LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ervaring met Airbike / Metem International?
Ervaring met Airbike / Metem International?
Maandag 7 augustus 2017 heb ik een Ali5 v2 (elektrische step) besteld en betaald per iDeal (achteraf niet echt slim) via de website http://www.airbike.com. De levertijd vermeld op de site wordt geschat op 2 weken. Diezelfde avond krijg ik een bevestigingsmail van Metem International B.V. (blijkbaar handelt airbike.com onder de naam Metem International B.V.). De levering zal geschieden door DPD of PostNL. Vooralsnog gaan er geen alarmbellen rinkelen, aangezien ik nog nooit van hen gehoord heb, maar al het andere lijkt te kloppen. Op de website http://www.airbike.com wordt ook bevestigd dat dit bij Metem International B.V. hoort.
Fast forward naar maandag 21 augustus en ik heb nog geen enkel bericht gekregen over een mogelijke levering. Ik begin lichtelijk verontrust te raken hierdoor, dus ik stuur een mail naar [email protected] (dit staat vermeld in de bevestigingsmail) met de vraag of ze mij kunnen informeren over een mogelijke leveringsdatum, aangezien ik thuis moet zijn voor de levering en ik daarvoor vrij moet nemen van werk. Geen reactie tot dusver.
Het is inmiddels donderdag 24 augustus (ik vind een reactietijd van 3 dagen meer dan redelijk) en besluit te bellen naar het nummer dat in de bevestigingsmail en op de website vermeld wordt. Nummer is niet in gebruik. Ik begin me nu toch echt zorgen te maken en op Google lees ik ook verontrustende berichten over Metem International B.V. Dus nogmaals een mail gestuurd, ditmaal naar [email protected] (zoals op de site staat aangegeven).
Mijn vragen zijn:
Is er iemand met eenzelfde ervaring met Metem? Zo ja, hoe is dat afgelopen?
Heeft iemand advies hoe ik mijn bestelling alsnog geleverd kan worden of hoe ik mijn geld terug kan vorderen?
Alvast bedankt.
Fast forward naar maandag 21 augustus en ik heb nog geen enkel bericht gekregen over een mogelijke levering. Ik begin lichtelijk verontrust te raken hierdoor, dus ik stuur een mail naar [email protected] (dit staat vermeld in de bevestigingsmail) met de vraag of ze mij kunnen informeren over een mogelijke leveringsdatum, aangezien ik thuis moet zijn voor de levering en ik daarvoor vrij moet nemen van werk. Geen reactie tot dusver.
Het is inmiddels donderdag 24 augustus (ik vind een reactietijd van 3 dagen meer dan redelijk) en besluit te bellen naar het nummer dat in de bevestigingsmail en op de website vermeld wordt. Nummer is niet in gebruik. Ik begin me nu toch echt zorgen te maken en op Google lees ik ook verontrustende berichten over Metem International B.V. Dus nogmaals een mail gestuurd, ditmaal naar [email protected] (zoals op de site staat aangegeven).
Mijn vragen zijn:
Is er iemand met eenzelfde ervaring met Metem? Zo ja, hoe is dat afgelopen?
Heeft iemand advies hoe ik mijn bestelling alsnog geleverd kan worden of hoe ik mijn geld terug kan vorderen?
Alvast bedankt.
Re: Ervaring met Airbike / Metem International?
Hmmm, de Google recensies liegen er niet om!
https://www.google.nl/search?q=Metem+In ... 9183f9e,1,
https://www.google.nl/search?q=Metem+In ... 9183f9e,1,
Ook ik heb slechte ervaringen met Metem. Ik ben er ingestonken door een add op Facebook . Ik heb aangifte gedaan . Het gekke vind ik dat er bij de Politie al 73 klachten zijn binnengekomen, en dit terwijl ik na, helaas achteraf, enig onderzoek zie dat ze zo al bezig zijn vanaf tenminste 2011. Ik ben benieuwd wat voor reactie ik ga krijgen n.a.v. mijn aangifte. Het bedrijf is gewoon gevestigd in Amsterdam , dus je zou zeggen aanpakken die boel. Hoe kan het dat ze ongemoeid worden gelaten?
-
Ik heb 2 producten eerder bij ze besteld, en toen ook ontvangen.
Zo tevreden dat ik 4 maand geleden nog een product heb besteld.
Helaas niets ontvangen.
Wel is er antwoord geweest op mijn mails, maar dat is sinds 2 weken niet meer.
Ik ga vanavond aangifte doen.
Zo tevreden dat ik 4 maand geleden nog een product heb besteld.
Helaas niets ontvangen.
Wel is er antwoord geweest op mijn mails, maar dat is sinds 2 weken niet meer.
Ik ga vanavond aangifte doen.
Aangifte doen? Je moet gewoon naar de civiele rechter. Tenzij je denkt dat je oplichting kunt bewijzen.
-
Er gingen geen alarmbellen rinkelen bij u? Een site uit 2017, een postadres in Nederland wat een verzamelgebouw is met 76 hits bij de KVK. Een telefoonnummer in Amerika en Turkije. Voor de meeste al reden genoeg om daar weg te blijven.
-
De website die ik heb gebruikt is sinds 2014 actief.
2 goede producten en destijds ook een telefoon nummer.
Om nou een advocaat in de arm te nemen en dan naar de civiele rechter te gaan is wel een hele hoop werk, dan kost het je meer dan dat het uiteindelijk oplevert.
Bij consuwijzer heb ik ook melding gemaakt, deze gaan ernaar kijken, en hoe meer meldingen hoe sneller de zaak prioriteit krijgt.
Ik heb nog contact met de politie gehad, waar ze te kennen gaven meerdere meldingen hebben van dit bedrijf.
2 goede producten en destijds ook een telefoon nummer.
Om nou een advocaat in de arm te nemen en dan naar de civiele rechter te gaan is wel een hele hoop werk, dan kost het je meer dan dat het uiteindelijk oplevert.
Bij consuwijzer heb ik ook melding gemaakt, deze gaan ernaar kijken, en hoe meer meldingen hoe sneller de zaak prioriteit krijgt.
Ik heb nog contact met de politie gehad, waar ze te kennen gaven meerdere meldingen hebben van dit bedrijf.
-
Oh, en zoek je ook naar het adres die op de site staat en kijk je via google maps, dan zie je een grote spandoek van Metem technologies.
Kabelweg 43 1014 BA Amsterdam
Kabelweg 43 1014 BA Amsterdam