LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Blokker, arrogantie in plaats van service

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
BorL

Blokker, arrogantie in plaats van service

Ongelezen bericht door BorL »

Zondag 7 december een senseo twist gekocht bij Blokker Houten.
Na het proeven van de eerste bakjes koffie tot de conclusie gekomen dat deze slapper smaakt dan met onze oude senseo en de schuimlaag in rap tempo verdwijnt.
Met deze klacht (verwachtingspatroon) vandaag 8 december teruggegaan naar de Blokker. Senseo in de doos, netjes in het plastic en schoongemaakt en natuurlijk de kassabon. Mijn gewenste oplossing was het omruilen voor een ander model, zonder keuzemogelijkheid voor de sterkte.

De eerste medewerkster wist mij te vertellen dat ik nergens op hoefde te rekenen aangezien het apparaat niet meer in ongebruikte staat verkeerde. Hierop heb ik naar de filiaalmanager gevraagd.
Deze dame vertelde mij doodleuk dat ik inderdaad nergens recht op had, en dat dat nou eenmaal de regels van de Blokker zijn. (....)
Op de vraag of ik dan maar in de winkel koffie moest zetten voor ik een aanschaf zou doen lachte zij, "natuurlijk niet".
Nadat zij het apparaat toch maar getest had en volgens haar niets mankeerde, "nee ik hoef het niet te proeven want wij drinken die koffie al de hele dag", werd ik bij de toonbank achtergelaten.

Hierop de klantenservice van Blokker gebeld, welke mij hetzelfde verhaal vertelde. Dat het product niet aan de verwachting voldoet is uw probleem meneer, daar kunnen wij niets mee.

Na gebeld te hebben met de Philips klantenservice voor advies heb ik het op hun aanraden nogmaals geprobeerd in de winkel.Wederom wilde men mij niet helpen, na het door mij benoemen van hun eigen algemene voorwaarden wandelde de bedrijfsleidster weg want ze had geen tijd meer voor mij. Aangenomen op arrogantie denk ik..

Ik ben bij de balie blijven wachten tot er iemand zou komen die mij wel wilde helpen of te woord staan. Waarop het voltallig personeel mij vakkundig negeerde. Na ongeveer een half uur kwam er een andere klant met een soortgelijk probleem. Na veel wellus nietus met deze klant kreeg zij toch haar geld retour. Hierop gevraagd of ik wellicht ook op deze wijze geholpen kon worden. "Ja hoor, de bedrijfsleidster is het helemaal zat!".
Mijn geld maar besteed bij de concurrent :)

berndv

Re: Blokker, arrogantie in plaats van service

Ongelezen bericht door berndv »

BorL schreef:Zondag 7 december een senseo twist gekocht bij Blokker Houten.
Na het proeven van de eerste bakjes koffie tot de conclusie gekomen dat deze slapper smaakt dan met onze oude senseo en de schuimlaag in rap tempo verdwijnt.
Met deze klacht (verwachtingspatroon) vandaag 8 december teruggegaan naar de Blokker. Senseo in de doos, netjes in het plastic en schoongemaakt en natuurlijk de kassabon. Mijn gewenste oplossing was het omruilen voor een ander model, zonder keuzemogelijkheid voor de sterkte.

De eerste medewerkster wist mij te vertellen dat ik nergens op hoefde te rekenen aangezien het apparaat niet meer in ongebruikte staat verkeerde. Hierop heb ik naar de filiaalmanager gevraagd.
Deze dame vertelde mij doodleuk dat ik inderdaad nergens recht op had, en dat dat nou eenmaal de regels van de Blokker zijn. (....)
Op de vraag of ik dan maar in de winkel koffie moest zetten voor ik een aanschaf zou doen lachte zij, "natuurlijk niet".
Nadat zij het apparaat toch maar getest had en volgens haar niets mankeerde, "nee ik hoef het niet te proeven want wij drinken die koffie al de hele dag", werd ik bij de toonbank achtergelaten.

Hierop de klantenservice van Blokker gebeld, welke mij hetzelfde verhaal vertelde. Dat het product niet aan de verwachting voldoet is uw probleem meneer, daar kunnen wij niets mee.

Na gebeld te hebben met de Philips klantenservice voor advies heb ik het op hun aanraden nogmaals geprobeerd in de winkel.Wederom wilde men mij niet helpen, na het door mij benoemen van hun eigen algemene voorwaarden wandelde de bedrijfsleidster weg want ze had geen tijd meer voor mij. Aangenomen op arrogantie denk ik..

Ik ben bij de balie blijven wachten tot er iemand zou komen die mij wel wilde helpen of te woord staan. Waarop het voltallig personeel mij vakkundig negeerde. Na ongeveer een half uur kwam er een andere klant met een soortgelijk probleem. Na veel wellus nietus met deze klant kreeg zij toch haar geld retour. Hierop gevraagd of ik wellicht ook op deze wijze geholpen kon worden. "Ja hoor, de bedrijfsleidster is het helemaal zat!".
En terecht, ik had u ook graag de winkel uit willen hebben. U had nergens recht op. Ik zou de blokker op mijn blote knieën dankbaar zijn dat ze u dit geboden hebben. Volgende keer dus toch maar iets beter voorbereiden voor u iets koopt, of het online kopen. Dan kan je namelijk wel retour eisen.

BorL

Volgens mij wel,
uit de algemene voorwaarden voor fysieke winkels van blokker:

Ruilen
Mocht u toch niet helemaal tevreden zijn, kunt u een Blokker artikel natuurlijk ruilen of retourneren. Dit is mogelijk binnen 30 dagen na aankoop. Hiervoor geldt het aankoopbedrag en de datum van de kassabon. Naast de kassabon ontvangen wij graag van u het oorspronkelijke, complete en onbeschadigde artikel, alsmede de originele en onbeschadigde verpakking.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Een "verwachtingspatroon" is niet in concreto uit te drukken. Blijft over het recht om te ruilen of terug te brengen. Dat heeft Blokker naar mijn weten niet.
Einde verhaal.
Philips is geen partij en verder heel toevallig dat er een klant binnen een half uur met hetzelfde probleem kwam....

Verder is het product in gebruik genomen, geen recht op ruiling.
Mijn geld maar besteed bij de concurrent
Smaakt de koffie dan beter?

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Artikel is niet meer oorspronkelijk en de verpakking is niet onbeschadigd. De doos en zakjes zijn opengemaakt en het apparaat is gebruikt. Tevens geldt "bent u niet tevreden" voor apparaten die defect zijn, voor "ik vind de koffie slap" is ruilen niet verplicht.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

BorL schreef:Volgens mij wel,
uit de algemene voorwaarden voor fysieke winkels van blokker:

Ruilen
Mocht u toch niet helemaal tevreden zijn, kunt u een Blokker artikel natuurlijk ruilen of retourneren. Dit is mogelijk binnen 30 dagen na aankoop. Hiervoor geldt het aankoopbedrag en de datum van de kassabon. Naast de kassabon ontvangen wij graag van u het oorspronkelijke, complete en onbeschadigde artikel, alsmede de originele en onbeschadigde verpakking.
Maar het artikel is niet oorspronkelijk, want het was niet gebruikt. Nu is het wel gebruikt, dus Blokker kan het weggooien.

Bij een webwinkel ligt dat iets genuanceerder, maar ook dan zou de webwinkelier u een bedrag aan schade in rekening mogen brengen. Want het artikel is niet meer nieuw en dus onverkoopbaar.

U zou zich moeten schamen. Door mensen zoals u betalen wij meer voor allerlei spullen, omdat ze daar de schade die ze door u lijden op moeten verhalen.

BorL

En hoe weet ik of een product aan mijn verwachtingen voldoet zonder het te proberen / uit de doos te halen? Er zaten geen seals op of aan dus er is niets verbroken.

@dhc, nu een ander model senseo waarbij de koffie inderdaad sterker smaakt (zoals bij ons eerste model)
@mh73, schamen omdat ik op zijn minst normaal te woord wil worden gestaan? Nee hoor.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Een product mag je uitpakken, bekijken maar NIET in gebruik nemen. Of doe je dat ook met een frituurpan?
Een computer, laptop, tablet mag je uitpakken, bekijken en aanzetten maar niet de software installeren, voorbeelden genoeg. U had vooraf op het wereldwijde web gbruikerservaringen kunnen opzoeken.
En wat voor u normaal is , is voor een ander misschien wel heel onderdanig of slaafs. Die tijd is geweest. Winkelpersoneel past zich aan aan de (soms behoorlijk onbeschofte) klant.

berndv

BorL schreef:En hoe weet ik of een product aan mijn verwachtingen voldoet zonder het te proberen / uit de doos te halen? Er zaten geen seals op of aan dus er is niets verbroken.
Het is een gebruikt artikel. U heeft er koffie mee gezet, dus het artikel is hoe dan ook niet nieuw en ongebruikt. Een artikel in de winkel is er niet om uit te proberen thuis.
BorL schreef: @mh73, schamen omdat ik op zijn minst normaal te woord wil worden gestaan? Nee hoor.
Dat wordt toch ook niet gezegd, u moet zich ergens anders om schamen.
mh73 schreef: U zou zich moeten schamen. Door mensen zoals u betalen wij meer voor allerlei spullen, omdat ze daar de schade die ze door u lijden op moeten verhalen.

BorL

Dat winkelpersoneel zich aanpast aan de klant, prima. Maar om dit al op voorhand te doen gaat me te ver.
Volgens mij heb ik gevraagd om op een normale manier uitleg te krijgen en niet te worden weggestuurd als een dwaas. Niets met slaafsheid te maken verder.
Er zijn ook voorbeelden te over waarbij een product juist wel in gebruik wordt genomen voor het aangeschaft wordt: fiets, auto, matras, sportartikelen, kleding etc. Wanneer een klant het toch niet koopt, dus terugbrengt na een minimaal gebruik, wordt het ook verkocht aan de volgende klant.
Hierbij wordt ook gekeken naar zaken als pasvorm en comfort, subjectieve ervaringen dus.

berndv

BorL schreef: De eerste medewerkster wist mij te vertellen dat ik nergens op hoefde te rekenen aangezien het apparaat niet meer in ongebruikte staat verkeerde. Hierop heb ik naar de filiaalmanager gevraagd.
Tja, ik proef hier toch echt actie=reactie. U vraagt iets, krijgt antwoord. Dat antwoord trekt u vervolgens in twijfel omdat u naar de filiaalleider vraagt, die u nogmaals hetzelfde verteld, ook dit gelooft u niet en na testen is er niets aan de hand.

Ook daarna geloofd u het nog niet en belde naar de klantenservice om voor de 3e keer hetzelfde te horen. Vervolgens krijgt u van philips, die hier helemaal niets mee te maken heeft te horen dat u maar terug moet gaan, en hier klampt u zich aan vast. Gaat in de winkel staan, wachtend tot iemand eindelijk aan uw verzoek voldoet.

BorL

Heb je gelijk in berndv, ik ben daarbij uitgegaan van de algemene voorwaarden van Blokker.
Als het verhaal van de medewerker daar in mijn ogen haaks op staat laat ik me niet direct nee verkopen maar hoop ik op een (desnoods minimale) uitleg. Als ik net 80 euro heb betaald verwacht ik ook wel een klein beetje begrip. Betekent niet dat ik direct mijn geld terug eis, maar wel een kleine conversatie verwacht. De tijd dat klant koning was is voorbij, maar ik pas ervoor om na het uitgeven van (ook mijn zuurverdiende) geld aan de kant te worden geschoven.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

BorL schreef:Er zijn ook voorbeelden te over waarbij een product juist wel in gebruik wordt genomen voor het aangeschaft wordt: fiets, auto, matras, sportartikelen, kleding etc. Wanneer een klant het toch niet koopt, dus terugbrengt na een minimaal gebruik, wordt het ook verkocht aan de volgende klant.
Hierbij wordt ook gekeken naar zaken als pasvorm en comfort, subjectieve ervaringen dus.
Oké, hier gaat het al mank. Thuis proberen zonder kopen kan helemaal niet. U koopt iets, neemt het in gebruik en nadat het niet bevalt verwacht u (ten onrechte) uw volledige aankoopbedrag terug. In een auto kunt u een proefrit maken en kleding kan meestal gepast worden. Maar matrassen, fietsen en sportartikelen kunt u niet zonder kopen uitproberen. En godzijdank ook lang niet altijd zo maar even terugbrengen als het product u niet bevalt. En ik weet niet hoe leuk u het vindt, maar als ik iets koop, verwacht ik niet dat het buiten de winkel bij iemand thuis al ik weet niet hoe vaak gebruikt is en ik vervolgens weer het volle pond moet betalen. Lijkt mij niet in de haak.

BorL

VioletPrue schreef: Oké, hier gaat het al mank. Thuis proberen zonder kopen kan helemaal niet. U koopt iets, neemt het in gebruik en nadat het niet bevalt verwacht u (ten onrechte) uw volledige aankoopbedrag terug. In een auto kunt u een proefrit maken en kleding kan meestal gepast worden. Maar matrassen, fietsen en sportartikelen kunt u niet zonder kopen uitproberen. En godzijdank ook lang niet altijd zo maar even terugbrengen als het product u niet bevalt. En ik weet niet hoe leuk u het vindt, maar als ik iets koop, verwacht ik niet dat het buiten de winkel bij iemand thuis al ik weet niet hoe vaak gebruikt is en ik vervolgens weer het volle pond moet betalen. Lijkt mij niet in de haak.
Heb al aangegeven dat ik NIET per se mijn aankoopbedrag terugverwachtte.
Matras: proefliggen in de winkel
Fiets: Proefrit
Sportartikelen: net als schoenen in de winkel passen / vasthouden / etc.
Hoeven dus allemaal niet gekocht te worden om te bepalen of het naar wens is.
(Matrassen zit tegenwoordig trouwens vaak meerdere maanden op proef aan vast maar dat terzijde)
Mogelijkheden genoeg dus.

Feitelijk heb ik dus geen mogelijkheid om erachter te komen dat deze specifieke senseo niet bevalt dan door er thuis een bakkie mee te zetten.
Blijft het toch vreemd dat de oude en de nieuwste beide hetzelfde resultaat geven, en degene waar het om draait daar niet in de buurt komt. Of er was inderdaad iets niet goed met het apparaat of Philips heeft andere meng / druk / noemhetmaar verhoudingen gebruikt.

prem

Ongelezen bericht door prem »

BorL schreef:
VioletPrue schreef: Oké, hier gaat het al mank. Thuis proberen zonder kopen kan helemaal niet. U koopt iets, neemt het in gebruik en nadat het niet bevalt verwacht u (ten onrechte) uw volledige aankoopbedrag terug. In een auto kunt u een proefrit maken en kleding kan meestal gepast worden. Maar matrassen, fietsen en sportartikelen kunt u niet zonder kopen uitproberen. En godzijdank ook lang niet altijd zo maar even terugbrengen als het product u niet bevalt. En ik weet niet hoe leuk u het vindt, maar als ik iets koop, verwacht ik niet dat het buiten de winkel bij iemand thuis al ik weet niet hoe vaak gebruikt is en ik vervolgens weer het volle pond moet betalen. Lijkt mij niet in de haak.

Feitelijk heb ik dus geen mogelijkheid om erachter te komen dat deze specifieke senseo niet bevalt dan door er thuis een bakkie mee te zetten.
Zo kan ik nog wel een aantal dingen op noemen hoor:

Een safari boeken, ow, kan ik niet eerst proberen.
Onderbroeken, laat me die eerst een dagje dragen.
Condooms.
Je hebt jezelf belachelijk gemaakt daar en hier.
Laatst gewijzigd door prem op 09 dec 2014 02:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

prem

Ongelezen bericht door prem »

BorL schreef:
Na ongeveer een half uur kwam er een andere klant met een soortgelijk probleem. Na veel wellus nietus met deze klant kreeg zij toch haar geld retour. Hierop gevraagd of ik wellicht ook op deze wijze geholpen kon worden. "Ja hoor, de bedrijfsleidster is het helemaal zat!".
Wat een toevalligheden daar in Houten.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Volgens mij gaat het hier om een ondeugdelijk product, wat niet aan conformiteitseis voldoet.
Behaalt het apparaat wel de benodigde druk?
Het is aan de verkoper om het tegendeel te bewijzen (gedurende eerste 6 maanden na verkoop).
Hierin is Blokker overduidelijk m.i. tekort geschoten.
algemene voorwaarden van blokker schreef:Naast de kassabon ontvangen wij graag van u het oorspronkelijke, complete en onbeschadigde artikel, alsmede de originele en onbeschadigde verpakking.
Het teruggebrachte apparaat is nog steeds het apparaat dat oorspronkelijk geleverd was, en voldoet hiermee aan bijvoeglijk naamwoord oorspronkelijk. Het apparaat is namelijk niet omgeruild met een ander exemplaar.

Indien Blokker "ongebruikt" bedoelt, dan dient simpelweg de term "ongebruikt" gehanteerd te worden in de AV.

berndv

16again schreef:Volgens mij gaat het hier om een ondeugdelijk product, wat niet aan conformiteitseis voldoet.
Behaalt het apparaat wel de benodigde druk?
Het is aan de verkoper om het tegendeel te bewijzen (gedurende eerste 6 maanden na verkoop).
Hierin is Blokker overduidelijk m.i. tekort geschoten.
Dat is mogelijk, maar dan was een garantietraject logisch geweest. Heb zelf ook een twist, en bij mij is de koffie sterker dan bij de ouderwetse Senseo.
16again schreef:
algemene voorwaarden van blokker schreef:Naast de kassabon ontvangen wij graag van u het oorspronkelijke, complete en onbeschadigde artikel, alsmede de originele en onbeschadigde verpakking.
Het teruggebrachte apparaat is nog steeds het apparaat dat oorspronkelijk geleverd was, en voldoet hiermee aan bijvoeglijk naamwoord oorspronkelijk. Het apparaat is namelijk niet omgeruild met een ander exemplaar.

Indien Blokker "ongebruikt" bedoelt, dan dient simpelweg de term "ongebruikt" gehanteerd te worden in de AV.
Oorspronkelijk is op meer manieren uit te leggen. Daarnaast staat er ook onbeschadigd, wat ook op meer manieren uit te leggen is. Een apparaat dat in gebruik genomen is noem ik niet oorspronkelijk en onbeschadigd, maar gebruikt.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

dhc schreef:Winkelpersoneel past zich aan aan de (soms behoorlijk onbeschofte) klant.
Niet alleen winkelpersoneel. Dat is gewoon menselijk gedrag. Als je je gewoon netjes opstelt reageert vrijwel iedereen fatsoenlijk.

Gesloten