zijn losse facturen. Maar concreet komt het er op neer dat TS een zakelijk account had moeten aanmaken. Dat je de muizen al hebt uitgepakt kun je bol.com natuurlijk niet kwalijk nemen.

Erthanax
Berichten: 9761
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: 30 rekeningen bol.com

Ongelezen bericht door Erthanax »

Toch is het merkwaardig dat bol.com dertig rekeningen stuurt. Als ik een aantal artikelen of exemplaren bestel krijg ik één rekening voor het totaal.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: 30 rekeningen bol.com

Ongelezen bericht door renewouters »

inca31 schreef:
09 okt 2018 14:12
maar mijn administratie moet het wel 30 keer invoeren. kost een half uur. allemaal verschillende nummers
Dus geen consumentenkwestie....

Moneyman
Berichten: 30334
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 30 rekeningen bol.com

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
09 okt 2018 19:00
Toch is het merkwaardig dat bol.com dertig rekeningen stuurt. Als ik een aantal artikelen of exemplaren bestel krijg ik één rekening voor het totaal.
Ik gok op een wederverkoper.

Erthanax
Berichten: 9761
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: 30 rekeningen bol.com

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat had ik bijna zelf kunnen verzinnen :oops:

Ivo.w
Berichten: 1769
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: 30 rekeningen bol.com

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Feitelijk zijn de rekeningen niet correct. U heeft één bestelling geplaatst met 30 artikelen en niet 30 afzonderlijke bestellingen gedaan.

Je mag van Bol.com verwachten dat je dan een correcte factuur krijgt.

Gewoon per mail melden dat je één correcte factuur verwacht en dat je er voor zult zorgen dat die voldaan wordt binnen enkele dagen na ontvangst daarvan, maar dat je de huidige spamberichten met onjuiste facturen niet verder in behandeling zult nemen.

Moneyman
Berichten: 30334
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 30 rekeningen bol.com

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat kan je wel doen, maar levert je alleen maar gezeur op. Er is geen wettelijke basis voor een dergelijke claim. Je wordt dus niet ontslagen van je betalingsverplichting als Bol.com en/of diens wederverkoper geen andere factuur stuurt.

Ik zou het zien als een leermoment om voortaan op de juiste wijze te bestellen.

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: 30 rekeningen bol.com

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Moneyman schreef:
10 okt 2018 08:42
Dat kan je wel doen, maar levert je alleen maar gezeur op. Er is geen wettelijke basis voor een dergelijke claim. Je wordt dus niet ontslagen van je betalingsverplichting als Bol.com en/of diens wederverkoper geen andere factuur stuurt.

Ik zou het zien als een leermoment om voortaan op de juiste wijze te bestellen.
Wat is er dan niet juist besteld ?? Uit de OP haal ik dat er 30 stuks in 1 keer zijn besteld.
30 computermuizen voor mijn school in 1 bestelling.

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: 30 rekeningen bol.com

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

inca31 schreef:
09 okt 2018 14:12
maar mijn administratie moet het wel 30 keer invoeren. kost een half uur. allemaal verschillende nummers
Zijn de factuur nummers van Bol niet opvolgend indeze ? Dan zou je 1 totaal bedrag kunnen betalen en refereren aan factuur nr xx t/m yy

Moneyman
Berichten: 30334
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 30 rekeningen bol.com

Ongelezen bericht door Moneyman »

Teunbosseman schreef:
10 okt 2018 09:34
Moneyman schreef:
10 okt 2018 08:42
Dat kan je wel doen, maar levert je alleen maar gezeur op. Er is geen wettelijke basis voor een dergelijke claim. Je wordt dus niet ontslagen van je betalingsverplichting als Bol.com en/of diens wederverkoper geen andere factuur stuurt.

Ik zou het zien als een leermoment om voortaan op de juiste wijze te bestellen.
Wat is er dan niet juist besteld ?? Uit de OP haal ik dat er 30 stuks in 1 keer zijn besteld.
30 computermuizen voor mijn school in 1 bestelling.
TS heeft als zakelijke klant besteld, maar niet via een zakelijk account.

frisian62
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 feb 2006 16:15

Re: 30 rekeningen bol.com

Ongelezen bericht door frisian62 »

Moneyman schreef:
09 okt 2018 20:25
Erthanax schreef:
09 okt 2018 19:00
Toch is het merkwaardig dat bol.com dertig rekeningen stuurt. Als ik een aantal
artikelen of exemplaren bestel krijg ik één rekening voor het totaal.
Ik gok op een wederverkoper.
Zo is het precies, bestel ook wel eens meerdere van hetzelfde artikel, maar staat gewoon op
1 rekening en nog, al is is een andere verkoper via Bol, dan betaal ik nog in 1 keer via Bol.

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: 30 rekeningen bol.com

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Moneyman schreef:
10 okt 2018 09:55
Teunbosseman schreef:
10 okt 2018 09:34
Moneyman schreef:
10 okt 2018 08:42
Dat kan je wel doen, maar levert je alleen maar gezeur op. Er is geen wettelijke basis voor een dergelijke claim. Je wordt dus niet ontslagen van je betalingsverplichting als Bol.com en/of diens wederverkoper geen andere factuur stuurt.

Ik zou het zien als een leermoment om voortaan op de juiste wijze te bestellen.
Wat is er dan niet juist besteld ?? Uit de OP haal ik dat er 30 stuks in 1 keer zijn besteld.
30 computermuizen voor mijn school in 1 bestelling.
TS heeft als zakelijke klant besteld, maar niet via een zakelijk account.
Maar zou toch niet moeten uitmaken ? Als ik als particulier nu 30 muizen in 1 keer bestel zou ik ook niet vrolijk worden van 30 pakjes en 30 rekeningen.

Moneyman
Berichten: 30334
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 30 rekeningen bol.com

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat maakt in die zin uit dat je als zakelijke klant veel meer mogelijkheden hebt om via je account in te stellen hoe je een en ander geregeld wilt hebben. Doordat TS als particulier een zakelijke bestelling heeft gedaan, heeft zij die mogelijkheid niet.

Teunbosseman
Berichten: 4374
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: 30 rekeningen bol.com

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Moneyman schreef:
10 okt 2018 10:20
Dat maakt in die zin uit dat je als zakelijke klant veel meer mogelijkheden hebt om via je account in te stellen hoe je een en ander geregeld wilt hebben. Doordat TS als particulier een zakelijke bestelling heeft gedaan, heeft zij die mogelijkheid niet.

Blijf het vreemd vinden. Het zal best dat je als zakelijk klant meer mogelijkheden hebt maar of ik nu als particulier of zakelijk bestel, als ik nu 30 muizen bestel verwacht ik geen 30 losse collis en 30 afzonderlijke rekeningen als ik 1 keer 30 stuks bestel.

Ik heb zojuist eens geprobeerd en kan als particulier het gewenste aantal invoeren en verder gaan met bestellen en afrekenen.

Moneyman
Berichten: 30334
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 30 rekeningen bol.com

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat het vreemd is ben ik met je eens, maar dat was het punt niet.

Gesloten