LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Foto Klein - misleidend prijsverschil op web en in winkels

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Tika985

Foto Klein - misleidend prijsverschil op web en in winkels

Ongelezen bericht door Tika985 »

Op 14 juli kocht ik een Sony A55 bij Foto Klein in Zeist - ik had vooraf de prijs niet bekeken omdat ik eigenlijk voor een (uitverkochte) camera de winkel inliep.

Met de camera en het advies ben ik uiterst tevreden, maar wat schetst mijn verbazing toen ik 's avonds de website bekeek - de camera moest geen 849 maar 729 kosten!

De Klantenservice die overigens snel reageert verklaart dit vanochtend als volgt:
"De prijzen op de website en de prijzen in de winkels zijn niet gelijk,
In de winkel zijn de meeste artikelen geprijsd inclusief 3 of 5jaar Foto Klein garantie,
Op de website is de standaard fabrieksgarantie van kracht. Vandaar het prijsverschil."

Er wordt nog bij gezegd dat ik dit kan veranderen, wat ik vanmiddag ook zeker zal doen. Ik vind een prijsverschil van EUR 120 voor een jaar extra garantie niet aanvaardbaar, en bovendien dit hele verhaal enigszins in tegenspraak met hun eigen "laagste prijs garantie" die ten opzichte van een aantal fysieke winkels geldt.

Op zijn minst uiterst misleidend vind ik de website, waarop staat:
http://www.fotoklein.nl/Catalogus/Bekij ... 524686463/
----------------------------------------------------------------
€ 729,00
Direct leverbaar Verkrijgbaar in onze winkels
ZOEK EEN WINKEL IN DE BUURT

OF BEL: 0180-642842

Direct leverbaar Op voorraad: laten bezorgen Toevoegen aan de winkelwagen
----------------------------------------------------------------

Uiterst vreemd - ondanks de uitstekende service van de verkoper ...

Pindakaaspotje

Re: Foto Klein - misleidend prijsverschil op web en in winkels

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 30 dec 2011 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Helaas heb je geen poot om op te staan. Op het moment dat je besluit tot aankoop over te gaan is er een koopovereenkomst. Dat dan later blijkt dat eenzelfde artikel op internet goedkoper wordt aangeboden valt de winkelier niet te verwijten. Het is Uw eigen verantwoordelijkheid U (vooraf) goed te (laten) informeren, dat heeft U niet gedaan.
Teruggaan naar de winkel en het prijsverschil terugclaimen is ook geen optie, hier geldt nog steeds koop=koop.

evdbeek99

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Zijn veel meer winkels die dit doen. Niet heel vreemd lijkt mij. Diegene die de aanschaf bij de webwinkel doet krijgt alleen de camera. Niet het advies en de uitgebreidere garantie.

Tika985

Ongelezen bericht door Tika985 »

Misschien was het niet duidelijk dat het hier om dezelfde winkel gaat - de website van Foto Klein geeft aan dat de camera in de winkel of via het web kan worden aangekocht (zonder daarbij te reppen van een prijs- of "garantie"verschil).
Het is niet zo dat de online-activiteiten een ander bedrijf betreffen, daarom vind ik dit zo vreemd.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Tika985
Er wordt nog bij gezegd dat ik dit kan veranderen, wat ik vanmiddag ook zeker zal doen.
Op zich is deze geste te waarderen van deze winkel.

Maxiem.

dhc

Het was ons wel duidelijk dat het hier om dezelfde winkel gaat en het verhaal dat ze dit wel even kunnen veranderen betekent volgens mij alleen dat ze iets met je garantie gaan doen. Prijsverschil teruggeven lijkt me geen optie, maar ik laat me graag verrassen...

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Lijkt me ook logisch, kosten als huur, energie, personeel moet natuurlijk wel betaald worden.

Kennelijk wil u wel het advies, maar daar niet voor betalen.

Het duurt daarom niet lang meer dat er helemaal geen adviseurs meer zijn ( die u in de ogen kunt kijken )

skilltone

Ongelezen bericht door skilltone »

ik kan met vele mee. koop=koop. Alleen er zitten me twee dingen me wel dwars hierin. een verschil van 120 euro is wel een hoop. zeker als het dezelfde winkel scheelt. Dat fotoklein adverteer met camera's die ze niet hebben, is al heel lang zo. Alleen verschil van 120 euro is veel. De laagste prijsgarantie geld alleen op winkels, dus ik denk dat je daar met goed zoeken, wel uitkom.

Daarnaast zit op Sony twee jaar garantie, en dat derde jaar betaal je dus gewoon. Ik zie in verhaal van de TS niet of het derde jaar is aangeboden, of als "normaal" is gegaan. Als zonder pardon erbij is gegaan, dan kan je spreken over "koppelverkoop". en dat mag weer niet. beetje vreemd allemaal.

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik vind dat de beschuldiging misleidend nogal een grove beschuldiging.

Bij de meeste winkels die een webshop hebben, zijn er prijsverschillen tussen de winkelprijzen en de webshop prijzen.
Dat is ook logisch.

Maar is er dan ook werkelijk spraken van misleiding?
Ik ben van mening van niet.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

fotoklein neemt je in de maling waar je bijstaat...
alles is zo en zo al duurder in de winkel!!! dan bij andere winkels...althans hir in de regio wel.
mij zei je daar niet meer ......nadat ik genept ben voor 50 euro op een camera tas,die overal 50euro goedkoper was,en dan hun laagste geld garantie..ja leuk..maar hun winkels die ze uitkiezen..bcc en halfords?die verkopen niet van die tassen?slim he?ik noem het as...aal....

ik ben benieuwd hoe het afgelopen is?
zou leuk zijn als mensen eens wat lieten horen hoe het dan afloopt..

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

rozemarijntje schreef:fotoklein neemt je in de maling waar je bijstaat...
alles is zo en zo al duurder in de winkel!!! dan bij andere winkels...althans hir in de regio wel.
mij zei je daar niet meer ......nadat ik genept ben voor 50 euro op een camera tas,die overal 50euro goedkoper was,en dan hun laagste geld garantie..ja leuk..maar hun winkels die ze uitkiezen..bcc en halfords?die verkopen niet van die tassen?slim he?ik noem het as...aal....

ik ben benieuwd hoe het afgelopen is?
zou leuk zijn als mensen eens wat lieten horen hoe het dan afloopt..
Hoezo wordt je in de maling genomen? Is het nu echt teveel moeite om zelf even een prijsvergelijking te doen voordat je zo'n dure camera of ander duur product koopt?

Zolang er kennelijk genoeg mensen zijn met meer geld dan verstand kunnen bedrijven dit blijven doen.

rozemarijntje

je wil nog wel eens in een opwelling wat kopen....he ,als je denkt he dat is nou de tas die ik wil hebben...of camera?
kopen,later kijkt hij bij de camera zaak waar hij altijd gaat,prof camara;s en staat hij daar dus verder gaan zoeken en dan voel je je echt genomen zeg maar.
kijk een tientje duurder oke?maar 50 euro!! kom op he...
tuurlijk met andere aankopen kijk je wel,...maar ik ben ook niet zo mieperig dat ik alle sites afga zoeken waar iets 1 euro goedkoper is...
als het 10 of 15 euro duurder had geweest nou ja..maar dit is over the top...
maar je kan het voor ze opnemen maar hier onze omgeving zegt iedereen het en er komt haast nooit meer een kip,laat staan een haan dus ik denk dat hij hier binnenkort weg is...iedereen krijgt het door he...

crazyme

rozemarijntje schreef:je wil nog wel eens in een opwelling wat kopen....he ,als je denkt he dat is nou de tas die ik wil hebben...of camera?
kopen,later kijkt hij bij de camera zaak waar hij altijd gaat,prof camara;s en staat hij daar dus verder gaan zoeken en dan voel je je echt genomen zeg maar.
kijk een tientje duurder oke?maar 50 euro!! kom op he...
tuurlijk met andere aankopen kijk je wel,...maar ik ben ook niet zo mieperig dat ik alle sites afga zoeken waar iets 1 euro goedkoper is...
als het 10 of 15 euro duurder had geweest nou ja..maar dit is over the top...
maar je kan het voor ze opnemen maar hier onze omgeving zegt iedereen het en er komt haast nooit meer een kip,laat staan een haan dus ik denk dat hij hier binnenkort weg is...iedereen krijgt het door he...
Al vraagt hij duizend euro meer, dat mag hij gewoon en jij als klant mag jezelf vooraf informeren en je mag zelf besluiten naar welke winkel je gaat. Je hoeft er toch niet te kopen?

Wanneer JIJ iets "te duur" koopt, dan mag je alleen JEZELF voor de kop slaan.

rozemarijntje

ja je hebt in princiepe gelijk......
kan niet anders zeggen,
maar je kan het ook uit het standpunt zien van mensen die iets kopen in een opwelling,heb je dat nooit zelf gedaan?kan het me niet voorstellen.....en stel dat je er dan achter komt...dat je alleen bij die winkel en dan zeg ik met klem!! alleen bij die winkel 50 euro teveel betaald hebt...of zoals de mev met de camera 120 maar dat was via de site en dat weet ik verder niet.

man was gelijk helemaal weg van de tas....oh kijk mijn twee camera;s(grote)en lenzen 3 kunnen erin en mijn flitser en nog meer vakjes dus helemaal verliefd....
ja en dan ga je niet zeggen,uh ik wil je plezier niet bederven maar we gaan eerst even op internet kijken wat hij ergens anders kost? :D althans ik niet.

tot zover zeiden we eigenlijk na dat we zagen van dat hij zo duur daar was,nou ja jammer dan..
de boosheid kwam echter pas....nadat ik de site had gelezen en dat er toch wel heel veel haken en ogen aan de leuke aktie zitten van ziet u het ergens anders goedkoper dan krijgt u het verschil terug....ik heb even de sit gezicht,kijk

Foto Klein garandeert de laagste prijzen! Wij vergelijken dagelijks onze prijzen met onze concurrenten*. Als het product ergens goedkoper is passen wij direct onze prijs aan. Indien u bij ons gekocht heeft en uw product binnen 14 dagen daarna ergens goedkoper ziet, meld dit ons dan direct . In dit geval zullen wij het prijsverschil aan u retourneren.

Hiervoor gelden de volgende voorwaarden:

• Het artikel is als nieuw direct leverbaar in de originele gesloten fabrieksverpakking.
• Alleen de door Foto Klein geselecteerde concurrenten komen in aanmerking. Dit zijn de genoemde concurrenten in de onderstaande lijst
• De concurrent waar het prijsverschil is geconstateerd dient binnen het Foto Klein verzorgingsgebied te vallen met een maximale afstand van 15 kilometer van een Foto Klein filiaal.
• Het artikel is voorzien van het door de officiële Nederlandse importeur afgegeven garantiebewijs.
• Het artikel moet in de winkel of op de website van de concurrent* duidelijk zijn geprijsd.
• De verkoopprijs moet door Foto Klein gecontroleerd kunnen worden.
• Bij kortingsacties moet aan dezelfde actievoorwaarden worden voldaan.
• Prijzen gelden niet voor schade- en/of demo artikelen.

*De prijzen bij de volgende aanbieders komen in aanmerking voor onze laagste prijs garantie. We vergelijken onze prijzen enkel met deze aanbieders omdat deze qua organisatie vergelijkbaar zijn; allen hebben meerdere fysieke winkels verspreid over een groter gebied.

BCC
Belcompany
Combifoto
Correct
De Block
Dixons
Electroworld
EP
Expert
Halfords
Harense Smid
It’s
Kijkshop
Nebo
Mediamarkt
Mikro Electro
Phonehouse
Prijstopper
Saturn

Foto Klein garandeert een eerlijke en correcte behandeling van uw verzoek.
Voor het indienen van een laagste prijs garantieverzoek dient u 1 van onze filialen te bezoeken.

ja hoor bij deze winkels kan je echt zo.n fototas kopen,dus vind jij dit eerlijk?daar ga ik van uit mijn naad...niet eens om het geld maar hoe ze de mensen beduvelen....halffords?bcc de enige die in aanmerking kwam was saturn maar die was net te ver weg...is dat wat?
ik vind dit smerige spelletjes,hoe kan je als je tv's verkoopt,camera;s en weet ik het fotoalbums,foto;s en recorders dan halffords erbij zetten????
harense smid zit hier al helemaal niet meer...expert ook niet,electroworld verkoopt hier alleen wasmachines en ander witgoed...

nogmaals het gaat me niet om die 50 euro....voor veel mensen een hoop geld dat weet ik heel goed,maar het gemene erom heen...
en idd ik heb me voor me kop geslagen dat ik met die zaak in zee ben gegaan...maar een ezel stoot zich geen tweede keer :D :D :D :D
snap je wat ik bedoel?

ik ben het type ga naar de ah en gooi van alles in mijn kar en ga echt niet nog ff bij de bas van der heijden kijken wat ik daar kwijt was geweest. :D

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

rozemarijntje

Het is inderdaad een smerige rotstreek van dit fotowinkeltje. Zij hebben naar mijn inschatting ook nog nooit deze regeling toegepast, want zij kunnen er met hun voorwaarden altijd onderuit. Wat je wél kunt doen, is in je netwerk bekend maken dat het hier een ******** winkel betreft, waar je beter maar niets kunt kopen en ook het plaatsen van jouw verhaal op de verschillende consumentensites is een manier om terecht je gram te halen.

Maxiem.

dhc

Ja foei!

crazyme

MAXIEM schreef:Wat je wél kunt doen, is in je netwerk bekend maken dat het hier een ******** winkel betreft, waar je beter maar niets kunt kopen en ook het plaatsen van jouw verhaal op de verschillende consumentensites is een manier om terecht je gram te halen.
Fetelijk zegt maxiem hier : je kunt hier formeel niets tegen doen omdat de winkel in zijn recht staat, maar je kunt ook je gelijk afdwingen door " je gram" te halen.

Maxiem, is dat niet een heel klein beetje triest om zo'n advies te geven ?

rozemarijntje

nou dat doe ik ook,maar iedereen weet het al...die zaak die gaat binnekort weg...
personeel staat maar achter de balie en dat is het .....
zonder klanten wel te verstaan.....
ik weet het want mijn buurman heeft er een winkel naast
:D hiihihihhii

Gesloten