LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Blokker, arrogantie in plaats van service
Blokker, arrogantie in plaats van service
Zondag 7 december een senseo twist gekocht bij Blokker Houten.
Na het proeven van de eerste bakjes koffie tot de conclusie gekomen dat deze slapper smaakt dan met onze oude senseo en de schuimlaag in rap tempo verdwijnt.
Met deze klacht (verwachtingspatroon) vandaag 8 december teruggegaan naar de Blokker. Senseo in de doos, netjes in het plastic en schoongemaakt en natuurlijk de kassabon. Mijn gewenste oplossing was het omruilen voor een ander model, zonder keuzemogelijkheid voor de sterkte.
De eerste medewerkster wist mij te vertellen dat ik nergens op hoefde te rekenen aangezien het apparaat niet meer in ongebruikte staat verkeerde. Hierop heb ik naar de filiaalmanager gevraagd.
Deze dame vertelde mij doodleuk dat ik inderdaad nergens recht op had, en dat dat nou eenmaal de regels van de Blokker zijn. (....)
Op de vraag of ik dan maar in de winkel koffie moest zetten voor ik een aanschaf zou doen lachte zij, "natuurlijk niet".
Nadat zij het apparaat toch maar getest had en volgens haar niets mankeerde, "nee ik hoef het niet te proeven want wij drinken die koffie al de hele dag", werd ik bij de toonbank achtergelaten.
Hierop de klantenservice van Blokker gebeld, welke mij hetzelfde verhaal vertelde. Dat het product niet aan de verwachting voldoet is uw probleem meneer, daar kunnen wij niets mee.
Na gebeld te hebben met de Philips klantenservice voor advies heb ik het op hun aanraden nogmaals geprobeerd in de winkel.Wederom wilde men mij niet helpen, na het door mij benoemen van hun eigen algemene voorwaarden wandelde de bedrijfsleidster weg want ze had geen tijd meer voor mij. Aangenomen op arrogantie denk ik..
Ik ben bij de balie blijven wachten tot er iemand zou komen die mij wel wilde helpen of te woord staan. Waarop het voltallig personeel mij vakkundig negeerde. Na ongeveer een half uur kwam er een andere klant met een soortgelijk probleem. Na veel wellus nietus met deze klant kreeg zij toch haar geld retour. Hierop gevraagd of ik wellicht ook op deze wijze geholpen kon worden. "Ja hoor, de bedrijfsleidster is het helemaal zat!".
Mijn geld maar besteed bij de concurrent
Na het proeven van de eerste bakjes koffie tot de conclusie gekomen dat deze slapper smaakt dan met onze oude senseo en de schuimlaag in rap tempo verdwijnt.
Met deze klacht (verwachtingspatroon) vandaag 8 december teruggegaan naar de Blokker. Senseo in de doos, netjes in het plastic en schoongemaakt en natuurlijk de kassabon. Mijn gewenste oplossing was het omruilen voor een ander model, zonder keuzemogelijkheid voor de sterkte.
De eerste medewerkster wist mij te vertellen dat ik nergens op hoefde te rekenen aangezien het apparaat niet meer in ongebruikte staat verkeerde. Hierop heb ik naar de filiaalmanager gevraagd.
Deze dame vertelde mij doodleuk dat ik inderdaad nergens recht op had, en dat dat nou eenmaal de regels van de Blokker zijn. (....)
Op de vraag of ik dan maar in de winkel koffie moest zetten voor ik een aanschaf zou doen lachte zij, "natuurlijk niet".
Nadat zij het apparaat toch maar getest had en volgens haar niets mankeerde, "nee ik hoef het niet te proeven want wij drinken die koffie al de hele dag", werd ik bij de toonbank achtergelaten.
Hierop de klantenservice van Blokker gebeld, welke mij hetzelfde verhaal vertelde. Dat het product niet aan de verwachting voldoet is uw probleem meneer, daar kunnen wij niets mee.
Na gebeld te hebben met de Philips klantenservice voor advies heb ik het op hun aanraden nogmaals geprobeerd in de winkel.Wederom wilde men mij niet helpen, na het door mij benoemen van hun eigen algemene voorwaarden wandelde de bedrijfsleidster weg want ze had geen tijd meer voor mij. Aangenomen op arrogantie denk ik..
Ik ben bij de balie blijven wachten tot er iemand zou komen die mij wel wilde helpen of te woord staan. Waarop het voltallig personeel mij vakkundig negeerde. Na ongeveer een half uur kwam er een andere klant met een soortgelijk probleem. Na veel wellus nietus met deze klant kreeg zij toch haar geld retour. Hierop gevraagd of ik wellicht ook op deze wijze geholpen kon worden. "Ja hoor, de bedrijfsleidster is het helemaal zat!".
Mijn geld maar besteed bij de concurrent
Re: Blokker, arrogantie in plaats van service
En terecht, ik had u ook graag de winkel uit willen hebben. U had nergens recht op. Ik zou de blokker op mijn blote knieën dankbaar zijn dat ze u dit geboden hebben. Volgende keer dus toch maar iets beter voorbereiden voor u iets koopt, of het online kopen. Dan kan je namelijk wel retour eisen.BorL schreef:Zondag 7 december een senseo twist gekocht bij Blokker Houten.
Na het proeven van de eerste bakjes koffie tot de conclusie gekomen dat deze slapper smaakt dan met onze oude senseo en de schuimlaag in rap tempo verdwijnt.
Met deze klacht (verwachtingspatroon) vandaag 8 december teruggegaan naar de Blokker. Senseo in de doos, netjes in het plastic en schoongemaakt en natuurlijk de kassabon. Mijn gewenste oplossing was het omruilen voor een ander model, zonder keuzemogelijkheid voor de sterkte.
De eerste medewerkster wist mij te vertellen dat ik nergens op hoefde te rekenen aangezien het apparaat niet meer in ongebruikte staat verkeerde. Hierop heb ik naar de filiaalmanager gevraagd.
Deze dame vertelde mij doodleuk dat ik inderdaad nergens recht op had, en dat dat nou eenmaal de regels van de Blokker zijn. (....)
Op de vraag of ik dan maar in de winkel koffie moest zetten voor ik een aanschaf zou doen lachte zij, "natuurlijk niet".
Nadat zij het apparaat toch maar getest had en volgens haar niets mankeerde, "nee ik hoef het niet te proeven want wij drinken die koffie al de hele dag", werd ik bij de toonbank achtergelaten.
Hierop de klantenservice van Blokker gebeld, welke mij hetzelfde verhaal vertelde. Dat het product niet aan de verwachting voldoet is uw probleem meneer, daar kunnen wij niets mee.
Na gebeld te hebben met de Philips klantenservice voor advies heb ik het op hun aanraden nogmaals geprobeerd in de winkel.Wederom wilde men mij niet helpen, na het door mij benoemen van hun eigen algemene voorwaarden wandelde de bedrijfsleidster weg want ze had geen tijd meer voor mij. Aangenomen op arrogantie denk ik..
Ik ben bij de balie blijven wachten tot er iemand zou komen die mij wel wilde helpen of te woord staan. Waarop het voltallig personeel mij vakkundig negeerde. Na ongeveer een half uur kwam er een andere klant met een soortgelijk probleem. Na veel wellus nietus met deze klant kreeg zij toch haar geld retour. Hierop gevraagd of ik wellicht ook op deze wijze geholpen kon worden. "Ja hoor, de bedrijfsleidster is het helemaal zat!".
Mijn geld maar besteed bij de concurrent
Re: Blokker, arrogantie in plaats van service
Volgens mij wel,
uit de algemene voorwaarden voor fysieke winkels van blokker:
Ruilen
Mocht u toch niet helemaal tevreden zijn, kunt u een Blokker artikel natuurlijk ruilen of retourneren. Dit is mogelijk binnen 30 dagen na aankoop. Hiervoor geldt het aankoopbedrag en de datum van de kassabon. Naast de kassabon ontvangen wij graag van u het oorspronkelijke, complete en onbeschadigde artikel, alsmede de originele en onbeschadigde verpakking.
uit de algemene voorwaarden voor fysieke winkels van blokker:
Ruilen
Mocht u toch niet helemaal tevreden zijn, kunt u een Blokker artikel natuurlijk ruilen of retourneren. Dit is mogelijk binnen 30 dagen na aankoop. Hiervoor geldt het aankoopbedrag en de datum van de kassabon. Naast de kassabon ontvangen wij graag van u het oorspronkelijke, complete en onbeschadigde artikel, alsmede de originele en onbeschadigde verpakking.
Re: Blokker, arrogantie in plaats van service
Een "verwachtingspatroon" is niet in concreto uit te drukken. Blijft over het recht om te ruilen of terug te brengen. Dat heeft Blokker naar mijn weten niet.
Einde verhaal.
Philips is geen partij en verder heel toevallig dat er een klant binnen een half uur met hetzelfde probleem kwam....
Verder is het product in gebruik genomen, geen recht op ruiling.
Einde verhaal.
Philips is geen partij en verder heel toevallig dat er een klant binnen een half uur met hetzelfde probleem kwam....
Verder is het product in gebruik genomen, geen recht op ruiling.
Smaakt de koffie dan beter?Mijn geld maar besteed bij de concurrent
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: Blokker, arrogantie in plaats van service
Artikel is niet meer oorspronkelijk en de verpakking is niet onbeschadigd. De doos en zakjes zijn opengemaakt en het apparaat is gebruikt. Tevens geldt "bent u niet tevreden" voor apparaten die defect zijn, voor "ik vind de koffie slap" is ruilen niet verplicht.
Re: Blokker, arrogantie in plaats van service
Maar het artikel is niet oorspronkelijk, want het was niet gebruikt. Nu is het wel gebruikt, dus Blokker kan het weggooien.BorL schreef:Volgens mij wel,
uit de algemene voorwaarden voor fysieke winkels van blokker:
Ruilen
Mocht u toch niet helemaal tevreden zijn, kunt u een Blokker artikel natuurlijk ruilen of retourneren. Dit is mogelijk binnen 30 dagen na aankoop. Hiervoor geldt het aankoopbedrag en de datum van de kassabon. Naast de kassabon ontvangen wij graag van u het oorspronkelijke, complete en onbeschadigde artikel, alsmede de originele en onbeschadigde verpakking.
Bij een webwinkel ligt dat iets genuanceerder, maar ook dan zou de webwinkelier u een bedrag aan schade in rekening mogen brengen. Want het artikel is niet meer nieuw en dus onverkoopbaar.
U zou zich moeten schamen. Door mensen zoals u betalen wij meer voor allerlei spullen, omdat ze daar de schade die ze door u lijden op moeten verhalen.
Re: Blokker, arrogantie in plaats van service
En hoe weet ik of een product aan mijn verwachtingen voldoet zonder het te proberen / uit de doos te halen? Er zaten geen seals op of aan dus er is niets verbroken.
@dhc, nu een ander model senseo waarbij de koffie inderdaad sterker smaakt (zoals bij ons eerste model)
@mh73, schamen omdat ik op zijn minst normaal te woord wil worden gestaan? Nee hoor.
@dhc, nu een ander model senseo waarbij de koffie inderdaad sterker smaakt (zoals bij ons eerste model)
@mh73, schamen omdat ik op zijn minst normaal te woord wil worden gestaan? Nee hoor.
Re: Blokker, arrogantie in plaats van service
Een product mag je uitpakken, bekijken maar NIET in gebruik nemen. Of doe je dat ook met een frituurpan?
Een computer, laptop, tablet mag je uitpakken, bekijken en aanzetten maar niet de software installeren, voorbeelden genoeg. U had vooraf op het wereldwijde web gbruikerservaringen kunnen opzoeken.
En wat voor u normaal is , is voor een ander misschien wel heel onderdanig of slaafs. Die tijd is geweest. Winkelpersoneel past zich aan aan de (soms behoorlijk onbeschofte) klant.
Een computer, laptop, tablet mag je uitpakken, bekijken en aanzetten maar niet de software installeren, voorbeelden genoeg. U had vooraf op het wereldwijde web gbruikerservaringen kunnen opzoeken.
En wat voor u normaal is , is voor een ander misschien wel heel onderdanig of slaafs. Die tijd is geweest. Winkelpersoneel past zich aan aan de (soms behoorlijk onbeschofte) klant.
Re: Blokker, arrogantie in plaats van service
Het is een gebruikt artikel. U heeft er koffie mee gezet, dus het artikel is hoe dan ook niet nieuw en ongebruikt. Een artikel in de winkel is er niet om uit te proberen thuis.BorL schreef:En hoe weet ik of een product aan mijn verwachtingen voldoet zonder het te proberen / uit de doos te halen? Er zaten geen seals op of aan dus er is niets verbroken.
Dat wordt toch ook niet gezegd, u moet zich ergens anders om schamen.BorL schreef: @mh73, schamen omdat ik op zijn minst normaal te woord wil worden gestaan? Nee hoor.
mh73 schreef: U zou zich moeten schamen. Door mensen zoals u betalen wij meer voor allerlei spullen, omdat ze daar de schade die ze door u lijden op moeten verhalen.
Re: Blokker, arrogantie in plaats van service
Dat winkelpersoneel zich aanpast aan de klant, prima. Maar om dit al op voorhand te doen gaat me te ver.
Volgens mij heb ik gevraagd om op een normale manier uitleg te krijgen en niet te worden weggestuurd als een dwaas. Niets met slaafsheid te maken verder.
Er zijn ook voorbeelden te over waarbij een product juist wel in gebruik wordt genomen voor het aangeschaft wordt: fiets, auto, matras, sportartikelen, kleding etc. Wanneer een klant het toch niet koopt, dus terugbrengt na een minimaal gebruik, wordt het ook verkocht aan de volgende klant.
Hierbij wordt ook gekeken naar zaken als pasvorm en comfort, subjectieve ervaringen dus.
Volgens mij heb ik gevraagd om op een normale manier uitleg te krijgen en niet te worden weggestuurd als een dwaas. Niets met slaafsheid te maken verder.
Er zijn ook voorbeelden te over waarbij een product juist wel in gebruik wordt genomen voor het aangeschaft wordt: fiets, auto, matras, sportartikelen, kleding etc. Wanneer een klant het toch niet koopt, dus terugbrengt na een minimaal gebruik, wordt het ook verkocht aan de volgende klant.
Hierbij wordt ook gekeken naar zaken als pasvorm en comfort, subjectieve ervaringen dus.
Re: Blokker, arrogantie in plaats van service
Tja, ik proef hier toch echt actie=reactie. U vraagt iets, krijgt antwoord. Dat antwoord trekt u vervolgens in twijfel omdat u naar de filiaalleider vraagt, die u nogmaals hetzelfde verteld, ook dit gelooft u niet en na testen is er niets aan de hand.BorL schreef: De eerste medewerkster wist mij te vertellen dat ik nergens op hoefde te rekenen aangezien het apparaat niet meer in ongebruikte staat verkeerde. Hierop heb ik naar de filiaalmanager gevraagd.
Deze dame vertelde mij doodleuk dat ik inderdaad nergens recht op had, en dat dat nou eenmaal de regels van de Blokker zijn. (....)
Op de vraag of ik dan maar in de winkel koffie moest zetten voor ik een aanschaf zou doen lachte zij, "natuurlijk niet".
Nadat zij het apparaat toch maar getest had en volgens haar niets mankeerde, "nee ik hoef het niet te proeven want wij drinken die koffie al de hele dag", werd ik bij de toonbank achtergelaten.
Ook daarna geloofd u het nog niet en belde naar de klantenservice om voor de 3e keer hetzelfde te horen. Vervolgens krijgt u van philips, die hier helemaal niets mee te maken heeft te horen dat u maar terug moet gaan, en hier klampt u zich aan vast. Gaat in de winkel staan, wachtend tot iemand eindelijk aan uw verzoek voldoet.
Re: Blokker, arrogantie in plaats van service
Heb je gelijk in berndv, ik ben daarbij uitgegaan van de algemene voorwaarden van Blokker.
Als het verhaal van de medewerker daar in mijn ogen haaks op staat laat ik me niet direct nee verkopen maar hoop ik op een (desnoods minimale) uitleg. Als ik net 80 euro heb betaald verwacht ik ook wel een klein beetje begrip. Betekent niet dat ik direct mijn geld terug eis, maar wel een kleine conversatie verwacht. De tijd dat klant koning was is voorbij, maar ik pas ervoor om na het uitgeven van (ook mijn zuurverdiende) geld aan de kant te worden geschoven.
Als het verhaal van de medewerker daar in mijn ogen haaks op staat laat ik me niet direct nee verkopen maar hoop ik op een (desnoods minimale) uitleg. Als ik net 80 euro heb betaald verwacht ik ook wel een klein beetje begrip. Betekent niet dat ik direct mijn geld terug eis, maar wel een kleine conversatie verwacht. De tijd dat klant koning was is voorbij, maar ik pas ervoor om na het uitgeven van (ook mijn zuurverdiende) geld aan de kant te worden geschoven.
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: Blokker, arrogantie in plaats van service
Oké, hier gaat het al mank. Thuis proberen zonder kopen kan helemaal niet. U koopt iets, neemt het in gebruik en nadat het niet bevalt verwacht u (ten onrechte) uw volledige aankoopbedrag terug. In een auto kunt u een proefrit maken en kleding kan meestal gepast worden. Maar matrassen, fietsen en sportartikelen kunt u niet zonder kopen uitproberen. En godzijdank ook lang niet altijd zo maar even terugbrengen als het product u niet bevalt. En ik weet niet hoe leuk u het vindt, maar als ik iets koop, verwacht ik niet dat het buiten de winkel bij iemand thuis al ik weet niet hoe vaak gebruikt is en ik vervolgens weer het volle pond moet betalen. Lijkt mij niet in de haak.BorL schreef:Er zijn ook voorbeelden te over waarbij een product juist wel in gebruik wordt genomen voor het aangeschaft wordt: fiets, auto, matras, sportartikelen, kleding etc. Wanneer een klant het toch niet koopt, dus terugbrengt na een minimaal gebruik, wordt het ook verkocht aan de volgende klant.
Hierbij wordt ook gekeken naar zaken als pasvorm en comfort, subjectieve ervaringen dus.
Re: Blokker, arrogantie in plaats van service
Heb al aangegeven dat ik NIET per se mijn aankoopbedrag terugverwachtte.VioletPrue schreef: Oké, hier gaat het al mank. Thuis proberen zonder kopen kan helemaal niet. U koopt iets, neemt het in gebruik en nadat het niet bevalt verwacht u (ten onrechte) uw volledige aankoopbedrag terug. In een auto kunt u een proefrit maken en kleding kan meestal gepast worden. Maar matrassen, fietsen en sportartikelen kunt u niet zonder kopen uitproberen. En godzijdank ook lang niet altijd zo maar even terugbrengen als het product u niet bevalt. En ik weet niet hoe leuk u het vindt, maar als ik iets koop, verwacht ik niet dat het buiten de winkel bij iemand thuis al ik weet niet hoe vaak gebruikt is en ik vervolgens weer het volle pond moet betalen. Lijkt mij niet in de haak.
Matras: proefliggen in de winkel
Fiets: Proefrit
Sportartikelen: net als schoenen in de winkel passen / vasthouden / etc.
Hoeven dus allemaal niet gekocht te worden om te bepalen of het naar wens is.
(Matrassen zit tegenwoordig trouwens vaak meerdere maanden op proef aan vast maar dat terzijde)
Mogelijkheden genoeg dus.
Feitelijk heb ik dus geen mogelijkheid om erachter te komen dat deze specifieke senseo niet bevalt dan door er thuis een bakkie mee te zetten.
Blijft het toch vreemd dat de oude en de nieuwste beide hetzelfde resultaat geven, en degene waar het om draait daar niet in de buurt komt. Of er was inderdaad iets niet goed met het apparaat of Philips heeft andere meng / druk / noemhetmaar verhoudingen gebruikt.
Re: Blokker, arrogantie in plaats van service
Zo kan ik nog wel een aantal dingen op noemen hoor:BorL schreef:VioletPrue schreef: Oké, hier gaat het al mank. Thuis proberen zonder kopen kan helemaal niet. U koopt iets, neemt het in gebruik en nadat het niet bevalt verwacht u (ten onrechte) uw volledige aankoopbedrag terug. In een auto kunt u een proefrit maken en kleding kan meestal gepast worden. Maar matrassen, fietsen en sportartikelen kunt u niet zonder kopen uitproberen. En godzijdank ook lang niet altijd zo maar even terugbrengen als het product u niet bevalt. En ik weet niet hoe leuk u het vindt, maar als ik iets koop, verwacht ik niet dat het buiten de winkel bij iemand thuis al ik weet niet hoe vaak gebruikt is en ik vervolgens weer het volle pond moet betalen. Lijkt mij niet in de haak.
Feitelijk heb ik dus geen mogelijkheid om erachter te komen dat deze specifieke senseo niet bevalt dan door er thuis een bakkie mee te zetten.
Een safari boeken, ow, kan ik niet eerst proberen.
Onderbroeken, laat me die eerst een dagje dragen.
Condooms.
Je hebt jezelf belachelijk gemaakt daar en hier.
Laatst gewijzigd door prem op 09 dec 2014 02:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Blokker, arrogantie in plaats van service
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Re: Blokker, arrogantie in plaats van service
Wat een toevalligheden daar in Houten.BorL schreef:
Na ongeveer een half uur kwam er een andere klant met een soortgelijk probleem. Na veel wellus nietus met deze klant kreeg zij toch haar geld retour. Hierop gevraagd of ik wellicht ook op deze wijze geholpen kon worden. "Ja hoor, de bedrijfsleidster is het helemaal zat!".
Mijn geld maar besteed bij de concurrent
Re: Blokker, arrogantie in plaats van service
Volgens mij gaat het hier om een ondeugdelijk product, wat niet aan conformiteitseis voldoet.
Behaalt het apparaat wel de benodigde druk?
Het is aan de verkoper om het tegendeel te bewijzen (gedurende eerste 6 maanden na verkoop).
Hierin is Blokker overduidelijk m.i. tekort geschoten.
Indien Blokker "ongebruikt" bedoelt, dan dient simpelweg de term "ongebruikt" gehanteerd te worden in de AV.
Behaalt het apparaat wel de benodigde druk?
Het is aan de verkoper om het tegendeel te bewijzen (gedurende eerste 6 maanden na verkoop).
Hierin is Blokker overduidelijk m.i. tekort geschoten.
Het teruggebrachte apparaat is nog steeds het apparaat dat oorspronkelijk geleverd was, en voldoet hiermee aan bijvoeglijk naamwoord oorspronkelijk. Het apparaat is namelijk niet omgeruild met een ander exemplaar.algemene voorwaarden van blokker schreef:Naast de kassabon ontvangen wij graag van u het oorspronkelijke, complete en onbeschadigde artikel, alsmede de originele en onbeschadigde verpakking.
Indien Blokker "ongebruikt" bedoelt, dan dient simpelweg de term "ongebruikt" gehanteerd te worden in de AV.
Re: Blokker, arrogantie in plaats van service
Dat is mogelijk, maar dan was een garantietraject logisch geweest. Heb zelf ook een twist, en bij mij is de koffie sterker dan bij de ouderwetse Senseo.16again schreef:Volgens mij gaat het hier om een ondeugdelijk product, wat niet aan conformiteitseis voldoet.
Behaalt het apparaat wel de benodigde druk?
Het is aan de verkoper om het tegendeel te bewijzen (gedurende eerste 6 maanden na verkoop).
Hierin is Blokker overduidelijk m.i. tekort geschoten.
Oorspronkelijk is op meer manieren uit te leggen. Daarnaast staat er ook onbeschadigd, wat ook op meer manieren uit te leggen is. Een apparaat dat in gebruik genomen is noem ik niet oorspronkelijk en onbeschadigd, maar gebruikt.16again schreef:Het teruggebrachte apparaat is nog steeds het apparaat dat oorspronkelijk geleverd was, en voldoet hiermee aan bijvoeglijk naamwoord oorspronkelijk. Het apparaat is namelijk niet omgeruild met een ander exemplaar.algemene voorwaarden van blokker schreef:Naast de kassabon ontvangen wij graag van u het oorspronkelijke, complete en onbeschadigde artikel, alsmede de originele en onbeschadigde verpakking.
Indien Blokker "ongebruikt" bedoelt, dan dient simpelweg de term "ongebruikt" gehanteerd te worden in de AV.
Re: Blokker, arrogantie in plaats van service
Niet alleen winkelpersoneel. Dat is gewoon menselijk gedrag. Als je je gewoon netjes opstelt reageert vrijwel iedereen fatsoenlijk.dhc schreef:Winkelpersoneel past zich aan aan de (soms behoorlijk onbeschofte) klant.