LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Action verkoopt kapot product, eerst word terugbetaling toegezegd daarna niet meer
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 01 jul 2019 21:19
Action verkoopt kapot product, eerst word terugbetaling toegezegd daarna niet meer
Ik heb vandaag voor meer dan 40 euro aan fotolijsten gekocht. Toen ik thuis kwam zag ik dat er 3 kapot waren. Ik ben direct terug gegaan. Hier kreeg in op een onvriendelijke manier te horen dat het garantie tot de deur is. Na lang praten zou ik toch mijn geld terug krijgen. Dit moest ik terugpinnen maar omdat ik mijn pinpas niet mee had kon dit niet. Ik mocht ze omruilen. Helaas waren dezelfde lijstjes niet meer op voorraad. Toen ik terug kwam bij de service balie kreeg ik te horen dat ik niet mocht ruilen en geen geld meer terug kreeg. Had ik maar beter op moeten letten wat ik kocht. Ik ga er vanuit dat ik producten koop in een winkel die heel zijn. Ik vind dit totaal geen service en de manier waarop ik ben behandeld al helemaal niet.
Re: Action verkoopt kapot product, eerst word terugbetaling toegezegd daarna niet meer
Heel vreemd, als er één winkel is waar ze niet moeilijk doen, is het Action wel.
Misschien eens vragen naar de bedrijfsleider? Soms weet het personeel niet goed wat klantenservice precies in houdt.
Misschien eens vragen naar de bedrijfsleider? Soms weet het personeel niet goed wat klantenservice precies in houdt.
Frantic2
vindt dit leuk
-
- Berichten: 32549
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Action verkoopt kapot product, eerst word terugbetaling toegezegd daarna niet meer
Maar hoe kunnen fotolijstjes 'ineens' kapot zijn dan? Ze zitten toch in een doorzichtige verpakking?
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Action verkoopt kapot product, eerst word terugbetaling toegezegd daarna niet meer
Als je tas met foto lijstjes vervoerde en je had glasbreuk?
Die breuk moet je in winkel controleren dus wat is er mis?
Als je pin betaling hebt gedaan kunnen ze retour pin eisen, bij contant gekochte nooit.
Die breuk moet je in winkel controleren dus wat is er mis?
Als je pin betaling hebt gedaan kunnen ze retour pin eisen, bij contant gekochte nooit.
-
- Berichten: 12838
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Action verkoopt kapot product, eerst word terugbetaling toegezegd daarna niet meer
Bij de Action waar ik regelmatig kom hangen bordjes dat glaswerk gecontroleerd moet worden voordat de klant de deur uit loopt. Buiten is namelijk niet na te gaan waar de schuld van het kapot gaan ligt. Ook wel logisch, glas is breukgevoelig en moet je altijd van te voren nakijken.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Action verkoopt kapot product, eerst word terugbetaling toegezegd daarna niet meer
Ga terug naar een andere action.
Als die in de buurt zit
Als die in de buurt zit
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Action verkoopt kapot product, eerst word terugbetaling toegezegd daarna niet meer
U kijkt toch wat u koopt ? U pakt het uit het schap en u zet het zelf op de band. Hoe kan het dan dat u dan de schade niet ziet, maar thuis wel ? En hoe weet u zo zeker dat het niet is gebroken tijdens het vervoer naar huis ?sylvia.tenpierik schreef: ↑01 jul 2019 21:22Toen ik terug kwam bij de service balie kreeg ik te horen dat ik niet mocht ruilen en geen geld meer terug kreeg. Had ik maar beter op moeten letten wat ik kocht. Ik ga er vanuit dat ik producten koop in een winkel die heel zijn. Ik vind dit totaal geen service en de manier waarop ik ben behandeld al helemaal niet.
Komkommertijd
en moederslink
vinden dit leuk
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Action verkoopt kapot product, eerst word terugbetaling toegezegd daarna niet meer
Dat kapot gaan moet onderweg gebeurd zijn, dat kan niet anders vlg mij.
Je ziet de fotolijstjes liggen , zoekt ze uit , legt ze in je mandje en ze gaan 1 voor 1 door de scan bij de kassa en je rekent af.
Als ze bij de kassa al kapot waren wordt dat toch gezien?
U had ook om vloeipapier kunnen vragen en ze bij de inpaktafel zelf zorgvuldig kunnen inpakken, ook dan was een kapot lijstje wel opgemerkt.
Je ziet de fotolijstjes liggen , zoekt ze uit , legt ze in je mandje en ze gaan 1 voor 1 door de scan bij de kassa en je rekent af.
Als ze bij de kassa al kapot waren wordt dat toch gezien?
U had ook om vloeipapier kunnen vragen en ze bij de inpaktafel zelf zorgvuldig kunnen inpakken, ook dan was een kapot lijstje wel opgemerkt.
-
- Berichten: 12838
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Action verkoopt kapot product, eerst word terugbetaling toegezegd daarna niet meer
Soms snap ik de gedachtengang van een klant echt niet. Jaren geleden een gordijnrails verkocht. Klant gaat de deur uit en staat 2 minuten later weer aan de balie met een kromme rail. Niet opgelet bij het dichtslaan van de achterklep. En dan stomverbaasd kijken dat ik die kromme rail niet wil omwisselen voor een rechte.
In de supermarkt kijkt iedereen naar de datum van de melk. In een elektronicawinkel wil men alleen maar een dichte verpakking. Maar als de klant het uitkomt moet men blind iets kunnen pakken. Schiet mij maar lek.
In de supermarkt kijkt iedereen naar de datum van de melk. In een elektronicawinkel wil men alleen maar een dichte verpakking. Maar als de klant het uitkomt moet men blind iets kunnen pakken. Schiet mij maar lek.
Komkommertijd
, Theotrucker
, Lady1234
en Bep GvH
vinden dit leuk
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Action verkoopt kapot product, eerst word terugbetaling toegezegd daarna niet meer
Zolang er klanten zijn die binnen 5 minuten een kapotte waterkoker terug brengen......
Wel vreemd dat er zo snel al zoveel kalk op bodem zat....
en ook nog een 2e exemplaar achter in zijn auto op achterbank lag!
Ja, hij kreeg aangifte diefstal en naast een leuke €181,- ook een winkel verbod.
Er zijn ook dubieuze oneerlijke klanten dus bij breuk die mogelijk onderweg of thuis is ontstaan word uitgesloten!
Ik ga er vanuit dat de klant alleen de eerste bekeek, stapel pakte en vermoedelijk enkele die al stuk waren,
maar hoe bewijs je dat?
Alleen een duidelijke productie fout in lijst word altijd vergoed, geen glasbreuk.
Wel vreemd dat er zo snel al zoveel kalk op bodem zat....
en ook nog een 2e exemplaar achter in zijn auto op achterbank lag!
Ja, hij kreeg aangifte diefstal en naast een leuke €181,- ook een winkel verbod.
Er zijn ook dubieuze oneerlijke klanten dus bij breuk die mogelijk onderweg of thuis is ontstaan word uitgesloten!
Ik ga er vanuit dat de klant alleen de eerste bekeek, stapel pakte en vermoedelijk enkele die al stuk waren,
maar hoe bewijs je dat?
Alleen een duidelijke productie fout in lijst word altijd vergoed, geen glasbreuk.
Re: Action verkoopt kapot product, eerst word terugbetaling toegezegd daarna niet meer
De wet schrijft voor dat de bewijslast bij de winkelier ligt. Dus Action moet maar via onafhankelijk onderzoek bewijzen dat het artikel heel de winkel uit ging.
-
- Berichten: 32549
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Action verkoopt kapot product, eerst word terugbetaling toegezegd daarna niet meer
Dat is niet zo moeilijk. De kassière verklaart dat het glas heel was bij verkoop, want als het gebroken was had ze er wel iets van gezegd.
Erthanax
vindt dit leuk
Re: Action verkoopt kapot product, eerst word terugbetaling toegezegd daarna niet meer
Bij veel winkels met glaswerk artikelen staat bij de kassa: "Controleer of uw artikel heel is, u kunt hier niet met gebroken producten terugkomen. Maar voor € 40 lijstjes kopen, dat zijn er wel een portie, veel duurder als 1 tot 4 uur zijn ze niet. Ik denk toch echt dat transport naar huis de schade gemaakt heeft.
Re: Action verkoopt kapot product, eerst word terugbetaling toegezegd daarna niet meer
Maar ja, wat “wij” denken is niet belangrijk.mahadma schreef: ↑02 jul 2019 15:16Bij veel winkels met glaswerk artikelen staat bij de kassa: "Controleer of uw artikel heel is, u kunt hier niet met gebroken producten terugkomen. Maar voor € 40 lijstjes kopen, dat zijn er wel een portie, veel duurder als 1 tot 4 uur zijn ze niet. Ik denk toch echt dat transport naar huis de schade gemaakt heeft.
Re: Action verkoopt kapot product, eerst word terugbetaling toegezegd daarna niet meer
Maar om je eigen schuld altijd maar af te wentelen ............
Re: Action verkoopt kapot product, eerst word terugbetaling toegezegd daarna niet meer
Waar leest u, Lowieze, dat het niet zo is gegaan?
Re: Action verkoopt kapot product, eerst word terugbetaling toegezegd daarna niet meer
Dus heeft de cassiere bewust gebroken/beschadigde lijsten niet gestopt of gemeld 'pakt u even een andere' maar gewoon afgerekend. Lijkt mij stug, dan nog zelf in je tas doen en nog niet merken dat er een barst in zit, tja, dan blijft transportschade over.
Re: Action verkoopt kapot product, eerst word terugbetaling toegezegd daarna niet meer
De TS is niet alleen aan het winkelen bij de Action.
Veel klanten die in de schappen graaien en dan kan er ook wat sneuvelen.
Misschien was de TS wel met de auto, dus netjes vervoerd.
Maar hoe dan ook, eerst wordt gezegd dat ze geld terug krijgt, daarna waarschijnlijk bij een andere medewerkster, geen geld terug.
Action moet doen wat hun medewerkster in eerste instantie belooft heeft, geld terug geven. Wanneer TS bij teruggaan de pinpas had gehad was het geld teruggestort. Nu ze noodgedwongen terug moest gaan, gaat het ineens niet meer door, belachelijk.
Veel klanten die in de schappen graaien en dan kan er ook wat sneuvelen.
Misschien was de TS wel met de auto, dus netjes vervoerd.
Maar hoe dan ook, eerst wordt gezegd dat ze geld terug krijgt, daarna waarschijnlijk bij een andere medewerkster, geen geld terug.
Action moet doen wat hun medewerkster in eerste instantie belooft heeft, geld terug geven. Wanneer TS bij teruggaan de pinpas had gehad was het geld teruggestort. Nu ze noodgedwongen terug moest gaan, gaat het ineens niet meer door, belachelijk.