LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bij Nike 40 euro meer kwijt door kopen in winkel

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Nijogeth

Re: Bij Nike 40 euro meer kwijt door kopen in winkel

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar webshopeigenaar14, lekker shoppen en iets impulsief kopen gaat niet samen met janken over de prijs. Als ik dan eens een keer kleding ga shoppen (al doe ik dat zelden, aangezien ze mijn merk broeken en shirts nergens in de buurt hebben en mijn ouders een eigen schoenenzaak hebben) dan kijk ik wat fijn zit en mooi is en dat koop ik. Dan ga ik niet op de prijs letten.

Verwijderd

Re: Bij Nike 40 euro meer kwijt door kopen in winkel

Ongelezen bericht door Verwijderd »

webshopeigenaar14 schreef:Ik vind het prima. Vanuit eigen belang ben ik er uiteraard helemaal voor dat stenen winkels onnodig duur zijn en men beter online kan shoppen.

Ik vind het wel komisch om te lezen dat de normale tendens op dit forum is dat met beter in een stenen winkel kan kopen vanwege service en het steunen van ondernemers. Nu hebben we iemand die dat netjes gedaan heeft en achteraf ziet dat hetzelfde bedrijf het online voor 40% goedkoper levert aan huis en roept men: eigen schuld!

Wellicht een idee voor mijn eigen bedrijf om de prijs voor afhalen met 40% te verhogen. Dat bespaard mij ook de verzendkosten.

Als het nu een zelfstandige lokale schoenenwinkel zou zijn zou ik de mening eigen schuld volledig steunen. Ik vind echter in dit geval het specifieke verschil wel erg groot. Het geeft aan dat even lekker shoppen in de stad en 'impulsief' iets bij een winkel kopen steeds lastiger wordt. Shoppen wordt dus kijken bij de winkel, direct online opzoeken, goedkoper bestellen en lekker thuis laten bezorgen.

Kan ik volgend jaar een weekje langer op vakantie. Mijn buurman ondernemer een weekje korter.

ps. 'google is your best friend' valt wel mee. Ik kan uit ervaring vertellen dat voor een webshop google duurder is dan een fulltime werknemer in dienst hebben. Zowel wat betaald reclame als organische resultaten betreft. Je staat namelijk ook niet in de top 3 zonder professionele hulp (tenzij je roze panda's met 1 been verkoopt.)

'centraal europees magazijn'...die schoenen bij de store komen uit hetzelfde magazijn. Alleen gaan ze niet per stuk naar de klant, maar met honderden tegelijk naar een store.
Er is niemand die zegt dat men 'beter in een stenen winkel kan kopen'. Ik heb in dit kader alleen gezegd dat veel winkels er aan ten onder gaan dat ze wel service leveren aan een klant en die klant vervolgens naar huis gaat om het online te bestellen.

Gesloten