LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen boekenweekgeschenk bij Bol.com

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Labins

Geen boekenweekgeschenk bij Bol.com

Ongelezen bericht door Labins »

Gisteren heb ik twee boeken besteld bij Bol.com. Een E-book en een papieren boek, met een gezamenlijke waarde van E 18,00. Vandaag kwam het pakje en het Boekenweekgeschenk zat er niet in. Uit een chat met de klantenservice van Bol bleek, dat ik geen Boekenweekgeschenk krijg, omdat ik dan óf papieren boeken, óf alleen E-books had moeten kopen, want de waarde van de twee soorten boeken wordt niet bij elkaar opgeteld. Ik heb deze voorwaarde op de site niet gevonden, er ook niet naar gezocht, omdat ik me dit zo niet voor heb kunnen stellen. Knap misselijk van Bol.

alfatrion

Re: Geen boekenweekgeschenk bij Bol.com

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hoe luiden de voorwaarden? Heb je ze op de voorwaarden gewezen?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Op de site van bol.com staat dit:
De Boekenweek vindt dit jaar plaats van 10 t/m 18 maart. Bij besteding van ten minste € 12,50 aan Nederlandstalige boeken of ebooks tijdens de Boekenweek ontvang je automatisch het gratis Boekenweekgeschenk.
Er staat “of”, niet “en/of”.

taxikemperman

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Gisteren loop ik bij mijn boekwinkel / PostNL-punt binnen om een pakje op te halen.
Krijg ik naast mijn pakje gewoon het boekenweekgeschenk mee omdat ik altijd mijn boeken bij hun koop
Dus misschien toch de volgende keer uw boeken bij de plaatselijke boekwinkel kopen?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:Op de site van bol.com staat dit:
De Boekenweek vindt dit jaar plaats van 10 t/m 18 maart. Bij besteding van ten minste € 12,50 aan Nederlandstalige boeken of ebooks tijdens de Boekenweek ontvang je automatisch het gratis Boekenweekgeschenk.
Er staat “of”, niet “en/of”.
Toch vind ik het wel een beetje kort door de bocht, als ik eerlijk mag zijn. Een boek is een boek, of het nu op papier is of in bits. Dus de TS heeft in totaal 2 boeken gekocht. Maar het kan zomaar zijn dat er een andere voorwaarde is geschonden, die het call-center misschien ook niet begrepen heeft.

Vorig jaar heb ik ook met die 'actie' meegedaan, en heb wat in een stenen winkel gekocht. Daar hebben ze me de voorwaarden uitgelegd. Het moest onder andere om Nederlandse schrijvers gaan, dus geen vertaalde boeken van buitenlandse schrijvers. 'Maar', werd me verteld, 'we doen hier niet zo moeilijk'. Dat is inderdaad het verschil met een stenen winkel.

Moneyman

Eens. Ik geef het alleen aan omdat TS aangeeft dat het niet op de site staat.

Ik haalde gisteren een besteld boekje op van een tientje, en kreeg het geschenk ook mee. Ondergrens was € 12,50. Inderdaad, lang leve de stenen winkel ;)

yan

Ongelezen bericht door yan »

Het OF in de voorwaarde is voldoende duidelijk: deze waarde aan papieren boeken krijgt u het geschenk op papieren boek, en bij deze waarde aan e-books krijgt u het geschenk als E-book (ik heb namelijk nog nooit een pakketje met een e-boek opgestuurd zien worden en het geschenk in papier opsturen als er enkel e-books worden besteld is niet logisch).

beetje overbodig om hiervoor Bol.com nu te gaan afkraken.

ManchesterU15

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Heerlijk dit, een bericht plaatsen voor een geschenk!
Mocht je het nodig hebben om er zondag gratis mee te reizen bij de NS, heb ik nog de volgende tip voor je.

Je kan via (Rakutten) Kobo een gratis proefabonnement van een maand starten, hier kan je dan voor niks het geschenk downloaden en op je tablet of telefoon zetten. Mocht je er verder geen gebruik van maken, vergeet dan niet het tijdig op te zeggen.

Labins

Ongelezen bericht door Labins »

Ik geloof niet dat ik met dit onderwerp Bol.com afkraak. Verder vind ik het "of" in de voorwaarden blijkbaar niet duidelijk genoeg. De bestelde boeken zijn Nederlandstalig én door Nederlandse schrijvers geschreven en ja ik koop liever in de winkel, maar die verkoopt geen elektronische boeken en ik moet om de winkel te bereiken een stuk rijden. En óf en waarom een Boekenweekgeschenk belangrijk voor je is, is per persoon verschillend. Feit blijft voor mij dat Bol nu even niet zo klantvriendelijk bezig is en dat het goed is om gewaarschuwd te zijn. En graag pleit ik voor de winkel op de hoek, als er tenminste een winkel op de hoek is.

ManchesterU15

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Kort samengevat: Omdat u niet begrijpend kan lezen, is het voor u onduidelijk en is Bol.com niet klantvriendelijk.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

taxikemperman schreef:Gisteren loop ik bij mijn boekwinkel / PostNL-punt binnen om een pakje op te halen.
Krijg ik naast mijn pakje gewoon het boekenweekgeschenk mee omdat ik altijd mijn boeken bij hun koop
Dus misschien toch de volgende keer uw boeken bij de plaatselijke boekwinkel kopen?
Je bedoelt dat je spullen moet kopen bij een kleine ondernemer die de inkomsten gebruikt om z'n gezin te onderhouden i.p.v. geld uit te geven bij aan een extra bonus voor de Ahold CEO?

Zombiemaster

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

witte angora schreef: Vorig jaar heb ik ook met die 'actie' meegedaan, en heb wat in een stenen winkel gekocht. Daar hebben ze me de voorwaarden uitgelegd. Het moest onder andere om Nederlandse schrijvers gaan, dus geen vertaalde boeken van buitenlandse schrijvers. 'Maar', werd me verteld, 'we doen hier niet zo moeilijk'. Dat is inderdaad het verschil met een stenen winkel.
Dat lijkt mij niet juist. Het moet gaan om Nederlandstalige boeken. Van Nederlandse schrijvers of naar het Nederlands vertaalde boeken van buitenlandse schrijvers. Het is m.i. nooit alleen van Nederlandse schrijvers geweest.
Ik heb het boekenweekgeschenk ook al 15 jaar op rij ontvangen van diverse boekverkopers (ook Bol.com) en heb nooit een Nederlandse schrijver gekocht.

Dus waar staat dat in de voorwaarden van die Nederlandse schrijvers?
Zelfs het boekenweekgeschenk zelf is wel eens van een Engelstalige (vertaald dus) schrijver geweest.

Joytje

Ongelezen bericht door Joytje »

Ik vind het gewoon flauw en totaal niet klantvriendelijk.

Moneyman

Zombiemaster schreef:
witte angora schreef: Vorig jaar heb ik ook met die 'actie' meegedaan, en heb wat in een stenen winkel gekocht. Daar hebben ze me de voorwaarden uitgelegd. Het moest onder andere om Nederlandse schrijvers gaan, dus geen vertaalde boeken van buitenlandse schrijvers. 'Maar', werd me verteld, 'we doen hier niet zo moeilijk'. Dat is inderdaad het verschil met een stenen winkel.
Dat lijkt mij niet juist. Het moet gaan om Nederlandstalige boeken.
Dat klopt, zo staat het ook op de site van de Boekenweek.

arvandongen

Ongelezen bericht door arvandongen »

We hebben het eigenlijk best wel goed als we ons druk kunnen maken over een (boekenweek-)geschenk.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

arvandongen schreef:We hebben het eigenlijk best wel goed als we ons druk kunnen maken over een (boekenweek-)geschenk.
Ach, het gaat natuurlijk ook om die 'gratis' treinreis. Ik vond het boekenweekgeschenk van vorig jaar bepaald niet zo geweldig. Na 6 bladzijden was ik er volledig klaar mee. En voor de trein heb ik het ook niet nodig, ik heb toch al een weekendvrij abonnement.

Gesloten