LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] BlueGood: airco besteld en betaald, niet gekregen
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 07 aug 2018 17:26
BlueGood: airco besteld en betaald, niet gekregen
Hallo, ik heb bij BleuGood een airco besteld maar niet gekregen en wel betaald. Op de website staat vandaag besteld morgen in huis, maar nee ik kreeg geen bericht de volgende dag dus zelf maar even gemaild. Krijg je te horen dat het door grote vraag het langer duurt uw zending duurd 12 dagen. Na 12 dagen heb ik weer gemaild met de zelfde vraag en gevraagd of ik ook een bericht krijg als het verzonden is. Krijg ik geen antwoord op en wordt doorverwezen naar hun website. Tot mijn verbazing staat er bij verzendingen nog een langere termijn van 15tot 19 dagen. Ik heb daarna mijn geld maar terug gevraagd maar ook daarop krijg geen antwoord, nu wordt wel een beetje achterdochtig. Hebben er meer mensen zlechte ervaring met BleuGood
Laatst gewijzigd door Radar op 16 aug 2018 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ivm duidelijkheid
Reden: Titel aangepast ivm duidelijkheid
Re: BlueGood: airco besteld en betaald, niet gekregen
Het heet BlUEgood, niet Bleu...
En het lijkt me volstrekt logisch dat welke firma dan ook op het moment níet in staat is om een airco de volgende dag te leveren. Het is u misschien niet opgevallen maar het is nogal warm de laatste tijd. Er worden heel erg veel meer airco's besteld dan in een 'gewone' zomer, en fabrikanten kunnen het gewoon niet aan. Het is jammer maar het is niet anders. Onze airco heeft een kleine storing dus werkt iets minder goed momenteel. Garantie is geen probleem, maar desgevraagd hoorden wij dat reparatie minstens een maand gaat duren - het is een beetje druk. Dus doen wij het er nog maar even mee en brengen het ding wel weg in oktober of zo.
Het strooizout is na veertien dagen winterweer ook altijd op
En het lijkt me volstrekt logisch dat welke firma dan ook op het moment níet in staat is om een airco de volgende dag te leveren. Het is u misschien niet opgevallen maar het is nogal warm de laatste tijd. Er worden heel erg veel meer airco's besteld dan in een 'gewone' zomer, en fabrikanten kunnen het gewoon niet aan. Het is jammer maar het is niet anders. Onze airco heeft een kleine storing dus werkt iets minder goed momenteel. Garantie is geen probleem, maar desgevraagd hoorden wij dat reparatie minstens een maand gaat duren - het is een beetje druk. Dus doen wij het er nog maar even mee en brengen het ding wel weg in oktober of zo.
Het strooizout is na veertien dagen winterweer ook altijd op
Re: BlueGood: airco besteld en betaald, niet gekregen
En als de hitte nog langer zou duren, is het strooizout al in de zomer op.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: BlueGood: airco besteld en betaald, niet gekregen
Het is idd BLUE GOODFranszaapa schreef:Hallo, ik heb bij BleuGood een airco besteld maar niet gekregen en wel betaald. Op de website staat vandaag besteld morgen in huis, maar nee ik kreeg geen bericht de volgende dag dus zelf maar even gemaild. Krijg je te horen dat het door grote vraag het langer duurt uw zending duurd 12 dagen. Na 12 dagen heb ik weer gemaild met de zelfde vraag en gevraagd of ik ook een bericht krijg als het verzonden is. Krijg ik geen antwoord op en wordt doorverwezen naar hun website. Tot mijn verbazing staat er bij verzendingen nog een langere termijn van 15tot 19 dagen. Ik heb daarna mijn geld maar terug gevraagd maar ook daarop krijg geen antwoord, nu wordt wel een beetje achterdochtig. Hebben er meer mensen zlechte ervaring met BleuGood
Hij wordt heus nog wel dit jaar geleverd . Vooralsnog wordt het nu koeler gelukkig en voor het volgend jaar heeft u deze airco dus in huis.
Wedden?
Re: BlueGood: airco besteld en betaald, niet gekregen
Misschien wel logisch qua weer, maar het telkens voorliegen en veranderen van de leverdatum is ook niet netjes.Miepje1 schreef:Het heet BlUEgood, niet Bleu...
En het lijkt me volstrekt logisch dat welke firma dan ook op het moment níet in staat is om een airco de volgende dag te leveren. Het is u misschien niet opgevallen maar het is nogal warm de laatste tijd. Er worden heel erg veel meer airco's besteld dan in een 'gewone' zomer, en fabrikanten kunnen het gewoon niet aan. Het is jammer maar het is niet anders. Onze airco heeft een kleine storing dus werkt iets minder goed momenteel. Garantie is geen probleem, maar desgevraagd hoorden wij dat reparatie minstens een maand gaat duren - het is een beetje druk. Dus doen wij het er nog maar even mee en brengen het ding wel weg in oktober of zo.
Het strooizout is na veertien dagen winterweer ook altijd op
Voor TS: waarschijnlijk krijg je hem inderdaad pas wanneer het mooie weer minder/voorbij is, dus gelijk terugsturen die handel.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: BlueGood: airco besteld en betaald, niet gekregen
Levertijd gemiddelde 15-19 werkdagen dan praten we toch over gemiddeld 1 maand. Dan noch douane en de rekening van de douane. Dus misschien oktober.
Re: BlueGood: airco besteld en betaald, niet gekregen
Ik denk dat het niet 'voorliegen' is, maar echt gewoon onmacht. Het is niet leuk voor leveranciers die wegens grote vraag nu niet zo snel kunnen leveren, direct te kakken worden gezet op social media.
Re: BlueGood: airco besteld en betaald, niet gekregen
Het bedrijf zit volgens mij in Almelo.Theotrucker schreef: Dan noch douane en de rekening van de douane. Dus misschien oktober.
Re: BlueGood: airco besteld en betaald, niet gekregen
Eens, maar TS heeft na 2e verlenging van de levertijd gevraagd de bestelling in zijn geheel te ontbinden, waar zij dan niet meer op reageren.Miepje1 schreef:Ik denk dat het niet 'voorliegen' is, maar echt gewoon onmacht. Het is niet leuk voor leveranciers die wegens grote vraag nu niet zo snel kunnen leveren, direct te kakken worden gezet op social media.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: BlueGood: airco besteld en betaald, niet gekregen
Geldontvanger in Almelo. Airco in China. Ander geef je toch geen bezorg tijd van 19 werkdagen aan. Dit zijn Aliexpress opgaven.
Re: BlueGood: airco besteld en betaald, niet gekregen
Klopt, je hebt helemaal gelijk!Theotrucker schreef:Geldontvanger in Almelo. Airco in China. Ander geef je toch geen bezorg tijd van 19 werkdagen aan. Dit zijn Aliexpress opgaven.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: BlueGood: airco besteld en betaald, niet gekregen
TS noemt geen data's dus mogelijk heeft hij de mail gestuurd en niet binnen 30 minuten antwoord gekregen, we weten het niet. TS kan de bestelling geheel annuleren en zijn geld terug vragen.Mark1992 schreef: Eens, maar TS heeft na 2e verlenging van de levertijd gevraagd de bestelling in zijn geheel te ontbinden, waar zij dan niet meer op reageren.
Schijnbaar zit TS nog tussen de 12 en 19 dagen, dit zijn 5 werkdagen. Hoewel mensen altijd direct een reactie verwachten is het niet vreemd als een e-mail pas na een aantal werkdagen wordt beantwoord.
Een conclusie dat ze niet reageren is dus wel erg kort door de bocht, lijkt er meer op dat ze niet binnen de termijn die TS verwacht hebben gereageerd.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: BlueGood: airco besteld en betaald, niet gekregen
Annuleren en ontbinden lukt meestal goed binnen Europa maar als het van verder komt wordt het moeilijk.
-
- Berichten: 12840
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: BlueGood: airco besteld en betaald, niet gekregen
Ik voorspel nu al, mocht er een schaatswinter komen, zullen op een bepaald moment als de vraag groot tot enorm is gaat ditzelfde gebeuren met schaatsen.
Re: BlueGood: airco besteld en betaald, niet gekregen
Ik voorspel nu al, mocht er een schaatswinter komen, zullen op een bepaald moment als de vraag groot tot enorm is gaat ditzelfde gebeuren met schaatsen.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: BlueGood: airco besteld en betaald, niet gekregen
Ook uit China?
Re: BlueGood: airco besteld en betaald, niet gekregen
Wij doen zaken met diverse groothandels die airco's leveren. Bij allemaal is de voorraad van verschillende airco's al wekenlang zeer laag tot volledig uitverkocht. Hetzelfde geldt voor ventilatoren. Dat is echter geen reden om de tekst "voor 20.00 uur besteld, de volgende dag in huis" van de website te halen.
Want er bestaan bij elk bedrijf ook nog de "kleine lettertjes", de algemene voorwaarden. Daarin zal staan dat die belofte van snelle levering geldt voor producten die uit voorraad leverbaar zijn én het onder voorbehoud van vertraging tijdens transport/verzending is. Ook zijn de op de website aangegeven voorraden onder voorbehoud van kleine verschillen én mogelijk met enkele uren vertraging (wegens tijd die zit tussen indienen van de bestelling door de klant en verwerken van de order door een werknemer van de Verkoper).
Zulke "kleine lettertjes" zal BlueGood ook wel hanteren. De koop voor ontvangst van de goederen ontbinden kan formeel alleen in geval de verkoper een wanprestatie levert. Daar is gezien de omstandigheden nog geen sprake van. Bovendien bereikt u er helemaal niets mee, want ook wanneer u elders een airco bestelt, zult u er nog wel even op moeten wachten.
Een airco moet je in de winter kopen en een verwarmingsinstallatie in de zomer. De producten zijn dan ruim uit voorraad leverbaar en de installateurs hebben meer tijd voor plaatsing, waardoor de kans dat er zorgvuldiger en netter gewerkt wordt dan tijdens het "hoogseizoen" groot is. Bij hoge werkdruk worden immers sneller fouten gemaakt.
Als het 20 graden vriest zijn schaatsen en cv-ketels niet aan te slepen, wanneer het 35 graden is zijn de ijsjes en airco's uitverkocht. Zo gaat het nu eenmaal.
Want er bestaan bij elk bedrijf ook nog de "kleine lettertjes", de algemene voorwaarden. Daarin zal staan dat die belofte van snelle levering geldt voor producten die uit voorraad leverbaar zijn én het onder voorbehoud van vertraging tijdens transport/verzending is. Ook zijn de op de website aangegeven voorraden onder voorbehoud van kleine verschillen én mogelijk met enkele uren vertraging (wegens tijd die zit tussen indienen van de bestelling door de klant en verwerken van de order door een werknemer van de Verkoper).
Zulke "kleine lettertjes" zal BlueGood ook wel hanteren. De koop voor ontvangst van de goederen ontbinden kan formeel alleen in geval de verkoper een wanprestatie levert. Daar is gezien de omstandigheden nog geen sprake van. Bovendien bereikt u er helemaal niets mee, want ook wanneer u elders een airco bestelt, zult u er nog wel even op moeten wachten.
Een airco moet je in de winter kopen en een verwarmingsinstallatie in de zomer. De producten zijn dan ruim uit voorraad leverbaar en de installateurs hebben meer tijd voor plaatsing, waardoor de kans dat er zorgvuldiger en netter gewerkt wordt dan tijdens het "hoogseizoen" groot is. Bij hoge werkdruk worden immers sneller fouten gemaakt.
Als het 20 graden vriest zijn schaatsen en cv-ketels niet aan te slepen, wanneer het 35 graden is zijn de ijsjes en airco's uitverkocht. Zo gaat het nu eenmaal.
Re: BlueGood: airco besteld en betaald, niet gekregen
Nee hoor, je kunt gewoon vóór ontvangst van de goederen gebruik maken van het herroepingsrecht.Ivo.w schreef:...De koop voor ontvangst van de goederen ontbinden kan formeel alleen in geval de verkoper een wanprestatie levert. Daar is gezien de omstandigheden nog geen sprake van...
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: BlueGood: airco besteld en betaald, niet gekregen
Alleen begrijpen ze dat in China niet als ze het geld maar binnen hebben.