LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Baas mode en Vingino
Baas mode en Vingino
Ik heb op 28 augustus een winterjas gekocht voor mijn kleindochter bij Baas mode. De jas is van het merk Vingino |( geen goedkoop merk). Nu komt na eigenlijk amper 2 maanden werkelijk dragen de binnenvoering er aan alle kanten uit, er laat een stiksel los en er komt een stuk elastiek uit de stiksels ( is aan de binnenkant dus geknapt). Je mag van zo,n dure jas verwachten dat daar een stukje service bij past. Baas mode vindt de klacht niet ernstig genoeg om in behandeling te nemen, omdat volgens hun Vingino hier geen medewerking aan verleent. Ik Vingino gebeld, tot mijn stomme verbazing krijg ik te horen dat zij geen zaken doen met particulieren. Ik moet mij vervoegen tot de winkel waar de aankoop is gedaan. Ik heb hun uitgelegd dat ik dat heb gedaan en met een kapotte jas naar huis wordt gestuurd. Nogmaals kreeg ik te horen dat ze mijn klacht niet in behandeling gaan nemen. Ik heb hun gemeld dat ik dan nooit weer iets koop van het merk Vingino. Ze zijn hier niet van onder de indruk. Maar ondanks alles zit ik met een jas van 90 euro dit het aankijken niet meer waard is. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat mij betreft krijgt zowel Baas mode als Vingino een koude douche.
-
Re: Baas mode en Vingino
De fabrikant heeft in deze ook niets met u te maken.
Zij hebben een overeenkomst met de winkelier, u heeft dus niets te maken met hen.
U heeft alleen iets te maken met de winkelier, in dit geval Baas.
Zij zijn uw aanspreekpunt in deze.
op de site van Consuwijzer staat meer informatie over uw rechten en wat u kunt doen:
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... an_ik_doen
Veel succes!
Zij hebben een overeenkomst met de winkelier, u heeft dus niets te maken met hen.
U heeft alleen iets te maken met de winkelier, in dit geval Baas.
Zij zijn uw aanspreekpunt in deze.
op de site van Consuwijzer staat meer informatie over uw rechten en wat u kunt doen:
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... an_ik_doen
Veel succes!
Dit is natuurlijk niet normaal voor een best dure jas.
Ik ken het merk Vingino wel en dat staat niet slecht bekend.
Het zou de winkel zeker sieren om de jas of terug te nemen of hem te laten maken. En dat ze de schuld bij Vingino leggen is totaal tegen de wet in. Jij hebt een overeenkomst met de winkelier, niet met de fabrikant.
Hele slechte service
Ik ken het merk Vingino wel en dat staat niet slecht bekend.
Het zou de winkel zeker sieren om de jas of terug te nemen of hem te laten maken. En dat ze de schuld bij Vingino leggen is totaal tegen de wet in. Jij hebt een overeenkomst met de winkelier, niet met de fabrikant.
Hele slechte service
Helaas heb ik ook zeer negatieve ervaringen met Vingino, maar dan vanuit een positie als winkelier.
Vingino levert regelmatig artikelen waarbij de pasvorm of maat niet goed is.
Voorbeeld, je dochter heeft een broek in maat 122. Dan zou je toch verwachten dat je een rok van hetzelfde merk ook in maat 122 moet hebben? Maar nee hoor, die is dan ruim twee maten te groot. Vreemd toch?
Ook de kwaliteit laat vaak te wensen over. Zo voerden wij het model Adamo. Was echt een leuke broek en werd goed verkocht. En daarna begon het helaas klachten te regenen. De broek bleek na twee of drie maal dragen bij veel kinderen op de knieen te scheuren. En dat voor een behoorlijk prijzige broek (54,95). Mijn klanten werden er niet vrolijk van. Er zat dus niet anders op dan de klanten die klaagden te vergoeden in de vorm van een andere broek of een tegoed bon.
Flinke schadepost dus. Ook wij hebben getracht dit met Vingino op te lossen. Normaal kun je met een leverancier daar wel uit komen. Je ruilt de artikelen die niet goed zijn om of je krijgt ze gecrediteerd. Vingino denkt daar echter heel anders over. Hun strategie is heel simpel. Ze reageren gewoon in het geheel niet.
En als je dan blijft doordrammen omdat je als winkelier toch niet alles hoeft te pikken van de 'grote' bedrijven dan ontkennen ze dat er iets aan de hand is en wordt jij van vanalles en nog wat beschuldigt. Vingino, nee voor mij niet meer.
Vingino levert regelmatig artikelen waarbij de pasvorm of maat niet goed is.
Voorbeeld, je dochter heeft een broek in maat 122. Dan zou je toch verwachten dat je een rok van hetzelfde merk ook in maat 122 moet hebben? Maar nee hoor, die is dan ruim twee maten te groot. Vreemd toch?
Ook de kwaliteit laat vaak te wensen over. Zo voerden wij het model Adamo. Was echt een leuke broek en werd goed verkocht. En daarna begon het helaas klachten te regenen. De broek bleek na twee of drie maal dragen bij veel kinderen op de knieen te scheuren. En dat voor een behoorlijk prijzige broek (54,95). Mijn klanten werden er niet vrolijk van. Er zat dus niet anders op dan de klanten die klaagden te vergoeden in de vorm van een andere broek of een tegoed bon.
Flinke schadepost dus. Ook wij hebben getracht dit met Vingino op te lossen. Normaal kun je met een leverancier daar wel uit komen. Je ruilt de artikelen die niet goed zijn om of je krijgt ze gecrediteerd. Vingino denkt daar echter heel anders over. Hun strategie is heel simpel. Ze reageren gewoon in het geheel niet.
En als je dan blijft doordrammen omdat je als winkelier toch niet alles hoeft te pikken van de 'grote' bedrijven dan ontkennen ze dat er iets aan de hand is en wordt jij van vanalles en nog wat beschuldigt. Vingino, nee voor mij niet meer.