| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bestelling in een stenen winkel
Re: Bestelling in een stenen winkel
Dan kun je beter geen aanbetaling doen 
Om welk product gaat het wel ?
Is er niets afgesproken, dan is er niets afgesproken en is de levertijd zo spoedig mogelijk.
De vraagstelling is veel te algemeen.
Is er niets afgesproken, dan is er niets afgesproken en is de levertijd zo spoedig mogelijk.
De vraagstelling is veel te algemeen.
Ik denk dat je daarover het beste met die winkel kunt overleggen. Als het een goede winkel is, wat ik uit je bericht begrijp, dan zullen ze zelf ook begrijpen dat als de bestelling erg lang op zich laat wachten je de bestelling liever wilt annuleren. Volgens mij is zo meedenken met de klant de beste reclame die je als winkel kunt krijgen. (Als het niet om heel grote bedragen gaat, natuurlijk...)
Zeker weten dat Bol.com hem echt op voorraad heeft en dat het geen reseller is? Als het echt iets buiten de mainstream is kan het best zijn dat ook zij het niet op de plank hebben liggen en bij dezelfde leverancier moeten bestellen als de boekwinkel.breien schreef:Het gaat om een cd. Ik heb de cd bij de plaatselijke kantoor-/ boekhandel besteld.. Die winkel heeft ook een kleine cd- dvd-afdeling. De cd die ik wilde was niet in de winkel, maar kon ik wel bestellen. Bij de winkel kost de cd 11,99. Ik heb bij bol.com gekeken en daar kost de cd 9,99 euro, dus exclusief verzendkosten en was de cd binnen een paar dagen leverbaar
Het is een zeer goed bekend staande winkel en zeker een betrouwbaar adres. Over de winkel heb ik dus zeker geen klachten. De cd-leverancier had ook de cd niet op voorraad en daar is het wachten op. Het is niet echt een gangbare cd (wel met tijdloze muziek) en ik heb geen idee wanneer de leverancier van de winkel het besteld. Als het echt heel lang gaat duren dan wil ik op een gegeven moment de bestelling wel afzeggen en koop ik de cd bij bol.com.
De kans is groter denk ik dat de boekwinkel wacht met bestellen tot hij aan een franco bedrag is. Anders komen er orderkosten of verzendkosten bij en dat kost deze bestelling hem geld.
Nee, bij een webwinkel mag je op ieder moment herroepen. Voor beiden geld dat als er niets is afgesproken de levertijd 1 maand is. Daarna moet je een ingebrekestelling versturen met daarin een redelijke termijn waarbinnen er gepresteerd moet worden. Daarna kun je ontbinden, dat kun je gelijk in de brief zetten.breien schreef:Als een webwinkel een bestelling niet binnen dertig dagen levert en er is geen leveringsperiode afgesproken dan schijnt de consument het recht te hebben om de koop te annuleren. Dat heb ik begrepen van consuwijzer.