LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bij Manfield geen geld terug?
Bij Manfield geen geld terug?
Ik heb 14 dagen geleden laarzen gekocht van € 149,00 bij Manfield. Vanmorgen heb ik ze voor het eerst aan gehad. Na een poosje kwam ik er achter dat er een soort plooi midden over de laars loopt helemaal van boven naar beneden. Vanuit de teen helemaal doorlopend naar de schacht van de laars
De rechter laars heeft dat niet. Toen ik met dit probleem bij de winkel kwam, was het eerste argument: dat had u toch kunnen zien toen u ze kocht? Ik heb toen aangegeven dat het mij toen niet is opgevallen. Tweede argument: ik had ze gedragen. (1 uur) Derde argument: er waren wel meer laarzen die, een soort vouw in het midden hadden, vooral het soort die ik had gekocht. Vierde argument: het leer was niet kapot, het kwam door de binnenvoering.
Ze konden niets voor mij doen. Dit is m.i. toch te gek voor woorden. Nieuwe laarzen met een 'fout'en als je komt klagen komen ze met de vreemdste argumenten aanzetten.
Uiteindelijk is de bedrijfsleidster gebeld. Wij hebben afgesproken dat ik de laarzen mocht omruilen. Ik heb toen de laarzen goed bekeken. Deze waren echter ook niet helemaal goed. Het lak was er niet goed op gespoten. De verkoopster heeft toen voorgesteld om nog een nieuw paar voor mij te bestellen, mochten deze echter ook niet goed zijn, dan moest ik het paar maar accepteren die ze nog in de winkel hadden liggen. (die dus niet goed gespoten waren)
Bovendien moest ik er maar begrip voor tonen dat ik mijn geld niet terug kreeg, omdat ik ze had gedragen (1 uur) Ik heb daartegen geprotesteerd. De vouw die er op zat was immers niet ontstaan door het dragen
Wat zijn mijn rechten?. Wat kan ik doen als de nieuwe laarzen ook weer niet goed zijn? Stel dat ik mijn geld wil en kan opeisen en Manfield wil daar niet in mee gaan? Wat moet ik dan doen?
De rechter laars heeft dat niet. Toen ik met dit probleem bij de winkel kwam, was het eerste argument: dat had u toch kunnen zien toen u ze kocht? Ik heb toen aangegeven dat het mij toen niet is opgevallen. Tweede argument: ik had ze gedragen. (1 uur) Derde argument: er waren wel meer laarzen die, een soort vouw in het midden hadden, vooral het soort die ik had gekocht. Vierde argument: het leer was niet kapot, het kwam door de binnenvoering.
Ze konden niets voor mij doen. Dit is m.i. toch te gek voor woorden. Nieuwe laarzen met een 'fout'en als je komt klagen komen ze met de vreemdste argumenten aanzetten.
Uiteindelijk is de bedrijfsleidster gebeld. Wij hebben afgesproken dat ik de laarzen mocht omruilen. Ik heb toen de laarzen goed bekeken. Deze waren echter ook niet helemaal goed. Het lak was er niet goed op gespoten. De verkoopster heeft toen voorgesteld om nog een nieuw paar voor mij te bestellen, mochten deze echter ook niet goed zijn, dan moest ik het paar maar accepteren die ze nog in de winkel hadden liggen. (die dus niet goed gespoten waren)
Bovendien moest ik er maar begrip voor tonen dat ik mijn geld niet terug kreeg, omdat ik ze had gedragen (1 uur) Ik heb daartegen geprotesteerd. De vouw die er op zat was immers niet ontstaan door het dragen
Wat zijn mijn rechten?. Wat kan ik doen als de nieuwe laarzen ook weer niet goed zijn? Stel dat ik mijn geld wil en kan opeisen en Manfield wil daar niet in mee gaan? Wat moet ik dan doen?
Re: Bij Manfield geen geld terug?
Heb je een rechtsbijstandverzekering?
Spreek die eens aan.
Je hebt recht op een degelijk product. Lees eens de brieven op de site.
Neem ook eens contact op met het hoofdkantoor. Misschien kunnen zij nog iets voor je doen.
Spreek die eens aan.
Je hebt recht op een degelijk product. Lees eens de brieven op de site.
Neem ook eens contact op met het hoofdkantoor. Misschien kunnen zij nog iets voor je doen.
Re: Bij Manfield geen geld terug?
Ik heb zelfs aangegeven, dat de scapino en zelfs schuurman, daar niet moeilijk over deden.
Mijn vriend had in 2009 schoenen gekocht bij Schuurmans. Heeft ze slechts 7 a 8 keer gedragen. Toen bleek dat de zool los ging. Hij is er vervolgens na een jaar mee naar de firma Schuurmans gegaan. Zij deden niet moeilijk,hij mocht ze zelfs omruilen voor een duurder paar, zonder bijbetaling.
Toen ik met dit argument aan kwam zetten bij de firma Manfield, kreeg ik te horen. Tsja maar de fa Schuurman verkoopt ook schoenen waarbij, de reparatiekosten hoger zijn, dan de inkoopwaarde van de schoenen.
(net alsof dat in mijn geval een steekhoudend argument is)
Mijn vriend had in 2009 schoenen gekocht bij Schuurmans. Heeft ze slechts 7 a 8 keer gedragen. Toen bleek dat de zool los ging. Hij is er vervolgens na een jaar mee naar de firma Schuurmans gegaan. Zij deden niet moeilijk,hij mocht ze zelfs omruilen voor een duurder paar, zonder bijbetaling.
Toen ik met dit argument aan kwam zetten bij de firma Manfield, kreeg ik te horen. Tsja maar de fa Schuurman verkoopt ook schoenen waarbij, de reparatiekosten hoger zijn, dan de inkoopwaarde van de schoenen.
(net alsof dat in mijn geval een steekhoudend argument is)
Re: Bij Manfield geen geld terug?
Wat andere bedrijven doen, daar heeft Manfield niets mee te maken. Vind ik altijd een zwak argument om mee aan te komen.
Als de schoenen niet deugen dan heb je recht op geld terug, mits ze niet kunnen repareren. Je dient ze altijd eerst in de gelegenheid te stellen het product te herstellen. Vind je ze niet mooi, dan mogen ze een tegoedbon geven.
Als de schoenen niet deugen dan heb je recht op geld terug, mits ze niet kunnen repareren. Je dient ze altijd eerst in de gelegenheid te stellen het product te herstellen. Vind je ze niet mooi, dan mogen ze een tegoedbon geven.
Re: Bij Manfield geen geld terug?
ok, ik zou dan recht hebben om mijn geld terug te krijgen, maar als ze dat dan niet doen?
Overigens kun je wel zeggen dat, het argument dat andere bedrijven dat wel doen, dat het een zwak argument is....Maar al de argumenten waar Manfield mee aan kwam zetten, waren helemaal flauwekul argumenten. Ik was ook helemaal verbaasd.
Ik wist overigens wel dat ik mijn geld op zou kunnen eisen. Als ik laarzen of schoenen koop die bij thuiskomst niet goed blijken te zijn dan lijkt het mij vrij logisch dat je je geld terugkrijgt.
Overigens kun je wel zeggen dat, het argument dat andere bedrijven dat wel doen, dat het een zwak argument is....Maar al de argumenten waar Manfield mee aan kwam zetten, waren helemaal flauwekul argumenten. Ik was ook helemaal verbaasd.
Ik wist overigens wel dat ik mijn geld op zou kunnen eisen. Als ik laarzen of schoenen koop die bij thuiskomst niet goed blijken te zijn dan lijkt het mij vrij logisch dat je je geld terugkrijgt.
Re: Bij Manfield geen geld terug?
Niet helemaal. Een winkel mag de kans hebben om een deugdelijk product te leveren alvorens een teruggave van het geld.petral schreef:Ik wist overigens wel dat ik mijn geld op zou kunnen eisen. Als ik laarzen of schoenen koop die bij thuiskomst niet goed blijken te zijn dan lijkt het mij vrij logisch dat je je geld terugkrijgt.
-
- Berichten: 737
- Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26
Re: Bij Manfield geen geld terug?
Leesvoer op: http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... en_textiel
ConsuWijzer is het informatieloket van de overheid voor consumenten.
ConsuWijzer is het informatieloket van de overheid voor consumenten.
Re: Bij Manfield geen geld terug?
Het is op zichzelf een legitiem argument. Daar is tegenover te zetten dat de twee schoenen van elkaar afwijken, deze ook afwijkt van laarzen van het zelfde model en jij evenveel betaald hebt als anderen. Ik vind daarom dat je mag verwachten een laazen te krijgen die er het zelfde uitziet.petral schreef:Toen ik met dit probleem bij de winkel kwam, was het eerste argument: dat had u toch kunnen zien toen u ze kocht?
Als je jouw geld terug wilt is dat een valide argument. Als je herstel of vervanging wilt niet. Als hierna nog steeds geen deugdelijk product is afgeleverd heb je recht op je geld terug.petral schreef:Tweede argument: ik had ze gedragen. (1 uur)
Hoe ernstig is dit? Als het gaat om een klein gebrekje dan is het iets dat je moet accepteren.petral schreef:Uiteindelijk is de bedrijfsleidster gebeld. Wij hebben afgesproken dat ik de laarzen mocht omruilen. Ik heb toen de laarzen goed bekeken. Deze waren echter ook niet helemaal goed. Het lak was er niet goed op gespoten.
Re: Bij Manfield geen geld terug?
Of teruggaan naar die winkel met een heleboel mensen en moeilijke vragen stellen, dan krijgt geld terug. Doen wij ook altijd en het werkt.
Re: Bij Manfield geen geld terug?
Ik zou je uit de brand helpen.
Een winkel is wettelijk niet verplicht het geld terug te geven, wele en tegoed bon voor een bepaalde tijd. Na het verstrijken van de datum is ook deze bon niet meer geldig.
Daarbij had je de laars in de winkel kunnen passen en of nakijken, in dit geval ben je zelf in gebreken gebleven.
Je kunt hier niets aan doen, het zijn de regsl van de winkel en wettelijk toegestaan.
Kijk ook maar op komwijzer
Een winkel is wettelijk niet verplicht het geld terug te geven, wele en tegoed bon voor een bepaalde tijd. Na het verstrijken van de datum is ook deze bon niet meer geldig.
Daarbij had je de laars in de winkel kunnen passen en of nakijken, in dit geval ben je zelf in gebreken gebleven.
Je kunt hier niets aan doen, het zijn de regsl van de winkel en wettelijk toegestaan.
Kijk ook maar op komwijzer
Re: Bij Manfield geen geld terug?
Ik neem aan dat je consuwijzer bedoelt:
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... _ontbinden
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... _ontbinden
Re: Bij Manfield geen geld terug?
Jeetje wat slap. Ben je trots op jezelf? De winkel doen immers wettelijk niets verkeerd. Je wijze van typen en spellen zegt al genoeg. Bah!swalusi schreef:Of teruggaan naar die winkel met een heleboel mensen en moeilijke vragen stellen, dan krijgt geld terug. Doen wij ook altijd en het werkt.
Re: Bij Manfield geen geld terug?
Sorry die bedoel ik ook.alfatrion schreef:Ik neem aan dat je consuwijzer bedoelt:
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... _ontbinden
Slordig geschreven, dank je voor je bijdragen naar de juiste vermelding
Re: Bij Manfield geen geld terug?
Waarom zou hier geen spraken kunnen zijn van non-conformiteit, zoals bedoelt in artikel 7:17 BW?Sterreman schreef:http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... _een_gunst
-
- Berichten: 1779
- Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54
Re: Bij Manfield geen geld terug?
Deze dus.alfatrion schreef:Waarom zou hier geen spraken kunnen zijn van non-conformiteit, zoals bedoelt in artikel 7:17 BW?Sterreman schreef:http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... _een_gunst
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html