LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] de handelswijze van blokker
de handelswijze van blokker
eind september 2014 heb ik op zaterdag bij de blokker winkel in veenendaal een tuinset gekocht. de setprijs was € 549.00 zo stond het ook in de winkel aangeprijsd. toen de verkoopster de set in het blokkersysteem zette bleek dat de set niet te leveren was. de stoelen en de tafel konden wel apart besteld worden.
de verkoopster bood aan om dit zo te doen en ipv € 648.80 berekende zij de setprijs € 549,00.
ik moest dat bedrag wel direct betalen (pin). op de dinsdag zou de set geleverd worden.
dinsdag contact opgenomen met post NL want de beloofde sms met de levertijd die wij maandagavond zouden ontvangen bleef uit. dinsdag werd mij gelijk verteld dat ik de bestelling kostenloos kon annuleren. WAAROM ?? nieuwe afspraak gemaakt levering op donderdag en ja hoor wederom geen sms met levertijd dus donderdag gebeld met de service afdeling van Blokker. Ze gingen het uitzoeken en ik zou teruggebeld worden. NIET DUS !! om 14:00 uur op die donderdag weer gebeld, nee ze waren er nog niet uit. ik zou teruggebeld worden voor 18:00 uur (hele slimme tijd want dat is tevens de tijd dat de service afdeling sluit met andere woorden morgen bent u de eerste.)
om 17:30 uur dus nog maar een keer gebeld met de service afdeling en weer kreeg ik te horen (evenals dinsdag ervoor) U kunt ook annuleren meneer. nou dat heb ik dan maar gedaan.
binnen 5 minuten een mail met de bevestiging van de annulatie en of ik even mijn bankgegevens wilde mailen. ik heb dat gedaan en omdat hier Blokker in gebreke was gebleven heb ik in mijn mail een opmerking gemaakt over het feit dat een termijn van 30 dagen die Blokker zich permiteert om mensen hun geld terug te geven wel erg lang vond.
nu komt het want in de mail werd mij bevestigd dat ik € 648,80 terug zou krijgen. dat is dus bijna € 100,00 hoger dan wat ik had betaald.
met andere woorden de blokker dames hadden de stoelen en tafels niet mogen verkopen voor de setprijs zoals in de winkel aangegeven. nou dan is de strategie van blokker "als we niet leveren zal de klant vanzelf wel annuleren en laten we er bij de klant ook nog even op aandringen dat hij KAN annuleren.
vandaag (21 oktober) een mail van Blokker met de mededeling dat er binnen 30 dagen (dus gewoon een nieuwe termijn van 30 dagen bovenop de 30 dagen die eerder bij annulatie was gemeld = 60 dagen)
dat is dus de handelswijze van Blokker de winkel verkoopt maar daar hoef je niet naar terug want de oplichters van de webwinkel regelen het verder.
Blokker ?? Bah ik koop er nog geen nagelschaartje meer !! internet of winkel (klacht ingediend bij consuwijzer ben benieuwd naar de reactie van deze club die voor onze consumentenbelangen dient op te komen.
de verkoopster bood aan om dit zo te doen en ipv € 648.80 berekende zij de setprijs € 549,00.
ik moest dat bedrag wel direct betalen (pin). op de dinsdag zou de set geleverd worden.
dinsdag contact opgenomen met post NL want de beloofde sms met de levertijd die wij maandagavond zouden ontvangen bleef uit. dinsdag werd mij gelijk verteld dat ik de bestelling kostenloos kon annuleren. WAAROM ?? nieuwe afspraak gemaakt levering op donderdag en ja hoor wederom geen sms met levertijd dus donderdag gebeld met de service afdeling van Blokker. Ze gingen het uitzoeken en ik zou teruggebeld worden. NIET DUS !! om 14:00 uur op die donderdag weer gebeld, nee ze waren er nog niet uit. ik zou teruggebeld worden voor 18:00 uur (hele slimme tijd want dat is tevens de tijd dat de service afdeling sluit met andere woorden morgen bent u de eerste.)
om 17:30 uur dus nog maar een keer gebeld met de service afdeling en weer kreeg ik te horen (evenals dinsdag ervoor) U kunt ook annuleren meneer. nou dat heb ik dan maar gedaan.
binnen 5 minuten een mail met de bevestiging van de annulatie en of ik even mijn bankgegevens wilde mailen. ik heb dat gedaan en omdat hier Blokker in gebreke was gebleven heb ik in mijn mail een opmerking gemaakt over het feit dat een termijn van 30 dagen die Blokker zich permiteert om mensen hun geld terug te geven wel erg lang vond.
nu komt het want in de mail werd mij bevestigd dat ik € 648,80 terug zou krijgen. dat is dus bijna € 100,00 hoger dan wat ik had betaald.
met andere woorden de blokker dames hadden de stoelen en tafels niet mogen verkopen voor de setprijs zoals in de winkel aangegeven. nou dan is de strategie van blokker "als we niet leveren zal de klant vanzelf wel annuleren en laten we er bij de klant ook nog even op aandringen dat hij KAN annuleren.
vandaag (21 oktober) een mail van Blokker met de mededeling dat er binnen 30 dagen (dus gewoon een nieuwe termijn van 30 dagen bovenop de 30 dagen die eerder bij annulatie was gemeld = 60 dagen)
dat is dus de handelswijze van Blokker de winkel verkoopt maar daar hoef je niet naar terug want de oplichters van de webwinkel regelen het verder.
Blokker ?? Bah ik koop er nog geen nagelschaartje meer !! internet of winkel (klacht ingediend bij consuwijzer ben benieuwd naar de reactie van deze club die voor onze consumentenbelangen dient op te komen.
Re: de handelswijze van blokker
100 Euro teveel ontvangen en dan klagen?
Haha...en van dat nagelschaartje liggen ze niet wakker hoor.
Haha...en van dat nagelschaartje liggen ze niet wakker hoor.
Lezen prem ontving nog 0.00 en ze betalen geen 100 extra hoor
Erg ingewikkeld verhaal! Wat krijgt hij nu: 648,80 of 549,00?
549.00 maar nog een keer 30 dgn wachten
Die zijn zo om.
Ze zoeken nog personeel dus sla je slag
Waar slaat dat nou weer op?yourie schreef:Ze zoeken nog personeel dus sla je slag
Je schijnt het normaal te vinden dat iemand die bewust fouten maakt geld in bezit houdt
Wettelijk moeten ze bij annulering van een koop op afstand onverwijld doch binnen 14 dagen het geld retour storten. Ik zou ze schriftelijk in gebreke stellende ze Sommeren het geld zo spoedig mogelijk terug te storten. U bent gerechtigd om rente te rekenen over het verschuldigde bedrag en nadat het verzuim intreedt bent u zelfs gerechtigd om incassokosten te rekenen.
Het gaat hier niet om een koop op afstand. TS zou eens bij het desbetreffende filiaal langs moeten gaan.
Waar zegt die "je" dat? Ik persoonlijk vind je posts nogal agressief overkomen.yourie schreef:Je schijnt het normaal te vinden dat iemand die bewust fouten maakt geld in bezit houdt
Ja dat gebeurt als ze niet direct gelijk noch ondersteuning vinden.53078 schreef:Waar zegt die "je" dat? Ik persoonlijk vind je posts nogal agressief overkomen.yourie schreef:Je schijnt het normaal te vinden dat iemand die bewust fouten maakt geld in bezit houdt
Meneer heeft in de winkel bij Blokker besteld. Dat valt toch helemaal niet onder de wet koop op afstand?berndv schreef:Wettelijk moeten ze bij annulering van een koop op afstand onverwijld doch binnen 14 dagen het geld retour storten. Ik zou ze schriftelijk in gebreke stellende ze Sommeren het geld zo spoedig mogelijk terug te storten. U bent gerechtigd om rente te rekenen over het verschuldigde bedrag en nadat het verzuim intreedt bent u zelfs gerechtigd om incassokosten te rekenen.
Als de set nog in de winkel in Veenendaal staat kan ik die toch opeisen per slot van rekening heb ik betaald
Dat hangt er maar net van af. U heeft geannuleerd en het geld zal terug worden gestort. Dan zou u dus ook opnieuw moeten betalen.yourie schreef:Als de set nog in de winkel in Veenendaal staat kan ik die toch opeisen per slot van rekening heb ik betaald
-
yourie schreef:Als de set nog in de winkel in Veenendaal staat kan ik die toch opeisen per slot van rekening heb ik betaald
Eisen , eisen , ....u heeft toch nu geannuleerd?
U heeft €549 betaald , maar vlg het systeem was het niet meer voor die prijs.
Dus " het systeem is in de war " nu duurt even , maar u krijgt uw geld heus wel , misschien zelfs wel die € 648 , 80 , maar dan wel het teveel gestorte bedrag ook weer netjes aan hen terugstorten hè , raakt het systeem oververhit ....
Maar 2 x 30 dagen wachten is idioot natuurlijk.
Zet alles netjes en duidelijk op de mail en uiteindelijk komt het goed verwacht ik.
-
@yourie, ik lees nu net uw post opnieuw , maar er staat nergens dat er 2x een termijn van 30 dagen wordt aangehouden----- binnen 30 dagen staat er ....
mooi nog net voor de Sinterklaas . Succes!
mooi nog net voor de Sinterklaas . Succes!
Ik weet niet hoe het weer bij u is momenteel, maar ik zou de tuinset even uitstellen, tenzij die bij de open haard komt natuurlijk.yourie schreef:Als de set nog in de winkel in Veenendaal staat kan ik die toch opeisen per slot van rekening heb ik betaald
-
precies wat ik ook wilde schrijven.....