LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Babypark actieweken

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Johpau

Babypark actieweken

Ongelezen bericht door Johpau »

Een poosje geleden zijn we naar Babypark Kesteren geweest. Toen hebben we 3 producten gekocht. Het was tijdens de actieweken dus toen kregen we 10 % korting op alles.

Totaal kwamen we op € 243,95. Maar door de 10 % korting werd het bedrag 219,56.

Omdat we een cadeaubon hadden van 60,- zou het bedrag uiteindelijk € 159,56 worden. Alleen nu is er bij de kassa ook 10 % van de cadeaubon afgehaald en hebben we dus 6,- meer betaald. Dit lijkt me niet de bedoeling.

Dit hebben we ook gemaild naar Babypark, en dit kregen we terug:

Bedankt voor uw e-mail.

Wij hebben e.e.a. nog even voor u nagekeken.
Maar op de giftcard is geen kortingsbedrag berekend.
Het bruto totaal bedrag was € 243,95. Omdat u een giftcard had, wordt dat bedrag eerst in mindering gebracht op het totaal en daarna wordt het kortingsbedrag berekend over het restant.
Dus € 243,95 - € 60,00 is € 183.95. Daarover krijgt u 10% korting is € 18,39.
Zodat u uitkomt op € 165,56
Wij hopen dat het zo duidelijk voor u is.

Klopt dit wel? Een giftcard of cadeaubon is een betaalmiddel. Het totaalbedrag wat we moesten betalen was 243,95. Hiervan ging i.v.m. de actieweken 10 % vanaf, dus dan kom je op 219,56.

Even ter vergelijking: Als we 60,- contant zouden betalen en de rest zouden pinnen hadden we 159,56 gepint i.p.v. 165,56, Dan wordt ook niet eerst het contante bedrag van het totaal gehaald en daarna pas de korting. Dus in hun geval is contant geld meer waard dan hetzelfde bedrag op een cadeaubon...

Jolijn

Re: Babypark actieweken

Ongelezen bericht door Jolijn »

Vlgs mij heb jij gewoon gelijk; een cadeaubon is een betaalmiddel.
Over het totaal bedrag de korting rekenen, dat is dan het nieuwe totaalbedrag. Daarna ga je betalen en gebruik je (oa) met de cadeaubon.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Hmm, da's een goede. Soms lees je wel eens in de voorwaarden dat acties een aanbiedingen zijn uitgesloten. Maar in de voorwaarden op de site heb ik dit nog niet kunnen lezen.

Gebruikelijk is dit in ieder geval niet. Overigens heeft iemand die 60,- toch al eens besteed dus waarom zouden ze dan zo'n vreemde telling er op na houden ? Bij het verkopen van cadeaubonnen zit 'm de winst voor de winkelier in dat deze rente kan vangen over het bedrag dat eigenlijk vooruit betaald is en dan is het nog het deel van de bonnen dat nooit ingeleverd worden.

U kunt eens contact opnemen met consuwijzer of juridisch loket om navraag te doen. Aangezien ik dit verhaal nog niet heb gelezen, kunt u ook eens overwegen een review op hun eigen site te schrijven voor dit product. http://www.babypark.nl/babypark-giftcard.html Zullen ze vast niet leuk vinden. Dus kan zijn dat het verwijderd word.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

(Eigenlijk geeft Babypark Kesteren de goede gever van de cadeaubon, te weinig bon voor het geld dat ervoor betaald is.
Gever betaalt €60 voor een bon, welke enige tijd later 10% minder waard blijkt te zijn.) 8)
Het lijkt me toch stug dat er in de kortingsvoorwaarden staat dat die 10% alleen berekend wordt over het bedrag dat contant of met pin betaald wordt.
Laatst gewijzigd door Jolijn op 29 nov 2011 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

actieweken dus toen kregen we 10 % korting op alles.
Korting op alles betekend op de gekochte spullen en niets anders.
Bekijk het van de andere kant.
Zonder korting betaal je bedrag X en daar wordt de cadeaubon van afgetrokken.
Heeft niets met acties te doen, want als de gever van de cadeaubon, geld had overhandigd, was gewoon het geld van de prijs afgehouden worden.Simpele rekening, doen ze tegenwoordig in groep 6 op school.
Emmy heeft gelijk, nog eens contact zoeken.

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Ze hebben gewoon in de verkeerde volgorde aangeslagen bij de kassa. Zoals zij zelf schrijven is de 10% korting berekend over het restant bedrag, wat natuurlijk niet correct is.

Misschien kun je nog even een duidelijke mail sturen waarbij je heel duidelijk het verschil in de rekensom aangeeft. Samen met je bankrekeningnummer.

Misschien krijg je het terug, misschien niet.

Ik gok erop dat ze dat wel aan je terugbetalen, zodra ze jouw mail hebben begrepen. Mijn ervaring is dat er soms meerdere mailtjes overheen gaan voordat ze écht snappen wat je vraagt.

Gesloten