LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aldi lokt klanten door misleidende reclame
Aldi lokt klanten door misleidende reclame
In de folder van de aldi zag een voor interressante aanbieding van een bluethooth audireciver. Op is op stond er in de folder. Vanmorgen stond ik als eerste bij de filiaal in Leende. Verkoopster zei liggen echt in de achterste bak daar niet even meelopen, en ze lagen er dus niet. Andere verkoopster kijkt nog en komt met het antwoord op is op. Ik zei pardon ik ben hier als eerste dan klopt dat niet. Ze hadden ze gewoonweg niet gehad. Hoofdkantoor gebeld zeer klantonvriendelijk, folders waren eruit gegaan en niet alle filialen kregen deze. Verder deed ze niets. Ook wilde ze niet kijken of deze in een ander filiaal aanwezig zou zijn want ze kon niet in de voorraden kijken.
Nou dat was het dan??
Belachelijk en absoluut misleidende reclame
Nou dat was het dan??
Belachelijk en absoluut misleidende reclame
Re: Aldi lokt klanten door misleidende reclame
Gebeurt wel vaker dat ze dingen pas in de loop van de dag krijgen. Dus morgen nog eens kijken, zou ik zeggen.
Re: Aldi lokt klanten door misleidende reclame
dan hadden ze dat toch gezegd? Verkoopster liep gewoon weg op is op en dat zij ze niet hadden gekregen en weg was ze. Bij het hoofdkantoor wilde ze ook niet voor me doen je kunt ook nergens je klacht kwijt.kweenie schreef:Gebeurt wel vaker dat ze dingen pas in de loop van de dag krijgen. Dus morgen nog eens kijken, zou ik zeggen.
Re: Aldi lokt klanten door misleidende reclame
Aldi in best gebeld en deze zijn wel enorm vriendelijk. Zij gaan nu kijken of er misschien in een ander filiaal wel 1 aanwezig is. Kijk zo hoort het. Maar nu even afwachten of dit daadwerlijk gaat gebeuren .... Wordt vervolgd.
Maar wat een verschil van mijn klacht aanhoren in verhouding met hoofdkantoor in zaandam die niets wilde doen.
Maar wat een verschil van mijn klacht aanhoren in verhouding met hoofdkantoor in zaandam die niets wilde doen.
-
- Berichten: 288
- Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29
Re: Aldi lokt klanten door misleidende reclame
Dat doen heel veel bedrijven. Op deze manier trekken ze mensen naar de winkel. Het koopjesproduct is er niet en men hoopt dan dat je met andere producten de deur uitloopt. Je bent er immers toch."Aldi lokt klanten door misleidende reclame"
-
- Berichten: 32328
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Aldi lokt klanten door misleidende reclame
Hier gebeurt het bij de Aldi ook wel eens dat dingen er gewoon niet zijn. Toevallig deze week ook, ergens boven de bakken hangt dan zo'n geel prijskaartje, maar het artikel is nergens te vinden, en gezien het feit dat de bak bomvol was, heeft het er ook niet in gelegen. Dan denk je: waarom hangen ze dan dat bordje nog op.
Je kunt je er kwaad om maken, je kunt je teleurgesteld voelen, maar dit kan overal gebeuren. Doe je niks aan, andere keer beter.
Je kunt je er kwaad om maken, je kunt je teleurgesteld voelen, maar dit kan overal gebeuren. Doe je niks aan, andere keer beter.
Re: Aldi lokt klanten door misleidende reclame
Dit komt regelmatig voor bij de Aldi maar ook bij de Lidl. Ben eens gelijk op maandagochtend geweest net na opening, toen vertelde een medewerkster mij dat het al op was..
Re: Aldi lokt klanten door misleidende reclame
ik ben dus niet teruggebeld door de Aldi.
Haal wat ik wilde wel bij een goede winkel.
was dus echt een lokkertje .
Haal wat ik wilde wel bij een goede winkel.
was dus echt een lokkertje .
Re: Aldi lokt klanten door misleidende reclame
Bij Kruidvat komt het ook regelmatig voor dat ze dit soort lokkertjes totaal niet of veel te weinig hebben.Jannes22 schreef:Dit komt regelmatig voor bij de Aldi maar ook bij de Lidl. Ben eens gelijk op maandagochtend geweest net na opening, toen vertelde een medewerkster mij dat het al op was..
Komt ook wel eens voor dat de artikelen nooit het magazijn verlaten en in de winkel komen omdat personeelsleden ze zelf voor vrienden / familie / kennissen reseveren en in het magazijn laten liggen.
-
- Berichten: 288
- Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29
Re: Aldi lokt klanten door misleidende reclame
Of omdat ze koffie/rookpauze hebben.Emmy75 schreef:Jannes22 schreef: Komt ook wel eens voor dat de artikelen nooit het magazijn verlaten en in de winkel komen omdat personeelsleden ze zelf voor vrienden / familie / kennissen reseveren en in het magazijn laten liggen.
Re: Aldi lokt klanten door misleidende reclame
Vandaag ben ik door iemand van het hoofdkantoor gebeld. Hij heeft zijn excuus aangeboden voor de manier waarop ik door iemand van het hoofdkantoor (blijkt een secretaresse geweest te zijn) te woord ben gestaan. Verder blijken er volgens hem miniamaal van sommige artikelen aanwezig geweest te zijn. Hij betreurd het dat het zo is gebeurd enz.
Mocht iemand een klacht hebben dan kun je altijd het hoofdkantoor bellen meld hij. Omdat ik zei dat je nergens geen telefoonnummer kan vinden van een klantenservice.
Mocht iemand een klacht hebben dan kun je altijd het hoofdkantoor bellen meld hij. Omdat ik zei dat je nergens geen telefoonnummer kan vinden van een klantenservice.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Aldi lokt klanten door misleidende reclame
Emmy75 schreef:Bij Kruidvat komt het ook regelmatig voor dat ze dit soort lokkertjes totaal niet of veel te weinig hebben.Jannes22 schreef:Dit komt regelmatig voor bij de Aldi maar ook bij de Lidl. Ben eens gelijk op maandagochtend geweest net na opening, toen vertelde een medewerkster mij dat het al op was..
Komt ook wel eens voor dat de artikelen nooit het magazijn verlaten en in de winkel komen omdat personeelsleden ze zelf voor vrienden / familie / kennissen reseveren en in het magazijn laten liggen.
KV is hier zelfs enige jaren geleden negatief bij kassa geweest. Waren toen pc's.
Heb er ooit gewerkt als filiaalmanager en sinds AS Watson is ( kruitvat, trekpleister, ici paris, prijsmepper ) hebben ze wel vaker van dit soort misgrijpen.
Ind ook personeel houdt achter als populair product is. Gebeurd ook bij Blokker.
Klagen en zeuren bij hoofdkantoor helpt toch niet, producten worden verdeeld via een sleutel qua groote en omzet van winkel. Kleine tot midden winkels kijgen of niks of weinig.
Re: Aldi lokt klanten door misleidende reclame
Aldi heeft het heel goed opgelost kan toch klantvriendelijk zijn!
Dhr van het hoofdkantoor heeft me alweer gebeld en heeft veel filialen afgereden en toch nog het artikel op de kop wezen tikken. Hij heeft volgens mij de kritiek toch aangetrokken en klantvriendelijk opgelost en zo hoort het ook.
Nogmaals een pluim aan deze persoon!!
Hopelijk leren ze hier van met duidelijke en eerlijke informatie.
Dhr van het hoofdkantoor heeft me alweer gebeld en heeft veel filialen afgereden en toch nog het artikel op de kop wezen tikken. Hij heeft volgens mij de kritiek toch aangetrokken en klantvriendelijk opgelost en zo hoort het ook.
Nogmaals een pluim aan deze persoon!!
Hopelijk leren ze hier van met duidelijke en eerlijke informatie.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Aldi lokt klanten door misleidende reclame
lakochi schreef:Aldi heeft het heel goed opgelost kan toch klantvriendelijk zijn!
Dhr van het hoofdkantoor heeft me alweer gebeld en heeft veel filialen afgereden en toch nog het artikel op de kop wezen tikken. Hij heeft volgens mij de kritiek toch aangetrokken en klantvriendelijk opgelost en zo hoort het ook.
Nogmaals een pluim aan deze persoon!!
Hopelijk leren ze hier van met duidelijke en eerlijke informatie.
Kijk.......das nog eens ouderwetse service met een grote S.
-
- Berichten: 737
- Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26
Re: Aldi lokt klanten door misleidende reclame
Kijk ...... das nog eens verboden dingen doen.Teunbosseman schreef:lakochi schreef:Aldi heeft het heel goed opgelost kan toch klantvriendelijk zijn!
Dhr van het hoofdkantoor heeft me alweer gebeld en heeft veel filialen afgereden en toch nog het artikel op de kop wezen tikken. Hij heeft volgens mij de kritiek toch aangetrokken en klantvriendelijk opgelost en zo hoort het ook.
Nogmaals een pluim aan deze persoon!!
Hopelijk leren ze hier van met duidelijke en eerlijke informatie.
Kijk.......das nog eens ouderwetse service met een grote S.
Misleidende verkoop: wat mogen ondernemers niet doen?
- Reclame maken voor producten die niet beschikbaar zijn. Dit worden ook wel 'lokkertjes' genoemd.
Zie: http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/We ... praktijken
Betrapt door een vroege en uitgeslapen klant.
Geen wonder dat hij z'n benen uit z'n gat voor een klant loopt.
En 'm dan ook nog een pluim geven?
Het moet niet gekker worden.
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Aldi lokt klanten door misleidende reclame
Uitgezonderd als er specifiek bij vermeld is dat - OP = OP -Tis weer bijzonder schreef:[Kijk ...... das nog eens verboden dingen doen.Misleidende verkoop: wat mogen ondernemers niet doen?
- Reclame maken voor producten die niet beschikbaar zijn. Dit worden ook wel 'lokkertjes' genoemd.
Zie: http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/We ... praktijken
Betrapt door een vroege en uitgeslapen klant.
Geen wonder dat hij z'n benen uit z'n gat voor een klant loopt.
En 'm dan ook nog een pluim geven?
Het moet niet gekker worden.
En volgens TS openingspost stond dat vermeld.
Of je de term OP = OP moet gebruiken ?? Ik vindt van niet, beter is om bv te melden - niet in alle filialen beschikbaar - oid.
En de persoon welke heeft geregeld dat TS toch zn bluetooth receivertje kreeg was van hoofdkantoor, dus niet de filiaalhouder of verkoopster van het betreffende filiaal.
Daarom mijn menig heeft die persoon een veer in zijn r..t verdient.
Re: Aldi lokt klanten door misleidende reclame
Voor vriendelijkheid en klantgerichtheid hoef je echt niet bij Aldi te wezen hoor
De bedrijfsleiding is ook al niet veel beter om daar met je klacht als betalende klant waar supermarkten, en zeker Aldi, het toch van moeten hebben.
Erger me altijd weer hoe ze bij de kassa je boodschappen als een bezetene "er doorheen douwen" je krijgt gewoon niet de gelegenheid om ze weer terug in het winkelwagentje te doen waardoor je alles snel opelkaar moet stapelen. Ze stapelen je boodschappen op de veelste kleine ruimte, met gevolg dat er regelmatig boodschappen op de grond vallen.
En als je dan vriendelijk vraagt of ze het wat rustiger aan kunnen doen zodat je je boodschappen wel onbeschadigd terug kan plaatsen krijg je antwoorden als, doe het zelf rustig aan, en ik bepaal hoe ik m'n werk doe.
De bedrijfleiding is dan vaak niet aanwezig, of laat zich niet zien om te vragen of ze het personeel wat meer klantvriendelijkheid en inzicht kunnen bijbrengen.
Natuurlijk moet er met een bepaalde snelheid bij de kassa gewerkt worden om een vlotte doorgang te houden. Maar om dat op een lompe wijze te doen dat boodschappen op de grond vallen en beschadigen, getuigd toch echt van ongeinteresseerdheid / ondeskundigheid / geen klantvriendelijke mentaliteit bij het personeel
Ook begrijp ik echt wel dat er veel weekend/vakantie/partimers bij Aldi werken die geen betrokkenheid hebben met hoe je een supermarkt runt maar er alleen maar werken voor de centen.
Maar toch...ook deze medewerkers zouden "Het Aldi principe" zoals omschreven op de Aldi site, bijgebracht kunnen worden
De bedrijfsleiding is ook al niet veel beter om daar met je klacht als betalende klant waar supermarkten, en zeker Aldi, het toch van moeten hebben.
Erger me altijd weer hoe ze bij de kassa je boodschappen als een bezetene "er doorheen douwen" je krijgt gewoon niet de gelegenheid om ze weer terug in het winkelwagentje te doen waardoor je alles snel opelkaar moet stapelen. Ze stapelen je boodschappen op de veelste kleine ruimte, met gevolg dat er regelmatig boodschappen op de grond vallen.
En als je dan vriendelijk vraagt of ze het wat rustiger aan kunnen doen zodat je je boodschappen wel onbeschadigd terug kan plaatsen krijg je antwoorden als, doe het zelf rustig aan, en ik bepaal hoe ik m'n werk doe.
De bedrijfleiding is dan vaak niet aanwezig, of laat zich niet zien om te vragen of ze het personeel wat meer klantvriendelijkheid en inzicht kunnen bijbrengen.
Natuurlijk moet er met een bepaalde snelheid bij de kassa gewerkt worden om een vlotte doorgang te houden. Maar om dat op een lompe wijze te doen dat boodschappen op de grond vallen en beschadigen, getuigd toch echt van ongeinteresseerdheid / ondeskundigheid / geen klantvriendelijke mentaliteit bij het personeel
Ook begrijp ik echt wel dat er veel weekend/vakantie/partimers bij Aldi werken die geen betrokkenheid hebben met hoe je een supermarkt runt maar er alleen maar werken voor de centen.
Maar toch...ook deze medewerkers zouden "Het Aldi principe" zoals omschreven op de Aldi site, bijgebracht kunnen worden
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Aldi lokt klanten door misleidende reclame
Computert schreef:Voor vriendelijkheid en klantgerichtheid hoef je echt niet bij Aldi te wezen hoor
De bedrijfsleiding is ook al niet veel beter om daar met je klacht als betalende klant waar supermarkten, en zeker Aldi, het toch van moeten hebben.
Erger me altijd weer hoe ze bij de kassa je boodschappen als een bezetene "er doorheen douwen" je krijgt gewoon niet de gelegenheid om ze weer terug in het winkelwagentje te doen waardoor je alles snel opelkaar moet stapelen. Ze stapelen je boodschappen op de veelste kleine ruimte, met gevolg dat er regelmatig boodschappen op de grond vallen.
En als je dan vriendelijk vraagt of ze het wat rustiger aan kunnen doen zodat je je boodschappen wel onbeschadigd terug kan plaatsen krijg je antwoorden als, doe het zelf rustig aan, en ik bepaal hoe ik m'n werk doe.
De bedrijfleiding is dan vaak niet aanwezig, of laat zich niet zien om te vragen of ze het personeel wat meer klantvriendelijkheid en inzicht kunnen bijbrengen.
Natuurlijk moet er met een bepaalde snelheid bij de kassa gewerkt worden om een vlotte doorgang te houden. Maar om dat op een lompe wijze te doen dat boodschappen op de grond vallen en beschadigen, getuigd toch echt van ongeinteresseerdheid / ondeskundigheid / geen klantvriendelijke mentaliteit bij het personeel
Ook begrijp ik echt wel dat er veel weekend/vakantie/partimers bij Aldi werken die geen betrokkenheid hebben met hoe je een supermarkt runt maar er alleen maar werken voor de centen.
Maar toch...ook deze medewerkers zouden "Het Aldi principe" zoals omschreven op de Aldi site, bijgebracht kunnen worden
Sommige andere formules kunnen er anders ook wat van hoor. De Aldi en Lild bij mij zijn ze uitermate vriendelijk en laat deze nu gerund worden door mensen met....een allochtone achtergrond.
Re: Aldi lokt klanten door misleidende reclame
Om nou de complete tekst te quoten was ook weer niet nodig
Mij valt het ook op dat vaak allochtone medewerkers vriendelijker zijn dan die lompe Hollanders
Mij valt het ook op dat vaak allochtone medewerkers vriendelijker zijn dan die lompe Hollanders
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Aldi lokt klanten door misleidende reclame
Computert schreef:Om nou de complete tekst te quoten was ook weer niet nodig
Mij valt het ook op dat vaak allochtone medewerkers vriendelijker zijn dan die lompe Hollanders
Hoezo niet nodig? Had geen zin om enkele citaten uit het hele verhaal te filteren