Albert Heijn-Park Asterix
-
witte angora
- Berichten: 30228
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Albert Heijn-Park Asterix
Eerlijk gezegd denk ik dat de laatste opmerkingen beter in het feedbacktopic besproken kunnen worden. Met Albert Heijn en dat park heeft het niks van doen, natuurlijk.
Zullen 'we' hier weer on-topic verder gaan?
Zullen 'we' hier weer on-topic verder gaan?
-
Consumenneke
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: Albert Heijn-Park Asterix
U verwijst naar de kleine lettertjes in de kleine lettertjes.
In een pdf!
En zelfs dan is de voorwaarde die van belang is onvindbaar.
Wat wel voor iedereen zichtbaar en duidelijk is, is dat gratis tweede kaartje...Sparen voor deze actie kan uitsluitend digitaal via de AH app.

Re: Albert Heijn-Park Asterix
Nogmaals, als je aan een actie meedoet, check je de actievoorwaarden. Ik weet niet hoe je nog zulke acties kan doen, zonder dat een website zichtbaar is in zoekresultaten.
Het is heel simpel, je komt op deze pagina vanuit een Google zoekopdracht, dan mag je best verwachten even dat iemand de actievoorwaarden leest. TS heeft gewoon netjes gekregen waarvoor betaald is, 2 kaartjes. En de 2 gratis kaartjes kun je krijgen bij de AH winkel na inlevering van de zegels.
Het is heel simpel, je komt op deze pagina vanuit een Google zoekopdracht, dan mag je best verwachten even dat iemand de actievoorwaarden leest. TS heeft gewoon netjes gekregen waarvoor betaald is, 2 kaartjes. En de 2 gratis kaartjes kun je krijgen bij de AH winkel na inlevering van de zegels.
Re: Albert Heijn-Park Asterix
Volgens mij is een kernbeding van de overeenkomst (=de kosten) hier verstopt, wat natuurlijk niet kan
Tevens, als je allerlei zegeltjes moet inleveren, dan is het niet meer gratis ! Het kost immers zegeltjes.
Tevens, als je allerlei zegeltjes moet inleveren, dan is het niet meer gratis ! Het kost immers zegeltjes.
Consumenneke
vindt dit leuk
Re: Albert Heijn-Park Asterix
Tenzij die zegels gratis waren en je die gekregen hebt omdat je vaak bij een bepaalde winkel komt (en nee, dat wil niet direct zeggen dat je dan betaalt via duurdere producten).
-
witte angora
- Berichten: 30228
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Albert Heijn-Park Asterix
Doorgaans, zonder deze actie te kennen, krijg je zegeltjes bij een bepaald bedrag aan boodschappen. Of bij aankoop van specifieke producten. Feitelijk zijn die zegeltjes dus gratis, en daarmee zijn de twee gratis kaartjes dus ook daadwerkelijk gratis - tenzij je allerlei dingen in huis haalt die je anders niet zou kopen, enkel om aan die zegeltjes te komen. En dat is natuurlijk wat zo'n winkel graag ziet.
-
Consumenneke
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: Albert Heijn-Park Asterix
Nee, al die mensen die over een zegeltjesactie beginnen komen via een andere route binnen.Jennifer123 schreef: ↑13 nov 2025 19:32Zijn wij de enigen die met een mobiel kaarten bestellen? De totale voorwaarden zijn zo toch compleet onzichtbaar? Zijn wij nou gek, of de Albert Heijn?
Als ik op mijn mobiel zoek naar tickets voor Parc Asterix kom ik een aanbod tegen van AH waarin geen sprake is van zegels. Klik ik op dat zoekresultaat dan is de volgende pagina een bestelpagina met meteen de tekst: 2e kaartje gratis. Klik ik op de + dan gaat er een kaartje naar mijn boodschappenmandje. Die bestelling kan ik afrekenen. Dan heb ik dus naar keuze 1,2 of X kaarten besteld met de promotie tweede kaart gratis zonder ooit iets over zegels gezien te hebben.
Alleen loop ik dan vast op inloggen.
Maar dat had ik veel eerder ook al verteld.
Re: Albert Heijn-Park Asterix
Onjuist. TS bestelde juist niet via de app, maar via de website.Consumenneke schreef: ↑15 nov 2025 14:01Besef wel dat ze via de app bestelde en dus niet via de website met meer uitgebreide en beter zichtbare instructies.
Re: Albert Heijn-Park Asterix
De website is https://uitjes.ah.nl. Dat is waar de kaartjes gekocht worden.
Op de eerste de pagina staat al meteen onder het kopje Uitjes:
- Actievoorwaarden
- Hoe werkt digitaal sparen?
- Hoe werkt het uitjes?
- Veel gestelde vragen
Ik ga naar de site, ik stop twee kaartjes in mijn winkelmand stop en wil gaan bestellen. Dan krijg ik de volgende tekst:
Jennifer heeft twee kaartjes gekocht en geen zegels ingewisseld. Dus ontving ze twee kaartjes voor de volle prijs.
Daarna gingen ze met zijn vieren naar het park en kwamen daar dus twee kaartjes te kort.
Op de eerste de pagina staat al meteen onder het kopje Uitjes:
- Actievoorwaarden
- Hoe werkt digitaal sparen?
- Hoe werkt het uitjes?
- Veel gestelde vragen
Ik ga naar de site, ik stop twee kaartjes in mijn winkelmand stop en wil gaan bestellen. Dan krijg ik de volgende tekst:
Hoe duidelijk moet het zijn? Je moet uitjes zegels inwisselen voor de korting, anders betaald je de volle prijs.Uitjes actie 1+1 gratis kaartje
Om je tweede gratis kaartje te verzilveren moet je zijn ingelogd met je AH.nl profiel. Bij iedere 4 zegels ontvang je het tweede kaartje gratis van hetzelfde uitje. Het is mogelijk om verschillende kaartjes van hetzelfde uitje te combineren (bijvoorbeeld een volwassene en kind kaartje voor de Apenheul). Je ontvangt dan de korting op het goedkoopste kaartje. Het is ook mogelijk kaartjes te kopen als je niet voldoende zegels hebt. Je betaalt dan de reguliere prijs.
Jennifer heeft twee kaartjes gekocht en geen zegels ingewisseld. Dus ontving ze twee kaartjes voor de volle prijs.
Daarna gingen ze met zijn vieren naar het park en kwamen daar dus twee kaartjes te kort.
Laatst gewijzigd door Speedy123 op 15 nov 2025 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Ivo.w
en NeoDutchio
vinden dit leuk
Re: Albert Heijn-Park Asterix
En dan via de app. Op Uitjes (spaarkaarten) geklikt. Dan kom je bij Uitjes verzilveren met het overzicht van het aantal volle spaarkaarten dat de klant heeft. Geklikt op Bekijk Uitjes en vier kaartjes geselecteerd voor Parc Asteric. Op bestellen geklikt en volia:
Sub totaal 260.00
Korting 130.00
totaal: 130.00
en de melding 8 zegels.
De korting wordt dus in de app automatisch toegepast indien de klant voldoende zegeltjes heeft.
Sub totaal 260.00
Korting 130.00
totaal: 130.00
en de melding 8 zegels.
De korting wordt dus in de app automatisch toegepast indien de klant voldoende zegeltjes heeft.
Ivo.w
vindt dit leuk
Re: Albert Heijn-Park Asterix
Dus totaal geen sprake van misleiding. Maar simpelweg de voorwaarden niet gelezen.
Voor elke 1+1 actie geldt dat je wél twee keer het product in je winkelmandje moet doen. Om in dit geval vier kaartjes te ontvangen moet je er dus ook 4 in je digitale winkelmandje doen.
Vervolgens kun je via inloggen en inlevering van verkregen actiezegels maximaal de helft van de toegangskaarten gratis ontvangen.
Vaak zijn digitale spaarzegeltjes ook nog eens overdraagbaar aan anderen. Dus is het niet moeilijk om voldoende actiezegels te vergaren.
Voor elke 1+1 actie geldt dat je wél twee keer het product in je winkelmandje moet doen. Om in dit geval vier kaartjes te ontvangen moet je er dus ook 4 in je digitale winkelmandje doen.
Vervolgens kun je via inloggen en inlevering van verkregen actiezegels maximaal de helft van de toegangskaarten gratis ontvangen.
Vaak zijn digitale spaarzegeltjes ook nog eens overdraagbaar aan anderen. Dus is het niet moeilijk om voldoende actiezegels te vergaren.
-
J. Deltoer
- Berichten: 3209
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Albert Heijn-Park Asterix
Metusaleh beticht consumenneke van hypocrisie. Ik vind dat zeker Metusaleh niet vooraan moet gaan staan met mensen daarvan betichten.lordi schreef: ↑15 nov 2025 15:59Waarom? Methusalah heeft gelijk.J. Deltoer schreef: ↑15 nov 2025 15:53Kan het alsjeblieft een tandje minder Methusaleh? Bericht gemeld!
-
Consumenneke
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: Albert Heijn-Park Asterix
Je hebt gelijk, daarom heb ik de route van Jennifer123 opnieuw gevolgd.
Dus zoeken op mijn mobiel en dan via de mobiele versie van de site kaartjes besteld.Jennifer123 schreef: ↑13 nov 2025 19:32Op de MOBIELE versie van de website stonden de voorwaarden niet volledig vermeld over het inleveren van zegels. Zelfs nadat we het product in het winkelwagentje hebben geplaatst zie je niks over zegels. Je kunt dus zo een betaling plaatsen, zonder iets van zegels te lezen.
Speedy123 heeft wel gelijk dat er een tekst over de actie staat onder de bestelknop. Maar ook zijn verwijzingen betreffen de desktop site en niet de mobiele versie.Consumenneke schreef: ↑15 nov 2025 21:31Nee, al die mensen die over een zegeltjesactie beginnen komen via een andere route binnen.Jennifer123 schreef: ↑13 nov 2025 19:32Zijn wij de enigen die met een mobiel kaarten bestellen? De totale voorwaarden zijn zo toch compleet onzichtbaar? Zijn wij nou gek, of de Albert Heijn?
Als ik op mijn mobiel zoek naar tickets voor Parc Asterix kom ik een aanbod tegen van AH waarin geen sprake is van zegels. Klik ik op dat zoekresultaat dan is de volgende pagina een bestelpagina met meteen de tekst: 2e kaartje gratis. Klik ik op de + dan gaat er een kaartje naar mijn boodschappenmandje. Die bestelling kan ik afrekenen. Dan heb ik dus naar keuze 1,2 of X kaarten besteld met de promotie tweede kaart gratis zonder ooit iets over zegels gezien te hebben.
Misleiding of bedrog is het niet, gewoon knullige UX en een ondoordachte uitvoering.
Dat had ik al bewezen met een banner waarop wel 2e kaartje gratis staat, maar niks over een zegeltjesactie.
Jennifer123 kan dus volhouden dat ze kaartjes heeft besteld in reactie op het aanbod 2e kaartje gratis zonder iets over de zegeltjesactie gezien te hebben.
Omdat dit een welles-nietes wordt, houd ik er nu over op.
-
Jennifer123
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 13 nov 2025 19:08
Re: Albert Heijn-Park Asterix
Om verwarring te voorkomen vind ik dat de Albert Heijn moet vermelden over die zegels onder het kopje: Werkwijze en voorwaarden. Dan is het compleet en kan je het ook gemakkelijk lezen op je mobiel. Het was op deze manier misleidend op mijn gsm. Verder had ik eigenlijk ook boodschappen moeten doen in deze periode bij de Ah om dit te weten.
Maarja, dat is een mening.
Als de Ah op deze manier reclame wil en mag maken, dan is dat prima. Wij, als gezin, zijn gewaarschuwd voor dit soort acties bij de Ah. Teleurstelling is voor ons nu groot in deze grote supermarkt.
Maarja, dat is een mening.
Als de Ah op deze manier reclame wil en mag maken, dan is dat prima. Wij, als gezin, zijn gewaarschuwd voor dit soort acties bij de Ah. Teleurstelling is voor ons nu groot in deze grote supermarkt.
Consumenneke
vindt dit leuk
Re: Albert Heijn-Park Asterix
Net nog even via de mobiele website gedaan. Hier staat al meteen op de eerste pagina onderaan, nu als een dropdown menu:Consumenneke schreef: ↑16 nov 2025 10:08Nee, al die mensen die over een zegeltjesactie beginnen komen via een andere route binnen.
...
Speedy123 heeft wel gelijk dat er een tekst over de actie staat onder de bestelknop. Maar ook zijn verwijzingen betreffen de desktop site en niet de mobiele versie.
Misleiding of bedrog is het niet, gewoon knullige UX en een ondoordachte uitvoering.
Dat had ik al bewezen met een banner waarop wel 2e kaartje gratis staat, maar niks over een zegeltjesactie.
Jennifer123 kan dus volhouden dat ze kaartjes heeft besteld in reactie op het aanbod 2e kaartje gratis zonder iets over de zegeltjesactie gezien te hebben.
Ben je in ieder geval niet alleen gek!
Omdat dit een welles-nietes wordt, houd ik er nu over op.
Uitjes met daarin de linkjes:
- Actievoorwaarden
- Hoe werkt digitaal sparen?
- Hoe werkt het uitjes?
- Veel gestelde vragen
Wederom Parc Asterix geselecteerd, vier kaartjes besteld (Onder de Voeg Toe knop staat ook nog vermeldt hoeveel spaarkaarten er nog beschikbaar zijn. Ben je niet ingelogd, dan staat hier 0 spaarkaarten beschikbaar) en wederom volgt de tekst na het toevoegen van de kaartjes in de winkelwagen:
Vervolgens ben ik ingelogd via de inlog knop bovenaan het scherm en, u voelt hem aankomen, wederom wordt de korting volautomatisch verwerkt.Uitjes actie 1+1 gratis kaartje
Om je tweede gratis kaartje te verzilveren moet je zijn ingelogd met je AH.nl profiel. Bij iedere 4 zegels ontvang je het tweede kaartje gratis van hetzelfde uitje. Het is mogelijk om verschillende kaartjes van hetzelfde uitje te combineren (bijvoorbeeld een volwassene en kind kaartje voor de Apenheul). Je ontvangt dan de korting op het goedkoopste kaartje. Het is ook mogelijk kaartjes te kopen als je niet voldoende zegels hebt. Je betaalt dan de reguliere prijs.
De enige manier om de korting mis te lopen, is niet binnen komen via www.ah.nl. En dan herhaaldelijk niet alle tekst te lezen, terwijl er wel een scroll bar zichtbaar is, Vervolgens niet in te loggen en dan zelf ook nog te bedenken, als ik met zijn vieren naar het park wil, dan moet ik dus twee kaartjes kopen want die andere twee zijn gratis. Want als er vier kaartjes geselecteerd worden, dan wordt ook de volle prijs van vier kaartjes getoond en dus geen korting.
Vervolgens met de twee kaartjes en vier personen afreizen naar Parijs in Frankrijk om dan daar bij de toegangspoort in uw beste Frans uit te leggen dat u uit Holland komt en dat Albert Heijn twee gratis kaartjes beloofd heeft. Waar het park uiteraard helemaal niks van begrijpt en er dus bijbetaald moet worden voor de andere kaartjes.
NeoDutchio
vindt dit leuk
-
Consumenneke
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: Albert Heijn-Park Asterix
Dat is precies wat Jennifer123 (familie?) in haar openingsbericht vertelde. Ze zocht (op Google) op haar mobiel en belandde dus op de landingspagina van de mobiele site. Niet op de homepage die u als voordeur* gebruikt hebt.
Dan zie je dus wel de aanbieding twee-voor-één maar niks over zegels en acties.
Tot zover is haar verhaal consistent. Je mag van een gemiddelde consument niet verwachten dat ze alle pagina's doorscrollen op zoek naar kleine lettertjes, die verwijzen naar kleine lettertjes, die verwijzen naar kleine lettertjes.
Kan zijn dat er later in het besteltraject alsnog een waarschuwing voorbij komt, zo ver ben ik niet gekomen. Daarom noem ik het geen misleiding, maar wel slordigheid van AH.
* Wel tof dat u nu ook de mobiele pagina's bekeken heeft. We komen er wel uit.
Re: Albert Heijn-Park Asterix
U leest maar 1 zin uit het bericht en leest die ook nog niet correct?
Re: Albert Heijn-Park Asterix
Het is geen kwestie van alle pagina's doorscrollen. Het is een kwestie van consequent geen enkele keer door scrollen. Terwijl er wel scroll bars getoond worden.Consumenneke schreef: ↑16 nov 2025 12:47Tot zover is haar verhaal consistent. Je mag van een gemiddelde consument niet verwachten dat ze alle pagina's doorscrollen op zoek naar kleine lettertjes, die verwijzen naar kleine lettertjes, die verwijzen naar kleine lettertjes.
Het zijn geen kleine lettertjes, op elke pagina staat de uitleg in exact hetzelfde lettertype, even groot.
Ook staat er duidelijk het woord 'spaarkaarten' daar hoeft niet voor door gescrolled te worden. Ook dit moet de koper volledig negeren.
De koper moet ook geen enkele moeite doen om de voorwaarden te lezen. Want daar staat alles duidelijk in vermeldt.
Dan moet de koper ook nog eens niet het juiste aantal kaarten invullen, immers bij een 2+2 gratis pakken koffie stopt u ook vier pakken koffie in uw winkelmandje. U gaat er dan niet twee instoppen en er twee afrekenen bij de kassa en vervolgens geen enkele actie meer ondernemen. Om dan thuis verbaasd te zijn dat de twee gratis pakken koffie ontbreken.
En als klap op de vuurpijl moet de koper dan ook nog eens met vier personen en twee kaartjes afreizen naar het buitenland zonder ook maar eventjes uit te zoeken hoe het nu zit, want er ontbreken immers twee kaartjes.
Niet elke keer zit de verkoper fout, aan een koper mogen wel enige eisen gesteld worden. In dit geval waren er zoveel momenten dat de koper eenvoudig had kunnen weten dat het niet klopte wat ze aannam. Dat ze geen gratis kaarten ontvangen had. En al die tijd had het misverstand eenvoudig opgelost kunnen worden, had de koop gewoon ongedaan gemaakt kunnen worden en had ze haar geld terug kunnen krijgen.
NeoDutchio
en juliomariner
vinden dit leuk
Re: Albert Heijn-Park Asterix
Wat ik tot nu toe mis in deze discussie is dat een veel gebruikte maatstaf de “gemiddeld geïnformeerde consument” is. Ik denk dat een gemiddeld geïnformeerde consument prima weet dat dit soort acties via een supermarkt vrijwel altijd gepaard gaan met méér dan dat wat TS gedaan heeft. Het zijn vrijwel altijd acties die gekoppeld zijn aan de spaarprogramma’s van de bewuste supermarkt.
Ik vind dus dat je van een consument ook mag verwachten dat die verder kijkt dan zijn neus (of: eerste deel van de internetpagina) lang is en even scrollt. Doe je dat niet, lees de de beschikbare informatie niet en klik je zonder na te denken of goed te kijken op allerlei knoppen, dan krijg je inderdaad dit soort verrassingen.
Maar die zijn wat mij betreft niet te wijten aan misleiding, maar aan een gebrek aan eigen verantwoordelijkheid.
Ik vind dus dat je van een consument ook mag verwachten dat die verder kijkt dan zijn neus (of: eerste deel van de internetpagina) lang is en even scrollt. Doe je dat niet, lees de de beschikbare informatie niet en klik je zonder na te denken of goed te kijken op allerlei knoppen, dan krijg je inderdaad dit soort verrassingen.
Maar die zijn wat mij betreft niet te wijten aan misleiding, maar aan een gebrek aan eigen verantwoordelijkheid.
-
Consumenneke
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: Albert Heijn-Park Asterix
Heb ik genoemd.
Van belang is echter vooral dat Jennifer123 helemaal niet meedeed aan een actie van AH, maar op zoek was naar kaartjes voor Parc Asterix en via een zoekactie op haar mobieltje terecht kwam op een landingspagina van AH's mobiele site waar 1+1 GRATIS werd aangeboden zonder een duidelijke verwijzing naar enige actie.Consumenneke schreef: ↑16 nov 2025 12:47Je mag van een gemiddelde consument niet verwachten dat ze alle pagina's doorscrollen op zoek naar kleine lettertjes, die verwijzen naar kleine lettertjes, die verwijzen naar kleine lettertjes.
Ten overvloede heb ik nog een banner getoond waaruit blijkt dat AH zelf reclame maakt voor 1+1 GRATIS zonder enige vermelding van een spaaractie.
Nou zijn er in het verdere besteltraject vast momenten dat Jennifer123 had kunnen/moeten beseffen dat er iets mis was, maar ook AH kan enige verantwoordelijkheid niet ontlopen.
