Hallo, mijn naam is Sebastian en ik zit met het volgende:
Ik heb een rol behang nabesteld in een winkel, echter dit blijkt veels te veel te zijn en de breedte van de baan is veel groter dan de rollen die wij eerder hebben besteld en gebruikt. Nu wil ik dit retourneren maar de winkel geeft aan dat zij bestelde goederen niet kunnen retouren en/of ruilen.
Wat zijn hierin mijn rechten als consument?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bestelling retouren
Re: Bestelling retouren
Geen. Je hebt het in een winkel gekocht. Verkoper is niet verplicht het terug te nemen.
srpegels schreef:Hallo, mijn naam is Sebastian en ik zit met het volgende:
Ik heb een rol behang nabesteld in een winkel, echter dit blijkt veels te veel te zijn en de breedte van de baan is veel groter dan de rollen die wij eerder hebben besteld en gebruikt. Nu wil ik dit retourneren maar de winkel geeft aan dat zij bestelde goederen niet kunnen retouren en/of ruilen.
Wat zijn hierin mijn rechten als consument?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Dat ligt eraan wat je besteld hebt.. als je eenzelfde rol besteld hebt als de rollen die je eerder bij de winkel hebt afgenomen en de winkel heeft je iets anders meegegeven ( andere rol, andere maten, andere hoeveelheid ), dan heb je niet gekregen wat je besteld hebt en kun je de rol retourneren.
Als je idd. gekregen hebt wat je besteld hebt en je hebt hier achteraf spijt van, dan heb je geen enkel recht en ben je afhankelijk van wat de winkel aan coulance aanbiedt.
Als je dezelfde rollen besteld hebt en die blijken niet goed te zijn dan heb je wel recht op ruilen voor goede rollen en als dat niet lukt geld terug. Dat het te veel is heeft de winkel weinig mee te maken. Zij hoeven er niet voor op te draaien dat jij niet kan meten.
uiteraard snap ik dat de lengte niet hun probleem is, het gaat mij met name om de breedte van de rol, deze is niet hetzelfde als de eerder bestelde rollen.
Dank voor de reacties
Dank voor de reacties
Wat is:srpegels schreef:uiteraard snap ik dat de lengte niet hun probleem is, het gaat mij met name om de breedte van de rol, deze is niet hetzelfde als de eerder bestelde rollen.
Dank voor de reacties
- het productnummer van de oorspronkelijke rollen?
- welk product heb je besteld?
- het productnummer van de nieuwe rollen?