LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] broek valt uit elkaar. geld terug?
broek valt uit elkaar. geld terug?
Ik heb onlangs een broek (van 59,-eu voor 45,-!!! merk Ambika) gekocht bij Blue West (Nodacon Tilburg) die na twee minuten dragen 2 maten groter werd. Ook kwamen er steeds meer gaten in te zitten. De kwaliteit van de broek was kortom belabberd.
Nu wilde ik, nadat ik voor de zoveelste keer een gat moest maken, mijn geld terug. Dit probleem kende ze in de winkel en ze zouden er iets over zeggen op het hoofdkantoor. Maar ze hadden een atelier en maakten de gaten (de broek was nog wel 2 maten te groot en lubberde) Een botte man zei dat ik absoluut mijn geld niet terug kreeg. Ik kon kiezen, of een waardeloze broek of een tegoedbon. (In de winkel hadden ze verder niks leuks voor mij. )
Ik wilde een goede broek (maar dat was niet haalbaar want hij was nu eenmaal 'slecht' en niet te repareren) óf mijn geld terug. Daar hadden ze nog nooit van gehoord. Ik moest maar wat anders uitzoeken. 'maar ik heb niks anders nodig! ' zei ik nog.
Mag dat? Mij een tegoedbon geven. Ik zelfs een voorstel gedaan om de broek tegen een korting te kopen en de rest als tegoedbon uit te laten betalen. Leek mee redelijk. Zeker toen ik zag dat ze (nadat ik de broek bijna 2 mnd kwijt was) de broeken nu voor 10,- euro in de winkel hadden hangen.
Kortom: heb ik geen rechten als consument? Wat moet ik doen als zij zo stug blijven?
bedankt.
mivi
Nu wilde ik, nadat ik voor de zoveelste keer een gat moest maken, mijn geld terug. Dit probleem kende ze in de winkel en ze zouden er iets over zeggen op het hoofdkantoor. Maar ze hadden een atelier en maakten de gaten (de broek was nog wel 2 maten te groot en lubberde) Een botte man zei dat ik absoluut mijn geld niet terug kreeg. Ik kon kiezen, of een waardeloze broek of een tegoedbon. (In de winkel hadden ze verder niks leuks voor mij. )
Ik wilde een goede broek (maar dat was niet haalbaar want hij was nu eenmaal 'slecht' en niet te repareren) óf mijn geld terug. Daar hadden ze nog nooit van gehoord. Ik moest maar wat anders uitzoeken. 'maar ik heb niks anders nodig! ' zei ik nog.
Mag dat? Mij een tegoedbon geven. Ik zelfs een voorstel gedaan om de broek tegen een korting te kopen en de rest als tegoedbon uit te laten betalen. Leek mee redelijk. Zeker toen ik zag dat ze (nadat ik de broek bijna 2 mnd kwijt was) de broeken nu voor 10,- euro in de winkel hadden hangen.
Kortom: heb ik geen rechten als consument? Wat moet ik doen als zij zo stug blijven?
bedankt.
mivi
Re: broek valt uit elkaar. geld terug?
een goede broek kopen of in je blootje gaan lopen!!
Van Confectiefabriek tot Modecentrum, Nodacon Modecentrum is een begrip op herenmodegebied
Van Confectiefabriek tot Modecentrum, Nodacon Modecentrum is een begrip op herenmodegebied
Je mag verwachten dat je wel een redelijke broek kunt kopenpima schreef:een goede broek kopen of in je blootje gaan lopen!!
voor 45 euro.
Niet iedereen kan naar het modecentrum gaan waar jij het over hebt.
-
Chocomelk, volgens mij is het hier aangehaalde modecentrum júíst de winkel waar TS naartoe is gegaanChocomelk schreef:Je mag verwachten dat je wel een redelijke broek kunt kopenpima schreef:een goede broek kopen of in je blootje gaan lopen!!
voor 45 euro.
Niet iedereen kan naar het modecentrum gaan waar jij het over hebt.
Haha ja ik zie het, oeps...Fleurtjuh666 schreef:
Chocomelk, volgens mij is het hier aangehaalde modecentrum júíst de winkel waar TS naartoe is gegaan
Maar dan nog, een broek hoort niet uit elkaar te vallen en plots 2 maten
groter zijn.
Ja choco, de broek is juist daar gekocht
Uiteraard heb je recht op je geld terug in deze, maar je recht krijgen is een 2e.
De klacht is bekend dus sowieso is er dan geen discussie.
Wat een service van lik me vestje bij deze zaak
Uiteraard heb je recht op je geld terug in deze, maar je recht krijgen is een 2e.
De klacht is bekend dus sowieso is er dan geen discussie.
Wat een service van lik me vestje bij deze zaak
-
Ik vind 45 euro nog al veel voor een onderbroek.
Da's misschien wel iets voor '@ losse ballen'.Chocomelk schreef:Haha ja ik zie het, oeps...Fleurtjuh666 schreef:
Chocomelk, volgens mij is het hier aangehaalde modecentrum júíst de winkel waar TS naartoe is gegaan
Maar dan nog, een broek hoort niet uit elkaar te vallen en plots 2 maten
groter zijn.
-
Klopt ik koop daar al jaren
mivi
Is dat dit bedrijf?
http://www.bluewest.nl/
Maxiem
(ze hebben blijkbaar weinig behoefte aan tevreden klanten)
Is dat dit bedrijf?
http://www.bluewest.nl/
Maxiem
(ze hebben blijkbaar weinig behoefte aan tevreden klanten)
-
Vreemd van de winkel dat ze zo moeilijk doen en het zo lang moet duren. Ik ken het bedrijf Ambika (gevestigd in Amsterdam) en die doen helemaal niet moeilijk over retouren van winkeliers. Ik wil je wel uit de waan helpen kwaliteit te verwachten bij deze kleding. Het is massaproductie uit China en de kwaliteit is eigenlijk bagger.
Ik zou een printje van consuwijzer meenemen en hun wijzen op je rechten. Al verwacht ik dat je te maken hebt met een stugge winkelier.
Ik zou een printje van consuwijzer meenemen en hun wijzen op je rechten. Al verwacht ik dat je te maken hebt met een stugge winkelier.