LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gebr. Van Engelen verkoopt defect Miele Showroommodel
Gebr. Van Engelen verkoopt defect Miele Showroommodel
Koop geen Showroomkeuken bij Van Engelen of via Showroomkeukens.nl.
Dat je geen garantie hebt op een Showroomkeuken da's logisch, maar een defecte oven verkopen in een showroomkeuken getuigd van geen stijl. Dat is wat Gebr. Van Engelen heeft gedaan. Fijn dat zo'n bedrijf, die overigens ook zijn showroomkeukens voor een goede prijs kwijt moet, niet de moeite neemt om mijn klacht in behandeling te nemen.
Het volgende is gebeurd. Ik heb een showroomkeuken gekocht van Gebr. Van Engelen Barendrecht. Ik ben nu de keuken aan het installeren en de Miele oven weigert dienst. Ik ben redelijk technisch en heb de oven opengeschroefd. Wat blijkt de timer heeft interne waterschade door koffie van de espressomachine die boven de oven gemonteerd stond. Dat is naar mijn idee niet het gevolg van normaal showroomgebruik.
Ik een mailtje gestuurd naar Van Engelen. krijg ik een kort, lees bot, mailtje terug met de volgende reactie:
wij hebben uw mail met betrekking tot uw keuken in goede orde ontvangen. De betreffende keuken is gebruikt en om die reden is de prijs van de keuken ook ver naar beneden bijgesteld. Gezien u hiervan op de hoogte was bij aankoop nemen wij reclamaties over het gebruikt zijn van de keuken niet in behandeling. Deze kosten kunnen wij dus niet voor u vergoeden.
Ja, ik was bij de aankoop op de hoogte van de prijs, deuh..... ook van de gevolgen van de aankoop van een showroomkeuken. Maar wat nu als men al in de showroom een montage fout maakt waardoor koffie in een oven kan komen? Lijkt mij een verborgen gebrek? Ik heb gereageerd. Krijg ik opnieuw de volgende reactie:
U was bij aankoop op de hoogte van het feit dat deze keuken gebruikt was. Dit mankement is duidelijk door het gebruik ontstaan. Ik kan u geen tegemoetkoming in de aanschaf van dit onderdeel toekennen.
Dat was nadat ik heb gevraagd om e.e.a. eens te onderzoeken. Ik heb toen vanuit emotie, voelde mij afgepoeierd, een mail gestuurd met stevige taal en kreeg de volgende reactie:
Wij zijn ook niet bereid om hier een onderzoek naar in te stellen. De keuken is verkocht als showroommodel van een demokeuken met een navenant prijsniveau. Derhalve is de apparatuur al langer dan 2 jaar in gebruik geweest en berekent Miele de onderdelen.
Dergelijke vragen worden door onze binnendienst afgehandeld en wij betrekken onze directie hier niet bij.
Kortom men leest niet eens, ik heb zelf de diagnose gesteld en nog geen eens contact gehad met Miele! Ik wordt nu opnieuw pissig van dit soort standaard teksten.
Beste trosforum, sta ik in mijn recht. Is hier sprake van een verborgen gebrek. Of moet ik het normaal vinden dat een Showroommodel gewoon kapot kan zijn bij aanschaf, omdat de 'keukenspecialist' al in de showroom apparatuur verkeerd monteerd.
Groet,
Ed de Engel
Dat je geen garantie hebt op een Showroomkeuken da's logisch, maar een defecte oven verkopen in een showroomkeuken getuigd van geen stijl. Dat is wat Gebr. Van Engelen heeft gedaan. Fijn dat zo'n bedrijf, die overigens ook zijn showroomkeukens voor een goede prijs kwijt moet, niet de moeite neemt om mijn klacht in behandeling te nemen.
Het volgende is gebeurd. Ik heb een showroomkeuken gekocht van Gebr. Van Engelen Barendrecht. Ik ben nu de keuken aan het installeren en de Miele oven weigert dienst. Ik ben redelijk technisch en heb de oven opengeschroefd. Wat blijkt de timer heeft interne waterschade door koffie van de espressomachine die boven de oven gemonteerd stond. Dat is naar mijn idee niet het gevolg van normaal showroomgebruik.
Ik een mailtje gestuurd naar Van Engelen. krijg ik een kort, lees bot, mailtje terug met de volgende reactie:
wij hebben uw mail met betrekking tot uw keuken in goede orde ontvangen. De betreffende keuken is gebruikt en om die reden is de prijs van de keuken ook ver naar beneden bijgesteld. Gezien u hiervan op de hoogte was bij aankoop nemen wij reclamaties over het gebruikt zijn van de keuken niet in behandeling. Deze kosten kunnen wij dus niet voor u vergoeden.
Ja, ik was bij de aankoop op de hoogte van de prijs, deuh..... ook van de gevolgen van de aankoop van een showroomkeuken. Maar wat nu als men al in de showroom een montage fout maakt waardoor koffie in een oven kan komen? Lijkt mij een verborgen gebrek? Ik heb gereageerd. Krijg ik opnieuw de volgende reactie:
U was bij aankoop op de hoogte van het feit dat deze keuken gebruikt was. Dit mankement is duidelijk door het gebruik ontstaan. Ik kan u geen tegemoetkoming in de aanschaf van dit onderdeel toekennen.
Dat was nadat ik heb gevraagd om e.e.a. eens te onderzoeken. Ik heb toen vanuit emotie, voelde mij afgepoeierd, een mail gestuurd met stevige taal en kreeg de volgende reactie:
Wij zijn ook niet bereid om hier een onderzoek naar in te stellen. De keuken is verkocht als showroommodel van een demokeuken met een navenant prijsniveau. Derhalve is de apparatuur al langer dan 2 jaar in gebruik geweest en berekent Miele de onderdelen.
Dergelijke vragen worden door onze binnendienst afgehandeld en wij betrekken onze directie hier niet bij.
Kortom men leest niet eens, ik heb zelf de diagnose gesteld en nog geen eens contact gehad met Miele! Ik wordt nu opnieuw pissig van dit soort standaard teksten.
Beste trosforum, sta ik in mijn recht. Is hier sprake van een verborgen gebrek. Of moet ik het normaal vinden dat een Showroommodel gewoon kapot kan zijn bij aanschaf, omdat de 'keukenspecialist' al in de showroom apparatuur verkeerd monteerd.
Groet,
Ed de Engel
Re: Gebr. Van Engelen verkoopt defect Miele Showroommodel
Ook wanneer je een showroommodel koopt mag je verwachten dat je het kunt gebruiken waarvoor het geschikt is.
Re: Gebr. Van Engelen verkoopt defect Miele Showroommodel
Ja dat moet u normaal vinden want de keuken is gebruikt, risico van showroom modellen. Deze modellen staan vaak in een demontabele opstelling en afdichtingskit e.d. worden niet gebruikt, apparatuur wordt er zo ingeschoven en met een paar kleine schroefjes vast gezet. Na 2 jaar showroom is de keuken zwaar misbruikt door klanten die vooral kijken met hun handen. Nu koopt u die zwaar mishandelde keuken tegen een lagere prijs met alle risico's van dien. apparatuur/keuken buiten de garantie en dan nog reclameren! met alle respect maar wat u denkt te kunnen claimen is kansloos. U bent technisch aangelegd begrijp ik, bestel dan die timer en monteer hem zelf, Miele onderdelen zijn niet zo kostbaar dus bespaar u de frustratie.
Tip voor de volgende keer, als u een klacht over een product heeft ga dan terug naar de desbetreffende winkel leg uw klacht uit en vraag of er een oplossing is, 9 van de 10 keer is er wel een middenweg te vinden. Gewoon een mail sturen en op de reactie een boze mail sturen maken dat er niets meer te verhalen valt, immers verkoper staat in zijn recht.
Tip voor de volgende keer, als u een klacht over een product heeft ga dan terug naar de desbetreffende winkel leg uw klacht uit en vraag of er een oplossing is, 9 van de 10 keer is er wel een middenweg te vinden. Gewoon een mail sturen en op de reactie een boze mail sturen maken dat er niets meer te verhalen valt, immers verkoper staat in zijn recht.
Re: Gebr. Van Engelen verkoopt defect Miele Showroommodel
@ronald g,
maar je mag toch wel werkende apparatuur verwachten in een showroomkeuken? Daar betaal je toch voor?
Volgens mij heeft TS wel degelijk recht op een werkend apparaat. Als er krassen of iets dergelijks op zouden zitten door in- of uitbouwen, dan zou ik zeggen dat dat het risico is van een 'gebruikte' showroomkeuken.
maar je mag toch wel werkende apparatuur verwachten in een showroomkeuken? Daar betaal je toch voor?
Volgens mij heeft TS wel degelijk recht op een werkend apparaat. Als er krassen of iets dergelijks op zouden zitten door in- of uitbouwen, dan zou ik zeggen dat dat het risico is van een 'gebruikte' showroomkeuken.
Re: Gebr. Van Engelen verkoopt defect Miele Showroommodel
Zegt genoeg toch?. Vooral het woord Demokeuken wijst op veelvuldig misbruik. Als de opstelling enkel showroom was geweest waren apparaten voor de show gemonteerd en never nooit aangesloten geweest dus nieuw. Nu is een gebruikte keuken geleverd en ts was daar van op de hoogte. Maar ach als de timer het enigste mankement is, neem dan je verlies.Wij zijn ook niet bereid om hier een onderzoek naar in te stellen. De keuken is verkocht als showroommodel van een demokeuken met een navenant prijsniveau. Derhalve is de apparatuur al langer dan 2 jaar in gebruik geweest en berekent Miele de onderdelen.
Re: Gebr. Van Engelen verkoopt defect Miele Showroommodel
@ ronald g.
Koffie zetten wordt bij van Engelen altijd door het personeel gedaan. Dit personeel heeft de koffie over de oven laten lopen. wat voor montage er ook heeft plaatsgevonden. Maar dat terzijde.
Mijn vraag is en blijft ik kom in de winkel.... kijk naar 'mijn' showroomkeuken. Alles werkt zonder problemen. Ik monteer de keuken en de oven is kapot. De timer (330 euro) is door koffie beschadigd. Na mijn idee een verborgen gebrek.
Ik wil niet eens alle kosten vergoedt zien, maar zelfs een onderhandeling wordt niet gestart.
Koffie zetten wordt bij van Engelen altijd door het personeel gedaan. Dit personeel heeft de koffie over de oven laten lopen. wat voor montage er ook heeft plaatsgevonden. Maar dat terzijde.
Mijn vraag is en blijft ik kom in de winkel.... kijk naar 'mijn' showroomkeuken. Alles werkt zonder problemen. Ik monteer de keuken en de oven is kapot. De timer (330 euro) is door koffie beschadigd. Na mijn idee een verborgen gebrek.
Ik wil niet eens alle kosten vergoedt zien, maar zelfs een onderhandeling wordt niet gestart.
Re: Gebr. Van Engelen verkoopt defect Miele Showroommodel
het is de toon die de muziek maakt.... met mailtjes bereik je niets. Zelf de winkel binnenstappen met de mededeling "WE hebben een probleem" "begin maar eens met een koffie" "Ja, dat koffie zetten van jullie daar wilde ik het eens met U over hebben..." vriendelijk blijven. Daar bereik je het meeste mee.
Winkels zijn blij met mailtjes want dan hebben ze geen boze-ontevreden klant aan de balie. Die poeieren ze af. Zou ik ook doen. Is heel menselijk.
Krijg je mensen aan de balie dan zoek je constructief mee naar een oplossing.
Zo werkt dat.
Winkels zijn blij met mailtjes want dan hebben ze geen boze-ontevreden klant aan de balie. Die poeieren ze af. Zou ik ook doen. Is heel menselijk.
Krijg je mensen aan de balie dan zoek je constructief mee naar een oplossing.
Zo werkt dat.
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: Gebr. Van Engelen verkoopt defect Miele Showroommodel
Houdt dit in dat u de oven in de winkel heeft gecheckt en dat hij het deed?De Engel schreef:Mijn vraag is en blijft ik kom in de winkel.... kijk naar 'mijn' showroomkeuken. Alles werkt zonder problemen. Ik monteer de keuken en de oven is kapot. De timer (330 euro) is door koffie beschadigd. Na mijn idee een verborgen gebrek.
Ik wil niet eens alle kosten vergoedt zien, maar zelfs een onderhandeling wordt niet gestart.
Zo nee, dan heeft u er altijd nog zelf voor gekozen een demokeuken voor een gereduceerd tarief te kopen zonder dus goed te checken of alles het deed.
Ik vind het niet eerlijk dat u de winkel nu negatief neerzet, u kiest voor een demokeuken en weet dat er dan dingen stuk kunnen zijn.
Daarom zijn ze dus zo goedkoop.
-
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09
Re: Gebr. Van Engelen verkoopt defect Miele Showroommodel
Met alle respect maar heb, als consument, ervaring met Engelen. Ze zijn, in elk geval op keukengebied altijd servicegericht en meer dan bereid problemen op te lossen maar denk dat de toon welke TO heeft aangeslagen de boosdoener is. Ze zijn niet zo bereidwillig meer als iemand meteen lelijk loopt te doen en loopt te dreigen met weet ik wat. En dat is terecht. De keukenafdeling van Engelen is bereidwillig maar ze hoeven niet alles te pikken.
En néé, ik werk er niet.
En néé, ik werk er niet.
Re: Gebr. Van Engelen verkoopt defect Miele Showroommodel
@helpendhandje
Mijn eerste berichtje naar van engelen was niet eisent o.i.d. Maar gewoon onderzoekend naar de mogelijkheden. Niet boos of geirriteerd, maar constructief.
Ik heb ook niks over de toon van mijn reactie gezegd....
@sjoegel
Naar mijn idee mag de manier waarop je contact legt geen invloed op je reactie hebben. Je hebt gelijk hoor vaak wordt er erg nonchalant gedaan over e-mail. Het is wel een belangrijk communicatiemiddel.
@VioletPrue
Misschien heb je gelijk... dat neemt niet weg dat zo'n nonchalante reactie van Van Engelen mij erg boos maakt. Met droge ogen defecte kapotte apparatuur verkopen en me veel plezier wensen met mijn nieuwe keuken.
Mijn eerste berichtje naar van engelen was niet eisent o.i.d. Maar gewoon onderzoekend naar de mogelijkheden. Niet boos of geirriteerd, maar constructief.
Ik heb ook niks over de toon van mijn reactie gezegd....
@sjoegel
Naar mijn idee mag de manier waarop je contact legt geen invloed op je reactie hebben. Je hebt gelijk hoor vaak wordt er erg nonchalant gedaan over e-mail. Het is wel een belangrijk communicatiemiddel.
@VioletPrue
Misschien heb je gelijk... dat neemt niet weg dat zo'n nonchalante reactie van Van Engelen mij erg boos maakt. Met droge ogen defecte kapotte apparatuur verkopen en me veel plezier wensen met mijn nieuwe keuken.