| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Engels boek besteld in een boekwinkel
-
Dennis Bek
Engels boek besteld in een boekwinkel
Hoi ik heb een vraag.
Ik heb in een boekwinkel een engels boek besteld (game of thrones deel1)
deze was bedoelt als verjaardags cadeautje. helaas had de gene waarvoor hij was hem al.
Ik heb gelijk de boekwinkel gebeld met deze mededeling maar die vertelde me dat ik hem niet meer kon annuleren aangezien het een besteld engels boek was.
Het mag duidelijk zijn dat ik hier totaal niet mee eens ben.
Mijn vraag is dus duidelijk mag dit zomaar? mij verplichten de boek te kopen zonder aanbetaling of ondertekening van iets??
Ik heb in een boekwinkel een engels boek besteld (game of thrones deel1)
deze was bedoelt als verjaardags cadeautje. helaas had de gene waarvoor hij was hem al.
Ik heb gelijk de boekwinkel gebeld met deze mededeling maar die vertelde me dat ik hem niet meer kon annuleren aangezien het een besteld engels boek was.
Het mag duidelijk zijn dat ik hier totaal niet mee eens ben.
Mijn vraag is dus duidelijk mag dit zomaar? mij verplichten de boek te kopen zonder aanbetaling of ondertekening van iets??
Re: Engels boek besteld in een boekwinkel
jazeker, koop is koop, zeker bij speciaal voor u bestelde artikelen. In het geval van een niet-gangbaar product, zoals een engelstalig boek in Nederland, zal een winkelier minder inschikkelijk met terugnemen zijn omdat het boek bij terugname jarenlang op de plank kan blijven liggen.
Ik zou het boek als ik u was gewoon afnemen, en verkopen op Bol of marktplaats indien u het boek zelf niet gebruiken kunt. Dan valt de schade nog mee.
Ik zou het boek als ik u was gewoon afnemen, en verkopen op Bol of marktplaats indien u het boek zelf niet gebruiken kunt. Dan valt de schade nog mee.
Ja de winkel mag u houden aan uw bestelling, het is een specifiek iets wat u besteld hebt en de kans dat de winkel het boek verkoopt is klein.
-
Dennis Bek
Dus Advies: Koop via bol.com want dan kan je het terug sturen als je hem toch niet wil. En laat de gewone winkels lekker links liggen. Heel erg raar
-
Josephien12
Klopt. Internetwinkels moeten een produkt terugnemen. Slimme ondernemers van stenen winkels spelen daarop in. U heeft de pech een traditionele ondernemer te treffen die op zijn recht staat.Dennis Bek schreef:Dus Advies: Koop via bol.com want dan kan je het terug sturen als je hem toch niet wil. En laat de gewone winkels lekker links liggen. Heel erg raar
Volgens mij was het vrije keus?Josephien12 schreef:Klopt. Internetwinkels moeten een produkt terugnemen. Slimme ondernemers van stenen winkels spelen daarop in. U heeft de pech een traditionele ondernemer te treffen die op zijn recht staat.Dennis Bek schreef:Dus Advies: Koop via bol.com want dan kan je het terug sturen als je hem toch niet wil. En laat de gewone winkels lekker links liggen. Heel erg raar
Boeken, ik lees primair Engelstalig, koop ik bij Amazon. Die zijn regelmatig goedkoper als Bol als het om Engelstalige boeken gaat.Dennis Bek schreef:Dus Advies: Koop via bol.com want dan kan je het terug sturen als je hem toch niet wil. En laat de gewone winkels lekker links liggen. Heel erg raar
-
Dennis Bek
Wat wel grappig is is dat de boekhandel waar ik hem in de winkel heb besteld nu ook een webwinkel heeft.
http://www.schellen.nl/
dus als ik thuis achter de pc was gekropen dan kon ik hem zonder gedoe terugsturen.
http://www.schellen.nl/
dus als ik thuis achter de pc was gekropen dan kon ik hem zonder gedoe terugsturen.
Nee. Op de webshop had je het boek helemaal niet kunnen kopen. Daar gaat het toch net om, het is een speciaal voor jou besteld boek. De winkel heeft het helemaal niet op stock. Wellicht omdat het niet zou verkopen. Toch logisch dat je het dan niet mag terugbrengen.
En daarnaast is er nog het verschil tussen online, en in een fysieke winkel, kopen. Een fysieke winkel hoeft helemaal geen mogelijkheid tot ruilen aan te bieden, waar bij een online koop, er een wettelijke zichttermijn is, als het niet om een abonnement of maat-product gaat.stfwlk schreef:Nee. Op de webshop had je het boek helemaal niet kunnen kopen. Daar gaat het toch net om, het is een speciaal voor jou besteld boek. De winkel heeft het helemaal niet op stock. Wellicht omdat het niet zou verkopen. Toch logisch dat je het dan niet mag terugbrengen.
-
Bob Schurkjens
www.bookbutler.com
Kies BOL.com voor Engelstalige boeken als je het liefst zo veel mogelijk wil betalen.
Kies BOL.com voor Engelstalige boeken als je het liefst zo veel mogelijk wil betalen.
-
Dennis Bek
stfwlk schreef:Nee. Op de webshop had je het boek helemaal niet kunnen kopen. Daar gaat het toch net om, het is een speciaal voor jou besteld boek. De winkel heeft het helemaal niet op stock. Wellicht omdat het niet zou verkopen. Toch logisch dat je het dan niet mag terugbrengen.
dit wordt een eindeloze discussie boek staat dus wel in de webshop. Maar neem aan dat het via het zelfde systeem wordt besteld bij hun leverancier. Thanks voor de vele tips waar ik goedkoper engelse boeken kan bestellen.
Het boek in de webshop is een digitaal (e-)boek. Dat is iets helemaal anders dan een fysiek exemplaar.
Printen en in een ringbandje doen