LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dayconi.nl levert vanuit China en niet wat ik besteld heb...

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Eric1981

Dayconi.nl levert vanuit China en niet wat ik besteld heb...

Ongelezen bericht door Eric1981 »

Goeiendag,

Heb jas besteld op site dyconi.nl nederlandse site dacht ik dan toch.Jas besteld voor kerstcadeau van superdry was 40€goedkoper
Bevestiging van betaling gekregen met bpayd kaart en volgnummer gekregen daar vond ik het al raar trace code uit china??meer dan en week later krijg ik jas thuis maar totaal niet wat besteld werd kreeg en jas van slechte kwaliteit onbekend merk totaal slechte kwaliteit zoy er nog geen 5€aan geven.
Contact opgenomen weer mailtje gekregen mijn peobleem uitgelegd fotos van wat ik besteld heb en wat ik ontvangen heb geen antwoord meer .... iemand idee hoe ik mijn 100€terug kan vorderen??

NeoDutchio

Re: Dayconi.nl levert vanuit China en niet wat ik besteld heb...

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een Nederlandse website?
'Voor levering binnen Nederland wordt slechts 19 euro in rekening gebracht.' Kent u 1 Nederlandse webwinkel die zoveel durft te vragen?
'Wij nemen privacy . We zullen lubwymóg controle gebruiken voor alle betekent dat de informatie verzameld in overeenstemming met de wet en in overeenstemming met de wet op de gegevensbescherming van 1998 . Hij gebruikte vertrouwelijk door het personeel en alle transacties dat u deze pagina zult aantrekken verzameld . Uw naam zal niet worden toegevoegd aan de lijst en wij deze informatie aan derden zonder toestemming van de klant .' Snapt u het, snap ik het.
'Onze winkelwagentjes garantie beschermt u'. Gelukkig, uw online winkelwagentje is verzekerd. Geen idee waarom, maar het is zo.

En nu serieus, geen contact gegevens, geen kvk nummer, te goedkope prijzen. Hoeveel rode lichten wilt u zien voordat u niet gaat kopen daar?

Ga er maar vanuit dat u het geld kwijt bent. Wees overigens nog blij dat u geen invoerrechten en BTW hoefde te betalen bij ontvangst. Dure les, de volgende keer eerst maar kijken op wat voor een site u wilt bestellen.

Klaas Jan

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Informeer eens of uw bpaid card een aankoopverzekering kent.

Eric1981

Goeiendag,

Ja het is en fout van mij maar zo goedkoop was het niet 45€goedkoper als zalando heb 10€verzending betaald wat ik niet overdreven vond alles in nederlands.ik heb al heel wat in nederland gekocht nooit bedrogen geweest zelf op aliexpress vanchina heb ik nooit problemen gehad.was kerstcadeau voor mijn vrouw.ik heb direct mail gestuurd met probleem antwoord gekregen dat ik probleem moest uitleggen en fotos sturen tot nu geen antwoord meer.... klacht indienen bij politie heeft dit nut?ik heb adres van afzender en hun zaak dat dan plots geen dayconi.nl noemt.

webshopeigenaar14

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Tenzij je het via je creditcard terug kunt claimen kun je je echt de moeite besparen. Denken dat iemand iets voor je kan doen behalve je creditcard maatschappij is helaas nog naiever dan bij een fake chinese shop bestellen.

Eric1981

Verdere informatie over de afzender

LILI
DPH TRADING CO.LTD
CHENGXIANGPU BEIMO ROAD NO 222
Putianshi fujian 351100
China

Dit zijn de gegevens van de afzender

Eric1981

Naiever waarom waarom dient de politie dan
Moet je u laaten bestelen zonder er iets aan te doen?Al krijg ik mijn geld niet terug deze site MOET sluiten voor iemand anders bestolen word niet?dit is cybercriminaliteit zo noemt het bij de politie ik ga toch de moeite doen al krijg ik mijn zuurverdiende overuurtjes niet terug

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Eric1981 schreef:Goeiendag,

Ja het is en fout van mij maar zo goedkoop was het niet 45€goedkoper als zalando heb 10€verzending betaald wat ik niet overdreven vond alles in nederlands.ik heb al heel wat in nederland gekocht nooit bedrogen geweest zelf op aliexpress vanchina heb ik nooit problemen gehad.was kerstcadeau voor mijn vrouw.
Voortaan geen kerstkado voor je vrouw op deze manier kopen. Daar krijg je alleen maar ruzie van :mrgreen:

Eric1981

Nee dat niet gelukkig ze vind het spijtig dat ik moet werken voor dieven hun zakken te vullen.zoals ik al zij heb al heel wat op het net besteld zonder problemen en dan ja van geen kwaad bewust tot nu.ik zal nu wel uit mijn doppen kijken...

webshopeigenaar14

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Ik bedoel het echt niet lullig, maar het is hier al zo vaak gezegd. Je waarschuwt hier mensen die er nooit in zullen trappen omdat het bedrog er met grote neon letters bovenstaat. De mensen die dit nu lezen weten beter, en de mensen die je wilt waarschuwen lezen dit niet totdat het te laat is. Er zullen nog legio mensen zoals jij die denken: KORTING! GOEDKOOP GOEDKOOP! en gelijk al hun creditcard gegevens naar een chinees sturen, hier achteraf komen klagen en het achteraf gek vinden dat niemand hier iets aan doet!

Er zijn ook legio mensen die een dure camera naar Nigeria sturen, serieus menen erfgenaam te zijn van een papuaanse prinses of 5 cm te winnen door het slikken van een magische pil.

Positief bekeken kun je ook denken dat er heel veel mensen in arme landen geen fysieke criminaliteit hoeven toe te passen omdat er altijd westerse naivelingen zijn die maar al te graag (chinees lokale) maandsalarissen naar vreemde landen storten om een hebbedingetje iets goedkoper te krijgen.

Liever dit soort 'criminelen' dan degene die met een pistool rondlopen.

Klaas Jan

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Nogmaals, Informeer eens of uw bpaid card een aankoopverzekering kent. Volgens de voorwaarden lijkt het betwisten van een transactie onder voorwaarden soms mogelijk, zie http://www.bpost.be/sites/default/files ... 018_NL.pdf Neem eens contact op en zoek eens uit of u aan de voorwaarden voor betwisting voldoet.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Eric1981 schreef:Naiever waarom waarom dient de politie dan
Moet je u laaten bestelen zonder er iets aan te doen?Al krijg ik mijn geld niet terug deze site MOET sluiten voor iemand anders bestolen word niet?dit is cybercriminaliteit zo noemt het bij de politie ik ga toch de moeite doen al krijg ik mijn zuurverdiende overuurtjes niet terug
U heeft kennelijk géén idee hoe het internet werkt. Het feit dat een site een .nl domeinnaam heeft betekent niet dat de site in Nederland gehost wordt (op een server in Nederland staat) of het bedrijf onder Nederlands recht valt. De politie kan geen Nederlandse sites "sluiten" en al helemaal geen buitenlandse.

U hoeft zich niet te laten bestelen als u zelf de meest basale voorzorgsmaatregelen neemt zoals even verder kijken dan uw neus lang is. Iedere Jodokus Kwak kan binnen 5 seconden zien dat deze site onbetrouwbaar is en dat het om een Chinees bedrijf gaat. De politie gaat echt niet iedereen helpen die z'n geld in de fik steekt en dan de luciferfabriek de schuld wil geven...

Gesloten