Ik wil u deelgenoot maken (ofwel klagen over) een zeer merkwaardige prijspolitiek van de firma AURORA KONTAKT met winkels in Amsterdam, ’s-Gravenhage en Hoofddorp.
Zij afficheren zichzelf als dé 100 jarige leverancier van elektrische en elektronische artikelen.
Onlangs kocht ik in de winkel in Amsterdam 4 reflector-spaarlampen van het merk MEGAMAN. De lampen waren erg duur namelijk € 26,95 per stuk! De verkoper wist mij echter te overtuigen dat het een goede koop was. Een van de argumenten was dat MEGAMAN de lampen gedurende 15.000 branduren garandeert. Voorwaarde was wel dat de lampen geregistreerd werden via de website van MEGAMAN. Op de website van MEGAMAN kwam ik tot de ontdekking dat de adviesprijs van de lamp “slechts” € 16,95 was. Ik had dus € 40,-- meer betaald dan de adviesprijs ofwel 59% boven die adviesprijs.
Ik was in de veronderstelling dat de winkel zich vergist zou hebben en ging terug om een en ander recht te zetten. Daar bleek dat het geen vergissing was maar bewust beleid. De reactie was: wij prijzen onze artikelen zoals wij willen en u kunt zelf besluiten of u dat artikel tegen die prijs wilt kopen.
De firma MEGAMAN gaf desgevraagd aan dat zij hier niets aan konden of willen doen.
Bij deze voor alle toekomstige klanten van AURORA KONTAKT een waarschuwing: Koop niets bij deze zaak want u wordt een poot uitgedraaid!!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] AURORA KONTAKT
Re: AURORA KONTAKT
Als je eerst op de website had gekeken, dan was je niet de dupe van een duure koop geweest.Bertdo schreef: De reactie was: wij prijzen onze artikelen zoals wij willen en u kunt zelf besluiten of u dat artikel tegen die prijs wilt kopen.
De firma MEGAMAN gaf desgevraagd aan dat zij hier niets aan konden of willen doen.
Het is inderdaad zo, dat een winkelier zelf de prijs van zijn producten bepalen kan.
Jammer voor jou, maar er is niets aan te doen!
Re: AURORA KONTAKT
De winkel heeft gelijk. Zij bepalen de prijs en u bepaalt of u het koopt.
Tip: eerst informeren, dan beslissen.
Nu niet meer huilen om die paar tientjes. Kom op.
Tip: eerst informeren, dan beslissen.
Nu niet meer huilen om die paar tientjes. Kom op.