LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Biologisch voedsel bij supermarkt Marqt

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
gezondheid

Biologisch voedsel bij supermarkt Marqt

Ongelezen bericht door gezondheid »

Marqt zet zich in voor biologisch voedsel. Soms heb je natuurwinkels waar je boodschappen kunt doen. De prijzen zijn erg hoog vind ik. Wel is het menselijk aspect zo ik begrepen heb beter bij Marqt dan bij AH.

Zie ook: http://www.metronieuws.nl/plus/quirijn- ... CRyIp1Aw2/

GJvdZ

Re: Biologisch voedsel bij supermarkt Marqt

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Je kunt ook stellen dat voedsel bij niet-biologische winkels veel te goedkoop is.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

gezondheid schreef:Marqt zet zich in voor biologisch voedsel. Soms heb je natuurwinkels waar je boodschappen kunt doen. De prijzen zijn erg hoog vind ik. Wel is het menselijk aspect zo ik begrepen heb beter bij Marqt dan bij AH.

Zie ook: http://www.metronieuws.nl/plus/quirijn- ... CRyIp1Aw2/
Feit blijft dat ook dit een bedrijf is, en dus winst moet maken om te kunnen overleven. Daar is een "menselijk aspect" natuurlijk indirect ondergeschikt aan. Immers, als ze daar tov de reguliere detailhandel te veel op zouden toeleggen, prijzen ze zichzelf nog meer uit de markt.

En biologisch voedsel is om diverse redenen duurder, dat komt niet primair door de supermarkt die het verkoopt. Een biologische supermarkt runnen is weliswaar iets duurder, door een meer versnipperde logistiek van de diverse producten, maar de menskracht, panden en andere overhead is niet zoveel duurder als die van zeg een AH of jumbo.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

GJvdZ schreef:Je kunt ook stellen dat voedsel bij niet-biologische winkels veel te goedkoop is.
Nou de prijzen van groente en fruit vind ik niet erg meer goedkoop tegenwoordig.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Chocomelk schreef:
GJvdZ schreef:Je kunt ook stellen dat voedsel bij niet-biologische winkels veel te goedkoop is.
Nou de prijzen van groente en fruit vind ik niet erg meer goedkoop tegenwoordig.
Hangt er wat van af, als groenten hier in Nederland in het seizoen zijn, vind ik ze best goedkoop in de supermarkten etc. Verse aardbeien in december daarentegen, kosten logischerwijs een vermogen.

lomaryunk123

Ongelezen bericht door lomaryunk123 »

En biologisch voedsel is om diverse redenen duurder, dat komt niet primair door de supermarkt die het verkoopt. Een biologische supermarkt runnen is weliswaar iets duurder, door een meer versnipperde logistiek van de diverse producten, maar de menskracht, panden en andere overhead is niet zoveel duurder als die van zeg een AH of jumbo.
Laatst gewijzigd door Radar op 22 okt 2014 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht aangepast. Reden: link verwijderd.

Gesloten