LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Action Geleen

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Anja_ke

Action Geleen

Ongelezen bericht door Anja_ke »

Zaterdag 17 december

Rond de middag waren wij in de winkel in Geleen voor een paar boodschappen. We waren rond aan het kijken en onze 3 jarige zoon stond naast me. Hij liep naar het rek toe waar de wasmiddelen staan en ik zag tot mijn schrik dat er een hele fles wasmiddel omgegooid op de grond lag. Ik wilde hem net waarschuwen en toen glee hij al uit.
Op z'n billen, jas onder, broek onder, schoenen onder. Vervolgens kwam er iemand van de winkel en we vroegen wat om de kleding schoon te maken. Ze kwam terug met een rolletje heel dun wc papier en een waarschuwingsbord. Zo goed en zo kwaad als het kon alles van de broek, jas en schoenen proberen af te krijgen. Vervolgens gevraagd voor een handdoek om in de autostoel te leggen. Dit kon niet volgens het meisje en we hadden gevraagd naar haar baas. Die kwam even later erbij en vertelde ons ook dat het niet mogelijk was om een handdoek mee te krijgen want ze kon dit niet zomaar afschrijven... Regels van het hoofdkantoor zei ze nog.
Tevens merkte ze op dat er al een waarschuwingsbord bij stond, maar wij zeiden ook dat deze er net pas bij gezet was. Vervolgens vroeg ze nog of haar hulp nog nodig hadden want ze moest snel terug naar de kassa. Er werd ons wel verteld dat we wat handdoeken konden kopen en de bon opsturen naar het hoofdkantoor. Mocht er iets zijn met de kleding konden we teruggaan naar de winkel.
Geen verontschuldigingen van het meisje of de baas. We werden aan ons lot over gelaten.

We zijn snel naar de kassa gegaan om de handdoek en de artikelen die we al hadden af te rekenen. En zo snel mogelijk naar huis te gaan aangezien grote hoeveelheden wasmiddel een uitbijtende werking hebben op de huid van onze 3 jarige zoon en onze handen. We moesten de benen van ons 3 jarige zoontje goed schoonmaken thuis om het wasmiddel eraf te kunnen krijgen. Dus de verdere boodschappen die we nog moesten doen, moeten we nu nog steeds doen aangezien we zo snel mogelijk naar huis moesten. Onze hele zaterdag weg dus...

Na anderhalve week kreeg ik eens een reactie dat de schademelding in behandeling was. Toen weer een aantal weken moeten wachten. Toen kreeg ik vorige week dinsdag onderstaande reactie:

Per abuis heeft mijn collega aangegeven dat de klacht in behandeling is genomen.
Om een klacht in behandeling te nemen is er een schade formulier nodig, wilt u zo vriendelijk zijn om dit formulier in het filiaal in te vullen met de bedrijfsleider, het filiaal is hiervan op de hoogte.
Wij verzoeken u vriendelijk de beschadigde artikelen ook af te geven in het filiaal zodat deze kunnen worden beoordeeld op het hoofdkantoor.
Wij zullen z.s.m. contact met u opnemen over de verdere afhandeling.

Excuses voor het ongemak.

Nu dus al een aantal keer geprobeerd de email te beantwoorden maar krijg steeds:

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

[email protected]

Mijn mail komt dus niet aan!?!

Ze willen dus dat ik naar de winkel kom om een schadeformulier in te vullen en de spullen daar af te geven zodat ze naar het hoofdkantoor gaan om beoordeeld te worden. Ik ga toch niet schoenen en een jas daar afgeven en vervolgens is de vraag nog maar hoe het afloopt en wanneer ik uberhaupt iets terug zie???
Tevens werd mij verteld toen het gebeurde dat ik contact moest zoeken met het hoofdkantoor om het verder af te handelen, nu willen ze weer dat ik naar de winkel ga. Waar zijn ze mee bezig? Dit is toch niet meer normaal!
Laatst gewijzigd door Anja_ke op 16 jan 2012 13:55, 2 keer totaal gewijzigd.

bprosman

Re: Action Geleen

Ongelezen bericht door bprosman »

Hij liep naar het rek toe waar de wasmiddelen staan
Zijn kleine kinderen tegenwoordig niet meer aangelijnd ? :?

Anja_ke

bprosman schreef:
Reageer dan gewoon niet zeg!

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

vogels schreef:En wat/waar is nu de ramp?

dat vraag ik mij dus ook af, kind glijd uit sho what ? wasmiddel zat al op de kleding, misschien in de toekomst beter op je kind letten?

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Heb je de jas thuis niet gelijk gewassen dan? Lijkt me stug dat er dan vlekken achterblijven van wasverzachter.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Anja_ke schreef:
bprosman schreef:
Reageer dan gewoon niet zeg!
Nou Anja, het komt misschien een beetje grof over, maar in de kern heeft bprosman gewoon gelijk. Kinderen van die leeftijd zie je tegenwoordig door de hele winkel stuiteren zonder dat de ouders hen een beetje in het oog houden. Je wilt niet weten hoe irritant het is als je bij de Gamma naar behang aan het kijken bent, en voortdurend breek je zo ongeveer je nek over twee stuks van dat grut dat losloopt en speelt zonder dat de ouders ze een beetje bij zich houden, of er iets van zeggen.

Kinderen mee, prima, maar de winkel is geen speelplaats natuurlijk, al lijken sommige ouders daar anders over te denken.
en ik zag tot mijn schrik dat er een hele fles wasmiddel omgegooid op de grond lag.
Zonder nu te beschuldigen, maar heeft je zoon dit toevallig zelf gedaan? Want dat gebeurt niet vanzelf namelijk.

sephora30

Ik zet mijn 3,5-jarige in de action lekker in het winkelwagentje. Het is daar altijd druk en vol met spullen, voor je t weet gebeurd er iets.

Anja_ke

Nou bedankt voor de oh zo waardevolle reacties!

Mijn kind stond niet te stuiteren door de winkel maar gewoon te kijken en mn dochtertje van 1,5 zat in de kar.... Ik zag hem uitglijden en hij deed niks fout.
De winkel reageert raar en het hoofdkantoor verder niet.

Mijn schoenen zijn niet meer draagbaar door een mega vlek op de neus (en nee schoenen kunnen niet in de wasmachine). De schoenen van mn zoontje zitten ook wat vlekjes op, die zie je minder, maar de plek waar het zat is nu helemaal zacht, grote kans dus dat dit in de snelle toekomst kapot gaat.
De jas kan ook niet in de machine want er zit wol in. Het is helemaal uitgebeten door dat namaakwasmiddel...

Anja_ke

[/quote]Nou Anja, het komt misschien een beetje grof over, maar in de kern heeft bprosman gewoon gelijk. Kinderen van die leeftijd zie je tegenwoordig door de hele winkel stuiteren zonder dat de ouders hen een beetje in het oog houden. Je wilt niet weten hoe irritant het is als je bij de Gamma naar behang aan het kijken bent, en voortdurend breek je zo ongeveer je nek over twee stuks van dat grut dat losloopt en speelt zonder dat de ouders ze een beetje bij zich houden, of er iets van zeggen.

Kinderen mee, prima, maar de winkel is geen speelplaats natuurlijk, al lijken sommige ouders daar anders over te denken.
en ik zag tot mijn schrik dat er een hele fles wasmiddel omgegooid op de grond lag.
Zonder nu te beschuldigen, maar heeft je zoon dit toevallig zelf gedaan? Want dat gebeurt niet vanzelf namelijk.[/quote]

Mijn zoontje heeft dit niet gedaan maar een of ander onverlaat voor mij die vervolgens dit niet meld bij iemand van de winkel en niemand in de winkel die er natuurlijk op let...

sephora30

Tijd geleden gleed mijn dochtertje uit in de Super de Boer omdat er een kapotte fles olie lag. Nieuwe schoentjes onder en ook haar broek en shirt.
Gegevens doorgegeven en moest de bonnen opsturen (had ik gelukkig nog).

Tijdje later kreeg ik alles vergoed (nieuwprijs).

Zo hoort het te gaan vind ik. Hoe de Action het heeft aangepakt is flauw.

Nog een vraag over de jas: ben je ook niet naar een stomerij geweest? De kosten daarvan had je kunnen claimen.

bprosman

Mijn schoenen zijn niet meer draagbaar door een mega vlek op de neus (en nee schoenen kunnen niet in de wasmachine). De schoenen van mn zoontje zitten ook wat vlekjes op, die zie je minder, maar de plek waar het zat is nu helemaal zacht, grote kans dus dat dit in de snelle toekomst kapot gaat.
De jas kan ook niet in de machine want er zit wol in. Het is helemaal uitgebeten door dat namaakwasmidd
Nu haal je volgens mij oorzaak en- gevolg door elkaar. Zelf zit je onder het wasmiddel omdat je je zoontje hebt schoongemaakt. Je zoontje zit onder omdat hij uitgleed in het wasmiddel, had hij in het karretje gezeten of aan de hand gelopen was dit niet gebeurt. En ja, ik heb ook kinderen, voordat we die discussie krijgen.
Nepwasmiddel
In alle testen komen de goedkope Aldi/Lidl etc. wasmiddelen nog altijd als beste uit de test :?

Van de andere kant zou het handig zijn als diegene die de vles had laten vallen dat inderdaad even gemeld zou hebben.
Zo hoort het te gaan vind ik. Hoe de Action het heeft aangepakt is flauw.
Ook wel mee eens maar met dat aangelijnd bedoelde ik ook dat voorkomen beter is dan genezen. Nu is t maar wasmiddel, het had ook een glazen vaas kunnen zijn.

Anja_ke

Bedankt voor de 1e fatsoenlijke reactie.

Ik had de bonnen inderdaad ook al doorgemaild, heb net ook nog maar even gebeld naar de action, waarschijnlijk de bestanden die erbij zitten te groot, die kunnen ze niet ontvangen? Vreemd aangezien ze niet heel groot zijn.
Ik ga ze nu maar 1 voor 1 mailen en dan maar weer wachten op de reactie.
In ieder geval zijn ze niet echt klantvriendelijk bij de action...

bprosman

Bedankt voor de 1e fatsoenlijke reactie.
Je bedoeld een antwoord waar je het WEL mee eens bent :wink:

sephora30

Ja hoor bprosman,

Je loopt met een winkelwagentje (waar dus al een kind inzit), moet ook nog je peuter een hand geven, en dan nog spullen pakken.
Je kan ook overdrijven, t kind is geen hond. Die moet gewoon vrij rond kunnen lopen in een winkel (tuurlijk wel goed opletten).

De winkel is er verantwoordelijk voor dat er geen geknoeid wasmiddel op de grond ligt.
Als er een bejaarde was gevallen, had je dan ook zo gereageerd.

De afhandeling is gewoon slecht.

harley68

Ongelezen bericht door harley68 »

Wat een onbehoorlijke en zielige reacties zeg van bprosman/vogels/ciske en witte angora.... slaat gewoon helemaal nergens op. En inderdaad, zeg dan gewoon niets. Als hier een oude man was gevallen en alle botten gebroken had dan was het zeker allemaal anders geweest.

Het is gewoon de verantwoordelijkheid van een winkelier om ervoor te zorgen dat zijn winkel veilig is. En ook al kan hij er niets aan doen dan zal hij nog ervoor moeten zorgen dat het correct wordt afgehandeld. U kunt de Action derhalve gewoon aansprakelijk stellen voor uw schade en tot een schadevergoeding zijn zij verplicht. Niet meer, niet minder.

En alle suggesties alsof kinderen niet in een winkel mogen lopen, te belachelijk voor woorden.

Anja_ke

Mijn laatste reactie hier want hier heb ik dus 3x niks aan.
Ik moet mezelf zitten te verdedigen!!!

Hoelang moet je kinderen vastbinden? Tot ze de deur uitgaan?
Wij proberen ons zoontje normen en waarden bij te brengen op een normale manier en als ik deze reacties lees wordt ik niet goed.
Wat een zielig gedoe. Niet aan de lijn? Het is geen hond! En hij weet heel goed dat hij niet overal aan mag zitten. Ik stond er naast!?! Het lag al op de grond.

Bij deze wil ik graag aan een van de beheerders vragen om dit topic te sluiten en mijn account mag ook verwijderd worden. Wat een reacties....

ciske

Bij deze wil ik graag aan een van de beheerders vragen om dit topic te sluiten en mijn account mag ook verwijderd worden. Wat een reacties
wat heb je aan meepraten? kinderen van die leeftijd zijn onbenullig , is jouw verantwoordelijkheid niet die van action.

harley68

Ongelezen bericht door harley68 »

wat heb je aan meepraten? kinderen van die leeftijd zijn onbenullig , is jouw verantwoordelijkheid niet die van action.
Ik begrijp werkelijk niet dat je dit soort onzin gaat posten. Vroeg me al af hoe je aan dat hoge aantal kwam. Nu begrijp ik het. Je haalt de andere posters die wel serieus reageren hiermee flink omlaag.

Meepraten heeft niemand wat aan maar onzin uitkramen ook niet.

sephora30

ciske schreef:
Bij deze wil ik graag aan een van de beheerders vragen om dit topic te sluiten en mijn account mag ook verwijderd worden. Wat een reacties

Heb je natuurlijk gelijk in, op deze leeftijd letten ze nog nergens op, maar het is natuurlijk niet zijn schuld dat hij valt over wasmiddel dat op de vloer van de winkel ligt. De winkel moet zorgen dat de vloer veilig is.

ciske

. De winkel moet zorgen dat de vloer veilig is.
Daar heb jij gelijk in :wink:

Gesloten