@sephora30
Klopt, ik heb inmiddels wel even gebeld met ConsuWijzer voor meer informatie.
Ik zal het kort samenvatten, misschien ook nuttig voor andere bezoekers.
1. Ik heb meerdere berichten gelezen waarin een termijn van 6 maanden garantie wordt genoemd, desondanks heeft de consument ook na deze periode nog zekere rechten; noemt men het recht op een deugdelijk product. Voor verschillende producten gelden verschillende verwachtingen, dus vandaar dat ik even heb gebeld hierover; volgens ConsuWijzer mag ik van deze jeans met bijbehorende prijs redelijkerwijs verwachten dat deze een langere levensduur hebben. Verkoper dient het betreffende product danwel te repareren danwel te vervangen.
2. Wanneer de verkoper het probleem weigert op te lossen kun je de klacht aan de Geschillencommissie voorleggen; deze doen vervolgens een beslissende uitspraak, de verkoper moet dan echter wel bij deze geschillencommissie zijn aangesloten.
Kortom;
Het probleem zou door verkoper opgelost moeten worden, wanneer dit niet gebeurd kan ik (wanneer deze bij de Geschillencommissie is aangesloten) de klacht aan de Geschillencommissie voorleggen. Ik heb geen idee welke opties er zijn wanneer een verkoper niet bij de Geschillencommissiebis aangesloten.
Verder geen reactie op mijn mail ontvangen van verkoper.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ervaring met "scene" in Den Bosch
-
Re: Ervaring met "scene" in Den Bosch
Wat je misschien zou kunnen doen om bewijs te vergaren is met de broek naar een kleermaker gaan en vragen of hij/zij kan bevestigen dat het om een fout in de stof gaat.
Is het antwoord bevestigend dan zou je daarmee de verkoper of Guess om de oren kunnen slaan.
Ook ik ben van mening dat een jeans langer dan 7 mnden mee zou moeten gaan, ook een goedkope.
Maar ja, de bewijslast, dat is hier het punt.
Is het antwoord bevestigend dan zou je daarmee de verkoper of Guess om de oren kunnen slaan.
Ook ik ben van mening dat een jeans langer dan 7 mnden mee zou moeten gaan, ook een goedkope.
Maar ja, de bewijslast, dat is hier het punt.
-
@sephora30
Goede tip!
Thanks!
Goede tip!
Thanks!
Je kunt niets met die tip, kan zomaar een bevriende kleermaker zijn, onafhankelijkheid zal zeker worden betwist.
Het is het proberen waard! Anders kiest de winkelier/Guess toch een kleermaker uit.