LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Babypark

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
mihi81

Babypark

Ongelezen bericht door mihi81 »

In juli 2010 hebben wij een Maxi Cosi Pebble bij Babypark in Wormerveer aangeschaft voor ons eerste kindje. Geboren half september 2010 en vanaf dat moment de maxi cosi in gebruik genomen. Na 9 maanden gebruik maxi cosi opgeborgen. Eind september 2012 weer in gebruik genomen voor 2e kind. Begin februari defect geconstateerd aan draagbeugel. Klepjes verwijderd en er bleken onderdelen afgebroken. Meteen Babypark gebeld en dit was het antwoord:
'De garantieperiode van 2 jaar is verlopen. Voor €69 kunnen wij het laten maken. U had nooit zelf aan de Maxi Cosi mogen sleutelen, dat staat in de gebruiksaanwijzing. Die heeft u toch zeker wel gelezen? Want als u zelf aan de Maxi Cosi zit, dan vervalt alle garantie.'
Hoezeer ik ook heb gehamerd op mijn rechten als consument: garantie doet niet ter zake; ik heb recht op een deugdelijk product; je mag toch verwachten dat na een jaar gebruik in totaal de onderdelen niet afbreken; een kosteloze reparatie zit er niet in.
Wat te doen? Ik heb de consuwijzer gebeld voor info over vervolgstappen. Zij raadde mij aan om bij Maxi Cosi te informeren naar de levensduur van het product. Bij Maxi Cosi kwam het gesprek uiteindelijk op het defect. Volgens Maxi Cosi is de kapotte beugel een coulance issue en maken ze dit gratis. Zij brengen een winkelier daarvoor geen kosten in rekening. Helaas verloopt hun service wel altijd via de winkelier. Wederom Babypark met bovenstaand verhaal gebeld. Tot mijn verbazing blijven ze er bij om mij €69 in rekening te brengen voor de reparatie van mijn Maxi Cosi met redenen als boven genoemd (dus weer garantie, zelf aan 'gesleuteld'...)
Ik vind het een schande en daarbij vind ik het stuitend dat zo'n winkelketen de consumentenrechten zo veronachtzaamt!

Mijn inziens heb ik als consument recht op een deugdelijk product. Van een Maxi Cosi mag ik verwachten dat dit enkele GEBRUIKSjaren meegaat. Dat is er op dit moment slechts 1! Dat ik het defect heb opgespoord door klepjes te verwijderen doet daar mi niet aan af. De kapotte onderdelen kwamen er zo uitrollen. In haar gebruikshandleiding zegt Maxi Cosi dat men zelf GEEN reparaties mag verrichten (en dat is ook niet gebeurd.) Dat begrijp ik overigens heel goed, want dat heeft mi met name een relatie tot aansprakelijkheid voortkomend uit defecten. Hoe dan ook Babypark lijkt maar niet te beseffen dat zij ook NA een garantieperiode verantwoordelijk kunnen zijn voor een product. Ik vroeg slechts om een kosteloze reparatie... Hoe krijg ik dit nu voor elkaar? Want inmiddels zit ik al 2 weken zonder Maxi Cosi en kan mijn baby dus niet mee in de auto...

Ik ben strijdlustig, dus ik ben hier nog niet klaar mee...

sjoegel

Re: Babypark

Ongelezen bericht door sjoegel »

Kun je de maxicosi nu niet zonder beugel gebruiken ?

Het is de toon die de muziek maakt. Mogelijk bent u niet netjes geweest bij het eerste telefoongesprek en dan vervalt de mogelijke coulance.

Rim69

Ongelezen bericht door Rim69 »

Waarom moest jij het defect opsporen? Dat is toch jouw taak helemaal niet!

Als je er nog niet klaar mee bent zal je naar de rechter moeten.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

In juli 2010 hebben wij een Maxi Cosi Pebble bij Babypark in Wormerveer aangeschaft voor ons eerste kindje. Geboren half september 2010 en vanaf dat moment de maxi cosi in gebruik genomen. Na 9 maanden gebruik maxi cosi opgeborgen. Eind september 2012 weer in gebruik genomen voor 2e kind. Begin februari defect geconstateerd aan draagbeugel. Klepjes verwijderd en er bleken onderdelen afgebroken. Meteen Babypark gebeld en dit was het antwoord:
'De garantieperiode van 2 jaar is verlopen. Voor €69 kunnen wij het laten maken. U had nooit zelf aan de Maxi Cosi mogen sleutelen, dat staat in de gebruiksaanwijzing. Die heeft u toch zeker wel gelezen? Want als u zelf aan de Maxi Cosi zit, dan vervalt alle garantie.'
Hoezeer ik ook heb gehamerd op mijn rechten als consument: garantie doet niet ter zake; ik heb recht op een deugdelijk product; je mag toch verwachten dat na een jaar gebruik in totaal de onderdelen niet afbreken; een kosteloze reparatie zit er niet in.
Wat te doen? Ik heb de consuwijzer gebeld voor info over vervolgstappen. Zij raadde mij aan om bij Maxi Cosi te informeren naar de levensduur van het product. Bij Maxi Cosi kwam het gesprek uiteindelijk op het defect. Volgens Maxi Cosi is de kapotte beugel een coulance issue en maken ze dit gratis. Zij brengen een winkelier daarvoor geen kosten in rekening. Helaas verloopt hun service wel altijd via de winkelier. Wederom Babypark met bovenstaand verhaal gebeld. Tot mijn verbazing blijven ze er bij om mij €69 in rekening te brengen voor de reparatie van mijn Maxi Cosi met redenen als boven genoemd (dus weer garantie, zelf aan 'gesleuteld'...)
Ik vind het een schande en daarbij vind ik het stuitend dat zo'n winkelketen de consumentenrechten zo veronachtzaamt!

Mijn inziens heb ik als consument recht op een deugdelijk product. Van een Maxi Cosi mag ik verwachten dat dit enkele GEBRUIKSjaren meegaat. Dat is er op dit moment slechts 1! Dat ik het defect heb opgespoord door klepjes te verwijderen doet daar mi niet aan af. De kapotte onderdelen kwamen er zo uitrollen. In haar gebruikshandleiding zegt Maxi Cosi dat men zelf GEEN reparaties mag verrichten (en dat is ook niet gebeurd.) Dat begrijp ik overigens heel goed, want dat heeft mi met name een relatie tot aansprakelijkheid voortkomend uit defecten. Hoe dan ook Babypark lijkt maar niet te beseffen dat zij ook NA een garantieperiode verantwoordelijk kunnen zijn voor een product. Ik vroeg slechts om een kosteloze reparatie... Hoe krijg ik dit nu voor elkaar? Want inmiddels zit ik al 2 weken zonder Maxi Cosi en kan mijn baby dus niet mee in de auto...

Ik ben strijdlustig, dus ik ben hier nog niet klaar mee...
Ik heb je bericht nog eens doorgelezen en maak eruit op dat je niet het hele verhaal verteld.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

mihi81 schreef:Mijn inziens heb ik als consument recht op een deugdelijk product. Van een Maxi Cosi mag ik verwachten dat dit enkele GEBRUIKSjaren meegaat. Dat is er op dit moment slechts 1!
Ja, zo werkt dat niet natuurlijk.
Als ik al 6 jaar een wasmachine heb staan, maar er nog maar 10 keer mee gewassen heb, dan heb ik hem toch nog steeds 6 jaar in huis?
U heeft het ding al 2,5 jaar in huis, hoe lang u hem in gebruik heeft maakt niet uit.

mihi81

Ongelezen bericht door mihi81 »

Prima, daar kunt u zo over denken. Dan nog lijkt mij dat een Maxi Cosi langer meegaat dan 2,5 jaar. In de gebruikshandleiding adviseren ze een Maxi Cosi na 5 jaar niet meer te gebruiken, wat mi impliceert dat dat op zijn minst een te verwachte levensduur is... Nog altijd langer dan de 2,5 jaar die ik em in huis heb. Daarnaast zijn er zat gezinnen te vinden die 3 kinderen in een zelfde Maxi Cosi vervoeren, deze van mij nog geen 1,5 kind!

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Dan nog lijkt mij dat een Maxi Cosi langer meegaat dan 2,5 jaar.

Sommige mensen gebruiken hun spullen niet zoals het moet, dan wordt, en is het artikel heel snel versleten.
Van hieruit kan niemand zien, hoe het met de Maxi Cosi is gesteld.

van Dis

Ongelezen bericht door van Dis »

Wat een kinderachtig gedoe, met het zelf proberen te repareren geef je toe dat het stoeltje niet meer onder garantie valt, anders doe je dat toch niet! En nu lukt het zelf repareren en dan nog zeuren over de garantie ook na 2,5 jaar! Betaal gewoon die 69,-euro voor reparatie of koop een nieuwe stoel!

Rob P

Ongelezen bericht door Rob P »

Het ongekwalificeerde personeel van babypark en dito afhandeling is een veelgehoorde klacht op het net. Hopelijk behoed u anderen voor aankopen bij deze firma. Neem geen moeite om maxi cosi te bellen, want zij rekenen voor elk defect 69 euro, ongeacht de werkelijke kosten. Maxi cosi is duur, ziet er leuk uit, maar de kwaliteit van producten is niet meer wat het geweest is. Wat zijn de reaguurders lekker sceptisch en wantrouwig. OT ik heb ook een family fix waar na 2 jaar het hendeltje van afbrak, zelfde verhaal. Voor mij geen maxi cosi meer. Gr

Fleurtjuh666

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

VioletPrue schreef:
mihi81 schreef:Mijn inziens heb ik als consument recht op een deugdelijk product. Van een Maxi Cosi mag ik verwachten dat dit enkele GEBRUIKSjaren meegaat. Dat is er op dit moment slechts 1!
Ja, zo werkt dat niet natuurlijk.
Als ik al 6 jaar een wasmachine heb staan, maar er nog maar 10 keer mee gewassen heb, dan heb ik hem toch nog steeds 6 jaar in huis?
U heeft het ding al 2,5 jaar in huis, hoe lang u hem in gebruik heeft maakt niet uit.
Helemaal waar, maar Maxi Cosi biedt aan om het geheel gratis te repareren toch? Want dan zou het wel raar zijn dat het verkooppunt niet meewerkt.

Gesloten