LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] garantie dixons over klacht blackberry

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
lukje
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2011 13:37

garantie dixons over klacht blackberry

Ongelezen bericht door lukje »

Mijn dochter heeft in maart een blackberry curve gekocht bij Dixons. In september deed de blackberry het niet meer, alleen een rood lampje. Zij heeft de blackberry 28 sept. ingeleverd bij Dixons. Na vier weken was er nog niets over de klacht bekend. 29 Oktober hebben wij van dixons een brief gekregen met de mededeling dat de mobiel niet te repareren is en niet onder de garantie-bepalingen valt. In de brief staat of wij binnen 2 weken moeten reageren omdat anders de reparatiekosten van 371.40, akkoord gaan met betaling onderzoekskosten, of afstandsverklaring. Ik ben hier zeer boos over een mobiel waar zij in maart 179.00 voor heeft betaald. Ik heb dixons laten weten hier niet mee eens te zijn. Ik word van klantenservice hoofdkantoor naar de winkel gestuurd en weer teruggestuurd. Ik ben nu ruim 2 weken verder meerdere telefoontjes en bezoeken aan de winkel. Nog steeds niet gehoord waarom de reparatiekosten zo hoog zijn en niet onder garantie vallen. wie heeft tips voor mij. Lukje

alfatrion
Berichten: 22121
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: garantie dixons over klacht blackberry

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou je adviseren om hierover een brief te sturen naar de vestiging waar je het product hebt gekocht. Gezien de voorgeschiedenis zou ik deze brief aangetekend versturen.

Code: Selecteer alles

Geachte heer/mevrouw,

Op [datum aankoop] kocht ik bij u een [product]. Het betreft een [merknaam en type]. Het [product] heeft niet de eigenschappen die nodig zijn voor normaal gebruik omdat [opsomming klachten].

In uw brief van 29 Oktober geef u aan dat de mobiele telefoon niet meer te repareren is en u meent dat deze, zonder dit verder te motiveren, niet onder garantie-bepalingen valt.

Tevens meent u dat ik stilzwijgend instem met de reparatiekosten van 371 euro en 40 cent of een afstandsverklaring, indien u binnen twee weken geen reactie heeft ontvangen. Ik wil u er op wijzen dat u mijn zwijgen niet mag opvatten als zijnde een akkoord. Voor het geval dat u het voornemen heeft om het product te vernietigen of te verkopen, wil u er op wijzen dat u zich dan schuldig maakt aan een onrechtmatige daad.

Hierbij doe ik een beroep op mijn wettelijke garantie en verzoek ik u om de genoemde gebreken te herstellen of het product te vervangen. Als u van mening bent dat mijn klachten onterecht zijn, wijs ik u op de omgekeerde bewijslast die de wet met met zich mee brengt.

Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken schriftelijk te reageren op mijn brief.

Met vriendelijke groet,

[Uw naam en handtekening]
Je kunt de overeenkomst ook ontbinden, maar dan moet je een andere brief schrijven. Een voorbeeld brief kun je hier vinden:

http://www.consuwijzer.nl/Voorbeeldbrie ... ng_product

Gesloten