LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DIVOZA

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
ernadevries

DIVOZA

Ongelezen bericht door ernadevries »

Mijn dochter van 6 gaat een week op ponykamp en ze wil er natuurlijk leuk uit zien, dus koop ik afgelopen donderdag bij DIVOZA in Eschede een complete ruiteroutfit.

Maar wat zie ik als ze de eerste avond thuis komt: allemaal bruin/paarse vlekken op haar kleding. Wat bleek: haar chaps met bijpassende handschoenen hadden (het was regenachtig weer) afgegeven of sokken rijbroek, shirt en vest. Ik heb alles 2 keer gewassen maar de vlekken blijven erin. Nu heeft zelfs alles een bruin/paarse kleur gegeven.

Is het raar van mij om dat vergoeding te verwachten van DIVOZA?

Zij vinden van wel.

Na aanvankelijk geen enkele reactie op mijn mailtjes, klachtenformulieren en ingesproken boodschappen kreeg ik ze dan eindelijk, na heeeel lang wacht, aan de lijn.

Welnu, DIVOZA vindt mijn klacht onterecht. Zij vinden het normaal dat kleding afgeeft als het nat wordt. Dat is mijn eigen verantwoordelijkheid. En ja, dat geldt ook voor paardrijkleding.

Natuurlijk lees ik nu pas op internet de vele nare ervaringen met DIVOZA. Gelukkig ben ik verzekerd bij de DAS (en kan ik na jarenlang premie betaald te hebben er nu ook eens gebruik van maken) en ik hoop dat ze ze aanpakken. Of is het raar van mij dat ik vindt dat DIVOZA met een oplossing moet komen.

VioletPrue

Re: DIVOZA

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Waren de chaps en handschoenen van leer?
Want dan kan het inderdaad zijn dat de boel afgeeft en daar kan de winkel niets aan doen.
Ik heb leren rolstoelhandschoentjes zonder vingers gekocht en die geven ook af, alleen enkel op mijn handen.
Da's een bekend iets van leer, het kan afgeven.
Dus als het leer is, kan ik de opstelling van de winkel wel snappen.
Dan is het inderdaad niet hun schuld dat het afgeeft.
Is het geen leer, lijkt het mij eerder een probleem voor de winkel.
Waar ik echter wel bang voor ben, is dat de meeste rechtsbijstandsverzekeringen een minimaal belang stellen voor zij een zaak aanspannen.
Zit de schade daar onder, dan nemen zij de zaak niet in behandeling.
Heeft u dit al gechecked?

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

ernadevries

Je moet er wel rekening mee houden, dat DAS de schade waarschijnlijk gaat afkopen en dit ******** bedrijfje helemaal niet zal aanpakken. Dat is een stuk goedkoper voor hen.

Maxiem.

Biscuit

Ongelezen bericht door Biscuit »

Ik zie dat je een eigen topic hebt geopend na of voor je reactie op het andere Divoza-topic. Wat VioletPrue al zegt: als het van leer is, dan geeft het doorgaans af. Is het niet van leder, dan hangt het af van de informatie die op het/de label(s) staat. Maar als er geen informatie op het/de label(s) staat, dan hoort Divoza het voor je op te lossen. Blijft het vervelend hoe je voor jouw gevoel behandeld bent en daar is helaas geen vergoeding aan gekoppeld. Je hebt in ieder geval even je hart kunnen luchten en hopelijk wordt het alsnog op een juiste manier opgelost. :wink:

ernadevries

Ongelezen bericht door ernadevries »

Dank je wel voor jullie reacties.

De chaps zijn niet van leer. Ze zijn van kunststof.

Volgens DAS moet DIVOZA met een goede oplossing komen. Dit is niet wat je mag verwachten na 1 dag dragen. En alle kleding moet bestand zijn tegen een regenbui!

Wordt vervolgd dus..........

Mij zien ze bij DIVOZA in elk geval nooit meer terug.

Ik ben naar HYPO gegaan en heb daar een nieuwe set gekocht. Fijne grote winkel met veel persoonlijk advies. En nu maar hopen dat deze chaps niet afgeven.

jls63

Ongelezen bericht door jls63 »

het maakt niet uit of het wel of geen leer is. je mag, zoals de DAS al aangeeft, verwachten dat kleding, ongeacht wat voor soort kledingstuk het is, zowel binnen als buiten gedragen kan worden.
Indien een kledingstuk niet tegen water kan, is het de taak van de verkopende partij om de client hierop te wijzen.
De verkopende partij moet echter wel in de gelegenheid worden gesteld om alsnog een deugdelijk product te leveren. Indien dit niet lukt, kan men over gaan tot ontbinding van de aankoop.
De kans bestaat dus dat u alsnog hetzelfde opnieuw krijgt wat wel weerbestandig is.

Gesloten