LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Defecte camera, geen geld terug van Media markt

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
vanhooren

Defecte camera, geen geld terug van Media markt

Ongelezen bericht door vanhooren »

Camera gekocht bij de Media markt 1 week voor vakantie. Vervolgens blijk ik een defecte camera gekocht te hebben (reeds gebruikt, maar niet meer te gebruiken), zou eerst mijn geld terug krijgen, na mijn vakantie bleek de klacht onjuist geregistreerd, wilde men een andere camera geven (op vakantie een nieuwe moeten kopen) en na 4 dagen komt men hier ook van terug. Ze zeggen dat aan hun kant alles goed is gegaan (= een goede camera verkocht) en dat ik bewust of onbewust de camera gesloop hebt (tja wie koopt er 2 spiegelreflexcamera's in 1 week tijd...)
Tips om het op te lossen zijn welkom.

alfatrion

Re: Defecte camera, geen geld terug van Media markt

Ongelezen bericht door alfatrion »

Naar welke oplossing bent u opzoek? En tot welke stappen bent u bereid?

Ik begrijp dat mondeling het een ander is toegezegd en dit later is ontkent. U wilt nu dat de verkoper zijn toezegging nakomt. Maar het is uw woord tegenover dat van de verkoper, dus dat schiet niet op.

Mogelijk is hier spraken van ernstige overlast (maar ik zou er geen geld op inzetten), met als gevolg dat u had kunnen ontbinden, maar dat moet schriftelijk. Dat schiet dus ook niet op.

Dan is nog het recht op herstel of vervanging. Hierop kunt u gewoon aanspraak maken. De eerste zes maanden hoeft u alleen aan te tonen dat het gebrek aanwezig is en u dit niet hoefde te verwachten. De verkoper is daarna aan zet. Op de ConsuWijzer kun u een voorbeeldbrief vinden.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

vanhooren schreef:Camera gekocht bij de Media markt 1 week voor vakantie. Vervolgens blijk ik een defecte camera gekocht te hebben (reeds gebruikt, maar niet meer te gebruiken), zou eerst mijn geld terug krijgen, na mijn vakantie bleek de klacht onjuist geregistreerd, wilde men een andere camera geven (op vakantie een nieuwe moeten kopen) en na 4 dagen komt men hier ook van terug. Ze zeggen dat aan hun kant alles goed is gegaan (= een goede camera verkocht) en dat ik bewust of onbewust de camera gesloop hebt (tja wie koopt er 2 spiegelreflexcamera's in 1 week tijd...)
Misschien kan je nader verklaren wat er aan de camera stuk /gesloopt is.

De camera pas na de vakantie aangeboden?
Dan zijn de ruilvoorwaarden niet meer van kracht:
Retournering van een bij Media Markt gekocht product tegen restitutie van de koopprijs is mogelijk binnen veertien dagen na aankoop.

aerox

Ongelezen bericht door aerox »

Ik vind het een vreemd verhaal. Je brengt een camera terug en men zegt toe geld terug te geven maar dit doen ze niet en nemen de klacht in behandeling. Maar ondertussen koop je wel een andere camera.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

vanhooren schreef:Camera gekocht bij de Media markt 1 week voor vakantie. Vervolgens blijk ik een defecte camera gekocht te hebben (reeds gebruikt, maar niet meer te gebruiken), zou eerst mijn geld terug krijgen, na mijn vakantie bleek de klacht onjuist geregistreerd, wilde men een andere camera geven (op vakantie een nieuwe moeten kopen) en na 4 dagen komt men hier ook van terug. Ze zeggen dat aan hun kant alles goed is gegaan (= een goede camera verkocht) en dat ik bewust of onbewust de camera gesloop hebt (tja wie koopt er 2 spiegelreflexcamera's in 1 week tijd...)
Heeft MM de defecte camera onderzocht? en zo ja , wat is dan volgens hun het defect en de oorzaak hiervan ?

Als het niet evident is, dat u zelf de camera heeft gesloopt, dient MM u een nieuwe camera te geven of de defecte camera te repareren.

Op Geld retour heeft u alleen recht, als u geen gelijkwaardige camera kunt krijgen, of als u dit expliciet is beloofd. Mondelinge toezeggingen zijn hierbij wel geldig, alleen vaak lastig te bewijzen

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

eerlijk gezegd snap ik hem ook even niet,je koopt een camera?
zie bij thuiskomst dat hij niet goed is?dan ga je toch gelijk terug en als ze dan zeggen je krijgt je geld terug dan is dat toch gelijk?

of heb je gebeld en gezegd kom na de vakantie wel????

nevermind

rozemarijntje schreef:eerlijk gezegd snap ik hem ook even niet,je koopt een camera?
zie bij thuiskomst dat hij niet goed is?dan ga je toch gelijk terug en als ze dan zeggen je krijgt je geld terug dan is dat toch gelijk?

of heb je gebeld en gezegd kom na de vakantie wel????
TS reageert niet meer, dan wordt dit sprookje ook niet opgelost. :lol:

rozemarijntje

ff tijd geven :wink: gisterenavond erop gezet,het is zaterdag,hebben sommige mensen dingen te doen :wink:

ik ook straks weer...

nevermind

rozemarijntje schreef:ff tijd geven :wink: gisterenavond erop gezet,het is zaterdag,hebben sommige mensen dingen te doen :wink:

ik ook straks weer...
Als ik kom kijken, kan ik ook reageren! :wink: :lol:
Laatst bezocht:
22 sep 2012 12:25

rozemarijntje

ja zover ga ik niet :wink: :wink:

nevermind

rozemarijntje schreef:ja zover ga ik niet :wink: :wink:

Geeft niet , maar daarvoor weet je wel, dat het niet zo is,zoals jij het beschrijft. :wink:

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Volgens mij is het een broodje aap verhaal.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een product is in ieder geval niet gelijkwaardig wanneer dit van een andere fabrikant, model of type is.

Gesloten