Als hij niet kan aantonen wanneer hij 'm gemist heeft ( wanneer hij merkte dat hij bewuste dvd zou kunnen verhuren) kan hij de inkomstenderving niet aantonen.
Dus als ik het goed begrijp... als een verhuurder geen andere klanten heeft kun je het gehuurde houden en ben je geen huurpenningen verschuldigd ?
Als de bakker niet kan aantonen dat ie t brood niet heeft gemist en had kunnen verkopen, dan mag ik 't brood dus gewoon gratis meenemen....
Hoeveel mensen hebben een andere film gekozen omdat deze gewoon niet aanwezig was en er verder niet om gevraagd?
eleven schreef:Hij mist het laatste exemplaar, toen hij weer kon verhuren, hoelang speelt geen rol.
Hoe weet je dat dit het laatste exemplaar was?
bprosman schreef:Dus als ik het goed begrijp... als een verhuurder geen andere klanten heeft kun je het gehuurde houden en ben je geen huurpenningen verschuldigd ?
Je huurt een film voor 14 dagen. De huurder is voor dag 15 geen huurpenningen verschuldigd, omdat daar iedere rechtsgrond ontbreekt.
Dit staat in de voorwaarden van de videotheek §1122 artikel 4.
Je huurt een film voor 14 dagen. De huurder is voor dag 15 geen huurpenningen verschuldigd, omdat daar iedere rechtsgrond ontbreekt.
<Gaat morgen al het gereedschap huren voor 1 dag om t vervolgens niet terug te brengen en huurt een huis voor 1 maand om er de rest van mijn leven te wonen>
Als hij niet kan aantonen wanneer hij 'm gemist heeft ( wanneer hij merkte dat hij bewuste dvd zou kunnen verhuren) kan hij de inkomstenderving niet aantonen.
Dus als ik het goed begrijp... als een verhuurder geen andere klanten heeft kun je het gehuurde houden en ben je geen huurpenningen verschuldigd ?
Ik zou dit zelf niet als conclusie trekken uit het door mij geschrevene.
Als de bakker niet kan aantonen dat ie t brood niet heeft gemist en had kunnen verkopen, dan mag ik 't brood dus gewoon gratis meenemen.... Hoeveel mensen hebben een andere film gekozen omdat deze gewoon niet aanwezig was en er verder niet om gevraagd?
Deze analogie gaat niet op. De verhuurder is zijn film niet kwijt, maar krijgt deze enkel wat later terug.
De huurpenningen zijn alleen voor de periode dat huurder de film in zijn bezit mocht hebben. Als huurder de film daarna nog in zijn bezit heeft dan komt de verhuurder mogelijk een schadevergoeding toe.