Mijn vader (81) kocht een frituurpan voor EURO 25,00 bij de Blokker.
Thuisgekomen vulde hij hem met schoon vet en schakelde hem aan.
De pan deed niets. Mijn vader leegde de pan maakte em schoon en ging terug naar blokker. Volgens het personeel had mijn vader de pan niet goed schoongemaakt. Ze hebben mijn vader VIER !!! keer teruggestuurd omdat
de pan volgens hen niet schoon genoeg was.
Bij de vierde keer heeft mijn vader ziedend van woede de pan daar gewoon maar gelaten.
Een paar jaar geleden had ik een soortgelijke ervaring. Een produkt was ondeugdelijk. Ondanks de wettelijke verplichting geld terug te geven moest ik genoegen nemen met een tegoedbon (bewijs van schuldvordering)
Na 13 maanden wilde ik ermee betalen. Dit werd geweigerd, omdat tegoedbonnen volgens Blokker, maar 1 jaar geldig zijn. Dit is in het Nieuwe Burgerlijk Wetboek absoluut uitgesloten, maar Blokker heeft aan de Wet geen boodschap. Schuldvorderingen hebben namelijk een verjaringstermijn van 5 jaren
die niet verkort mag worden. het ging hier om een bedrag van EURO 10,- maar toch.
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken, dat Blokker een bedrijfspolitiek heeft waarbij alles in het werkt wordt gesteld geen garantie te geven. (Daar heeft meneer Blokker wel een punt. Hij verkoopt zoveel troep, dat het onbegonnen werk is garantie te geven. Dus geeft Blokker garantie tot de deur)
Wilt ook tot de mensen behoren die zoals Youp van het Hek zegt: Dat zijn mensen die bij de Blokker naar binnen gaan en er nog wat vinden!
Ik in ieder geval niet meer!
Mr A.D.M. Schagen
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Blokker neemt nieuwe weigerende produkten niet terug
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 02 nov 2010 13:08
Re: Blokker neemt nieuwe weigerende produkten niet terug
dit klopt niet , Blokker heeft juist goede garantie voorwaarden , en ik heb het zelf ondervonden ik had daar een fototoestel gekocht, die had iets roods in het schermpje zonder gemor kon ik zo of geld terug krijgen of een ander toestel nemen en dat laatste heb ik gedaan, vind het wel triest voor uw vader op die leeftijd.Arthurschagen schreef:Hij verkoopt zoveel troep, dat het onbegonnen werk is garantie te geven. Dus geeft Blokker garantie tot de deur)
Re: Blokker neemt nieuwe weigerende produkten niet terug
Blokker is heel tolerant bij het terugnemen van artikelen.
De frituurpan zal wel met de franse slag zijn schoongemaakt ?
De frituurpan zal wel met de franse slag zijn schoongemaakt ?
Re: Blokker neemt nieuwe weigerende produkten niet terug
Ik heb ook een geheel andere ervaring kocht broodrooster brak knopje af, waren echter niet meer in het assortement gewoon cash geld terug gehad.
Om vast te reageren op de opmerking je zal wel een medewerker van Blokker zijn
antwoord is nee,ik heb ook geen aandelen.
gr Henk
Om vast te reageren op de opmerking je zal wel een medewerker van Blokker zijn
antwoord is nee,ik heb ook geen aandelen.
gr Henk
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 02 nov 2010 13:08
Re: Blokker neemt nieuwe weigerende produkten niet terug
Reactie van Arthur Schagen op de reacties:
Buiten het incident met de frituurpan staat nog steeds de schuldvordering als een paal boven water.
Als een medewerker van Blokker mij mededeelt, dat tegoedbonnen maar een jaar geldig zijn op grond van de algemene voorwaarden en dat dat ook werkelijk in die voorwaarden staat opgenomen heeft Blokker een algemene voorwaarde die op de zwarte lijst staat in het Burgerlijk Wetboek.
Dan kun je niet pretenderen dat Blokker goede garantievoorwaarden heeft.
Daarnaast heb ik ook een keer een waterkoker die kapot ging na 363 dagen teruggebracht en dat werd door de medewerkers afgerond op een jaar. Zij vonden dat het jaar garantie nu wel voorbij was.
Dit alles neemt niet weg dat het mensenwerk is dat onder het personeel van Blokker uiteraard ook zeer welwillende mensen te vinden zijn.
Buiten het incident met de frituurpan staat nog steeds de schuldvordering als een paal boven water.
Als een medewerker van Blokker mij mededeelt, dat tegoedbonnen maar een jaar geldig zijn op grond van de algemene voorwaarden en dat dat ook werkelijk in die voorwaarden staat opgenomen heeft Blokker een algemene voorwaarde die op de zwarte lijst staat in het Burgerlijk Wetboek.
Dan kun je niet pretenderen dat Blokker goede garantievoorwaarden heeft.
Daarnaast heb ik ook een keer een waterkoker die kapot ging na 363 dagen teruggebracht en dat werd door de medewerkers afgerond op een jaar. Zij vonden dat het jaar garantie nu wel voorbij was.
Dit alles neemt niet weg dat het mensenwerk is dat onder het personeel van Blokker uiteraard ook zeer welwillende mensen te vinden zijn.
Re: Blokker neemt nieuwe weigerende produkten niet terug
Er is geen wettelijke verplichting om geld terug te geven, reparatie of vervanging is ook toegestaan.Ondanks de wettelijke verplichting geld terug te geven moest ik genoegen nemen met een tegoedbon (bewijs van schuldvordering
En dat noemt zich "meester"...in wat? Panne(n)koeken bakken denk ik..
Ik denk dat je zielige poging indruk te maken niet echt geslaagd is...
Verdiep je eerst eens in consumentenrecht.
De kreet "bewijs van schuldvordering" bestaat ook niet, ik denk dat je een heel dikke duim hebt...
Re: Blokker neemt nieuwe weigerende produkten niet terug
Lekkere conclusie.Arthurschagen schreef: Als een medewerker van Blokker mij mededeelt, dat tegoedbonnen maar een jaar geldig zijn op grond van de algemene voorwaarden en dat dat ook werkelijk in die voorwaarden staat opgenomen heeft Blokker een algemene voorwaarde die op de zwarte lijst staat in het Burgerlijk Wetboek.
Dan kun je niet pretenderen dat Blokker goede garantievoorwaarden heeft.
Dan kun je ook stellen dat - jouw redenatie volgend - ze ook wel geen goede producten zullen verkopen.
Immers : 1 regel in de algemene voorwaarden fout, alles fout.
Even voor de duidelijkheid : De termijn van een toegoedbon heeft NIETS te maken met garantie.
Re: Blokker neemt nieuwe weigerende produkten niet terug
Zwarte lijst? Geef even een link, praatjesmaker!zwarte lijst staat in het Burgerlijk Wetboek