LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 7,5 maand aan het tobben met de pearle opticien.

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
sjonnie070

7,5 maand aan het tobben met de pearle opticien.

Ongelezen bericht door sjonnie070 »

ik ben in februari naar de pearl gegaan voor harde lenzen. heb altijd zachte lenzen gehad maar omdat dat een kostbare bedoeling was vanwege mijn hoge cilinders in mijn ogen. ben ik op aanraden over gestapt naar harde lenzen.
ik begon op filiaal leyweg heb daar verschillende metingen gehad en rara had rechts ineens geen cilinder meer waardoor natuurlijk de lenzen niet goed zaten. weer opnieuw meten weer andere waardes en andere lenzen en een bij betaling op het originele aankoop bedrag omdat deze lenzen wat duurder zijn en ga zo maar door.
te einde raad en geen vertrouwen meer in dat filiaal naar een ander filiaal gegaan in de fahrenheidstraat hele aardige dame meting gedaan maar ze dacht aan een oogafwijking die alleen in de spuistraat kon worden gemeten.daar een afspraak gemaakt voor de meting meting gedaan en daarop lenzen (besteld).na 8weken en heel wat telefoontjes en als antwoord ze zijn nog niet binnen was ik het zat en ging er een knopje om. in een felle discussie met een medewerker van het filiaal krijg ik te horen dat de medewerker die mij behandelde er niet meer werkt en dat ze niet uit zijn notities komen wat hij nou had gemeten. daarbuiten waren de lenzen dus alles behalve dan besteld. maargoed weer een andere medewerker die gaat het proces opnieuw doen weer opnieuw meten en dus weer andere lenzen maar deze waren wel wat duurder dus maar weer bij betalen. na 4 weken de lenzen te hebben gedragen nog steeds niet goed kwa sterkte en draag comfort. nu was ik er klaar mee dag harde lenzen dan maar weer terug naar de oude vertrouwde zachte lenzen. ongeveer 2weken later waren de lenzen er een pak van me hart en weg met de stress dacht ik.4 weken later zit ik lekker op me scootertje ik knipper 1 keer en ja hoor linker lens uit mijn oog!!@??!@. na een hoop niet te herhalen kabaal me eigen erbij neer gelegt dat ik weer een nieuwe moest bestellen ondanks dat ik in al die jaren nog nooit een lens ben verloren ook niet op me scootertje ging er zelfs mee zwemmen. maargoed dat gebeurde op een zaterdag maandag gelijk aan de slag en bellen bellen bellen bellen ben 3 dagen bezig geweest om ze telefonische te proberen te bereiken maar krijg al 3 dagen geen contact oftewel geen kip die de telefoon beantwoord. dat was voor mij de wel bekende druppel ben meer als 300euro lichter en geen lenzen. de andere lens is de prullenbak in gegaan en op naar de concurent. daar een meting gehad die weer op andere waardes uit komt als de door pearl gemeten meting en maar weer lenzen besteld. ik heb nog nooit zon slechte ervaring gehad met een winkel als bij de pearl doordat ik dacht geld te besparen om op harde lenzen over te stappen kost het me nu meer als 600euro in nog geen jaar tijd.
kan er wel om janken het zijn een hoop centjes en heb er echt een rot gevoel bij.
mijn ouders en metgezel rade me aan om terug te gaan en verhaal te halen maar heb er de fut niet meer voor!!!

sjonnie070

Re: 7,5 maand aan het tobben met de pearle opticien.

Ongelezen bericht door sjonnie070 »

en dan nu het spannende en antwoord wat ik verwachte van de pearle.
pearle doet niks fout ligt aan me ogen want dat fluctueert op de dag en jaaa meneer heeft ze gedragen duss zijn ze goed geweest.
dat antwoord bewijst me al te meer dat de pearle opticien ten minste diegene waar ik ben geweest en inclusief het hoofdkantoor totaal niet weten wat ze doen. centen bij mensen uit de zak kloppen lukt aardig maar een probleem oplossen ho maar..

antwoord van de pearle:

Brief naar meneer verzonden met uitleg. Het kan voorkomen dat de meting afwijkt, omdat de sterkte over de dag gezien kan fluctueren. Niets wijst erop dat er qua sterkte foutieve lenzen geleverd zijn, want meneer heeft de lens verloren en dat geeft derhalve aan dat de lenzen ook gebruikt werden. Aangezien de andere lens door meneer is weggegooid kunnen wij helaas niet tot een vorm van compensatie overgaan. Wel is meneer aangeboden, als de lens die nu door de andere opticien wordt geleverd niet bevalt, dat hij hartelijk welkom is bij Pearle om vanuit het oogpunt van coulance een passende oplossing te bespreken.

(hou hierbij in gedachte dat ik van kinds af aan al brildragend ben en me hele leven al een cylinder in mijn ogen heb maar dat wordt weer wat duidelijker in mijn reactie op hun onzin..

mijn reactie op het zogenaamde antwoord/oplossing:

klacht opgelost??? klacht is alles behalve opgelost ben in de tussen tijd nog gebeld door een medewerker van de spuistraat. het verhaal uitgelegt en die stelde me in het gelijk maargoed buiten dat.het is duidelijk dat de pearle geen fouten toe wil of kan geven….geen verkeerde lenzen geleverd?? haha gekker moet het niet worden me leven lang al lenzen met cylinder rond -4 jullie meting kwam op nul uit heb eventueel het bewijs op de bon staan. kijk fluctueren oke dat zal goed kunnen maar volgens meerdere opticiens is het onmogelijk om als je een zon hoge cylinder heb geen cylinder te meten. maar even goed me geld ben ik al kwijt wordt gelukkig heel goed geholpen bij de concurrent dat zijn mensen die verstand van zaken hebben. voor de mensen die dit lezen een dikke onvoldoende voor de pearle in zowel het aanmeten als in het oplossen.
een klacht is een kans zeggen ze op dat gebiedt laten jullie aardig wat kansen op tevreden mensen liggen.
afschuiven op fluctueren en dat meneer ze wel droeg tuurlijk droeg ik ze ik moest weer wennen aan de lenzen dus ben ik ze gaan dragen maar lekker zaten ze niet. maar genoeg erover tis wat ik verwachten klanten bij de pearle veel succes….oogpunt van coulance neuhhhh dacht het niet. al is er geen lenzen zaak meer op de wereld en jullie zijn de laatste dan ga ik lachend blind door het leven.overigens ga ik dezelfde klacht indienen bij kassa weet niet of het helpt maar misschien kan ik andere mensen nog behoeden van jullie onbekwaamheid..

vriendelijk groet j. bosman

ik had dus een klacht ingediendt bij de pearle en op klacht.nl het hierboven geschreven is letterlijk overgenomen van het (contact) tussen mij en de pearl.

Astigmatism

Ongelezen bericht door Astigmatism »

Hier een soortgelijk verhaal over Pearle.

Lang verhaal kort, na 9 jaar ga ik weg bij Pearle. Sinds het begin van 2011 heb ik problemen met mijn torische lenzen omdat de lenzen van Bausch & Lomb plotseling uit het assortiment waren gehaald (conflict Pearle met leverancier). De nieuwe lenzen die veel beter zouden moeten zitten zijn helaas niet goed. Mijn linker lens gaat al na 20 minuten dragen irriteren. Dat is flink balen als je opeens een half jaar pakket a 179 EUR hebt gekocht. Gelukkig mocht ik andere lenzen proberen en zou het later worden opgelost. Dat laatste is echter nooit gebeurd. Sinds juli gebruik ik als tijdelijke oplossing Hema lenzen (zonder cylinder dus) om even van het ‘gedoe’ af te zijn met Pearle. Een paar weken geleden heb ik deze klacht nogmaals kenbaar gemaakt en ik zou een paar lenzen gratis krijgen bij een eventueel nieuw jaarpakket. Na een felle discussie adviseerde de beste man om nogmaals een groot verrassingspakket te kopen terwijl het niet zeker zou zijn of de nieuwe lenzen goed zouden zitten. Gelukkig heb ik niet naar hem geluisterd en heb 2 lenzen besteld die vervolgens ook niet goed zaten. Mijn klacht gaat niet zo zeer over de deskundigheid maar over de service van Pearle. Blijkbaar is het testen van nieuwe lenzen minder belangrijk omdat dat veel meer persoonlijke aandacht vereist!

Als ik weer naar een Pearle medewerker had geluisterd, dan was ik weer 179 euro lichter geweest. Dus eigenlijk 358 euro in totaal!!!

Op internet kan ik precies dezelfde lenzen voor 235 euro bestellen. Op jaarbasis betaal ik dus indirect 123 euro of meer aan Pearle voor hun dienstverlening. In dat opzicht vind ik de kwaliteit van de dienstverlening erg tegenvallen.

Binnenkort ga ik niet naar een discount lenzen boer maar naar een andere partij die hopelijk een geschikte lens kan vinden.

Ik ben helemaal klaar met Pearle!

53o

Ongelezen bericht door 53o »

Sorry, ik wil niet als een eikel overkomen, maar plaats regelmatig een enter als je iets post. Ben zelf voor het einde van jouw eerste regel afgehaakt.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Inderdaad, met of zonder lenzen is het een slecht leesbaar en warrig verhaal.

Wat ik niet begrijp: je klaagt over lenzen die niet goed zijn gemeten volgens jou. Deze gebruik je echter wel in het verkeer ( onverantwoord) en je verliest er zelfs een. Vervolgens gooi je die andere ook weg.
Nu vindt je het raar dat ze jouw klacht niet kunnen behandelen. :?

Linda van Pearle
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linda van Pearle »

@Astigmatism: Vervelend om te vernemen dat je ontevreden bent over de dienstverlening vanuit één van onze vestigingen. Graag zouden wij willen bekijken wat we nog voor je kunnen betekenen. Indien je dit op prijs stelt kun je een bericht achterlaten via het contactformulier op onze website http://www.pearle.nl/is-bin/INTERSHOP.e ... ontactForm of je kunt mij een DM sturen met jouw contactgegevens en de gegevens van de vestiging.

Alvast bedankt voor de moeite.

gr,

Linda

Gesloten