LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Albert Heijn Basic prijsverhoging

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
kolibrie25

Albert Heijn Basic prijsverhoging

Ongelezen bericht door kolibrie25 »

op 17-11-2015 kocht ik een fles Basic cola bij Albert Heijn. Deze zat altijd in een fles van 1 1/2 liter en koste 0,48 cent, alleen Albert Heijn heeft nu de verpakking aangepast naar twee liter en de prijs gelijk naar 0,78 cent gebracht. omgerekend is dit een goeie 7 cent per liter verhoging ofwel ergens tussen de 21% en 22% prijsverhoging vanwege een economisch voordeligere verpakking??? ik heb een hele discussie met klanten service hierover gehad per mail maar zij blijven de oorzaak bij grondstoffen en prijsontwikkelingen houden, terwijl andere verpakkingen (blik) geen prijsverhoging krijgt. Al met al Albert Heijn gaat ook met z'n Basic merk de sluiproute nemen om prijzen stilletjes door andere verpakkingswijze te verhogen. Kleine man/vrouw verder uitkleden.

bprosman

Re: Albert Heijn Basic prijsverhoging

Ongelezen bericht door bprosman »

Kleine man/vrouw verder uitkleden.
Dat is ook wel wee overdreven, cola kopen is een keuze.

kolibrie25

Ongelezen bericht door kolibrie25 »

ohja das waar ook @bprosman. De kleine man/vrouw moet zn leven zo inrichten dat er geen enkel genot meer verkrijgbaar is. Dat is prettig zeg. Wij zulken voortaan wel op water en brood leven. Deze cola paste voor ons nog in het budget. Ik wil alleen aangeven dat er alleen vanwege een grotere verpakkingseenheid, wat economisch vaak voordeliger is, er een, voor dit product, best wel hoge prijsstijging plaats heeft gevonden. Dus sorry hoor dat de minima zich in luxe baad.

En vwb de "verplichting bij AH boodschappen doen" van @vogel helaas komt het daar voor ons wel op neer daar er weinig mogelijkheden/keus is voor ons. De andere supers zitten te ver van ons vandaag ivm ontbreken deugdelijk vervoer. Had dat gekunt dan zou ik waarschijnlijk dit topic niet aangemaakt, omdat het mij niet opgevallen was.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

kolibrie25 schreef:Al met al Albert Heijn gaat ook met z'n Basic merk de sluiproute nemen om prijzen stilletjes door andere verpakkingswijze te verhogen. Kleine man/vrouw verder uitkleden.
Wat een onzin, het staat AH vrij zijn prijzen te bepalen en het staat jou vrij het product wel of niet aan te schaffen. Heeft niets met uitkleden te maken.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

vogels schreef:Dan maar wat minder cola drinken. Beter voor je gebit en beter voor je gezondheid.
Vind zo'n 'advies' van beter voor je gebit en beter voor je gezondheid best wel eigengereid. Denk dat men in het algemeen geen oordeel moet vellen over wat mensen consumeren: is aan een ieder zelf.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

AH, en alle andere grootgrutters, hebben langlopende contracten voor hun private label producten, met vaste prijzen voor de fabrikant. In 99 van de 100 gevallen zullen die dus de grondstofprijs fluctuaties moeten dragen gedurende de looptijd van het contract, waardoor de prijs in het schap grotendeels gelijk zal blijven voor de klant. Ik ken zelf een geval van een zalm-leverancier aan de Lidl in Duitsland die daardoor failliet is gegaan. Er ging een ziekte door een paar grote kwekerijen, waardoor de wereld zalmprijs omhoog schoot, maar de Lidl wilde niks, behalve hem aan het contract houden, dus die ging er op failliet, omdat z'n grondstof ineens fors duurder werd.

Als zo'n contract afloopt is dat vaak het moment voor de supermarkt om evt iets met de verpakking te doen, maar ook het moment om prijzen opnieuw vast te stellen voor de fabrikant. Dan krijg je dit soort dingen dus.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

kolibrie25 schreef:ik heb een hele discussie met klanten service hierover gehad per mail maar zij blijven de oorzaak bij grondstoffen en prijsontwikkelingen houden, terwijl andere verpakkingen (blik) geen prijsverhoging krijgt.
Dan kan toch? Het is een ander product met een andere basis voor de kosten. Een winkelprijs is opgebouwd uit heel veel variabelen. Voorbeeld: in een kubieke meter kan je meer cola in blik vervoeren dan in fles. De transportkosten zijn dus lager voor blik. Ook het materiaal is anders dus ook daar kan je niet zonder meer vergelijken.

tenormin

O.T. @vogels, mocht het u geruststellen : heb nog nooit enige frisdrank gedronken. Of dat de gezondheid ten goede is gekomen: ik kan het niet bevestigen.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

7 hele euro centen per liter duurder. Dan moet je heel wat liters wegdrinken van deze B- merk drank voordat je één (1) euro meer hebt uitgegeven.....
Ik wist überhaupt niet dat eigenmerk cola zo goedkoop was :D
32 cent de liter , echt ongelofelijk dat dit kan anno 2015. Nog nooit gedronken.

We kunnen ons beter druk maken over het gehele AH prijspeil .
Kolibrie25: Een tip, Als ik krap bij kas zou zitten zou ik nooit bij AH gaan winkelen.
Desnoods maar even fietsen naar een andere supermarkt.

stefanhouterman

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

kolibrie25 schreef:op 17-11-2015 kocht ik een fles Basic cola bij Albert Heijn. Deze zat altijd in een fles van 1 1/2 liter en koste 0,48 cent, alleen Albert Heijn heeft nu de verpakking aangepast naar twee liter en de prijs gelijk naar 0,78 cent gebracht. omgerekend is dit een goeie 7 cent per liter verhoging ofwel ergens tussen de 21% en 22% prijsverhoging vanwege een economisch voordeligere verpakking??? ik heb een hele discussie met klanten service hierover gehad per mail maar zij blijven de oorzaak bij grondstoffen en prijsontwikkelingen houden, terwijl andere verpakkingen (blik) geen prijsverhoging krijgt. Al met al Albert Heijn gaat ook met z'n Basic merk de sluiproute nemen om prijzen stilletjes door andere verpakkingswijze te verhogen. Kleine man/vrouw verder uitkleden.
Gelukkig zijn er geen verdere problemen op de wereld. :mrgreen:

Hoe is het met de andere verhogingen in het wereldje van de supermarkten, of is A H de enigste die zich schuldig maakt aan prijsverhoging?

Trouwens is cola net zoals al geschreven is, niet de beste dorstlesser.

Maar ik lees dan ook nergens, dat je bij AH geklaagd hebt :wink:

tenormin

stefanhouterman schreef: Maar ik lees dan ook nergens, dat je bij AH geklaagd hebt :wink:
Zou ook geen zin hebben: prijsverhogingen zijn schering en inslag: indexeringen ook (AOW). Kan men ook niet bij SVB gaan klagen dat er voor het zoveelste jaar op rij dit niet hebben toegepast. Bedoel een verhoging voor de verandering. :(

stefanhouterman

tenormin schreef:
stefanhouterman schreef: Maar ik lees dan ook nergens, dat je bij AH geklaagd hebt :wink:
Zou ook geen zin hebben: prijsverhogingen zijn schering en inslag: indexeringen ook (AOW). Kan men ook niet bij SVB gaan klagen dat er voor het zoveelste jaar op rij dit niet hebben toegepast. Bedoel een verhoging voor de verandering. :(
Heeft alleen zin, om daar te klagen, waar het ontstaan is en niet om een goedkeuring op een forum te verwachten.
Heeft trouwens niets met AOW en of SVB te doen, want daar zijn geen prijsverhogingen. :mrgreen:

tenormin

stefanhouterman schreef: Heeft trouwens niets met AOW en of SVB te doen, want daar zijn geen prijsverhogingen. :mrgreen:
Mag volgens stefanhouterman ook al geen voorbeeld meer genoemd worden? Als AH een prijsverlaging zou invoeren leest men niets op fora (ouderwets woord voor forums): dan is alles okay; wilde alleen tegenstelling in 't zonnetje zetten. :(

stefanhouterman

tenormin schreef:
stefanhouterman schreef: Heeft trouwens niets met AOW en of SVB te doen, want daar zijn geen prijsverhogingen. :mrgreen:
Mag volgens stefanhouterman ook al geen voorbeeld meer genoemd worden? Als AH een prijsverlaging zou invoeren leest men niets op fora (ouderwets woord voor forums): dan is alles okay; wilde alleen tegenstelling in 't zonnetje zetten. :(
Mag zeker, als de het voorbeeld ook op het topic gericht is.
De vergelijking slaat nergens op.
Trouwens Fora is niet ouderwets, maar de meervoud van forum`s! :wink:
fora meervoud van het zelfstandig naamwoord forum

tenormin

stefanhouterman schreef:
fora meervoud van het zelfstandig naamwoord forum
Dat laatste moet je mij vertellen? Zelfs na mijn uitleg? Da's lachen. Ik bezoek ook immers diverse Musea. Alleen, tegenwoordig is dit taalgebruik niet meer zo bekend!

tijger1

Ongelezen bericht door tijger1 »

En het is zeker geen forum's.

stefanhouterman

ff googelen en dan heb je het zwart op wit. :lol:

fo·rum (het; o; meervoud: forums, fora)

http://www.vandale.nl/gratis-woordenboe ... llTWr9rb-s

@tenormin

Topic heeft niets met AOW,SVB, Musea en ouderwets fora te doen , maar over een prijsverhoging bij AH.

tijger1

Ongelezen bericht door tijger1 »

@ stefan

U schreef forum's. Maar men schrijft dat woord zeker niet met apostrof s.

stefanhouterman

tijger1 schreef:@ stefan

U schreef forum's. Maar men schrijft dat woord zeker niet met apostrof s.

Goed opgelet volger, foutje van mij. :oops:

Dat het niet zo is, heb ik laten lezen! :wink:

Gesloten