LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aankoop mag beslist niet meer terug

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.

Vind u het moeten kunnen dat winkels uitverkoopartikelen niet meer terug hoeven nemen?

A: Ja tuurlijk, gekocht is gekocht, jammer dan voor de koper
34
72%
B: Ik zou werkelijk niet inzien waarom. Als men de bon en een onbeschadigd artikel retour brengt, moet je gewoon je geld terug kun krijgen
13
28%
C: Geen mening
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 47

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Aankoop mag beslist niet meer terug

Ongelezen bericht door BBCS »

Zucht, voor degene die het niet begrijpen:

Als niets mis is met het product, hoeft de winkelier het product niet terug te nemen.
In de winkel is het koop=koop.

Blijkbaar zeer moeilijk te begrijpen.

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Aankoop mag beslist niet meer terug

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Koop = koop en als mensen dat niet begrijpen moeten ze eens in de schoenen van een winkelier gaan staan.

Mensen willen iets kopen, prima, ze pinnen het bedrag. De volgende dag brengen ze het terug, is het open geweest? Is het beschadigd of is de verpakking goed gesloten? De klant wil zijn geld terug, contant? Ja, hij heeft het toch gepint? Dus de winkelier moet altijd voldoende 'wisselgeld' in zijn kas hebben? Pakketje is netjes ingepakt door de kassa medewerkster, hier is ze zo'n 5 min. mee bezig geweest, voor niets. De klant neemt wat anders mee, staat ook niet mooi, 2 dagen laten weer terug, weer wat anders. Staat ook niet mooi, product gaat terug. Voordelen voor de winkelier? NADA! Veel handelingskosten, - bedragen op de kasstaat aan het eind van de dag.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Aankoop mag beslist niet meer terug

Ongelezen bericht door crazyme »

Jannes22 schreef:Koop = koop en als mensen dat niet begrijpen moeten ze eens in de schoenen van een winkelier gaan staan.

Mensen willen iets kopen, prima, ze pinnen het bedrag. De volgende dag brengen ze het terug, is het open geweest? Is het beschadigd of is de verpakking goed gesloten? De klant wil zijn geld terug, contant? Ja, hij heeft het toch gepint? Dus de winkelier moet altijd voldoende 'wisselgeld' in zijn kas hebben? Pakketje is netjes ingepakt door de kassa medewerkster, hier is ze zo'n 5 min. mee bezig geweest, voor niets. De klant neemt wat anders mee, staat ook niet mooi, 2 dagen laten weer terug, weer wat anders. Staat ook niet mooi, product gaat terug. Voordelen voor de winkelier? NADA! Veel handelingskosten, - bedragen op de kasstaat aan het eind van de dag.
En dan de mogelijke discussies of een artikel nog weer te verkopen is. Bij de bouwmarkt zie je vaak van die dichtgeplakte of dichtgeniete verpakkingen. Die blijft altijd hangen, grote kans dat daar nét een schoefje uit ontbreekt. Dan pakken klanten toch liever een ongeopende verpakking.

Gesloten