LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Albert Heijn To Go weert Marokkanen

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Albert Heijn To Go weert Marokkanen

Ongelezen bericht door gravedigger »

In enkele vestigingen van Albert Heijn To Go krijgen managers opdracht geen personeel van Marokkaanse komaf in dienst te nemen. Dat blijkt uit een intern overzicht van de afdeling personeelszaken, dat in handen is gekomen van het AD.

‘Geen Marokkanen’, staat er volgens de krant vetgedrukt achter de filialen Amsterdam-Westtunnel, Amsterdam Lelylaan en Den Haag Centraal Station. De lijst werd op 4 juni naar 31 Albert Heijn to go winkels verzonden. Managers moesten aangeven of de lijst nog klopte. Vanuit een van de filialen kreeg personeelszaken dezelfde ochtend nogmaals het verzoek: ‘Dringend! Geen Marokkanen!’

Bij de grootgrutter is men ‘ontzettend geschrokken’ van deze discriminatie. Maar Albert Heijn wijst er op dat het personeelsbeleid op de stationsfilialen van AH in handen is van Servex (onderdeel van de NS).

De NS biedt zijn excuses aan, ‘aan een ieder die het aangaat’. Woordvoerder Krijgsman: "Ons bedrijf wil juist een afspiegeling van de samenleving zijn." NS zegt ‘passende maatregelen’ te hebben genomen tegen de betrokken medewerkers.

Een AH-woordvoerster noemt het in het AD ‘een raadsel’ waarom een aantal To Go-winkels Marokkanen wil weren. Volgens een anonieme medewerker van AH To Go vinden de filiaalmanagers in Amsterdam en Den Haag dat er ‘meer dan genoeg Marokkaanse jongens werken en over de vloer komen’. "Dat zou bedreigend overkomen voor andere klanten.
Schandalige actie :r"

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Albert Heijn To Go weert Marokkanen

Ongelezen bericht door RTD-Z »

Beter lezen he , SERVEX is de boosdoener die exploiteerd het onder de naam ah to go .heeft AH niks mee te maken..

maw weer een kansloze post.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Albert Heijn To Go weert Marokkanen

Ongelezen bericht door roro25 »

MR AH komt weer eens om de hoek kijken. Hebben ze geen werk voor je op de afdeling communicatie van AH(old)? Dan hebben wij het een beetje rustig hier op het forum met deze propaganda....

Wel een beetje dom van AH om wel een licentie voor het gebruik van het merk AH aan Servex te verstrekken, maar geen (goede) voorwaarden te eisen.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Albert Heijn To Go weert Marokkanen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Daarom koop ik dus bij Albert. Vind het er erg prettig winkelen.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Albert Heijn To Go weert Marokkanen

Ongelezen bericht door dhc »

licentie voor het gebruik van het merk AH
En wat denk je dat er met AH-franchisers is afgesproken? Die voeren ook hun eigen personeelsbeleid, hoor je nooit iemand over...
En ik weet uit betrouwbare bron dat franchisers ook liever geen licht-getinte Noord-Afrikanen in dienst nemen..

Toolboy

Re: Albert Heijn To Go weert Marokkanen

Ongelezen bericht door Toolboy »

In enkele vestigingen van Albert Heijn To Go krijgen managers opdracht geen personeel van Marokkaanse komaf in dienst te nemen. Dat blijkt uit een intern overzicht van de afdeling personeelszaken.

Als dit echt zo is hebben ze een groot probleem.
De bron was het AD ??

groet T

stofzuigertje

Re: Albert Heijn To Go weert Marokkanen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij AH zelf werkt in 1 winkel een Marokkaanse bedrijfsleider!

En bij sollicitatie alleen je Nederlandse laten zie mag toch?
Deze NS dochter zit dus fout.
Ik zou daarom juist uitsluitend Marokkanen aannemen, en vrouwen in Boerka voorrang geven!
Maar helaas werk ik daar niet.

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Albert Heijn To Go weert Marokkanen

Ongelezen bericht door antonh »

AH cq SERVEX zeggen wat heel veel Nederlanders niet durven te zeggen.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Albert Heijn To Go weert Marokkanen

Ongelezen bericht door gravedigger »

De bron was het AD ??
Nee. Ik plukte het van frontpage.fok.nl Maar het staat inmiddels ook op at5.nl

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Albert Heijn To Go weert Marokkanen

Ongelezen bericht door RTD-Z »

MR AH komt weer eens om de hoek kijken. Hebben ze geen werk voor je op de afdeling communicatie van AH(old)? Dan hebben wij het een beetje rustig hier op het forum met deze propaganda....

Wel een beetje dom van AH om wel een licentie voor het gebruik van het merk AH aan Servex te verstrekken, maar geen (goede) voorwaarden te eisen.
Naar boven
ach roro je snapt het gewoon niet neem ik je niet kwalijk hoor knulletje.

als er Foute info staat reageer ik daarop simpel bevalt het je niet ,ga je toch lekker weg. En voor jou info de Voorwaarden zijn glashelder daarom mogen ze ook op het matje komen mocht je begrijpen wat dat is..

Toolboy

Re: Albert Heijn To Go weert Marokkanen

Ongelezen bericht door Toolboy »

gravedigger.Ik plukte het van frontpage.fok.nl Maar het staat inmiddels ook op at5.nl.

Bronvermelding is belangrijk :wink:
Groet T

NEM destroyer
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 mei 2009 22:40

Re: Albert Heijn To Go weert Marokkanen

Ongelezen bericht door NEM destroyer »

Ik heb dit nieuwsbericht al op meerdere plaatsen gelezen en gehoord. Helaas staat de reden er niet bij. Ik bedoel, het is collectief bepaald als ik het zo lees. Dat moet dus besloten zijn n.a.v. het zoveelste voorval van één of ander in de AH to Go. Alleen staat net dát voorval er niet bij.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Albert Heijn To Go weert Marokkanen

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

als er Foute info staat reageer ik daarop
Er staat geen foute info
De bron was het AD ??
Volgens het nieuws op de radio wel

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Albert Heijn To Go weert Marokkanen

Ongelezen bericht door mar42 »

Wat mij opvalt iedereen is nu ineens op de hand van de marokkanen, en dat het schandalig is wat er nu gebeurt.

Er hebben genoeg berichten in de krant gestaan over hun, betrekking hebbende dat zij 9 van de 10 keer betrokken zijn bij overvallen op winkels. Zolas AH, Aldi, en TNT, waarbij maraokkanen waren betrokken die bij desbetreffende winkels werkte. En hun vriendjes waatschuwde dat daar wat te halen valt.

Dus om nu te zeggen omdat er 1 iemand nu heeft gezegd dat er geen marokkanen meer mogen solliciteren, dat dit fout is.
Oke het valt onder discriminatie, maar die gasten hebben het er zelf naar gemaakt dat er zo gereageerd word.
Natuurlijk zijn er ook goede marokkanen, en die lijden en hebben juist ook last van dit soort gasten, en zeggen het zelf ook.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Albert Heijn To Go weert Marokkanen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Als AH en Servex zo vreselijk racistisch zijn - hoe komt het dat je op elk servex punt een vrolijk gekleurd jongmens ziet?

Oftwel, Servex is geen racistische instelling, ondanks wat sommigen suggereren.
De melding is anoniem gedaan naar diverse kranten (Telegraaf ook).

Is er bewijs? een kopie van de bewuste memo?

Let wel - ik praat discriminatie niet goed - maar servex of ah nu afschilderen als racistische organisaties (wat sommige mensen echt wel doen - zie de reacties in de diverse kranten, op diverse forums etc.) is fout.

Als men echt racistisch was - zou er geen enkele medewerker met een andere achtergrond dan de Hollandsche Klei werken - of zij zouden allemaal massaal vertrokken zijn.
Aangezien vanmorgen mijn koffie nog afgerekend werd door een lachende turk, zal dat dus wel meevallen.

Trouwens, veel daar werkende allochtonen zijn het knuffelen van relschoppers goed zat. Zij vinden ook dat tuig hard aangepakt moet worden , en niet geknuffeld moeten worden omdat ze toevallig elders vandaan komen.

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Albert Heijn To Go weert Marokkanen

Ongelezen bericht door ron1 »

Typisch staaltje Oud-Hollandsch gedrag.

GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: Albert Heijn To Go weert Marokkanen

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

waar maken jullie je druk over?

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Albert Heijn To Go weert Marokkanen

Ongelezen bericht door ron1 »

precies.

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: Albert Heijn To Go weert Marokkanen

Ongelezen bericht door Henk25 »

Bij McDonald is het geen probleem, daar werken alle kleuren van de regenboog, dus waarom wel bij Ah to go?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Albert Heijn To Go weert Marokkanen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Henk,

bij AH to go werken ook alle kleuren van de regenboog.

Dus er is geen probleem.

Gesloten